Tulen surulliseksi kun luen, kuinka miehet huomioivat naisiaan
Kun olin raskaana ja kärsin pahoinvoinnista mies ei lohduttanut, ei tarjonnut mehua tms., ei hieronut jalkoja, selkää tms. Kun imetin ei tuonut vettä, ei valvonut öitä vauvan kanssa ja oli vihainen jos vauva itki yöllä. Ei ole koskaan ostanut siteitä, tuonut pitkän suhteen aikana vain muutaman kerran kukkia jne.
Muita joilla asia näin?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tuppaavat olevan vähän niinkuin peilejä ja kaikki ihmisten välinen toiminta on pelkistetyimmillään vaihtokauppaa.
Tee paljon asioita JOITA MIEHESI TOIVOO sinulta, niin todennäköisyys sille että hän tekee sinun toivomiasi asioita nousee eksponentiaalisesti. Ja nimenomaan älä sorru siihen että teet miehelle asioita joista itse pidät, jos hän ei arvosta mitään mehun syöttämistä tai jalkojensa hierontaa, vaan nimenomaan miehelle mieluisia juttuja.
Näinhän se menee ihannemaailmassa, vaan ei läheskään aina parisuhteissa.
Parisuhteet on valitettavasti myös valtapeliä ja henkisesti vahvempi ja vallanhaluisempi ottaa myös aina paikkansa. Tämä taas johtaa siihen, että toinen on palveluasemassa vahvempaa kohtaan, jolta vaaditaan aina vaan enemmän.
Entisaikaanhan tähän ajoi myös yhteiskunta, joka laati selkeät säännöt, että jo lähtökohtaisesti nainen oli heikompi astia ja mies pomo.
Kun katselen esimerkiksi omien yli kasikymppisten vanhempieni suhdetta, niin äitini on aina passannut isääni ja tehnyt kaiken tämän eteen, saamatta mitään vastapalveluksi. Päinvastoin, passuuttaminen vain paheni iän myötä. Vaikka äidilläni oli jo vuosia alzheimer, niin siltikin isä pompotti ja passuutti äitäni, vaikkei hän enää kyennyt tekemään kunnolla niitä asioita, mitä isä häneltä vaati. Nyt kun äiti joutui hoitokotiin, niin isäni on sormi suussa, kun ei ole koskaan joutunut tekemään mitään ja uhriutuu ja heittäytyy marttyyriksi.
Eli omien vanhempieni kohdalla ei ainakaan koskaan toteunut se, että kun teet jotain toisen hyväksi, niin saat myös jotain takaisin, vaan mitä enemmän äiti teki, sitä vähemmän hän sai takaisin.
Valitettavasti näin taitaa olla edelleenkin monissa suhteissa. Sitä tärkeämpää on myös puhua siitä, mitä toiselta odottaa.
Ihanteellisessa parisuhteessa totta kai puheella on iso merkitys . Mutta kun toinen on ottanut itselleen selkeän valta-aseman, niin ollaankin ihan eri tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tuppaavat olevan vähän niinkuin peilejä ja kaikki ihmisten välinen toiminta on pelkistetyimmillään vaihtokauppaa.
Tee paljon asioita JOITA MIEHESI TOIVOO sinulta, niin todennäköisyys sille että hän tekee sinun toivomiasi asioita nousee eksponentiaalisesti. Ja nimenomaan älä sorru siihen että teet miehelle asioita joista itse pidät, jos hän ei arvosta mitään mehun syöttämistä tai jalkojensa hierontaa, vaan nimenomaan miehelle mieluisia juttuja.
Näinhän se menee ihannemaailmassa, vaan ei läheskään aina parisuhteissa.
Parisuhteet on valitettavasti myös valtapeliä ja henkisesti vahvempi ja vallanhaluisempi ottaa myös aina paikkansa. Tämä taas johtaa siihen, että toinen on palveluasemassa vahvempaa kohtaan, jolta vaaditaan aina vaan enemmän.
Entisaikaanhan tähän ajoi myös yhteiskunta, joka laati selkeät säännöt, että jo lähtökohtaisesti nainen oli heikompi astia ja mies pomo.
Kun katselen esimerkiksi omien yli kasikymppisten vanhempieni suhdetta, niin äitini on aina passannut isääni ja tehnyt kaiken tämän eteen, saamatta mitään vastapalveluksi. Päinvastoin, passuuttaminen vain paheni iän myötä. Vaikka äidilläni oli jo vuosia alzheimer, niin siltikin isä pompotti ja passuutti äitäni, vaikkei hän enää kyennyt tekemään kunnolla niitä asioita, mitä isä häneltä vaati. Nyt kun äiti joutui hoitokotiin, niin isäni on sormi suussa, kun ei ole koskaan joutunut tekemään mitään ja uhriutuu ja heittäytyy marttyyriksi.
