Helsingin slummialueet
Puotinharju, Kontula, Myllypuro, Mellunmäki, Meri-Rastila, Itäkeskus, Koskela, Jätkäsaari.
Muita?
Kommentit (26)
Ei Puotinharju ainakaan. Minulle ei kyllä välity kuvaa slummista, jos talot on rakennettu aikoinaan harvakseltaan, pihat ovat isoja ja asuinalue rajautuu suuriin urheilupuistoihin ja metsiin. Olen itse asunut siellä aikoinaan useamman vuoden ja hyvät muistot jäi, oli kiva valtava leikkipuisto, uimahalli, ja paljon metsää koiran ulkoilutusta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itä-Pasila
Suomen kalleimmat postinumerot sijalla 21. Neliöhinnat 5611e toteutuneet kaupat perusteella,
Neliöhinnat pyörii 2020 valmistuneissa taloissa 9000 eurossa ja toteutuneet kaupat.
Vai slummialueita. Avartaisikohan matkailu sellaisissa paikoissa joissa on oikeasti slummialueita?
Pks on lähes menetetty.
Muutos on ollut nopea. Eli on hyvin levoton, turvaton tuo pks isoin osin.
Siksi muutinkin pois, maalle rauhaan, luontoon ja tilaan.😎
No Itäkeskusta tai Kontulaa tuskin voi kutsua slummeiksi. Minulla asuu ystäviä molemmissa, ja ovat tavallisia asuntonsa omistavia lapsiperheitä. Molempien kotipihoista pääsee suoraan hiihtoladuille metsään, talojen pihat ovat suuria, koska talot ovat iäkkäämpiä ja ennen rakennettiin väljästi. Rauhallista on molempien taloissa. Ihan tavallista työssäkäyvää väkeä.
Eikös se joskus muinoin ollut niin, kun kuvattiin joku leffa, missä haluttiin olevan helsinkiläinen kurja betonilähiö, eikä sellaista löytynyt, piti mennä Espooseen kuvaamaan.