Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tradenomit! Palkkanne ja työtehtävänne?

Aloittaja
27.05.2020 |

Onko täällä muita tradenomeja linjoilla? Haluaisitteko kertoa, mitä teette työksenne ja paljonko on palkkanne? Halutessanne voitte mainita työnantajanne ja työkokemuksenne.

Itse olen taloushallinnon tradenomi. Työskentelen tilitoimistossa paljanlaskijana. Kokemusta reilu pari vuotta. Palkka 2000 euroa... Pohdinkin, että mihin suuntaan osaamista lähtisi kehittämään, että saisi palkkaa paremmaksi ja työtä mielekkäämmäksi... Työ voisi olla jotain muuta tradenomille sopivaa kuin kirjanpito/palkanlaskenta...

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pääkirjanpitäjänä, palkka on 3500€. Valmistuin tradenomiksi 2007. Olen työnnohessa opiskellut maisteriksi, syksyllä valmistun. Eniten kiinnostaisi tilintarkastajan työ, mutta en ole ehkä tarpeeksi nuori ja fitissä, kun katsoo millaisia on nykyajan tilkkarit big4-firmoissa. Vaihtoehtona sitten controller/talouspäällikkö -tyyppiset tehtävät, jos ei tilintarkastuksen puolelta ura urkene.

Vierailija
42/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kirjanpitoa ja hoidan reskontria, myynti- ja osto-. Myös muita toimiston hommia kuuluu työnkuvaan, maksatusta yms. Palkka 2900 brutto. Työkokemusta on 4 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

To-be-tradenomi eli valmistumista vailla. Aika tasan 3000 e palkkana. Teollisuudessa turvallisuuden parissa työskentelen. Eli aika lailla just koulutusta vastaavassa tehtävässä.

Vierailija
44/72 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YAMK-tradenomi, toimin keskisuuren firman talousjohtajana, 8500e/kk.

Alan töitä takana noin 18 vuotta.

Paljonko jää käteen tuosta palkasta?

Vierailija
45/72 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on kyllä pieni palkka. Minä olen "vain" merkonomi ja aina riittänyt töitä. Ehkä olen ollut vain onnekas. Nyt tehtävinä kirjanpito, palkanlaskenta ja hallintotehtäviä, hyvin monipuolinen toimenkuva. Palkka 3800 kk +lomarahat ja sijaisuuskorvaukset lisäksi.

Vierailija
46/72 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tilitoimistossa (en kirjanpitäjänä vaan myynnissä) ja kollegoilta kuuleman mukaan palkka on tosi huono työmäärään nähden. Muutenkin tradenomien palkka on aivan poljettu. Itse olin nimikkeellä myyntineuvottelija, siinä alkupalkka 1800€/kk, mutta olinkin silloin vastavalmistunut, joten ymmärtäähän sen.

Nyt olen palveluneuvoja, asiakaspalvelutyötä teen koneella, nyt etänä koronan takia. Palkka 2150€/kk, alan työkokemusta 4 vuotta.

Itse olen insinööri, mutta siis saman verran opintopisteitä kuin tradenomilla, eli näkisin ns. samanarvoisena koulutuksena.

Itse sain ensimmäisestä harjoittelusta/kesätyöstä tuon 1800e/kk... Ja valmistumisen jälkeen oli jo vakipaikka valmiina, palkka reilu 3t/kk. Eli edes vastavalmistuneelle en ymmärrä tuollaista 1800e/kk palkkaa. Esimerkiksi varastotöissä ilman koulutusta saa helposti lähes tuplasti tuon palkan.

Vierailija
47/72 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pankissa ja peruspalkka 3060 e bruttona. Lisäksi tulospalkkio, joka ollut 2000-5000 e vuodessa. Olen ollut saman työnantajan leivissä jo 10 vuotta, osa ajasta äitiyslomalla/hoitovapaalla.

Olen tyytyväinen sekä palkkaan että työsuhde-etuihin. Työ on toisinaan stressaavaa, mutta niin on kaikilla aloilla.

Kunpa olisikin edes jotain työsuhde-etuja, tai edes kunnollinen työterveyshuolto...

Vierailija
48/72 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousassari olen, brutto 2800€. Samassa firmassa nyt 6 vuotta täynnä.

