Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tietokonenurkka sotkee sisustus-flown :(

Vierailija
27.05.2020 |

Onko muilla ongelmaa? Olen koittanut sisustaa kodistamme harmonista vaaleaa, modernia. Mutta yksi eye-sore on miehen tietokonenurkka. Iso musta laatikko pöydän alla, musta ruma näyttö. Lapsen turvaistuimelta näyttävä räikeä "pelituoli"..

Onko vinkkejä miten tuosta saisi flowhun sopivan? Olen ehdottanut että tietokoneen voisi esim. maalata tai koristella, mutta vastaus on aina "ei".

Kommentit (919)

Vierailija
881/919 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään.

Vihaan elektroniikkaa, kun se vie oikeasti niin paljon tilaa, kerää pölyä ja on rumannäköistä. Lisäksi noilla kenellä noita mötiköitä on, on yleensä joku e-peliriippuvuus ja hakkaisivat noita rakkineitaan vuorokauden ympäri jos olisi mahdollista.

Sano, että haluat jonkun oman tavarasi siihen ja kone pois. Tuskin käy.

Exäni harrasti tuota tietokonehommaa ja uutta kämppääkin katsoessa vaan höpötti että "tänne mä laitan mun koneen". Olohuoneen paraatipaikalle.

Kaikkiin tavaroihin kerääntyy pölyä, se pöly vain pitää siivota pois. Ihme narinaa.

Vierailija
882/919 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mac on ihan jees jos konetta tarvii vaikka kuvankäsittelyyn. Desingn tuotteina ne ovat ihan silmää miellyttäviä ja työpöydästä saa kyllä siistin minimalistisen macin kamoilla.

Mutta jos tarviit tehoja ja päivität konettasi parin vuoden välein, niin PC on se mihin silloin panostat. Nyky maciin, kun ei saa enää vaihdettua edes muistikampoja, kun nekin kolvataan kiinni piirilevyyn. Prossusta tai näytönohjaimesta nyt puhumattakaan.

Pelien yhteensopivuusongelmiakaan ei ole PCllä lähellekkään niin paljoa ja ne pystyy yleensä selvittämään. Ja virtuaalikoneilla säätäminen on aina oma hommansa sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/919 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pelaavana en edes haluaisi laittaa pelivermeitä olohuoneeseen. Haluan niille oman tilan, jossa voin sitten rauhassa keskittyä siihen pelaamiseen silloin, kun sille aikaa muulta elämältä on. Joku olohuone olisi vihoviimeinen paikka.

Joku pelikonsoli jolla pelataan usean henkilön kesken joko perheen sisällä tai kavereiden kanssa on sitten asia erikseen.

Vierailija
884/919 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
885/919 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on yksi tietokone olohuoneessa ja sen tehtävä on toimia HTPC-koneena, eli kytketty telkkariin ja sen kautta katsotaan kaikki. Lisäksi löytyy työhuoneesta suht isoon lattiatorniin kasattu pelitietokone, erillinen palvelinkone ja lisäksi vielä yksi satunnaisesti käytössä oleva kone. Eli koneita riittää. Tarvittaessa tämän yhden huoneen oven voi pitää kiinni, jos ei halua muiden näkevän. Tosin huone on aina siisti, niin samapa tuo onko ovi kiinni vai auki.

Vierailija
886/919 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehillä ja pojilla pitää olla oma huone leikkimistä varten. Jos ei muuten niin akka pihalle.

Meillä pojan kanssa oma kerros ja siellä kaikkea tarpeellista eli kaksi simulaattoria kilvanajoon ja lentämiseen ja 2 pc:tä, pleikka 5 ja pari Nintendon konsolia. Meillä on kivaa ja vaimo saa rauhassa kokkailla.

Vierailija
887/919 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän apta. Itse mies ja pöytäkone löytyy kotoa ja läppäri. Asun kaksiossa vuokralla ja pidän konetta makuuhuoneessa atk tasolla. Muuten elektroniikkaa vähän liikaa ja esim liian iso telkkari olohuoneessa. 55 tuumaa ja ei olisi pitänyt muitten mielipiteitä tölsöttimen koosta ottaa.

Vierailija
888/919 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tekee koneella myös töitä ja tuo perheelle leipää pöytään, ei ole nokan koputtamista siitä, miltä se työkalu näyttää. Meillä minä (nainen) teen olohuoneen työpöydälläni etätyötä joka päivä. Ehkä flow on meillä muutenkin se, että hupilaitteet ja käytettävät esineet saavat näkyä ja kuulua, olohuone on elämää varten. Makuuhuoneeseen ei meille tule mitään elektroniikkaa.

Vierailija
889/919 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään.

Vihaan elektroniikkaa, kun se vie oikeasti niin paljon tilaa, kerää pölyä ja on rumannäköistä. Lisäksi noilla kenellä noita mötiköitä on, on yleensä joku e-peliriippuvuus ja hakkaisivat noita rakkineitaan vuorokauden ympäri jos olisi mahdollista.

Sano, että haluat jonkun oman tavarasi siihen ja kone pois. Tuskin käy.

Exäni harrasti tuota tietokonehommaa ja uutta kämppääkin katsoessa vaan höpötti että "tänne mä laitan mun koneen". Olohuoneen paraatipaikalle.

Kaikkiin tavaroihin kerääntyy pölyä, se pöly vain pitää siivota pois. Ihme narinaa.

Näinhän se on. Wanhoina aikoina kun oli kuvaputki TV:t ja monitorit, niihin sitä pölyä vasta kertyikin. Näihin nykyisiin ei kerry sen enempää kuin muillekaan kodin pinnoille ja siitä selviää säännöllisellä siivoamisella. Ja siinä on myös taas yksi hyvä syy miksi esim. makuuhuone ei ole hyvä paikka elektroniikalle ja tietokoneelle. Siellä pölyä on enemmän! Erillinen työ/harrastehuone on paljon parempi.

Tietokoneiden kanssa pitää muistaa, että ajan kuluessa sitä pölyä kertyy sinne koneen sisälle, etenkin tuulettimiin ja jäähdytysripoihin, nekin pitää muistaa aika-ajoin putsata.

Vierailija
890/919 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näytin miehelle kaapin paikan ja kannoin tietokoneen pihalle miehen ollessa töissä kun hermo meni siihen olohuoneessa :D:D:D: lopulta tehtiin vintille miehelle pelinurkka eipä tarvi enää riidellä!

Jo Kotiopettajattaren romaanissa vuodelta 1847 esitellään vallan mainio ullakkosovellus juuri sellaiseen tilanteeseen, jossa puoliso turmelee feng shuin.

Mä en oo lukenu tota, mutta Herra Jackin ihmeellisen huoneen kyllä.  :)

Vierailija
891/919 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tekee koneella myös töitä ja tuo perheelle leipää pöytään, ei ole nokan koputtamista siitä, miltä se työkalu näyttää. Meillä minä (nainen) teen olohuoneen työpöydälläni etätyötä joka päivä. Ehkä flow on meillä muutenkin se, että hupilaitteet ja käytettävät esineet saavat näkyä ja kuulua, olohuone on elämää varten. Makuuhuoneeseen ei meille tule mitään elektroniikkaa.

Miksi valehtelet?

Vierailija
892/919 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuoli mies syöpään pari vuotta sitten, nyt saan sisustaa ihan miten haluan.

Vierailija
893/919 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen design flow pilaa hyvän tietotekniikka nurkan 

Vierailija
894/919 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen flown voi sijoittaa sinne minne päivä ei paista.

Vierailija
895/919 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alta kakskymppisten ongelmia. Kohta et enää edes huomaa sitä mötikkää nurkassa.

Ja ukkokin lähtee,kun ei ole paikkaa sinun fengsuissa hänelle. 

Vierailija
896/919 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehellä ole omaa pelihuonetta??

Vierailija
897/919 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tamppoonit sotkee vessan flown.

Vierailija
898/919 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rahallinen hyöty-ja mies ei ole lyöty!

Vierailija
899/919 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison mustan laatikon ja pelituolin päälle voi virkata jotkut nätit peitteet, siis vaikka muotoon ommeltu. Voi virkata kukkia ja perhosia päälle ym. kivaa. 😉

Vierailija
900/919 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöytäkone kierrätykseen/SER:iin ja Macbook pro tilalle.

Olen ehdottanut mutta ei pyöri kuulemma pelit samalla lailla.

AP

Jos miehesi on jo aikuinen, niin tarvitseeko pyöriäkään?