Tori.fi:ssa myynti
Alkaako teillä verikiehumaan kun yritätte myydä jotain torissa?
Itsellä tällähetkellä monta kohdetta myynnissä mutta eniten tyhmiä tarjouksia on saanut KÄYTTÄMÄTÖN priimakunnossa oleva Iittalan aalto maljakko 160mm (Sininen) jota myyn 35% halvemmalla mitä kaupasta saa ja inboxi täynnä 5-10€ tarjouksia ja pitäsi minun maksaa postitukset vielä päälle
Kommentit (58)
Uustuontatona käytettynä Aalto-maljakon hinta on muutama kymppi. Arvokas on vain 30-luvulta peräisin oleva Karhulan lasin valmistama Savoy.
Vierailija kirjoitti:
Tavara on juuri niin arvokas, kuin joku suostuu siitä maksamaan. Aloittaja on ostanut omansa kaupasta. Kun se on kannettu kaupasta ulos ja otettu pakkauksesta pois - se on käytetty. Ei voi olettaa saavansa samaa hintaa, millä sen on ostanut. Ihmiset ostelevat kaikenlaista impulsiivisesti ja sitten itkevät, kun joku ei ole valmis ostamaan sitä käytettynä heiltä. Aalto-maljakko oli joskus 1990-2000-luvuilla viellä arvostettu. Nyt se on lähinnä geneerinen design esine, joita on saatavilla tuhansittain. Ei ole järin erityinen tai harvinainen.
Mistä revit päähäsi sen että AP on vinkumassa täyttä hintaa? Hänhän juuria sanoi että myy halvemmalla pois mitä on ostanut 🤦♀️
Jälleenmyyjät vain käyttää halpoja tavaroita näissäkin. Monet vanhat ukot sanonutkin vuosien varrella, että pitäis saada halvemmalla, koska myyvät sitten eteenpäin. Aivan kuin olisin joku hyväntekeväisyys laitos.
Vierailija kirjoitti:
Jälleenmyyjät vain käyttää halpoja tavaroita näissäkin. Monet vanhat ukot sanonutkin vuosien varrella, että pitäis saada halvemmalla, koska myyvät sitten eteenpäin. Aivan kuin olisin joku hyväntekeväisyys laitos.
Sama ongelma huutonetissä
Ihan hyvin on tori toiminut yleensä. Poikkeuksiakin on. Paras on ollut viesti jossa ihminen listasi tavaraa omalla nimellään ”mulle varaus tää, tää, tää ja tää”. Sitten ei mitään. Kun kyselin perään, että onko kiinnostunut niin ei vastausta. Ilmeisesti ei ollut kiinnostunut niin en tietenkään varaile. Myyn kenelle haluan ja annan alennusta jos haluan. Jos en, niin sitten en.
Vierailija kirjoitti:
Ap kyllä pyytää ihan törkyhintaa maljakostaan, itse en ikinä osta mitään käytettyä, jos ei ole vähintään puolta uuden hinnasta, en edes maljakkoa.
Torissa on hinnat karanneet ihan käsistä, usein ostan uuden juuri siksi, että saan takuunkin siihen.
Olen etsinyt jääkaappia torista, siellä myytiin 5v vanhaa jääkaappia hintaan 100€, täysin sama kaappi uutena kaupasta 129€... jep.
Tämä juuri näissä kodinkoneissa! Ostin juuri uutena tiskikoneen. Katselin Torin tarjontaa ja kyllähän siellä niitä oli. Tosiaankin hinnaltaan vain vähän uutta edullisempia. Kun ajattelee, että uuteen saa kuitenkin takuun, niin eipä kannata. Lisäksi uusi kone tuodaan kotiin, asennetaan paikalleen ja viedään vanha pois. Torista pari kymppiä halvemmalle koneelle kun alkaisi järjestellä kuljetusta, asennusta ja kuskaisi vielä vanhan jäteasemalle, ei paljon kannata.
