Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelette ihmisistä jotka eivät ole koskaan tehneet ”oikeita töitä”?

Vierailija
27.05.2020 |

Eli ovat koko ikänsä vaikka olleet jonkin alan taiteilijoita ilman mitään pa**aduunikokemusta?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs lätkän pelaajat?

Mikä heidän työssään nousee arvoon arvaamattomaan?

Siellä vaan läimitään kiekkoa, kun muut käy oikeissa töissä.

Vierailija
42/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllä tarkoitetaan jonkin tehtävän suorittamiseen tähtäävää pitkäjännitteistä, aktiivista ja tavoitteellista toimintaa, joka liittyy tyypillisesti toimeentulon hankkimiseen (ansiotyö) tai yksilön omien taikka hänen lähipiirinsä aineellisten tarpeiden tyydyttämiseen (kotityö). Muunlaista työtä kutsutaan vapaaehtoistyöksi.

Työn ensisijaisena motiivina voi olla myös rentoutuminen, kuten saattaa olla laita esimerkiksi käsitöissä tai puutarhanhoidossa.

Jako ruumiilliseen ja henkiseen työhön on jossain määrin harhaanjohtava, koska lähes kaikessa työssä on olennaisena edellytyksenä älykkyys ja kokemuksen opettamat seikat[

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainoa työ josta olen nostanut palkkaa on puhelinmyynti.ä 2 vuotta.

Työharjoittelua on kyllä tullut tehtyä 9e päivä hotelleissa tarjoilijana, kerrossivoojana, kokkina lounaspaikoissa, nyt myös ravintola-alan tutkinto. Kuitenkaan kukaan ei palkkaa. Mietin taas puhelinmyytiä, mutta ikää pian 32v..

Vierailija
44/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajahuomioita tähän mennessä käydystä keskustelusta:

- taiteilijat tuntevat hanttihomat varsin hyvin - ennen kuin omalla taiteellaan pystyy hankkimaan elantonsa, pitää olla edes jollakin tavalla tunnettu yleisön keskuudessa, ja se ei tapahdu ihan heti (on syytä aloittaa verkostoituminen jo opiskeluiden aikana), ja sinäkin aikana on syytä syödä ja saada katto päänsä päälle. Kuvataiteilijasukulaiseni oli parikymmentä vuotta kuvisopettajana ennen kuin uskaltautui vapaaksi taiteilijaksi (lapset olivat jo siinä vaiheessa opiskelemassa, eivätkä tarvinneet välitöntä elättämistä).

- taiteilija-apurahat ovat varsin usein muuhun kuin varsinaiseen elämiseen taidetta tehden - sellaisiakin paurahoja toki on, ne ovat määräaikaisia, ja niiden saamiseen pitää olla jo varmistanut asemansa vähintäänkin lupaavana tekijänä. Monet apurahat ovat esimerkiksi näyttelyn järjestämiseen (kallista), kursseihin, opintomatkoihin materiaaleihin tms.

- rahan pointti on se, että se kiertää. Minä elätän paraikaa Bill Gatesia käyttämällä microsoftin tuotteita, Disney-yhtiöiden omistajia ja työntekijöitä, koska televisiossa pauhaa yksi heidän nimikkokanavistaan (rauhoittavaa etätyön taustaääntä), ja olen joskus elättänyt jopa Jeff Bezosia, joka on sentään maailman rikkain mies. Minua toki elättävät veronmaksajat huomattavassa määrin, yliopistossa kun olen töissä, mutta kyllä se raha sitten taas kiertää alakerran kampaajalle, sille kuljetusfirmalle, joka tuo ruoat kotiin korona-aikana jne.

- joidenkin asioiden järjestäminen verorahoilla on järkevää - kuinka monien riippuu sitten siitä missä maassa asiasta kysytään - armeijan pitää olla demokraattisessa valvonnassa, samoin poliisin, monet yksityistetyt terveydenhuoltojärjestelmät eivät takaa sitä että kaikki saaat asianmukaista hoitoa, ja monia asioita on syytä valvoa (rakentamista, elintariketuotantoa jne.), koska välistävetäjiä on koko ajan joka puolella, ja valtion tehtäviin kuuluu kansalaisten terveyden ja turvallisuuden varmistaminen. Toki tämä on mielipidekysymys, mutta en minä halua elää missään ei-mitään-väliä-muista-maailmassa.

Vierailija
45/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riuskoja työläisiä kaikki meidän aikamme henkilöt riippumatta sukupuolesta, ehkä liian pitkälle meni tuo päteminen.  Henkiset arvot unholaan.