Kannattaako liittyä linkediniin?
Jos en aio hirveästi julkaista mitään, vaan haluan lähinnä lukea tuttujen juttuja ja linkittämiä sisältöjä...
Vai mitä tuolla pitäisi tehdä? Kannattaako julkaista jotain omaa?
T. Ap, joka ihan pihalla linkedinistä, mutta kovin moni työkaveri siellä jo on....
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Sen merkitystä on paisuteltu. Totuus on, ettei se vaikuta mitenkään.
Tämä!
Tosin ihan hauska seurata, miten jengi vääntää siellä tikusta asiaa.
Hyvin on löytynyt töitä ilman tätä ammatillisen osaamisen kiiltokuvan maalaustyökaluakin.
Olen liittynyt ja päivitän sitä välillä, koska "ammatillisuus" ja muuta höpöhöpöä. Nykyään lähes pakko työmarkkinoilla kun ei ole vielä kymmeniä vuosia työhistoriaa ja varmaa virkaa. Heti kun vaan pystyn poistan kaikki nämä halvat huoraamiset kuten LinkedIn ja Facebookin yms pelleilyt. Sitten loppuu näennäisesti kiinnostuminen asioista ja täysin turhat muka-tärkeät oivallukset.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kontaktia teillä on linkedinissä?
Minulla ei enää yhtään. Poistin koko roskan ja elämänlaatu nousi 100%. Mieluummin vaikka köyhä ja kipeä, kun kaiken maailman persekärpästen ahdistelema. Oikein virtuaalisia feissareita koko paikka täynnä.
Vierailija kirjoitti:
- Itselläni taitaa olla noin 350-400 kontaktia. Määrä on siis isompi kuin vaikkapa facebook-kavereideni määrä. TIedän kaikki kontaktini, suurin osa on opiskelututtavia, sen lisäksi olen opiskelijana viimeisten reilun parin vuoden aikana vaihtanut työpaikkaa useampaankin otteeseen. Kyllähän noita tuttavia kertyy, jos työskentelee isossa työorganisaatiossa, jossa tehdään paljon yhteistyötä eri tahojen kesken.
Varoituksena jotta sieltä tulee oletuksena jäätävästi roskapostia.
Itseä hävettää työhistoriani niin paljon etten kehtaa liittyä. Minulla on ylempi korkeakoulututkinto ja työhistoria koostuu matalapalkka-alan töistä, työttömyyttä myös aika paljon ja oman alan _palkallisia_ töitä en ole saanut. Lisäksi LinkedIn:n esittely osioon pitäisi kai kirjoittaa ammatillisia kiinnostuksen kohteita ja tavoitteita. Mitä siihenkin kirjoittaisin kun minulle kelpaisi mikä tahansa alaan jotenkin liittyvä työ, mutta toisaalta suunnittelen myös alan vaihtoa jos tämä ura ei tästä kohta etene. Mieluummin olisin toisella alalla, joka kiinnostaakin enemmän.