Tavoitteena on tulevaisuudessa päästä työpaikkaan, jossa olisi etenemismahdollisuus tai ainakin parempi palkka ja haastavampi työnkuva.

Vierailija
49/72 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap tuo brutto- vai nettopalkka?

Palkat ilmoitetaan aina bruttona, tietysti.

Toivottavasti kukaan tradenomi ei kyselenoin typeriä.

Vierailija
50/72 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2005 valmistunut merkonomi. Työkokemus noin 10 vuotta (äitiyslomia jne välissä). Yksityisellä palkanlaskijana ja kirjanpitäjänä (myös tilinpäätös). Pk-seutu ja palkka 3928. En ole koskaan ollut tilitoimistossa. Val,istumisen jälkeen se houkutti mutta onneksi ei hakemukset tuottaneet tulosta. Palkka firmoissa, joissa olet palkallisena paljon parempi.

Vierailija
51/72 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestössä toimistosihteerinä (asiakaspalvelua, osto- ja myyntireskontraa) 2500 €/kk. Valmistuin viime syksynä, aiempi koulutus FM. Järjestötyötä olen tehnyt 10 v.

Vierailija
52/72 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestössä toimistosihteerinä (asiakaspalvelua, osto- ja myyntireskontraa) 2500 €/kk. Valmistuin viime syksynä, aiempi koulutus FM. Järjestötyötä olen tehnyt 10 v.

Tämän tyylinen työ kiinnostaisi! Lähtisin kyllä jo 2200-2300 alkupalkallakin.

Vierailija
53/72 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
54/72 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteeri, työnantaja valtio, palkka vähän vajaa 2300 e/kk. Valmistunut olen jo lähes kymmenen vuotta sitten, mutta kaupan kassamyyjänä vanuin vuosikausia (en saanut muita töitä yrityksistä huolimatta ja oli pitkiä kausia, etten edes hakenut).

On huono palkka, mutta olen myös ihan tyytyväinen työhön sinänsä. Kassalle en enää ikinä halua.

Vierailija
55/72 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan tätä taas! Täällä kovasti on pohdinnassa, mikä olisi seuraava siirto hoitovapaan jälkeen...

Vierailija
56/72 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhtään "it-tradenomeja"? kiinnostais kuulla mihin siitä on päätyny töihin!

Valmistuin tietojenkäsittelyn tradenomiksi 2004 ja nykyään työskentelen HR asiantuntijatehtävissä keski-euroopassa, palkkaa saan 9700 eur/kk

Vierailija
57/72 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sihteeri ja paska palkka, mutta kun muita töitä ei ole lähellä tarjolla eikä ole muusta työstä kokemusta. Ei se palkka voi olla hyvä pelkän koulutuksen perusteella. Älkää lähtekö nyt enää opiskelemaan merkonomiksi tai tradenomiksi, töitä ei ole kaikille.

Koulutuksen perusteella, siis tradenomin koulutustako tarkoitetaan?

Vierailija
58/72 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Nostetaan tätä taas! Täällä kovasti on pohdinnassa, mikä olisi seuraava siirto hoitovapaan jälkeen...

Unohda, usko pois.

Vierailija
59/72 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotannon työntekijänä teollisuudessa tradenomin papereilla. Olin ensin myyntiassarina, mutta se homma lopetettiin ja työtä tarjottiin tuotannosta. Palkka n 2400 kuussa. Työ ei kyllä vastaa yhtään opintoja, mutta ei kannata vaihtaa, koulutusta vastaavista hommista on tarjottu 2000-2200 euroa kuussa. Nyt on kuitenkin täydet lomat, työajoissa joustoa ja ylitöitä saa pitää vapaana kun on rauhallisempaa, voi tehdä ennakkoon hommansa. Työmatka n 7 km, joten työpaikan vaihto ei ole innostanut. Maaseudulla Pohjois-Suomessa. 

Vierailija
60/72 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida Tradenomiliiton palkkasuositukset vastavalmistuneille olla kovin realistisia?

Vähäinen kokemus / osaaminen

2700 €

Kohtalainen kokemus / osaaminen

3100 €

Runsas kokemus / osaaminen

3400 €