Mitä mieltä vihkisormuksesta ilman timanttia?
No siinähän se kysymys... En raaskisi laittaa niin valtavaa summaa sormukseen... Jotenbolen katsellut opaalia ja valkoista safiiria... Kiven tahtoisin lähinnä näön vuoksi kun kihlasormus on sileä...
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Glitteristä ostettu vihkisormus :D Hintaa taisi olla huimat 2e. Joku rinkula oli pakko olla vihkitilaisuuteen. Sen jälkeen en sitä ole käyttänyt, vaikka naimisissa olen edelleen.
Menin naimisiin 19 vuotta sitten, silloin ei vaadittu sormusta vihkitilaisuuteen, sormus oli vapaaehtoinen. Onko tämä muuttunut? Ihan uteliaisuuttani kysyn.
Mulla on kokemusta maistraattivihkimyksestä, eikä siinä ainakaan ole sormus pakollinen.
Mitä on Reilun kaupan kulta?
En tykkää timanteista ulkonäöllisesti, joten ei ollut mitään houkutusta hankkia epäeettistä kiveä. Timanttisormukset on tylsiä kuin mitkä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä millainen se sormus on? Vai sen sormuksen takiako naimisiin mennään? Meillä on ihan sileät valkokultaiset sormukset eikä yhtään parempia olisi tarvittukaan.
Mulla sama. Aikoinaan mietin että laitetaan timantteja tms. vaikka 10-vuotishääpäivänä. Eipä oo tullu laitettua. Tykkään yksinkertaisesta. Sileät on myös käytännölliset kun eivät tartu esim. sormikkaisiin.
Mutta oman maun mukaan.
Minulla on mummoni sileä kultainen vihkisormus. Ei kiviä. En töiden vuoksi voi käyttää sormusta arkena, joten tuntui turhalta ostaa timanttisormusta vain pyhäkäyttöön. Lisäksi pidän siitä, että mummoni sormus sai uuden elämän minun vihkisormuksenani. Minun ja mieheni hääpäivä on sama kuin mummoni ja ukkoni.
Koskahan keinotekoisen korkeana pidetty timanttien hinta romahtaa? Ne eivät ole lainkaan niin harvinaisia mineraalinpaloja, kuin ihmisille uskotellaan.
En halua yhtään veritimanttia sormukseeni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshän sen ostaa? Vai onko miehesi tyhjätasku? Sellaisen kanssa ei edes kannata mennä naimisiin... Ja ihan tosissani olen.
Mä voin maksaa sormuksen, jos vaimo hoitaa lapset, siivouksen ja ruuan. Ai ei? No sitten maksakoon oman sormuksensa.
Vitsit kun oisin tän tiennyt. Mä nimittäin maksoin miehenkin sormuksen eli miehen olisi pitänyt hoitaa lapset, siivoukset ja ruuan :D
En minäkään tätä tiennyt mutta olen suht vaivatta saanut tilanteen käännettyä niin, että mies hoitaa nykyisin ruoan sekä siivouksen valtaosin. Lapsia olen hoitanut enemmän ihan jo miehen työn takia, mutta luonnistuu erinomaisesti häneltäkin.
Sileä on kaunein ja kätevin. Liitto kestänyt 32 vuotta, samat sormukset edelleen. Varallisuuden puolesta olisi voitu hankkia mitkä tahansa, mutta ei haluttu. Muita koruja on , joilla voi koristautua tarpeen mukaan.