Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä on mennyt pieleen jos 60-vuotiaana asuu vuokralla?

Vierailija
27.05.2020 |

Ja saa asumistukea?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen +40 vuotta, eikä ole mitään aikomusta ostaa omaa kotia. Nautin tästä vapaudesta, mitä vuokralaisena rivitalossa on. Ei tarvitse maksaa remontteja, yhtiövastikkeita eikä puunata isoa pihaa.

En koe tarpeelliseksi omistaa mitään isoa. On kiva kun rahaa jää käyttää kivoihin asioihin.

Olen asunutomakotitalossa ja iso piha oli melkoinen työmaa kyllä. Vaikka tilaa olikin paljon.

Itsellä tosi hyvä rivitalokoti. Kivat naapurit jne.

Vierailija
22/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi antoi satoja tuhansia vuokraloordeille ja cayman saarille rahansa piilottaville vuokrayrityksille... joku saarna Sten kaltainen yrittäjä ajelee nyt porschella, sen sijaan että hän olisi antanut lapsilleen hyvän rahallisen muiston.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä omistan metsää, välillä osakkeita ja treidaan kryptovaluuttoja. En näe järkeväksi sitoa rahojani asuntoon. On huomattavasti mukavampaa asua 2v yhdessä kaupunginosassa ja sitten ehkä 2v toisessa. Asuntojen myynti on aina pitkä prosessi ja siinä voi joko hävitä tai voittaa.

Vierailija
24/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion asua vuokralla koko ikäni. Ei siksi, että minun olisi pakko (omaisuutta sen verran, että voisin ostaa parikin asuntoa hyvältä sijainnilta), vaan siksi että haluan. Elämä on valintoja ja minä valistin vuokralla-asumisen. Ei siinä mikään mennyt pieleen. 

Vierailija
25/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kaikki tässä yhteiskunnassa tuntuu tällä palstalla menevän yksilön piikkiin (ja etenkin syyksi).

Varsinkin  aina silloin,  jos huonosti jollain menee.

Kaikesta syytetään ja osoitetaan sormella vain ja ainoastaan yksilöä, joka 'olisi voinut valita aikanaan toisin'. 

Tyyliin: "millainen ihminen " (.... sitä tai tätä)

Vierailija
26/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 60 v ja asun vuokralla hyvällä alueella, mutta omistan kolmion vähän huonommalla alueella, joka on vuokrattu. Vuokralla asujatkin voivat omistaa asunnon

Vierailija
27/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hankkisi omistusasuntoa- saati ok-taloa, vaikka voittaisin lotossa.

Liikaa työtä ja vastuuta. Sellainen vaatii hyvää kuntoa ja ahkeraa luonnetta ja kaikkea mitä minulta ei löydy.

Vierailija
28/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavasti tässä(kin) ketjussa 90% olettaa, että vuokralla asuu vain köyhiä. Voin kertoa, että niin ei ole. Ihan kaikissa varallisuusluokissa on vuokra-asujia. Jopa miljoonia tienaava Lauri Markkanen asuu vuokralla. 

Vierailija
29/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan ite vuokralla, mutta silti omistetaan kolme sijotuskämppää. Kaikki kolme velattomia.

Vierailija
30/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,a. Kysy Jorma Uotiselta. 

Vierailija
31/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omistusasunto on merkki siitä, että pärjää elämässä"

terveisin ap 70-luvulta

Vierailija
32/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eronnut mies,  jonka ongelma oli  juominen yli varojen, sam a joka öisin söi " lasten vanukkaaat "ja sen piirakan ja lapsille varatut hedelmät. Sai osuutensa avioerossa, mutta syötti niillä rahoilla baarin karvalakkipuolen juopot  lankkupihveillä kun kerrankin oli varaa.  Elätti avokkina bubiruusua joka parissa vuodessa kuoli viinaan. Vuokralla siksi että silloin jää    Alkoon enemmän.      Se oli se entinen rikas.

Vierailija
33/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä olisi voinut mennä pieleen?

Matalapalkka-alalla työskennellyt yksinhuoltaja, tiedossa pieni eläke, tai on jo eläkkeellä ja saa asumistukea. Pärjää itsekseen paremmin nyt kuin koskaan aikaisemmin elämässään koska nyt ei enää ole lasta / lapsia huolettavana.

Ja tiedoksi: Myös omistusasunnoissa elävät ja osakesijoituksia omistavat ihmiset saavat asumistukea.

Että silleen!

No se on hyvä, että asumistukea saavat muutkin kuin loiset. Onneksi rahaa tulee tyhjästä, taikaseinästä!!

Vierailija
34/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutut perheelliset jotka asuvat vuoralla eivät kyllä omista mitään muut kun romuja. Ai yhdellä on ikityötön  ulkom. mies joka tarvisee hienot nimenomaan kalliit vaatteet ja kengät.Mies ei tienaa mitään.

Vierailija
35/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin näin 60-vuotiaana asun ihan tietoisesti vuokra-asunnossa. Ei tarvitse itse huolehtia mistään. Kiinteistöhuolto tekee kaiken. Esim. ilmastointi, jääkaappi tai liesi rikkoutuu, niin kiinteistöhuolto hoitaa hommaan. Kolmessa omistusasunnossa (omakotitalo) elämän varrella asuneena tiedän, mikä valtava työmäärä on pitää paikat kunnossa. Ihanan huoletonta elämää saan nyt viettää.

En tarvitse omistusasuntoa yhtään minkään takia. En saa mitään mukaani, kun tulee aika heittää lusikka nurkkaan.

Vierailija
36/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uskaltanut ottaa lainaa ( ei saa) ostaakseen oman.

Yai ei yksinkertaisesti HALUA ostaa omaa!! Vuokralla asuminen on huoletonta ja kulut pieniä. Esim. meillä vesimaksu 18€/kk . Jos jotain hajoaa,niin huolto korjaa,tai vaihtaa uuteen eikä maksa mitään. Sopii toisille,toisille ei ja se on ihan ok

Vierailija
37/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi antoi satoja tuhansia vuokraloordeille ja cayman saarille rahansa piilottaville vuokrayrityksille... joku saarna Sten kaltainen yrittäjä ajelee nyt porschella, sen sijaan että hän olisi antanut lapsilleen hyvän rahallisen muiston.

On sullakin murheet 😒😰🙄🤔

Vierailija
38/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön ahne sukupolvi!

Vierailija
39/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläköön ahne sukupolvi!

Ketähän tarkoitat?

Vierailija
40/76 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim oma veljeni, joka kyllä on nyt jo yli 70v, mutta vuokralla hän asuu.

Hänellä oli vielä 90-luvun alussa työ, omakotitalo, perhe, kaksi lasta, auto ja koira ts kaikki hyvän elämän ainekset. No 90-luvun lopussa lähes kaikki oli mennyt, perhe oli edelleen, mutta kaikki maallinen mammona ja työ oli mennyt ja niskassa suuret velat, vuosia kestävä velkasaneeraus ja pitkäaikaistyöttömyys ja sairastelu. Tämä oli seurausta 90-luvun lamasta. Ikää hänellä rupesi silloin olemaan 50 vuotta ja huonolla pohjakoulutuksella ei ollut mitään mahdollisuuksia töihin. Noita 90-luvun laman jälkeisiä köyhiä on paljon, sillä vuosien työttömyys ei kerrytä eläkettäkään.  Paljon juuri suurista ikäluokista jäi työttömiksi, monia ammatteja hävisi, tehtaita lopetettiin ja entisillä tehdaspaikkakunnilla työttömyysluvut nousivat. Veljenikin otti kaiken työn  vastaan, mitä oli tarjolla, tosin pankkihan sen vei suurimmaksi osaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän