Kokemuksia tarot-korteista ja -luennoista?
Kellään kokemuksia tarot-korteista lukemisesta tai tarot-luennan ostamisesta? Millaisia kokemuksia? Pitivätkö ennustukset paikkansa, uskotko näihin?
Itse olen uskonnoton ja aatteeton, mutta en tyrmää tässä maailmassa mitään uskomuksia, sillä mistään en voi olla varma. Kyselen siis ihan mielenkiinnosta :)
Kommentit (25)
Minulle luki tarotkortteja tuttava parisen vuotta säännöllisin väliajoin. Tallensin hänen puheensa ja seurasin pitävätkö kortit paikkansa.
Ymmärsin, etteivät niinkään ennusta mitä teet ensi viikolla vaan enemmän henkisiä suuntaviivoja. Käytännössä en oikein todennut minkään pitävän paikkansa. Voi olla, etten tajua tämän tyyppisistä yhtään mitään. Maksaa en niiden lukemisesta suostuisi.
Minulla on ollut pitkään kortit, koska horoskooppihörhötuttuni suositteli niitä.
Raider Waiten kortit ovat mielestäni kauniit. Ennustuksiin tai muuhun höpsismiin en usko.
Vuosia sitten olin utelias ja kävin ennustajalla, joka kertoi minun elävän vanhaksi ja terveenä.
Sairastuin vakavasti useampaan kertaan.
Hupaisimmat ennustuksiin uskovat väittävät, etteivät ennustajat voi kertoa mistään pahasta. Pahoittelen, että minua huvittaa kyseinen kommentti.
Seuraan YouTubessa The Tarot Priest kanavaa ja hän kyllä tuntuu ainakin olevan todella osaava lukija.
Olen käsittänyt että tarot-korttien luku ei ole ennustamista, vaan enemmän omien ajatusten selkeyttämistä tai vahvistuksen hakemista, jos joku ymmärtää mitä ajan takaa.
Harjoittelin itse joskus niiden lukemista. Ne oli siinä mielessä hyödylliset, että ne selvensivät omia ajatuksiani asian suhteen. Korteilla on niin monia eri merkityksiä, että saat väännettyä sen jotenkin sopimaan kysymääsi asiaan haluamallasi tavalla. En usko, että ne oikeasti tulevaisuutta kertovat, ja nyt kristittynä en käytä niitä enään laisinkaan.
Tarot-kortit todellakin toimivat. Täytyy vain muistaa pari asiaa. Ensinnäkin, kuten jokaisessa muussakin asiassa, on olemassa taitavia mutta myös taitamattomia tekijöitä. On tärkeää löytää rehellinen lukija, joka ei kerro asiakkaalle vain sitä mitä tämä haluaa kuulla.
Toisekseen, kuten joku aiemmin sanoikin, korttien tarkoitus on auttaa selventämään omia ajatuksia tai vaikeaa tilannetta. Mitään äärimmäisen tarkkoja ennustuksia niistä ei tule. Jos kysyy esimerkiksi rakkaudesta, niin korteista voi kyllä nähdä esim. että tapaa pian jonkun ja joitakin sen ihmisen piirteitä. Mutta pääpaino tulee kuitenkin olemaan siinä, että onko kysyjällä itsellään jotain työstettävää asenteessaan rakkauteen, jotain haitallisia käyttäytymismalleja tai uskomuksia jotka voisivat haitata rakkauden löytymistä.
Itse pidän tarot-kortteja vähän niin kuin elämäntapavalmennuksena. Valitettavasti niiden maine on kärsinyt epärehellisten lukijoiden ja kaikenlaisten puhelinennustajien myötä.
Jos aihe kiinnostaa, Youtubesta löytyy myös paljon luentoja (englanniksi), joista on hyvä aloittaa. Hyviä Yt-lukijoita ovat esimerkiksi The Tarot Priest, Stargirl the Practical Witch, Shonnetta's Divine Tarot, Roseology, Lumiere.
Käytän erilaisia tarotteja melkein päivittäin, pääasiassa Rider-Waite-pakkaa, joka on mielestäni selvä ja helppo oppia. Olen samaa mieltä sen kauneudesta. Doreen Virtuen & Radleigh Valentinen Angel-tarotpakan ostin Englannista, mutta saa niitä Suomestakin. Kuvat ovat todella upeita. On minulla vielä näitä kotimaisia enkelikorttejakin, mutta ne on huonompilaatuisia ja kunnolla sekoittamiseen vähän tahmeita. Käytän kahta ensin mainitsemaani ennustamiseen (vain itselleni) ja/tai kuten joku jo aiemmin mainitsi niin nimenomaan ajatusten selkeyttämiseen ja vahvistuksen hakemiseen.
Youtubessa on pilvin pimein tarot-luentoja (readings) eri horoskooppimerkeille, ne on englanninkielisiä, mutta niistä oppii lisämerkityksiä esim. kun on tiettyjä kortteja samassa, miten niitä selvennetään yms. Voi laittaa hauksi esim. cancer june 2020 tarot youtube (tämä siis ravulle) ja siellä on sitten todella eritasoisia lukemisia.
Jos elokuvassa on tarot-ennustaja, niin aina tulee esiin Kuolema (Death) (ainakin yhdessä Bondissa on tämä).
Onko ketään tarot-harrastajia paikalla? Suositelkaa jotain hyviä blogeja tms joiden kautta pääsisi alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään tarot-harrastajia paikalla? Suositelkaa jotain hyviä blogeja tms joiden kautta pääsisi alkuun.
You tubesta löydät näitä tarot ennustuksia tekeviä esim Ali´s tarot tai Tylers tarot. Itse olen katsonut heidän ennustuksiaan ja tutkinut omia kortteja. Aiheesta löytyy myös todella hyvin tietoa ihan googlaamalla.
Olen tutkinut henkisyyttä. En kuluttaisi aikaa kortteihin lainkaan, vaikka jotkut tykkäävät käyttää niitä. Jos haluaa intuitiivisia viestejä tai tietoisuutta, kannattaa kokeilla meditaatiomusiikkia, ehkä rummutustakin. Ja muita tekniikoita. Sekä oikeassa elämässä etsii vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Harjoittelin itse joskus niiden lukemista. Ne oli siinä mielessä hyödylliset, että ne selvensivät omia ajatuksiani asian suhteen. Korteilla on niin monia eri merkityksiä, että saat väännettyä sen jotenkin sopimaan kysymääsi asiaan haluamallasi tavalla. En usko, että ne oikeasti tulevaisuutta kertovat, ja nyt kristittynä en käytä niitä enään laisinkaan.
Yhtä hyvin voi ennustaa mistä tahansa pahvinpaloista.
Ei kukaan lisää niihin taikavoimia kirjapainossa.
Se että luulee korttien tietävän jotakin on uskomusta omassa päässä. Eli aivan sama, vaikka ottaisit muistopelin esiin ja alkaisit niillä mielikuvitushommiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut kortteja parikymmentä vuotta. En toisaalta usko tällaiseen hömppään lainkaan, mutta kortit pitävät paikkansa kerta toisensa jälkeen.
huono olet lukemaan kun parikyt vuotta olet kortteja lukenut. Niissä nyt juurikaan edes ole tekstiä. Montako tuntia meni avausviestin lukemiseen? varmaan useampi kun tarotkorteissakin noin kauan mennyt
Tykkään Indigo Ilveksen tulkinnoista. Ostin sitten omatkin kortit kun löysin silmää miellyttävän pakan ja tulkitsen joskus itselleni. Jännää on se että usein tulee vähintään 1, joskus jopa 3 samaa korttia kuin Indigo Ilveksen samaisessa tulkinnassa (uusikuu, täysikuu), vaikka pakassa on 78 korttia ja tulkinnassa alle kymmenen.
Tämän kuun alussa katselin häneltä rakkaustulkinnan jossa piti omalla intuitiolla valita korttipino. Valitsemastani pinosta kääntyi jumalatarkortti joka osuu erittäin hyvin tämänhetkiseen tilanteeseen. Seuraava tulkinta oli yleisesti marraskuun puolivälille ja tässä sama jumalatarkortti ,:D
En varsinaisesti usko mihinkään, mutta näitä sattumuksia on kiehtovaa mietiskellä.
Minulla on myös tarot-kortit.
Korttipakkani kuvat sinänsä ovat typerästi piirretyt mutta kun sain pakan lahjaksi parikymmentä vuotta sitten niin mikäpäs siinä.
Olen katsonut korteistani tutuille ja joillekin tuntemattomille tietäen vain syntymäajan.
Jostain syystä "ennustukseni" ovat pitäneet aina kutinsa. Korttien vastaukset katson kirjasta, en voi mitenkään muistaa156:tta vastausta ulkoa.
Olen aina muistuttanut, että kortit ovat ihmisten tekemiä pahvilappuja, eivätkä ne voi määrätä kenenkään elämästä.
Ja että "ennustuksia" haluavat saavat luvallani katsoa itse korteistani ja kirjasta mieleiset vastaukset.
Mutta kun kukaan ei ole sitä halunnut, olen sitten heille katsonut.
Rahaa en kyllä ole ottanut vaikka sitä on tarjottukin, varsinkin jälkeenpäin kun "ennustukset" ovat toteutuneet.
Tarot-korteista lukiessa tulisi muistaa kysymyksen asettelu. Mitä paremmin opit muodostamaan kysymyksiä, sitä selvempiä vastauksia saat. Kortteja lukenut jo yli 20 vuotta. Jokaiselle löytyy nykyisin myös pakka jonka kuvasto puhuttelee. Ennen ei ollut näin.
Olen lukenut kortteja parikymmentä vuotta. En toisaalta usko tällaiseen hömppään lainkaan, mutta kortit pitävät paikkansa kerta toisensa jälkeen.