Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asioissa olette "itseoppineita" ilman että kukaan on neuvonut tai opettanut? Listataan juttuja!

Vierailija
27.05.2020 |

Poistin itseltäni tikit ja säästin. Parani nopeasti ja tikkien poisto sujui hyvin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaaminen, tai pitäiskö tarkentaa, että maustaminen. Teen siis parempaa ruokaa kuin ammattikokit.

Vierailija
22/32 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itseoppinut lääkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratsastamaan hevosella. Siis ihan kunnolla. Olen kisannut koulu ja estekisoissa. Ja jopa sijoittunut kolmen parhaan joukkoon useamman kerran. Tosin ei ole harvinaista, mutta vastasin kun kysyttiin.

Kolmen parhaan joukkoon, mutta missä kisoissa ja millä tasolla? Tuo ei kerro vielä mitään.

Luokassa Helppo B ja A. Seura ja aluetason kisoissa. Mutta niinkuin sanoin, ei ole mitenkään harvinaista.

Vierailija
24/32 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitteiden korjaamisen :-)

Aloitin jo pienenä, eli laitoin palasiksi kaiken mitä purettavaksi annettiin, radioita ym vempaimia.

Jatkoi iän karttuessa mopojen rassammisella, hieman vanhempana moottoripyörillä ja autoilla.

Opettelin polttomoottoritekniikkaa ja auton peltitöitä, lasikuitutekniikkaa, ruostepaikkojen hitsaamista ym.

Osaan korjata polttomoottorilaitteista kaiken mahdollisen ja vuosien myötä on tullut hankittua laitteita korjaamisen toteuttamiseen, hitsausvehkeitä, rengaskoneita ja käsityökaluja autotallillinen.

Korjaan kodinkoneet ja suurimman osan eteen tuoduista laitteista, joskaan pienelektroniikka ei ole vahvin lajini.

Pystyn tekemään myös kodin kaikki remontit itse ja yhden talon peruskorjaanneena tiedän myös kuinka se homma sujuu ja sujuuhan se kun opettelee ja tekee ajan kanssa.

Vierailija
25/32 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin yhden kielen, kun reilireissu venähti ja jäin vuodeksi töihin kyseiseen maahan. Kummasti sitä oppi kun yritti hoitaa asioita, kommunikoida ja työskennellä sillä kielellä. Iltasella katsoin sillä kielellä dubattuja leffoja ja sarjoja, ja lueskelin jotain oppikirjaa. Sanakirja oli minulla usein mukana (silloin ei käytetty google translatea). Paikallisten kanssa ystävystyminen auttoi eniten.

Nykyään harmittaa ettei kieltä tule paljon käytettyä. Pystyn kuitenkin katsomaan sillä kielellä yhä ohjelmia ilman tekstityksiä ja lukemaan kirjoja - vaikka toisinaan jotain sanoja pitääkin lähteä selvittämään.

Vierailija
26/32 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelin itse soittamaan pianoa, käyttämään kuvanmuokkaus ohjelmia, nettisivujen ja mainosten tekoa, neulomaan kaikenlaista ja ompelemaan.

Vierailija
27/32 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkaaminen, tai pitäiskö tarkentaa, että maustaminen. Teen siis parempaa ruokaa kuin ammattikokit.

No ihan varmasti juu.

Vierailija
28/32 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvaus, editointi, taittaminen, remontointi, piirtäminen, hiusten leikkuu.

Vierailija
29/32 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tiesit tikkejä poistaessasi, kummalta puolen solmua katkaiset langan?

Terveisin hoitaja joka luulee yksinkertaisimpienkin työtehtäviensä olevan jotain rakettitiedettä.

No kerro, mistä sen tietää! Minä poistin tikit väärin ja sain aikaan karmean tulehduksen.

Riippuu ihan ompeleen tyypistä. Netistä löytyy selkokielisiä videoohjeita tikkien poistamisesta. Sellaista käytin itse.

Jos olet ap, et siis ole itseoppinut, vaan youtubeoppinut. Itseoppinut ei käytä ohjevideoita.

En katsonut videota enkä katsonut kirjasta miten homma tehdään vaan muistelin miten lääkäriystäväni harjoitteli aikoinaan tikkien ompelua ja poistamista ja sen mukaan toimin. En myöskään kysynyt apua keneltäkään ja puhtailla välineillä poistin tikit. Ei tullut tulehduksia eikä haavoja. Hyvin onnistui. Ap

Vierailija
30/32 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti, elämä on opettanut.

Vierailija
31/32 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia on kyllä todella vähän, siis jos ei lasketa edes youtubesta katsottuja tutoriaaleja.

Ainut mikä tulee mieleen itselle on meikkaus, mutta se taitaa kyllä olla kaikilla itse opittu alkujaan.

Vierailija
32/32 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat ja kampaajat inhoaa sitä, että niiden työ ei olekaan mystistä.

Kuka hyvänsä pystyy leikkaamaan tukkaa ja esim. poistamaan ompeleita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan