Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vantaa saa parin vuoden päästä oman Muumimaailman kun Suomeen valmistuu uusi muumipuisto

Vierailija
27.05.2020 |

Uusi muumipuisto on päätetty rakentaa Vantaalle kahdesta hyvästä syystä. Naatalin muumimaailma on liian kaukana turisteille ja Suomen talvisen ilmaston vuoksi auki vain 2,5 kuukautta vuodessa. Naatalin puistosta puuttuvat myös huvipuistolaitteet. Vantaan muumipuisto olisi lähempänä varsinkin lapsiperheitä ja auki ympärivuorokautisesti ja siitä halutaan toimivaa viihde- ja vapaa-ajankeskusta koko perheelle.

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1810366

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muumimaan idea juuri ollut luonnonläheisyys ja se, että ei ole huvipuistolaitteita?

Mutta arvasin jo viime kesänä, että Naantalin muumimaa aiotaan ajaa alas. Siellä ei ole tehty mitään uutta, muumitalo ja muutkin rakenteet ovat hoitamattomia ja kamalassa kunnossa.

Vierailija
2/25 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muumimaan idea juuri ollut luonnonläheisyys ja se, että ei ole huvipuistolaitteita?

Mutta arvasin jo viime kesänä, että Naantalin muumimaa aiotaan ajaa alas. Siellä ei ole tehty mitään uutta, muumitalo ja muutkin rakenteet ovat hoitamattomia ja kamalassa kunnossa.

Vanha sanonta pitää kutinsa. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun uuden muumimaailman vieressä. Hieno idea. Täällä on myös Jumbo ja Flamingon kylpylähotelli. Luontoa on ympärillä. Itään n. 5 km, niin siellä Heureka. Lentoasema muutaman kilometrin päässä. Lähes Helsingin rajalla ollaan.

Vierailija
4/25 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Mun mielestä nimenomaan meri kuului Muumimaailmaan.

Vierailija
5/25 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vantaalaisena olen luullut että meillä on jo oma muumimaailma? Koivukylän Ostarilla olen nähnyt useamman haisulin ja kalpeanaamaisia laihoja hattivatteja haahuilee myös tyhjiä pulloja etsien ja mölisten. Pari isompaa mörköä istuu penkillä hämärän tullen ulvoen ja muutama turhanaikainen Vilijonkka näkyy jumbossa rättejä hypistelemässä. Hakunilan nuorisotalolla on Muumimamma pitämässä ovea auki kaikenmaailman hosuleille ja hemuleille. Nuuskamuikkuset vaeltavat sipoonkorvessa ja minä, yksinäinen muumipeikko yritän ymmärtää kaikkea mitä näen ja pelkään vuorotellen pyrstötähteä ja tuhotulvaa..

Vierailija
6/25 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulut varmasti suuremmat, mutta tienauspotentiaalikin ihan erilainen kuin Naantalissa. Toivottavasti menestyy kovan kilpailun keskellä. Kunhan aasialaiset turistit palaavat, niin tuossa markkinarakoa lentoaan vaihtaville matkaajillekin. Omat lapset jo ohittaneet Muumi-kauden, mutta kokoajan syntyy uusia kuluttajia.

Vierailija
7/25 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko Halonen emännöimään sitä?

Vierailija
8/25 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako menestyä?

Vierailija
9/25 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävä idea. Tuoda historialliseen, puistomaiseen ja rauhaisaan kartanomiljööseen joku muovinen muumimaailma, lisää ruuhkia jo ennestään ahtaaseen paikkaan, muoviroskaa ja kiukuttelevia kakaroita laumoittain. Pitänee muuttaa. Eivät mitään muuta voineet keksiä?

Vierailija
10/25 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kartano pilalla ja oikea Muumimaailma ränsistymässä :(

Vierailija
11/25 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, on ainakin tarpeeks lähellä.

Vierailija
12/25 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanasti kirjotettu! :O)

Vierailija kirjoitti:

Näin vantaalaisena olen luullut että meillä on jo oma muumimaailma? Koivukylän Ostarilla olen nähnyt useamman haisulin ja kalpeanaamaisia laihoja hattivatteja haahuilee myös tyhjiä pulloja etsien ja mölisten. Pari isompaa mörköä istuu penkillä hämärän tullen ulvoen ja muutama turhanaikainen Vilijonkka näkyy jumbossa rättejä hypistelemässä. Hakunilan nuorisotalolla on Muumimamma pitämässä ovea auki kaikenmaailman hosuleille ja hemuleille. Nuuskamuikkuset vaeltavat sipoonkorvessa ja minä, yksinäinen muumipeikko yritän ymmärtää kaikkea mitä näen ja pelkään vuorotellen pyrstötähteä ja tuhotulvaa..

Vierailija
13/25 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinne itse kartanoon pöljä tule, lue ennen kuin kommentoit

Vierailija kirjoitti:

Kaunis kartano pilalla ja oikea Muumimaailma ränsistymässä :(

Vierailija
14/25 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väskin seikkailusaari (Naantalin muumilaakson vieressä) lopetettiin. Tarkoitus oli laajentaa muumilaaksoa, tosin esitys jäi lojumaan Naantalin kaupunginhallituksen pöydälle.

Vierailija
15/25 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Naantali haluaa saaren takaisin yleiseen käyttöön. 

Kun menette ulkomaille niin pitääkö kohteiden olla lentokentän vieressä tai lähellä? Suoraan hotellin vieressä? Vai valitsetteko paikan joka on pidemmällä mutta itse pääasian lisäksi se tarjoaa kaunista kesäistä idylliä ja mahdollisuutta syödä huvipuistoa edullisemmin ja kivemmin jossain rustiikissa paikassa paikallisten keskellä. Miten houkuttelevalta Vantaan kaltainen paikka tuntuisi lomalla mennä. Aika ala-arvoisesti ajatellaan siitä mitä turistit haluavat. 

Vierailija
16/25 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väskin seikkailusaari (Naantalin muumilaakson vieressä) lopetettiin. Tarkoitus oli laajentaa muumilaaksoa, tosin esitys jäi lojumaan Naantalin kaupunginhallituksen pöydälle.

Kailon saari on tosi pieni. Ei siellä olisi voinut laajentaja kuin yleiselle uimarannalle. Kaupunki olisi suostunut tähän sillä ehdolla, että se osa muumimaailmaa olisi ollut kaikille avoin eli käynti uimarannalle olisi ollut mahdollista.

Vierailija
17/25 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti Naantali haluaa saaren takaisin yleiseen käyttöön. 

Kun menette ulkomaille niin pitääkö kohteiden olla lentokentän vieressä tai lähellä? Suoraan hotellin vieressä? Vai valitsetteko paikan joka on pidemmällä mutta itse pääasian lisäksi se tarjoaa kaunista kesäistä idylliä ja mahdollisuutta syödä huvipuistoa edullisemmin ja kivemmin jossain rustiikissa paikassa paikallisten keskellä. Miten houkuttelevalta Vantaan kaltainen paikka tuntuisi lomalla mennä. Aika ala-arvoisesti ajatellaan siitä mitä turistit haluavat. 

Tuskin. Kyllä matkailijamäärät tippuvat, jos muumimaailmaa ei Naantalissa ole. Koko seudulta, myös Turusta, koska lapsiperhekohteita on siellä niin vähän.

Vierailija
18/25 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimaa Vantaalla on sitten kuin mikä tahansa pieni tusinahuvipuisto. Kukaan ei ulkomailta lähde katsomaan jotain vantaalaista muumikarusellia, koska muualla on huvipuistoista niin mielettömiä laitteita.

Ulkomaalaisille muumimaa viehätys on ollut luonnonläheisyys, sijainti meren saaressa kuin muumikirjoissa. Sitä ei Vantaalle saa.

Vierailija
19/25 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän muumimaailma ole kaupungin omistama. Eikö kaupunki myöntänyt jotain rakennuslupia, vai kieltäytykö se pumpppaamasta verorahoja yksityiseen yritykseen? Vai miten tämä jäi kaupungista kiinni?

Vierailija
20/25 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te horisette. Eihän muumimaailma ole lähdössä Naantalista mihinkään. Vantaalle tulee muumihoploppi.