Olen itse tehnyt hyviä kauppoja torissa. Myynyt, mutta enemmän ostanut.
Jos on noin tarkka sanamuodosta, millä kysyy tavaraa, niin ei kannata sitten odotella pikaisia kauppoja. Kun etsin jotain tavaraa, laitan viestin, että sinulla oli myynnissä tämä ja tuo. Onko vielä myytävänä. Jos tuo sanamuoto on väärä ja myyjä ei vastaa, niin samaa tavaraa myy kyllä joku muukin ja saa sen muun kanssa kaupat tehtyä.
Toinen, kun olen ollut ostamassa jotain, on se myyjän ihmeellinen vääntäminen kaupanteosta. Kun kysyn, koska voisin hakea, niin onkin lenkille menoa ja kaupassa käyntiä tai koiran uittamista. No asia on sillä selvä. Jos hakuajan sopiminen on vaikeaa ja toisella koko ajan tärkeitä kauppa-asioita juuri silloin, kun minä voisin tavaran hakea, niin ostan joltain toiselta. Kaupat jää myös tekemättä, jos odotan oven takana sovittuna aikana ja myyjä soittaa, että sori, mulla menee vielä tunti, ennen kuin ehdin kotiin, voitko odottaa. No en voi odottaa. Ostan joltain toiselta.
Myydessäni on vain yksi hankala tapaus tullut. Myin sängyn ja sitä ostamaan saapui nainen pienellä farmariautolla. Siinä sitten pyörittiin auton ympärillä, miten sänky siihen mahtuu. Oli jo purettu valmiiksi, että olisi helpompi kuskata. Nainen äyski, että miksi on purettu, hän olisi halunnut kokonaisena. Totesin, että milläs meinasit, että olisit kokonaisena saanut vietyä, kun ei osinakaan oikein mahdu autoon. No nainen, tunki osat sinne autoon ja jätti peräluukun auki. Toivottavasti pääsi kotiin niin, että kaikki sängyn osat oli matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse tehnyt hyviä kauppoja torissa. Myynyt, mutta enemmän ostanut.
Jos on noin tarkka sanamuodosta, millä kysyy tavaraa, niin ei kannata sitten odotella pikaisia kauppoja. Kun etsin jotain tavaraa, laitan viestin, että sinulla oli myynnissä tämä ja tuo. Onko vielä myytävänä. Jos tuo sanamuoto on väärä ja myyjä ei vastaa, niin samaa tavaraa myy kyllä joku muukin ja saa sen muun kanssa kaupat tehtyä.Toinen, kun olen ollut ostamassa jotain, on se myyjän ihmeellinen vääntäminen kaupanteosta. Kun kysyn, koska voisin hakea, niin onkin lenkille menoa ja kaupassa käyntiä tai koiran uittamista. No asia on sillä selvä. Jos hakuajan sopiminen on vaikeaa ja toisella koko ajan tärkeitä kauppa-asioita juuri silloin, kun minä voisin tavaran hakea, niin ostan joltain toiselta. Kaupat jää myös tekemättä, jos odotan oven takana sovittuna aikana ja myyjä soittaa, että sori, mulla menee vielä tunti, ennen kuin ehdin kotiin, voitko odottaa. No en voi odottaa. Ostan joltain toiselta.
Myydessäni on vain yksi hankala tapaus tullut. Myin sängyn ja sitä ostamaan saapui nainen pienellä farmariautolla. Siinä sitten pyörittiin auton ympärillä, miten sänky siihen mahtuu. Oli jo purettu valmiiksi, että olisi helpompi kuskata. Nainen äyski, että miksi on purettu, hän olisi halunnut kokonaisena. Totesin, että milläs meinasit, että olisit kokonaisena saanut vietyä, kun ei osinakaan oikein mahdu autoon. No nainen, tunki osat sinne autoon ja jätti peräluukun auki. Toivottavasti pääsi kotiin niin, että kaikki sängyn osat oli matkassa.
kasku ei vaatinu ilmaista kotiinkuljetusta ja kasauspalvelua
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää torissa ne ostajat jotka ovat hirveän peloissaan ettei saa tavaraa, siis jos ne käyttäytyy niin kuin eräs ostaja joka olisi halunnut kuvia pakkaamisesta ja ehdotti että maksaa ensin postikulut ja kun saa seurantakoodin niin 30% ja kun paketti saapuu niin loput :D
Oon ite myynyt varmaan muutaman sata tavaraa vuosien varrella, mut näitä hätäilijöitä on ollut viime aikoina jotenkin enemmän liikkeellä... Juuri eilen uhattiin solvausten kera rikosilmoituksella, kun 20 euron mekko ei ollut saapunut kirjepostina neljäntenä postipäivänä klo 13.30 mennessä! Oli vielä oikein surullinen siitä, miten epärehellinen ihminen olen! 🙄 Tästä on tosin jo muutama päivä, että en tiedä pitäisikö odottaa poliisin yhteydenottoa vai anteeksipyyntöä - kummastakaan on tuskin pelkoa 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää torissa ne ostajat jotka ovat hirveän peloissaan ettei saa tavaraa, siis jos ne käyttäytyy niin kuin eräs ostaja joka olisi halunnut kuvia pakkaamisesta ja ehdotti että maksaa ensin postikulut ja kun saa seurantakoodin niin 30% ja kun paketti saapuu niin loput :D
Oon ite myynyt varmaan muutaman sata tavaraa vuosien varrella, mut näitä hätäilijöitä on ollut viime aikoina jotenkin enemmän liikkeellä... Juuri eilen uhattiin solvausten kera rikosilmoituksella, kun 20 euron mekko ei ollut saapunut kirjepostina neljäntenä postipäivänä klo 13.30 mennessä! Oli vielä oikein surullinen siitä, miten epärehellinen ihminen olen! 🙄 Tästä on tosin jo muutama päivä, että en tiedä pitäisikö odottaa poliisin yhteydenottoa vai anteeksipyyntöä - kummastakaan on tuskin pelkoa 😁
No anteeksi pyyntöä ei edes kannata odottaa kun kyseessä on mielensäpahoittaja joka valkaa uhkailemaan vaikka saisikin sen pakettinsa etuajassa
Tinkiä saa, ja niihin saa suhtaua aivan kuten haluaa. Törkeälle tinkijälle lyön oven/luurin kiinni, pienen ja ehkä aiheellisen tikimisen ymmärrän. Kukas se niin tollo olisi, että sen pyyntihinnan maksaisi?
Aina tingitään. Siinä vaiheessa kun latelen postarit, niin tingitään hinnasta muutama euro.
VeriKiehuu247 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa tuntuu olevan ongelma, että kun jonkin hinnan laitat, tulee kyselyitä alennuksista välittömästi. En vastaa näihin ehdotuksiin. Vähän aikaa kun odottaa, saa tuotteen kaupaksi odotettuun hintaan. Fiksujakin ostajia on olemassa.
Toinen ongelma on ne ketkä vaativat ilmaista postitusta 5€ esineelle jonka postitukseen menee 7.90€ tai kotiin kuljetusta ilmaiselle tavaralle
Jotkut myös kysyvät kuljetusmahdollisuutta jollekin isommalle tavaralle, mutta eivät ole valmiita maksamaan kuljetuksesta mitään! Mitähän näiden päässä oikein liikkuu?
En vastaa ”tarjouksiin” jotka ovat täysin naurettavia. Asiallinen tinkiminen on ok, ja vähän on aina ilmaa hinnoittelussani kun tiedän että monet tykkää tinkiä. En varaa mitään kenellekään, enkä tee mitään ylimääräistä työtä myynnin eteen. Jos ilmoituksessa lukee ”vain nouto”, se sitten myös tarkoittaa ”vain nouto”. Kun kaupoista on sovittu, ja ostaja tulee tavaraa hakemaan, on siinä vaiheessa sitten jo myöhäistä tinkiä. Siinä tapauksessa ostaja lähtee kyllä pois tyhjin käsin.
Minua ihemetyttää jos melkeinpä uuttavastaavalla hinnalla myydään mm. 6kk:tta vanhaa viihdelektroniikkaa- ja tai 1,5- vuotta vanhaa älykännykkää. Hintapyynnöt ovat osalla tori.fi- myyjistä todenteolla karanneet käsistä. Uuden vastaavan hinta saattaa joskus olla jopa edullisempikin. Ylimitoitetut hinnat eivät rajoitu pelkästään elektroniikka osastolle, vaan lähestulkoon kaikilla "myyntiosastoilla" on ns. "helppoheikkejä", jotka yrittävät myydä tuotteitansa kohtuuttomilla hinnoilla. Jossain vaiheessa ko. kaltaiset ilmoitukset ovat kadonneet, onko joku sitten ostanut tuotteen vai myyjältä loppunut maltti odottaa hyvin maksavaa ostajaa.
ei kannata enää myydä, vain lähinnä' huonoja kokemuksia myös ylläpito on nykyään kauhea. Jos yrität myydä halvalla ok kuntoista tavaraa niin ylläpito laittaa vihaisia viestejä että uudestaan julkaisusta pitää maksaa heille maksu tai laittavat jäähylle ainakin 14vrk ajaksi jos et tiedä sääntöjä ja erehdyt, nyt myös keksivät päästään sääntörikkomuksia ja sekoittavat tavarat toisiinsa (jos myy vaikka tuolia joka on saman näköinen kuin myyty tuoli) niin sekoittavat ja laittavat jäähylle koska myyt muka uudestaan samaa ja julkaiset muka uudestaan ilmoituksen. Ylläpidon tarkoitus koko ajan tienata lisätienestejä vain heille, myyjille ei mitään. Olen siis yrittänyt myydä 5-10e tavaraa, niin tälläinen kohtelu. Etenkin kesän ja syksyn aikana tullut noin 10 pilaostajaa, kysyvät eivätkä osta mitään. Kesän aikana pilaostaja lähetti osoitteen mutta jätti maksamisen, odotin kuukauden, luuli saavansa ilmaistavaraa tuolla tavoin. Todellakaan en aio enää myydä poistan profiilin, kesän aikana tienasin huimat 5e ja kaikki tuo vaiva ei ollut sen arvoista +ylläpito ilkeä. Ihmetyttää mikseivät keskity kalliimpien tuotteiden myyntiin, heitä ei taida valvoa kukaan kuten ei myöskään pilaostajia, jatkossa saavat pilaostaa joltain muulta minulta ei enää, en näe vaivaa että pakkaan turhaa ja odotan turhaa maksua. Ylläpidon kanssa keskustelu myös täysin turhaa vaivannäköä. Pilaostajille ei torissa voi antaa edes palautetta.
Tuossa hinnottelussa kannattaa aina muistaa se että se 5v sitten ostettu jääkaappi on saattanut maksaa jopa 300-400€ ja jossain on tämä nyt jo vanha malli poistohinnalla 129€ (uusi kone). Jos minä laitan myyntiin useampia tavaroita, en todellakaan ala kyttäämään jokaikistä verkkokauppaa, kivijalkakauppaa, nettikirppistä, face-ryhmää jne ja selvittämään joka ikinen päivä mikä sen hinta pitäisi olla ettei jostain löydy sama vielä uudempi vielä edullisemmin. Ostajat tätä halvinta ostohintaa jaksaa etsiä kuukausiakin. Hinta tulee mututuntumalla.