Tori.fi:ssa myynti
Alkaako teillä verikiehumaan kun yritätte myydä jotain torissa?
Itsellä tällähetkellä monta kohdetta myynnissä mutta eniten tyhmiä tarjouksia on saanut KÄYTTÄMÄTÖN priimakunnossa oleva Iittalan aalto maljakko 160mm (Sininen) jota myyn 35% halvemmalla mitä kaupasta saa ja inboxi täynnä 5-10€ tarjouksia ja pitäsi minun maksaa postitukset vielä päälle
Kommentit (58)
Minulta on myynti torissa onnistunut erinomaisesti, pyrin oikeastaan myymään ihan kaiken tarpeettoman siellä (kunhan ei roskiskamaa) koska pienistä puroista syntyy iso virta, ja laitan aina kaikki tulot asuntosäästötilille poikimaan. Olen myynyt vaatteita, koruja, koriste-esineitä, vanhoja leluja, elektroniikkaa, keräilykortteja, tavallisia tavaroita (henkareita, magneettitaulun, maton, kulhoja, lakanoita, kissankopan)... Oikeastaan mitä vaan mitä löytyy.
Tässä vinkkejä:
Laadukkaat päivänvalossa otetut valokuvat. Keltaiset lampunvalossa otetut suttukuvat joissa tavara ei ole nätisti esillä eivät houkuta. Tässä huomaan suurimman eron siinä miten sukkelaan san myytyä.
Vastaa yleisimpiin kysymyksiin tuotteen kuvauksessa, ilmoita esim. heti kättelyssä postikulut, mistä tuote on ostettu ja milloin. Mainitse mahtuuko tavara oirjepostiin. (Alle 3cm paksu)
Kuulosta mahdollisimman ystävälliseltä ja läestyttävältä jo ilmoituksessa.
Joitain tavaroita nyt vain ei osteta yksitellen. Myy vaikka monta tyttöjen hiuspinniä, korua, ja muuta "prinsessahärpäkettä" settinä asialliseen hintaan niin saat myytyä.
Vältä ylihontaan myymistä. Joo, voit saada takistasi 40€ jos juuri oikea ostaja astuu kehiin. Mutta parempi onni käy jos muistat että tuotteen ovat kuitenkin käytettyjä, ja ihmiset maksavat vielä postin röyhkeän korkeat postikulut päälle.
Kärsivällisyyttä, törkeät ja ahneet k-päät voi jättää huomiotta.
Myin pois pelikoneeni pölyttymästä ja siinä jouduin selvästi jonkin henkilön "ovelan" tinkikampanjan kohteeksi.
Minulle yritettiin uskotella, että kone on vain neljänsadan arvoinen. Tätä viitisen kertaa samana päiväna ja sitten seuraavana aamuna tulee se kuningastarjous, joka oli 50 euroa enemmän kuin muilta.
Myin sen sitten 15 euroa alkuperäistä halvemmalla ihan jollekin toiselle seuraavana päivänä.
Ap kyllä pyytää ihan törkyhintaa maljakostaan, itse en ikinä osta mitään käytettyä, jos ei ole vähintään puolta uuden hinnasta, en edes maljakkoa.
Torissa on hinnat karanneet ihan käsistä, usein ostan uuden juuri siksi, että saan takuunkin siihen.
Olen etsinyt jääkaappia torista, siellä myytiin 5v vanhaa jääkaappia hintaan 100€, täysin sama kaappi uutena kaupasta 129€... jep.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös koettanut myydä siellä, mutta en vain osaa hinnoitella oikein. Tavarani ovat uusia tai niin käyttämättömiä, sillä mietin tietysti ekaksi ostaisinko itse kyseistä tavaraa ja etenkin toivomallani hinnalla. Tunnepohjaista hinnoittelua en tajua, joten siihen en lankea. Että mikä neuvoksi?
Kukaan ei edes tingi.
Vika on siinä että netti on pullollaan erilaisia lahjoituspaikkoja, etenkin facebook. Ne joilla ei ole kiire ostaa jotain tavaroita kyttäävät oman aikansa hinnanalennusta ja toisaalla lahjoituksia. Suomalaiset on sulovileneitä jo ties monennessako polvessa. Ikävä vain että me jotka myisimme rahapulassa jotain, emme niitä euroja saa kun rikkaammat voivat lahjoittaa saman tavaransa pois. Kuulinpa sellaisestakin tapauksesta että oli annettu rahaa että vie jonkun huonekalun pois, siis maksettu hakijalle että vie pois, kun ei kukaan halunnut edes ilmaiseksi sitä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jätän vastaamatta kyselyihin "onko tämä vielä vapaana?". Tällaiseen vastaan: "Ostaisin tämän, jos vielä vapaana".
.
Tai vielä älyttömämpi viesti jota jotkut lähettelee "olisin kiinnostunut" eikä mitään muuta, ei nimeä eikä yhteystietoja :D Pari kertaa erehtynyt tuollaiselle vastaamaan ja koskaan ei ole mitään siitä tyypistä enää kuulunut. En ymmärrä miksi jotkut kuvittelee että MINUA kiinnostelee se että hän kertoo olevansa kiinnostunut mutta ei ostamaan :D
Minulla ei ole ollut ongelmia. Joskus tietysti on ostajia, joiden mieli muuttuu eivätkä ostakaan, mutta enemmän minulla on toteutuneita kauppoja kuitenkin. Ja saa myytäviä tavaroitani tinkiä, joskus voi olla vaikea hinnoitella ja minulle myymisen tarkoituksena on päästä eroon turhasta tavarasta.
Hinnoittelussa noudatan "sääntöä", että kun tavaran kantaa pois kaupasta, se laskee hinnan jo 50%:in ostohinnasta. Siitä vielä vähennän sen mukaan, kuinka käytetty tavara on. Ja kauppa käy.
Sillä ei ole mitään väliä kuinka käyttämätön tai uuden veroinen tuote on. Käytetty on käytetty, kannattaa laittaa hinta puoleen siitä mitä se maksaa tällä hetkellä kaupassa (ei niin, että jos maksoit tuotteesta 300 euroa 10 vuotta sitten, niin se ei ole enää sen 150 arvoinen).
Aina menee kaupaksi tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
VeriKiehuu247 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee kyllä kyselyitä ”Onko vielä vapaana?” ja kkn vastaat ”kyllä on”, niin sen jälkeen ei kuulu mitään.
Tai sit näitä ”tarjoan 5€”, 50€:n tuotteesta. Parhaimmat on kun näitä tarjouksia tulee tekstarilla....jaa, mistäköhän tavarasta tarjoat?!
En viitsi edes aloittaa näistä noutajista....tulen/en tule/tulen sittenkin.Ei kannata pistää puh. numeroa julkiseksi ilmoitukseen anna vasta kun olette sopineet tapaamisen, lisäksi kannattaa tehdä esim erillinen gmail johon kaikki tori viestit tulevat[/
Tässäkin on kaksi puolta...
Itse skippaan ilmoitukset, joissa ei ole numeroa, en ala pelaamaan ja odottelemaan minkään sähköpostien kanssa. Nopein tapa saada myyjä kiinni on soitto tai tekstari.Itse en ole vastannut tuntemattomiin numeroihin enää moneen vuoteen, joten en sitä numeroa siksi siihen laita. Enkä todellakaan halua mitään viestejä puhelimeen. Sähköpostia ihmiset yleensä käyttää ja hyvin olen sen välityksellä saanut myytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös koettanut myydä siellä, mutta en vain osaa hinnoitella oikein. Tavarani ovat uusia tai niin käyttämättömiä, sillä mietin tietysti ekaksi ostaisinko itse kyseistä tavaraa ja etenkin toivomallani hinnalla. Tunnepohjaista hinnoittelua en tajua, joten siihen en lankea. Että mikä neuvoksi?
Kukaan ei edes tingi.
Vika on siinä että netti on pullollaan erilaisia lahjoituspaikkoja, etenkin facebook. Ne joilla ei ole kiire ostaa jotain tavaroita kyttäävät oman aikansa hinnanalennusta ja toisaalla lahjoituksia. Suomalaiset on sulovileneitä jo ties monennessako polvessa. Ikävä vain että me jotka myisimme rahapulassa jotain, emme niitä euroja saa kun rikkaammat voivat lahjoittaa saman tavaransa pois. Kuulinpa sellaisestakin tapauksesta että oli annettu rahaa että vie jonkun huonekalun pois, siis maksettu hakijalle että vie pois, kun ei kukaan halunnut edes ilmaiseksi sitä ottaa.
Kiva, kiitos, että vastasit aiempaan viestiini. Oli hyvä vastaus! Seuraan tätä keskustelua oppiakseni jotakin tori.fin myynnistä.
Harrastin jossakin vaiheessa lahjoittamista, tai maksimissaan kahvipakettia vastaan, niin pari ilmoitusta piti ottaa 15 min jälkeen pois runsaiden yhteydenottojen vuoksi. Lahjoitin hyvää irtaimistoa pois muuton tieltä.
Siitä jäi ajatus, että voisinhan minä jostakin Arabian astiasta edes sen viisi euroa pyytää tai vaikka kaksi kahvipakettia. Liekö ahneus kasvoi?
Minulla on kolmen sukulaisen kuolinpesän arvotavaraa, jotka ovat osa himoittua retroa tai sitten tunnettuja suomalaisvalmistajia. Mitään roskaa en laita myyntiin, enkä lähde läträämään tavallisen kierrätyskeskustavaran kanssa.
Olen valokuvauksen harrastaja ja opiskellut alaa, niin kuvat ovat aina hyvät ja selkeät. Kirjoitan mitat, jopa joskus painonkin, ja syyn miksi myyn.
Voiko olla niin, että myyn liian hyvää tavaraa liian halvalla? Olen joskus todennut, että hinnat ovat aivan pilvissä liki roskasta ja ostajia riittää esim. Facen MarketPlacessa tai eri keräilijoiden ryhmissä? Pitääkö Marimekon hyväkuntoiset verhot 1970-luvulta myydä mieluummin satasella kuin vitosella? Tässäpä pulma. (Joskus otin yhteen yhteyttä, joka ilmoitti etsivänsä sellaisia, ja ehdotin, että jos hän maksaa postimaksut saa ihan ilmaiseksi pois hyllyjäni täyttämästä. Öh, eh, ei haluakaan. Vannon, etten todellakaan ehdottanut mitään törkeyksiä siinä samalla )
Lääkkeeeet? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TINKIMINEN kuuluu kaupantekoon.
Jäikö aamulääkkeet ottamatta? AP on myymässää uutta käyttämätöntä maljakkoa joka maksaisi kaupassa reilu 100€, 35% halvemmalla siellä torissa. ''Ostaja ehdokkaat'' ovat tarjonneet hänelle 5-10€ ja AP:n pitäisi vielä maksaa se 7€ postitukset kaupanpäälle eli AP saisi n. huikeat 2€ siitä maljakosta. Tämä ei ole kyllä tinkimistä nähnykkään
Heittäköön AP sitten maljakon roskiin jos raha ei kelpaa.
Yhden asian opin, en enää anna ilmaiseksi. Mieluummin myyn eurolla tai parilla, jolloin ostajat karsiutuvat fiksumpiin.
Oikeistotutkija kirjoitti:
Lääkkeeeet? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäikö aamulääkkeet ottamatta? AP on myymässää uutta käyttämätöntä maljakkoa joka maksaisi kaupassa reilu 100€, 35% halvemmalla siellä torissa. ''Ostaja ehdokkaat'' ovat tarjonneet hänelle 5-10€ ja AP:n pitäisi vielä maksaa se 7€ postitukset kaupanpäälle eli AP saisi n. huikeat 2€ siitä maljakosta. Tämä ei ole kyllä tinkimistä nähnykkään
Heittäköön AP sitten maljakon roskiin jos raha ei kelpaa.
Oikeistotutkija trollilla meni herneet nenään
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kaikelle pitää laittaa 2x hinta jonka haluaa tavaroista saada, koska kaikki kuitenkin tinkaa -50% pois tai jättää ostamatta. Mitäpä jos lopetettais koko keinotekoinen tinkaaminen (ja huutokauppakeisarin katsominen) ja keskityttäis myymään sopivalla hinnalla. Säästyy aikaa ja vaivaa ja hermoja sekä ostajalta että myyjältä?
Vierailija kirjoitti:
TINKIMINEN kuuluu
kaupantekoon.
Joo jos ostat autoa tai asuntoa, mutta ei mistään tori.fi krääsästä tingitä, kun hinta on jo valmiiksi halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VeriKiehuu247 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee kyllä kyselyitä ”Onko vielä vapaana?” ja kkn vastaat ”kyllä on”, niin sen jälkeen ei kuulu mitään.
Tai sit näitä ”tarjoan 5€”, 50€:n tuotteesta. Parhaimmat on kun näitä tarjouksia tulee tekstarilla....jaa, mistäköhän tavarasta tarjoat?!
En viitsi edes aloittaa näistä noutajista....tulen/en tule/tulen sittenkin.Ei kannata pistää puh. numeroa julkiseksi ilmoitukseen anna vasta kun olette sopineet tapaamisen, lisäksi kannattaa tehdä esim erillinen gmail johon kaikki tori viestit tulevat[/
Tässäkin on kaksi puolta...
Itse skippaan ilmoitukset, joissa ei ole numeroa, en ala pelaamaan ja odottelemaan minkään sähköpostien kanssa. Nopein tapa saada myyjä kiinni on soitto tai tekstari.Itse en ole vastannut tuntemattomiin numeroihin enää moneen vuoteen, joten en sitä numeroa siksi siihen laita. Enkä todellakaan halua mitään viestejä puhelimeen. Sähköpostia ihmiset yleensä käyttää ja hyvin olen sen välityksellä saanut myytyä.
Niin totta, en minäkään koskaan laita puhelinnumeroa ilmoituksiin, soittoja tulee muuten keskellä yötäkin tai joku tampio kilkuttelee ovikelloa iltamyöhään. Sähköpostissa sekin hyvä puoli että jää todisteet siitä mitä on sovittu. Puhelimessa ei jää ja poikkeuksetta jokainen kuitenkin noutaessa alkaa vielä tinkaamaan.
En ole enää vuosiin myynyt tori.fi:ssä mitään, koska kyllästyin totaalisesti huijareihin ja turhasta kyselijöihin.
Vierailija kirjoitti:
Ap kyllä pyytää ihan törkyhintaa maljakostaan, itse en ikinä osta mitään käytettyä, jos ei ole vähintään puolta uuden hinnasta, en edes maljakkoa.
Torissa on hinnat karanneet ihan käsistä, usein ostan uuden juuri siksi, että saan takuunkin siihen.
Olen etsinyt jääkaappia torista, siellä myytiin 5v vanhaa jääkaappia hintaan 100€, täysin sama kaappi uutena kaupasta 129€... jep.
Lasinen desingesine painii vähän eri sarjassa elektroniikan kanssa!!
Tavara on juuri niin arvokas, kuin joku suostuu siitä maksamaan. Aloittaja on ostanut omansa kaupasta. Kun se on kannettu kaupasta ulos ja otettu pakkauksesta pois - se on käytetty. Ei voi olettaa saavansa samaa hintaa, millä sen on ostanut. Ihmiset ostelevat kaikenlaista impulsiivisesti ja sitten itkevät, kun joku ei ole valmis ostamaan sitä käytettynä heiltä. Aalto-maljakko oli joskus 1990-2000-luvuilla viellä arvostettu. Nyt se on lähinnä geneerinen design esine, joita on saatavilla tuhansittain. Ei ole järin erityinen tai harvinainen.
Mua ärsyttää torissa ne ostajat jotka ovat hirveän peloissaan ettei saa tavaraa, siis jos ne käyttäytyy niin kuin eräs ostaja joka olisi halunnut kuvia pakkaamisesta ja ehdotti että maksaa ensin postikulut ja kun saa seurantakoodin niin 30% ja kun paketti saapuu niin loput :D
Jätän vastaamatta kyselyihin "onko tämä vielä vapaana?". Tällaiseen vastaan: "Ostaisin tämän, jos vielä vapaana".