Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelette ihmisistä jotka eivät ole koskaan tehneet ”oikeita töitä”?

Vierailija
27.05.2020 |

Eli ovat koko ikänsä vaikka olleet jonkin alan taiteilijoita ilman mitään pa**aduunikokemusta?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitan niitä jotka ovat menestyneet ja tienaavat itse rahansa, ei väliä ammatista tai siitä onko esim. taiteilija tai youtubettaaja ym. kunhan ne itse tienaavat elatonsa ja pystyvät itse elättämään itsensä eikä elä pelkästään esim. kelan tuilla

Mikä ero on kelan tuella ja  vaikkapa sillä kelan virkailijalla?

Kustannuspaikka

Hyvin sanottu molempien palkan maksavat veronmaksajat. Kelan työntekijä on myös Kansan elätti siinä missä työtönkin on.

22/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kai se millä kukakin itsensä elättää.

Mun mielestä ei. Kyllä työllä pitää olla arvoa. Mielestäni työ joka ei hyödytä ketään eikä mitään tai aiheuttaa vaan lisää ongelmia maailmaan on arvotonta.

Antaisitko esimerkin tällaisesta työstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä vieruksuvat loiset yrittävät kiillottaa kilpeään. tukia haetaan täyden p...n tekemättömyydestä

Vierailija
24/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KELA on varmasti Suomen suurin taiteen Ja kulttuurin tukija.

Vierailija
25/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adolfina Mielivalta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ei. Kyllä työllä pitää olla arvoa. Mielestäni työ joka ei hyödytä ketään eikä mitään tai aiheuttaa vaan lisää ongelmia maailmaan on arvotonta.

No helppoa: vaikkapa pikavippifirmojen omistajat ja näiden työntekijät. Hankkivat rahaa itselleen toisten huono-osaisuudella ja pahentavat ongelmia entisestään.

Sitten on myös taiteilijat, jotka taiteensa nimissä tappavat viattomia eläimiä tai alistavat muita ihmisiä.

Kaikki pörssiin liittyvät työt. Hengaillaan rahan ympärillä, eikä kukaan ihminen hyödy siitä - niin paitsi rikkaat, joilla on ennestään jo rahaa...

Listaa voisi jatkaa

Vierailija
26/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla taide on hyödytöntä ja lisää ongelmia?

ainakin se näyttää aiheuttavan ongelmia erottaa sana TAI sanasta JA

27/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adolfina Mielivalta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No helppoa: vaikkapa pikavippifirmojen omistajat ja näiden työntekijät. Hankkivat rahaa itselleen toisten huono-osaisuudella ja pahentavat ongelmia entisestään.

Sitten on myös taiteilijat, jotka taiteensa nimissä tappavat viattomia eläimiä tai alistavat muita ihmisiä.

Kaikki pörssiin liittyvät työt. Hengaillaan rahan ympärillä, eikä kukaan ihminen hyödy siitä - niin paitsi rikkaat, joilla on ennestään jo rahaa...

Listaa voisi jatkaa

No joo, ajattelin vähän väärältä kantilta. Onhan näitä.

Vierailija
28/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitan niitä jotka ovat menestyneet ja tienaavat itse rahansa, ei väliä ammatista tai siitä onko esim. taiteilija tai youtubettaaja ym. kunhan ne itse tienaavat elatonsa ja pystyvät itse elättämään itsensä eikä elä pelkästään esim. kelan tuilla

Kustannuspaikka

Hyvin sanottu molempien palkan maksavat veronmaksajat. Kelan työntekijä on myös Kansan elätti siinä missä työtönkin on.

Jos tälle linjalle lähdetään niin kaikki julkisen puolen työntekijäthän on kansan elättejä. Hoitsut, lääkärit, kirjaston työntekijät, opettajat jne.

Vierailija
29/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjät, pikavippi firmat, epäilyttävät rahastajat kuten KTC Finland/Uuva/Parkkipate ja Caruna.

Vierailija
30/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ainakin se näyttää aiheuttavan ongelmia erottaa sana TAI sanasta JA

Tuo nyt ei vastannut kysymykseen mutta ehkä olet tottunut saivartelemalla siirtämään puheenaiheen pois sellaisesta jota et osaa perustella

Vierailija
31/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan miten määrität työn arvon?

Vierailija
32/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä nuo kelan ja sossun virkailijat ym. virkamiehet ja yksikään joka kättänsä ei paskaan iske tai tee jotain konkreettista tarve-esinettä, ole mitään muuta kuin paperinpyörittäjiä. Oikean työn tekijöitä ne ei ole. En ajattele mitään. Minä kuitenkin niidenkin hommat loppupelissä osaan ja teen puolivalmiiksi niille ja ne sitten suorittaa loppuun minun ohjeiden mukaan ja valittaa kun on vaikeaa. Kun niitten hommat oppii 5 minuutin nopella asian selaamisella ja vilkaisulla. Kuinka tyhmä täytyy olla, että pitää 6 vuotta opiskella yliopistolla ja 3 vuotta korkeakoulussa vain ollakseen saakelin osaamaton ja tyhmä!

Vierailija
33/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kustannuspaikka

Jos tälle linjalle lähdetään niin kaikki julkisen puolen työntekijäthän on kansan elättejä. Hoitsut, lääkärit, kirjaston työntekijät, opettajat jne.

No v*ttu aivan. Hienoa että tajusit asian.

Jos palkka tulee valtiolta tai kunnalta ja sen tuottamiseen on tarvittu veronmaksajan työpanos, se tekee duunia ko. maan kansalaisille.

Tuntuu vaan unohtuvan tuollainen pikkuinen juttu...

Tämä siinä palkkaulinassa aina närästää minua, ja kun puhutaan työn tuottavuudesta. Se sossuvirlailija ei tule koskaan tuottamaan mitään. Se on pelkkä kuluerä, aina.

Vierailija
34/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä nuo kelan ja sossun virkailijat ym. virkamiehet ja yksikään joka kättänsä ei paskaan iske tai tee jotain konkreettista tarve-esinettä, ole mitään muuta kuin paperinpyörittäjiä. Oikean työn tekijöitä ne ei ole. En ajattele mitään. Minä kuitenkin niidenkin hommat loppupelissä osaan ja teen puolivalmiiksi niille ja ne sitten suorittaa loppuun minun ohjeiden mukaan ja valittaa kun on vaikeaa. Kun niitten hommat oppii 5 minuutin nopella asian selaamisella ja vilkaisulla. Kuinka tyhmä täytyy olla, että pitää 6 vuotta opiskella yliopistolla ja 3 vuotta korkeakoulussa vain ollakseen saakelin osaamaton ja tyhmä!

1. naiset piti saada korkeakouluun

2. niille piti keksiä tekemistä koska ne on korkeakoulutettuja

Vierailija
35/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempia ne on kuin ne turhantärkeät toimistotädit jotka ovat aina muka kiireisiä, mutta mitään eivät kuitenkaan oikeastaan tee.

Vierailija
36/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan enemmän tubettajaa kun Kokoomuksen tai Perussuomalaisten poliitikkoa.

Siis, mitä ajattelen Ohisalosta tai Touko Aallosta. Kaikkia se leipä elättää.

Vierailija
37/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Respect.

Niin, jos jollekin ihan maksetaan siitä mitä tekisi muutenkin sehän on ihanteellinen olotila.

Vierailija
38/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kustannuspaikka

Työntekijä vs työtön ei ainakaan ole sama asia.

Vierailija
39/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taiteilija, tulen työlläni toimeen ja elätän perheeni, ja olen huomannut, että tämä on todella monille ihmisille kova pala. Ammattiaiteilijat tekevät yleensä tosi paljon töitä, mutta yleinen mielipide on se, että taitelijat ovat loisivaa rupusakkia ja käyvät toisten kukkaroilla. Uskon että pohjimmiltaan ihmiset ovat kateellisia. He muistavat lapsuudestaan miten mukavaa oli piirtää tai laulaa, ja ajattelevat että on epäreilua, että he joutuvat raatamaan tylsissä töissä ja toiset huvittelevat. Tämän takia kansa vastustaa apurahojakin, vaikka ne ovat hyvin summia ja niiden avulla meillä on monenlaista taidetta kaikkien nautittavaksi. Tavallaan kateuteen on perusteitakin, koska taiteen tekeminen on ihana kutsumus. Toisaalta myös tämä on raskasta elämää. Yksi raskas puoli on ihan oikeasti se, että täällä vakavassa ja työtä ihannoivassa maassa taiteilijat ovat vielä halveksitumpia kuin työttömät. Jokaista taidepalkintoa ja taiteilijan ylistystä vastaan on vielä suurempi määrä persuhenkistä taiteen ja sivistyksen vastaisuutta.

Vierailija
40/45 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maininnut sanallakaan taidetta. Älä vääristele.

Tosin, olen sitä mieltä, että on myös arvotonta taidetta.

Määrittele arvoton taide,kiitos.