Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuraavana päivänä olen kuin jyrän alle jäänyt pitkän kävelylenkin jälkeen!

Vierailija
27.05.2020 |

Onko täällä muita jotka kärsivät tästä samasta ongelmasta? Olen koko ikäni kävellyt ja käynyt ulkoilemassa, kunto on ok.

Välillä tulee kausia että keho on kipeä päästä varpaisiin, kaikki lihakset ja sen lisäksi tulee migreeni.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkästä kävelylenkistä kyse?

Vierailija
2/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tasan tarkkalleen tulee tehnyt viikossa 6-10km lenkkejä. Mä en käsitä! Olen aina ollut liikunnallinen ihminen ja nyt tuntuu että en vaa enää kestä fyysisesti mitään.

Toi kävely jumittaa nykyään koko kehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa jopa lyhyen kävelylenkin jälkeen, diagnoosi on fibromyalgia, johon liittyy helposti maitohapoille meno ja lihaskalvojen repivä kipu. Villasukat, kylmägeeli ja lämmin suihku ja Panadol forte mulla auttaa, sekä pitkien lenkkien välttely. Nyt olen aloittanut pyöräilyn. Siinäkin nilkat ja polvet kipeytyi aluksi mutta yritän vain jatkaa, lyhyitä lenkkejä täytyy malttaa tehdä.

Vierailija
4/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono yöuni voi jarruttaa palautumista, juotko alkoholia paljon?

Vierailija
5/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15km jälkeen olo on jyrän alle jäänyt samana päivänä, seuraavana ei enää tunnu kuin ehkä vähän jaloissa.

Oletko ap muuttanut jotenkin ruokailutapojasi? Se voi vaikuttaa asiaan, jos ennen ei kerran ole vastaavaa ollut.

Vierailija
6/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä, ruokavalio, yöunet, hormonimuutokset...

Kannatta ymmärtää, että keho muuttuu iän myötä, nuoruuden kaikkivoipaisuus on lyhyt aika. Keho ei ole kone, vaan tarvitsee lepoa ja rentoutusta myös.

Pitää mennä sen mukaan, miltä tuntuu, eli levätä, jos uuvuttaa. Myös välipäiviä pitkissä kävelyissä kannattaa pitää.

Vierailija
7/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö koskaan hieronnassa?  Voisi auttaa myös säännöllisenä hoitona muutaman kk.n välein.

Vierailija
8/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut viimeaikoina mahan poltetta, kun olen käynyt pikku kävelyllä. Ei se aina pelkkää hyvää tee.

Vierailija
9/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin karhunkierroksella, ekana ja tokana päivänä mentiin noin 25km per päivä. Kolmantena oli tarkoitus mennä loppuun asti noin 30km. Lopussa oli ihan hirveitä nousuja, mies halusi että pysähdytään joten 3km ennen loppua jäätiin yöksi johonkin mökkiin. Silloin jalat oli ihan tulessa enkä pystynyt nukkumaan kun tunsin jalkani niin hyvin.

Muulloin noin ei ole käynyt.

Vierailija
10/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäli mikrobikuorma kasvaa elimistössä liian korkeaksi, niin oireet ovat nuo. Suosittelen pitkiä antibioottikuureja fibromyalgiaan, ja ravintolisiä.

Vierailija
11/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile välillä jotaki muuta liikuntaa . 

Vierailija
12/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikäli mikrobikuorma kasvaa elimistössä liian korkeaksi, niin oireet ovat nuo. Suosittelen pitkiä antibioottikuureja fibromyalgiaan, ja ravintolisiä.

Hiukan pelottavaa että muutaman rivin aloituksen perusteella aletaan tekemään diagnoosia ja suosittelemaan hoitoa. Toivottavasti kukaan ei ole niin ääliö että alkaa täältä luetun suosituksen perusteella tekemään yhtään mitään

Vierailija
13/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tasan tarkkalleen tulee tehnyt viikossa 6-10km lenkkejä. Mä en käsitä! Olen aina ollut liikunnallinen ihminen ja nyt tuntuu että en vaa enää kestä fyysisesti mitään.

Toi kävely jumittaa nykyään koko kehoa.

Mä kävelin aiemmin 3-4 kertaa viikossa 10 km sauvakävelylenkkejä ja yks kaks vaan kaikki muuttui. En enää palautunut kävelylenkeistä vaan varsinkin oikeaa jalkaa särki 2-3 päivää. Samalla oli muitakin oireita alkanut ilmetä, kauppakassien kantamisen jälkeen kesti hetken, että sormet palautuivat ja sain kaivettua avaimet esille. Sitten oli kummallisia särkyjä käsissä, alkoi vasemman käden sormista siirtyen siitä vaiheittain ranteeseen, josta kyynärpäähän ja olkapäähän ja siitä sitten vaiheittain oikean olkapään kautta oikean käden sormiin. Yhtä kohtaa siis kerrallaan särki joitakin viikkoja/päiviä ennen kuin kipu siirtyi toiseen paikkaan. Lopputulos oli kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
14/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivottelit asiaa juuri pari viikkoa sitten.

Vierailija
15/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute?

Vierailija
16/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä .. Lääkitys.. Vaihdevuosihormonit.. Ne vatun kalvot jaloissa tekevät kipua.

Kengissä tarpeeksi hyvä tuki?

Vierailija
17/17 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulet kipeäksi, sitten varmaan kannattaa lyhentää lenkkiä. Ehkä on liikaa stressiä, fibromyalgia tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi