Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tradenomit! Palkkanne ja työtehtävänne?

Aloittaja
27.05.2020 |

Onko täällä muita tradenomeja linjoilla? Haluaisitteko kertoa, mitä teette työksenne ja paljonko on palkkanne? Halutessanne voitte mainita työnantajanne ja työkokemuksenne.

Itse olen taloushallinnon tradenomi. Työskentelen tilitoimistossa paljanlaskijana. Kokemusta reilu pari vuotta. Palkka 2000 euroa... Pohdinkin, että mihin suuntaan osaamista lähtisi kehittämään, että saisi palkkaa paremmaksi ja työtä mielekkäämmäksi... Työ voisi olla jotain muuta tradenomille sopivaa kuin kirjanpito/palkanlaskenta...

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YAMK-tradenomi, toimin keskisuuren firman talousjohtajana, 8500e/kk.

Alan töitä takana noin 18 vuotta.

Vierailija
22/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap tuo brutto- vai nettopalkka?

Bruttopalkka.... Eipä paljon tee mieli kiirehtiä hoitovapaalta töihin tällä palkkatasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotarkastaja, 3700€/kk

Vierailija
24/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sihteeri ja paska palkka, mutta kun muita töitä ei ole lähellä tarjolla eikä ole muusta työstä kokemusta. Ei se palkka voi olla hyvä pelkän koulutuksen perusteella. Älkää lähtekö nyt enää opiskelemaan merkonomiksi tai tradenomiksi, töitä ei ole kaikille.

Vierailija
25/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmistotestaaja (kyllä, tradenomin koulutuksella), 3600€/kk.

Vierailija
26/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sihteeri ja paska palkka, mutta kun muita töitä ei ole lähellä tarjolla eikä ole muusta työstä kokemusta. Ei se palkka voi olla hyvä pelkän koulutuksen perusteella. Älkää lähtekö nyt enää opiskelemaan merkonomiksi tai tradenomiksi, töitä ei ole kaikille.

Kirjanpitäjäksi voi kyllä opiskella ja tilitoimistoon töihin. Noita paikkoja on kyllä paljon vapaana. Yleismieheksi ei kannata havitella, vaan tietyn alan erikoisosaajaksi. Merkonomille ei riitä töitä Suomesta, kun assareita ei enää tarvita.

Vierailija
27/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla kyllä ihan epätodellisen pieni palkka tradenomiksi. Tienaan saman verran ja olen vasta kauppatieteiden ylioppilas, työnimike Financial Assistant eli talhan assari.

Sinä kuitenkin jo tutkinnon suorittanut korkeakoulusta....

Älä muuta sano! Kolmannen asteen koulutus ja palkka on tämä...

Vierailija
28/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan tätäkin taas!

Vierailija
29/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjanpitäjäksi voi kyllä opiskella ja tilitoimistoon töihin. Noita paikkoja on kyllä paljon vapaana. Yleismieheksi ei kannata havitella, vaan tietyn alan erikoisosaajaksi. Merkonomille ei riitä töitä Suomesta, kun assareita ei enää tarvita.

Siihen on syynsä, että tilitoimistoissa on paikkoja avoinna. Jonkun mainitsema 3100 eur palkka on noilla (lähestulkoon avustavilla) tehtävillä todella harvinainen. Yleensä tilinpäätöstaitoisen, asiakkaansa täysin itsenäisesti hoitavan tilitoimistokirjanpitäjän palkat lähtee tuosta. Etenkin isoissa ketjuissa työolot eivät millään tavalla vastaa palkkaa, monissa työtä on mahdoton tehdä oman ammattiylpeyden ja laadun edellyttämällä tavalla.

Mutta monipuolisen kokemuksen antajana tilitoimisto on ylivertainen paikka, joten hyvällä urasuunnittelulla ja määrätietoisella toteutuksella kannattaa siellä esim. viitisen vuotta palkollisena kitua, ja perustaa sitten oma 😊

Vierailija
30/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä puolella teollisuusyrityksessä kirjanpitäjänä, 3700e/kk. Työkokemusta noin 5 vuotta. Pääkaupunkiseutu. Kannattaa muistaa että alue vaikuttaa palkkatasoon tosi paljon.

Vierailija
31/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä vaikea löytää muualta kuin pääkaupunkiseudulta. Pakko tyytyä vähempään jos ei etelään halua lähteä.

Vierailija
32/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on syynsä, että tilitoimistoissa on paikkoja avoinna. Jonkun mainitsema 3100 eur palkka on noilla (lähestulkoon avustavilla) tehtävillä todella harvinainen. Yleensä tilinpäätöstaitoisen, asiakkaansa täysin itsenäisesti hoitavan tilitoimistokirjanpitäjän palkat lähtee tuosta. Etenkin isoissa ketjuissa työolot eivät millään tavalla vastaa palkkaa, monissa työtä on mahdoton tehdä oman ammattiylpeyden ja laadun edellyttämällä tavalla.

Mutta monipuolisen kokemuksen antajana tilitoimisto on ylivertainen paikka, joten hyvällä urasuunnittelulla ja määrätietoisella toteutuksella kannattaa siellä esim. viitisen vuotta palkollisena kitua, ja perustaa sitten oma 😊

Täälläpäin on ainakin valtavasti paikkoja auki tilitoimistoissa, mutta ei taida olla palkka kovin kummoinen työoloihin nähden. Nuo suuret ketjut kannattaa varmasti kiertää kauempaa...

Vierailija
33/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä, noin 5000 euroa kuussa etuineen.

Vierailija
34/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ainakin itse suositella Aloittajalle tilintarkastusta työnä, jos ala kiinnostaa. Palkka kuitenkin parempi kuin palkanlaskennassa ja tradenomilla myös hyvät mahdollisuudet menestyä.

Toisena vaihtoehtona suosittelen maisterivaiheena laskentatoimea tai rahoitusta, niin sitten tietysti aukeaa ihan uudet uramahdollisuudet ja palkkatasot myös.

Vierailija
35/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteri kirjoitti:

Voin ainakin itse suositella Aloittajalle tilintarkastusta työnä, jos ala kiinnostaa. Palkka kuitenkin parempi kuin palkanlaskennassa ja tradenomilla myös hyvät mahdollisuudet menestyä.

Toisena vaihtoehtona suosittelen maisterivaiheena laskentatoimea tai rahoitusta, niin sitten tietysti aukeaa ihan uudet uramahdollisuudet ja palkkatasot myös.

Kummatkin on varteenotettavia vaihtoehtoja. Minulla on tuosta kirjanpidostakin parin vuoden kokemus. Jäi mainitsematta aloituksessa.

Vierailija
36/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tilitoimistossa (en kirjanpitäjänä vaan myynnissä) ja kollegoilta kuuleman mukaan palkka on tosi huono työmäärään nähden. Muutenkin tradenomien palkka on aivan poljettu. Itse olin nimikkeellä myyntineuvottelija, siinä alkupalkka 1800€/kk, mutta olinkin silloin vastavalmistunut, joten ymmärtäähän sen.

Nyt olen palveluneuvoja, asiakaspalvelutyötä teen koneella, nyt etänä koronan takia. Palkka 2150€/kk, alan työkokemusta 4 vuotta.

Vierailija
37/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pankissa ja peruspalkka 3060 e bruttona. Lisäksi tulospalkkio, joka ollut 2000-5000 e vuodessa. Olen ollut saman työnantajan leivissä jo 10 vuotta, osa ajasta äitiyslomalla/hoitovapaalla.

Olen tyytyväinen sekä palkkaan että työsuhde-etuihin. Työ on toisinaan stressaavaa, mutta niin on kaikilla aloilla.

Vierailija
38/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunta ja muut edut vaikuttaa tosi paljon. Saan itse 3600 euros Helsingissä, mutta meillä ei ole matkalippua tai liikuntaseteleitä ja koulutuksiin ei pääse. Iso organisaatio kysymyksessä.

Vierailija
39/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään "it-tradenomeja"? kiinnostais kuulla mihin siitä on päätyny töihin!

Vierailija
40/72 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhtään "it-tradenomeja"? kiinnostais kuulla mihin siitä on päätyny töihin!

Olen pitkäaikaistyötön