Eli omien vanhempieni kohdalla ei ainakaan koskaan toteunut se, että kun teet jotain toisen hyväksi, niin saat myös jotain takaisin, vaan mitä enemmän äiti teki, sitä vähemmän hän sai takaisin.
Tuosta kumpuaa kohtuuttomat odotukset puolin sekä toisin joka johtaa väistämättä eroihin. Naiset omalla tavallaan haluaa perinteisen miehen joka oisi tasa-arvoinen ja miehet enemmän kotihengetärtä mikä kävisi töissä.
Näinhän nimenomaan ei tuossa patriarkaalisessa maailmassa käynyt, eli eroja tuli äärimmäisen harvoin. Toki siihen vaikutti isosti myös sekä taloudelliset, että yhteiskunnalliset paineet. Ei lähdetty, vaikka olisi haluttu, koska se oli taloudellisesti mahdotonta ja eikä moraalisesti suotavaa.
Oma äitini muuten kävi myös töissä, mutta sen lisäksi hoiti myös kodin, lapset, sekä passasi miehensä, sekä kesti hänen naisseikkailunsakin. Ovat siis olleet jo yli 60 naimisissa.
#42#
Onneksi nykyään on toisin vaikkakin vieläkin löytyy niitä ketkä hoitaa kodin, lapset, rahan tuonnin, metatyöt..
Ehkä tulevaisuudessa asiat olisi hiukan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa valikoivampia! Tästä syystä ei jatketa suhdetta kenen tahansa kanssa ja, siksi toisekseen voihan tuollaisen heittää vielä lapsen saamisen jälkeenkin pellolle.
Jep ja voihan sitä itse helliä itseään. Pienelläkin budjetilla varmaan keksii jotain kivaa. Omat synttärit kun tulee ostaa jonkun pienen palvelun itselleen, vaikka sen hieronnan ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olkaa valikoivampia! Tästä syystä ei jatketa suhdetta kenen tahansa kanssa ja, siksi toisekseen voihan tuollaisen heittää vielä lapsen saamisen jälkeenkin pellolle.
Jep ja voihan sitä itse helliä itseään. Pienelläkin budjetilla varmaan keksii jotain kivaa. Omat synttärit kun tulee ostaa jonkun pienen palvelun itselleen, vaikka sen hieronnan ❤
Muistinkin nyt oon miks oon sinkku :)
Voin hemmotella itse itseäni ja ostaa kotisiivouksen niin en tarvitse oikeastaan tarvitse edes ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistinkin nyt oon miks oon sinkku :)
Voin hemmotella itse itseäni ja ostaa kotisiivouksen niin en tarvitse oikeastaan tarvitse edes ketään.
Hahaa, pitkä päivä takana :D
Anteeksi äskeisestä kirjoitusasusta.
Ensimmäinen mieheni oli tuollainen. Koska olin jo valmiiksi hereillä kun lapsemme heräsi 3-7 × yössä ei hänen kannattanut nousta. Ja lapsi valvoi yöt 3v saakka eli kävin itsekin töissä.
Lopulta totesin että ansaitsen arvostusta ja lähdin. Viimeiset 24v nykyisen mieheni kanssa on ollut ihan erilaista. Arjessakin huomioidaan pienin teoin, kaikki työt jaetaan ja toisen panosta arvostetaan. Koskaan ei ole tarvinnut pyytää eikä nalkuttaa, meillä ymmärretään tarjota apua ja tukea muutenkin
Vierailija kirjoitti:
"ei tarjonnut mehua"
Jaksuja, on sulla rankka elämä.
Musta tuntuu, että sinä tarvisit kipeämmin niitä jaxuhaleja <3
-eri
Eräs tuttava hoitaa asian niin, että jos vaikkapa äitienpäivänä ei ukko tuo kukkia niin joutaa ulkoruokintaan.
Käy se vissiin noinkin. Ovat kyllä ihan rakastavainen pari kuitenkin.
Varmasti kamalaa miehelle elää epäkiitollisen naisvauvan kanssa. Sääliksi käy.
