Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona-aika on osittanut, että emme tarvitse ravintoita. Ainoastaa työpaikka- ja kouluruokailu on välttämätöntä

Vierailija
26.05.2020 |

Miksi emme jatkaisi hyväksi todetulla linjalla.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarvitaan. Minä tykkään rentoutua ravintolassa hyvän ruoan parissa joka viikko. Ihana istua valmiiseen pöytään, maksan siitä erittäin mielelläni. En varmasti ole ainoa!

Vierailija
42/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloissa on se vika, että kohtuuhintaiset annokset pystyn tekemään itse paremmin, joten ruoka on aina jotenkin pettymys. Kalliissa ravintolassa päästään jo hyviin makuihin, mutta annokset ovat liian pieniä eli pettymyksiä.

Juuri näin.

Siitä perunamuusista ei ole mitään järkeä maksaa 30€/kg, mutta sitten paremmissa ruoissa hintaluokka karkaa aivan järjettömyyksiin.

Erikoista on kuitenkin myös se, että perinteisesti Suomessa juostaan kaupoissa ostamassa onnesta soikeana sitä halvinta kahvipakettia ja keskikaljaa. Mutta sitten ihan ilman mitään ongelmia maksetaan onnessaan abc:llä yhdestä kahvikupista 3€ ja ravintolassa oluesta 8€.

Ei mitään järkeä ihmisten toiminnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne ovat välttämättömiä? Ennenkin on viety eväät kouluun ja työpaikalle.

Norjassa viedään vieläkin eväät. Ei ole ruokailua päiväkodeissa, kouluissa eikä työpaikoilla, vaikka on rikas maa.

Norja jemmaa niitä öljymiljoonia tulevaisuutta varten, eikä käytä niitä nyt kodittomiin, köyhiin ja nälkäisiin.

Oslossa kodittomat nukkuu puiston penkeillä ja ovisyvennyksissä.

Romanikerjäläisiä ja ukrainalaisia maksullisia on paljon.

Veljeni perheineen asuu siellä.

Vierailija
44/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä-Saksassa oli hyvin saman tyyppistä ajattelua, aika moni asia on loppujen lopuksi ihan turhaa.

Sen takia Itä-Saksan pitikin rakentaa muuri, että kaikki eivät olisi tunkeneet sinne nauttimaan turhakkeettomasta elämästä.

Vierailija
45/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää, aikuisen ihmisen ajattelua. Kaikki, mitä juuri minä en koe tarvitsevani, pitää kieltää kaikilta muiltakin.

Vierailija
46/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitatte, että on liian kallista?

Raha on kuluttamista varten. Minä ainakin panen rahan pyörimään ja nautin siitä. Asunto on maksettu, enkä olen velkaa mihinkään enkä kellekään. Käyn töissä voidakseni törsätä ravintoloihin, vaatteisiin, matkoihin jne.

Vierailija
47/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no itse olen ainakin käyttänyt ravintoloita hakemalla niistä ruokaa. Ei tarvitse, mutta mielellään sen välillä tekee.

Vierailija
48/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurimmalla osalla työtätekevistä ei ole edes varaa käydä kahvilla. Sehän on yksi kerta helposti kympinkin. Se on melkein tunnin palkka ja vartin hommasta. Pullan ja kahvin syö jopa viidessä minuutissa. Aika kallis tunnin palkaksi.

Vierailija
49/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valitatte, että on liian kallista?

Raha on kuluttamista varten. Minä ainakin panen rahan pyörimään ja nautin siitä. Asunto on maksettu, enkä olen velkaa mihinkään enkä kellekään. Käyn töissä voidakseni törsätä ravintoloihin, vaatteisiin, matkoihin jne.

Itse kyllä mieluummin teksiin vähemmän töitä ja käyttäisin ajan johonkin miellyttävämpään. Ei siinä ole mitään järkeä että käyttää elämänsä työssä käyntiin, että olisi rahaa kuluttaa.

Mieluummin töitä vain sen verran kuin on pakko omien kulujen maksamiseksi, ja muulla ajalla tehdään jotakin mielekästä. Mikä järki käydä töissä koko viikko vain siksi että voisi viikonloppuna rellestää? Äly hoi!

Vierailija
50/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sehän on aapeen mielipide. Mulla ainakin on todella ikävä ravintolaruokailuja, sekä lounasruokailuja että illallisia viineineen.

Vierailija
51/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ravintoloita. Hengissä on pysytty ilmankin.

Vierailija
52/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei tarvita lainkaan kouluruokalua jos ei ole lapsia. Ei tehdä lapsia.

Vierailija
53/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloista saadut verotulot ovat välttämättömiä.

Ja monelle työpaikka.

Vierailija
54/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin huomannut, että halvemmalla teen itse monia ruokia, joita aiemmin ostin yleensä ravintolasta enkä tehnyt itse. Ja silti voin tehdä ne esim laadukkaammasta lihasta kuin ravintolassa yleensä saa. Esim ravintoloiden ribsit nykyään pieniä ja onnettomia, kotiin voi ostaa parempia.

Okei. Siis tarvitaan pandemia, että ihminen hoksaa ruoan olevan halvempaa itsetehden. Todellakin. Meinaa sanattomaksi vetää.

Vierailija
55/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää, aikuisen ihmisen ajattelua. Kaikki, mitä juuri minä en koe tarvitsevani, pitää kieltää kaikilta muiltakin.

Kunnon venäjä-meininkiä, laitosruokaa vaan kaikille, mieluummin vähän ja mautonta!

Vierailija
56/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi elämäni ankeaa, mikäli en pääsisi satunnaisesti sushille/syömään Meksikolaista ruokaa/välimerellisten antipastojen äärelle edes täältä kolkossa kotimaastamme käsin.

Ja ravintola-alan työntekijöitä on tämäkin maa pullollaan, joten typeristä korona haaveista olisi hyvää luopua ja katsella laajempaa kokonaiskuvaa.

Vierailija
57/84 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä säästänyt niin paljon rahaa nyt. Aion jatkaa samalla linjalla vaikka ravintolat (ja huvipuistot ym) aukeaisi. Ihan hyvin voi syödä kotona ja katsoa oopperaa netistä. Mun ei tarvitse tulla nähdyksi niitä tekemässä. Kaikenlainen pönötys on osoittautunut ihan turhaksi.

Vierailija
58/84 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion mennä heti ensi viikolla ravintolaan syömään ja terassille kaljalle. Minulla on siihen varaa ja haluan tämän kevään jälkeen tukea entistä enemmän paikallisia yrityksiä. Ajattelin myös mennä hierontaan ja jalkahoitoon. Mitäs siitä sanot, häh?

Vierailija
59/84 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kanssa samaa mieltä, nyt olisi aika osoittaa nöyryyttä ja ymmärtää paremmin mikä on tarpeellista ja mikä ei.

Ravintolat, lentomatkustus, terassikaljoittelu, kukaan ei ole kuollut vaikka näitä hedonistisia palveluita ei ole ollut saatavilla. Mutta aina löytyy hallituksestakin joku joka haluaa sosialisoida kaiken, ja maksattaa kansakunnan veroista näiden turhakkeiden toteutuneet liiketoimintariskit veronmaksajilla.

Veronmaksaja taas maksaa ylihintaa tuotteesta, palvelusta ja nyt myös tukee paskan ja turhan palvelun ylläpitäjää veroistaan. Ei ihme että porsche kauppa kukoistaa valtion avustuksissa.

Vierailija
60/84 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, korona-aika on osoittanut että ravintoloille on käyttöä. Toisille riittää hyvä ruoka, toiset hakee viinaa, jotkut huvitusta. Minä en tarkalleen ottaen tarvitse mitään noista mutten lähde julistamaan ettei muutkaan tarvitse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi