Korona-aika on osittanut, että emme tarvitse ravintoita. Ainoastaa työpaikka- ja kouluruokailu on välttämätöntä
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kanssa samaa mieltä, nyt olisi aika osoittaa nöyryyttä ja ymmärtää paremmin mikä on tarpeellista ja mikä ei.
Ravintolat, lentomatkustus, terassikaljoittelu, kukaan ei ole kuollut vaikka näitä hedonistisia palveluita ei ole ollut saatavilla. Mutta aina löytyy hallituksestakin joku joka haluaa sosialisoida kaiken, ja maksattaa kansakunnan veroista näiden turhakkeiden toteutuneet liiketoimintariskit veronmaksajilla.
Veronmaksaja taas maksaa ylihintaa tuotteesta, palvelusta ja nyt myös tukee paskan ja turhan palvelun ylläpitäjää veroistaan. Ei ihme että porsche kauppa kukoistaa valtion avustuksissa.
Entäs se puoli asiassa että tässä sun utopiassa maksetaan kymmenientuhansien uusien työttömien tuet.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihan julmetun ikävä omaa työpaikkaruokalaa, ja sen monipuolista linjastoa. Itse on hankala rakennella yhtä monipuolista lounasta.
No nyt sinulla on mahdollisuus opetella arjen uusia taitoja, kuten että kuinka valmistaa itsenäisesti monipuolista, edullista ruokaa kotona.
Kuuluu elämän perustaitoihin. Marttojen sivuilta esimerkiksi saat käytännön vinkkejä ja edullisia perusreseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sykkää te sitten kotona. Ei kai teitä kukaan ole ravintolaan pakottanut tähänkään mennessä.
Näinhän me teemmekin.
Tässä julkisessa keskustelussa on vain se, että me emme ole niitä jotka valittaa. Valittajat on teitä kermaperseitä joiden on pakko päästä koko ajan ravintolaan syömään.
Ihan hyvin on pärjätty tähänkin asti ilman ravintoloita. Kyllä ne lisukkeet osaa keittää ja vaikka pihvin paistaa kuka tahansa.
Ja reissussa pärjää ihan hyvin kaupan eineksillä, jos ei ole muuta vaihtoehtoa.
Mun mielestä taas kaupan einekset on sellaista p*skaa, että koskaan en rahojani moiseen tuhlaa. Ellen voi itse tehdä eväitä/ruokaa mukaan, ilman muuta haluan ravintolaan syömään oikeasti tehtyä ruokaa, josta erotan selkeästi raaka-aineet. En suostu syömään mitään einesroskaa, joka on valmistettu muun ruokatalouden jätteistä ja makua haetaan lisäaineilla, sokerilla, laktoosilla. Hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sykkää te sitten kotona. Ei kai teitä kukaan ole ravintolaan pakottanut tähänkään mennessä.
Näinhän me teemmekin.
Tässä julkisessa keskustelussa on vain se, että me emme ole niitä jotka valittaa. Valittajat on teitä kermaperseitä joiden on pakko päästä koko ajan ravintolaan syömään.
Ihan hyvin on pärjätty tähänkin asti ilman ravintoloita. Kyllä ne lisukkeet osaa keittää ja vaikka pihvin paistaa kuka tahansa.
Ja reissussa pärjää ihan hyvin kaupan eineksillä, jos ei ole muuta vaihtoehtoa.Mun mielestä taas kaupan einekset on sellaista p*skaa, että koskaan en rahojani moiseen tuhlaa. Ellen voi itse tehdä eväitä/ruokaa mukaan, ilman muuta haluan ravintolaan syömään oikeasti tehtyä ruokaa, josta erotan selkeästi raaka-aineet. En suostu syömään mitään einesroskaa, joka on valmistettu muun ruokatalouden jätteistä ja makua haetaan lisäaineilla, sokerilla, laktoosilla. Hyi olkoon.
Miksi ostaisit eineksiä?
Kouluruoka on nykyään pitkälle eineksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän me teemmekin.
Ja reissussa pärjää ihan hyvin kaupan eineksillä, jos ei ole muuta vaihtoehtoa.Mun mielestä taas kaupan einekset on sellaista p*skaa, että koskaan en rahojani moiseen tuhlaa. Ellen voi itse tehdä eväitä/ruokaa mukaan, ilman muuta haluan ravintolaan syömään oikeasti tehtyä ruokaa, josta erotan selkeästi raaka-aineet. En suostu syömään mitään einesroskaa, joka on valmistettu muun ruokatalouden jätteistä ja makua haetaan lisäaineilla, sokerilla, laktoosilla. Hyi olkoon.
Miksi ostaisit eineksiä?
Enhän minä missään tapauksessa ostakaan, vastasin sellaisen henkilön kirjoitukseen, joka ostaa ja mainostaa muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Kouluruoka on nykyään pitkälle eineksiä
Kyllä! Itse joudun syömään töissä lapsiryhmässä, esimerkkiruokailun. Eli syön samaa ruokaa käytännössä kuin päiväkodissa olevat lapset. Terveys siinä menee. Milloin milläkin verukkeella vien omat eväät, vaikka niiden lämmittämiseen ei olisikaan aikaa. Kermakahvi pelastaa iltapäivällä.
Kun jo otsikossa on kirjoitusvirhe, niin varsinaiseen asiasisältöönkään ei kohdistu suuria odotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kun jo otsikossa on kirjoitusvirhe, niin varsinaiseen asiasisältöönkään ei kohdistu suuria odotuksia.
kielipoliisihullu is back
Sinä et ehkä tarvitse, mutta joku muu saattaa tarvita tai ainakin nauttia. Ei sun ole pakko ravintolaan mennä, mutta kai sä sentään vielä jostain nautit elämässä? Sallitko muille saman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kanssa samaa mieltä, nyt olisi aika osoittaa nöyryyttä ja ymmärtää paremmin mikä on tarpeellista ja mikä ei.
Ravintolat, lentomatkustus, terassikaljoittelu, kukaan ei ole kuollut vaikka näitä hedonistisia palveluita ei ole ollut saatavilla. Mutta aina löytyy hallituksestakin joku joka haluaa sosialisoida kaiken, ja maksattaa kansakunnan veroista näiden turhakkeiden toteutuneet liiketoimintariskit veronmaksajilla.
Veronmaksaja taas maksaa ylihintaa tuotteesta, palvelusta ja nyt myös tukee paskan ja turhan palvelun ylläpitäjää veroistaan. Ei ihme että porsche kauppa kukoistaa valtion avustuksissa.
Entäs se puoli asiassa että tässä sun utopiassa maksetaan kymmenientuhansien uusien työttömien tuet.
Ei kannata olla paikalleen pysähtynyt jäärä. On maailma kokenut suurempiakin mullistuksia kuin se että ravintola eivät ole auki. Tuskin kukaan jää peukaloita pyörittämään jos bisnes ei kannata, vaan sitten tähtee etsimään uusia töitä? Kun autot ilmestyivät katukuvaan, niin hevosvaunujen kuljettajista tuli autonkuljettajia.
Muutos on hyvästä ja vie meitä eteenpäin.
Ravintola business ei vaadi mitään erityistaitoja, voi sitten yrittää uudestaan vaikka 10 vuoden päästä jos uskoo omaan tekemiseensä. Jos homma ei toimi, niin ei siitä veronmaksajien kannata maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän me teemmekin.
Miksi ostaisit eineksiä?
Enhän minä missään tapauksessa ostakaan, vastasin sellaisen henkilön kirjoitukseen, joka ostaa ja mainostaa muillekin.
Vaan kun en mainostanut.
Pointti oli siinä että kyllä eineksiä joskus harvakseltaan voi syödä. Ei siihen terveys mene jos vaikka kerran kuussa syö yhden einesannoksen.
Meillä on ens viikolle jo kaks pöytävarausta ravintoloihin. Ja maanantaina heti mennään parille oluelle. Ihanaa kun saa taas elää vähän normaalimmin! Miehen kanssa käydään viikottain ulkona syömässä normaalioloissa ja nyt jatketaan sitä taas.
Ap ja kaltaisensa saa muumioitua kotiin, mutta antakaa meidän muiden nauttia.
Että minua korpeaa tämä maalaisten ja köyhien itsensä kehuminen. Jos ei osaa eikä ole varaa käydä ravintolassa, niin se ei ole kehumisen paikka, vaan siitä kannattaa olla hiljaa ja todellakaan ei ole mitään asiaa alkaa kieltämään kannattavaa elinkeinoa, jolla on paljon käyttäjiä. Ja osaan minäkin kokata itse, mutta aina ei tarvitse eikä ole mahdollisuuksia. Ja kyllä käyn toisinaan myös ihan ryyppäämässä ravintoloissa, vaikka osaan ne pussikaljatkin itse ostaa niinkuin pennut ja köyhät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän me teemmekin.
Miksi ostaisit eineksiä?
Vaan kun en mainostanut.
Pointti oli siinä että kyllä eineksiä joskus harvakseltaan voi syödä. Ei siihen terveys mene jos vaikka kerran kuussa syö yhden einesannoksen.
Voi varmaan. Pointti vaan on, että miksi sitä potaskaa söisi, kun ravintolasta saa terveellisemmän ja paremman annoksen. Eli siis kertoa sinulle, miksi muut niitä ravintoloita haluavat ja tarvitsevat: juuri sen vuoksi, että olisi joku muu vaihtoehto kuin syödä kaupan einesannos.
Minulle korona on osoittanut, että tarvitsemme ravintoloita, kahviloita, pubeja, Linnanmäkeä, teattereita, konsertteja, urheilukilpailuja. Sensijaan voisimme luopua, sodista, ahneudesta ja toisten mollaamisesta ja siirtyä yhteisölliseen toisista huolehtimisen kulttuuriin.
Olen itse käyttänyt koko korona-ajan ravintoloita. Mikä muka on todistanut etemme tarvitse niitä?
Vierailija kirjoitti:
Minulle korona on osoittanut, että tarvitsemme ravintoloita, kahviloita, pubeja, Linnanmäkeä, teattereita, konsertteja, urheilukilpailuja. Sensijaan voisimme luopua, sodista, ahneudesta ja toisten mollaamisesta ja siirtyä yhteisölliseen toisista huolehtimisen kulttuuriin.
Just mietin yksi päivä, että olispa ihana päästä teatteriin. Linnanmäki aukeaa 12.6. Sitä odottaa jo innolla. Ja pääsisipä uimahalliin, hoploppiin, hyvään ravintolaan, kesäterassille. Ja mikä isoin odotus, avatkaa rajat, että päästään matkustamaan!
Aika moni ihminen kaipaa elämäänsä myös niitä sirkushuveja. Ei kaikille riitä työssä ja kaupassakäynti.
Kyllä se tuntuu että elämä voittaa taas kun paikat avautuu ❤️
Terveisiä Kouvolaan