Minulla ei ole lapsia, joten en imettämisestä paljon tiedä, mutta kestääkö se tosiaan yhtäjaksoisesti niin kauan, että sinä aikana tarvitaan mies erikseen tarjoilemaan vettä? Eikö voi juoda etukäteen tai imetyksen jälkeen tai vaikka varata itse vesilasi viereen ennen kuin ryhtyy toimeen jos tietää ettei kestä sitä aikaa ilman juomista?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole lapsia, joten en imettämisestä paljon tiedä, mutta kestääkö se tosiaan yhtäjaksoisesti niin kauan, että sinä aikana tarvitaan mies erikseen tarjoilemaan vettä? Eikö voi juoda etukäteen tai imetyksen jälkeen tai vaikka varata itse vesilasi viereen ennen kuin ryhtyy toimeen jos tietää ettei kestä sitä aikaa ilman juomista?
Itseasiassa voi kestääkin, mutta aika nopeasti sitä oppii varaamaan vesipullon tai ison lasin vettä ulottuville. Ja todella usein imettäessä tulee kova jano.
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on jännä että mies kuitenkin heittäytyy naisen siivelle yhdeksi lisälapseksi kun esikoinen syntyy ja loisii naisen kodissa.
Sehän ei ole muiden vika, jos itse on itsellensä miehen valinnut eikä tämä sitten osaa ottaa naistansa huomioon. Ei kenenkään ole enää nykyaikana pakko olla suhteessa, jota ei koe tahollaan tyydyttäväksi, toisin kuin ennen muinoin. Voit valita uuden miehen tai vaikka vapauden, joten valittaminen on turhaa.
Ap on valinnut miehen ihan väärästä kulttuurista. Jos haluaa miehen, joka lahjoo ja kohtele kuin prinsessaa, niin suomalainen mies on kyllä aivan väärä valinta siihen.
Tarpeeksi varakas ulkomaalainen, jolla on varaa palkata siivoja kotiin ja vaimo voi keskittyä lapsiin ja omaan uraan tai ulkonäköön. Oman valinnan mukaan. Romanttiset filmit tuntuvat vain suomalaisista epärealistisilta. Muualla sellaista oikeasti tapahtuu mitä niissä filmeissä on. Kukkia, illallisia ja lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttava hoitaa asian niin, että jos vaikkapa äitienpäivänä ei ukko tuo kukkia niin joutaa ulkoruokintaan.
Käy se vissiin noinkin. Ovat kyllä ihan rakastavainen pari kuitenkin.
Jeesus että naiset osaavat vielä vuonna 2020 olla röyhkeitä ja typeriä. Pakko olla joku boomeri. Miksi kukaan itseään vähänkään kunnioittava mies haluaisi enää tänä päivänä olla tuollaisen naisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on jännä että mies kuitenkin heittäytyy naisen siivelle yhdeksi lisälapseksi kun esikoinen syntyy ja loisii naisen kodissa.
Se nainenko sen kodin ja kaikki elämisen puitteet miehelle tarjoaa? Nainen maksaa ja hoitaa kaiken?
Vierailija kirjoitti:
"ei tarjonnut mehua"
Jaksuja, on sulla rankka elämä.
Ei ole ihmisellä suuret toiveet parisuhteessa huomioimiselle, jos lasi mehua sen täyttää.
Eikä ole kovin lämmin ihminen se, jonka mielestä sekin on liikaa pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nainenko sen kodin ja kaikki elämisen puitteet miehelle tarjoaa? Nainen maksaa ja hoitaa kaiken?
Kyllä useammalla kuin luuletkaan. Ei se siitä ole kiinni kumpi enemmän tienaa, se vauraampi voi palkallaan ostella itselleen leluja ja käydä viihteellä, ja se köyhempi pitää lapset ruuassa ja vaatteessa, ja maksaa puolet kaikesta muusta vaikka palkka on puolet mitä rikkaammalla. Tai kaikki, koska toisen puoliskon varat menee kurkusta alas.
Monessa perheessä näin valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten yllä sanottiin ap:lle. Aina voi valita prinsessan/prinssin ja modernin naisen/miehen väliltä.
Näinhän nimenomaan ei tuossa patriarkaalisessa maailmassa käynyt, eli eroja tuli äärimmäisen harvoin. Toki siihen vaikutti isosti myös sekä taloudelliset, että yhteiskunnalliset paineet. Ei lähdetty, vaikka olisi haluttu, koska se oli taloudellisesti mahdotonta ja eikä moraalisesti suotavaa.
Oma äitini muuten kävi myös töissä, mutta sen lisäksi hoiti myös kodin, lapset, sekä passasi miehensä, sekä kesti hänen naisseikkailunsakin. Ovat siis olleet jo yli 60 naimisissa.
#42#