Oikeustieteen pääsykoe 2020
Kuka kävi tekemässä? Mitä mieltä olitte kokeesta?
Mielestäni oli todella mielenkiintoisia kysymyksiä, mutta millä tavalla he olivat mitoittaneet nuo vastausajat? Tuli oli, että pitää olla joku pikalukija, että kerkeää kaikki kysymykset ja vastaukset lukemaan. Piti vaan laittaa joihinkin vastauksiin "En vastaa", kun ei kerennyt lukea ja vastata kaikkiin.
Itse tiedän, etten pääse sisälle, mutta oli ihan mukavaa koe tehdä, vaikka liian vähän aikaa annettiin vastaamiseen.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko jollekin on tullut kutsu kakkososaan? Tänne ei ainakaan ole.
Tässä varmaan jatketaan samaa fiksua linjaa ja kutsut lähetetään työpäivän päätteeksi klo 15.59. Ei muuta kuin hyvää lukupäivää kaikille, me jotka emme kutsua saa tietysti painetaan myös iltaan asti, koska sitä kieltävää vastaustahan ei voi lähettää ennen kuin ylihuomenna!
Joo, oikiksessa osataan kyllä pitää hullua jännityksessä. En yhtään ymmärrä, miksei kieltävää vastausta voida lähettää samalla, vaan annetaan odottaa keskiyöhön asti, että jos kutsu kuitenkin olisi tullut.
Hyvin hiljaista. Eikö kenellekään ole vielä kuulunut mitään?
Ei ole kuulunut. Ehkä tällä tiedon panttaamisella tavoitellaankin hajontaa sitten myös kakkosvaiheeseen, ehkä en ole ainoa joka ei ole todellakaan lukenut näitä päiviä sillä teholla mitä vielä ennen ykkösvaihetta pidin ihan itsestäänselvänä. Jos tästä sitten yllättäen pääsiskin kakkosvaiheeseen niin siellä häviää niille, jotka jaksoi painaa koko tämän ajan. Mukavaa päivää kaikille, kaikesta huolimatta!
Pykälät avautuvat lukihäiriöiselle paremmin kuin muille, koska me näemme metsän puilta eikä kuten päinvastoin. Järjestelmän kokonaisuus on hyvin hallussa. Vaikka lukeminen on hiukan hitaampaa, siitä ei ole paljoa haittaa.
Lukihäiriöisenä oikeustieteellisen käyneenä sain esimerkiksi tenttivastauksista useammankin kerran positiivista palautetta, että kirjoitin asiaa enkä puutaheinää kuten suurin osa. Ammatinharjoittaminenkin on sujunut hienosti.
Älkää lukihäiriöiset luovuttako!
Mäkään en oo osannut ottaa lukemista niin tosissaan lähipäivinä kun olin alunperin ajatellut, mutta oon silti käynyt läpi niitä juttuja jotka ei olleet niin hyvin hanskassa vielä ensimmäisessä osiossa. Jos kutsu kokeeseen tulee, niin kyllä parissa-kolmessa päivässä saa ihan hyvin kaiken kerrattua. Mä en myöskään pitänyt yhtäkään vapaapäivää ennen ensimmäistä osiota, joten on varmaan ollut hyväksikin antaa itselle vähän lepoa tässä välissä. Muuten saattaisi olla tokassa osiossa ihan jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Pykälät avautuvat lukihäiriöiselle paremmin kuin muille, koska me näemme metsän puilta eikä kuten päinvastoin. Järjestelmän kokonaisuus on hyvin hallussa. Vaikka lukeminen on hiukan hitaampaa, siitä ei ole paljoa haittaa.
Lukihäiriöisenä oikeustieteellisen käyneenä sain esimerkiksi tenttivastauksista useammankin kerran positiivista palautetta, että kirjoitin asiaa enkä puutaheinää kuten suurin osa. Ammatinharjoittaminenkin on sujunut hienosti.
Älkää lukihäiriöiset luovuttako!
Joo! Yksikin opettaja kotiesseeseen evästi, että ei saa olla tenttivastauksen tasoinen.
Eli ei puutaheinää ja kamalia lauserakenteita epäjohdonmukaisena sotkuna.
Melkoista kidutusta ollut koko aamupäivä, mikä ihme niissä voi VIELÄKIN kestää?
Tai siis oletan että kestää, en ole kutsua saanut mutta vilkuillut alan yhteisvalinta sivuja siinä uskossa, että päivittävät tiedon kun kutsut on lähetetty...
Kylläpä tämä alkaa näyttää siltä ettei arpaonni osunut kohdalle...
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tämä alkaa näyttää siltä ettei arpaonni osunut kohdalle...
Eihän kukaan ole vielä saanut!
Miten siis helvetissä voi kestää edelleen?
Onko kukaan saanut?
Olen saanut tänään ainakin 7 sähköpostiviestiä jostain turhanpäiväisestä asiasta ja joka kerta meinaa sydän pysähtyä jännityksestä. Kyllä tässä olisi mukava jo päästä kärsimyksestä, oli lopputulos mikä tahansa, kohta alkaa pumppu pettää.
Taitaa olla niin, että täällä keskusteluihin mukaan on osuneet vaan niitä jotka eivät jatkoon päässeet. Kaiken järjen mukaan kutsu olisi jo tullut, eli lienee aika luovuttaa tältä vuodelta :/
olipa sekavat koejärjestelyt kirjoitti:
Taitaa olla niin, että täällä keskusteluihin mukaan on osuneet vaan niitä jotka eivät jatkoon päässeet. Kaiken järjen mukaan kutsu olisi jo tullut, eli lienee aika luovuttaa tältä vuodelta :/
Itse olen ainakin yhteyksissä myös muihin hakeneisiin (olen avoimen opiskelija joten tunnen näitä paljon), eikä ole vielä kukaan saanut kutsua. Luulisi myös, ettei nyt kuitenkaan niin julmia olla, etteikö päivitettäisi oikeustieteet.fi kun kutsut ovat lähetetty...
Mulle tuli tieto puolen päivän aikaan jatkoon pääsystä :)
Tuolla toisella keskutelupalstalla joku oli jo kuitenkin saanut kutsun jo aamukymmenen jälkeen:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16421352/viesti-tuli!
Viestihän tulee vain niille, jotka pääsevät jatkoon, jatkosta pudonneet eivät saa viestiä ainakaan tässä vaiheessa ollenkaan ohjeiden mukaan.
Onnittelut! ei muuta kuin tsemppiä jatkoon terveisin itse rannalle jäänyt :)
Vierailija kirjoitti:
Tuolla toisella keskutelupalstalla joku oli jo kuitenkin saanut kutsun jo aamukymmenen jälkeen:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16421352/viesti-tuli!
Viestihän tulee vain niille, jotka pääsevät jatkoon, jatkosta pudonneet eivät saa viestiä ainakaan tässä vaiheessa ollenkaan ohjeiden mukaan.
Mutta silloinhan tulokset pitäisi näkyä opintopolussa?
Up