Mitä mieltä vihkisormuksesta ilman timanttia?
No siinähän se kysymys... En raaskisi laittaa niin valtavaa summaa sormukseen... Jotenbolen katsellut opaalia ja valkoista safiiria... Kiven tahtoisin lähinnä näön vuoksi kun kihlasormus on sileä...
Kommentit (50)
Ja valkoinen safiiri voi olla aika hintava jos kyseessä on iso kivi ja puhtausluokitus on huippu IF. Tanzaniitit on kovin heti timantin ja moissaniitin jälkeen. Moissaniitti on kanssa hyvä vaihtoehto. Edullinen ja mielettömän kova. Ero timanttiin on vaikea erottaa. Vaikka sinulla olisi timanttitesteri ja kokeilet Moissaniittiin se timanttitesteri näyttää sen timanttina. Siksi aina täynäden varmistuksen saamiseksi on oltava myös Moissaniittitesteri. Ja kuka tulee luupilla katselemaan että onko nyt timantti vai moissaniitti?
"Komeileeko vihkisormuksessasi timantti? Veritimantin voi ostaa tietämättään – niitä on yhä viidesosa myydyistä kivistä
Yksittäisen timantin alkuperää on erittäin vaikea todistaa."
Timantti on mielestäni aika mauton ja persoonaton. Olenkin miehelle sanonut että jos joskun haluaa naimisiin kanssani niin ei osta yllätyksenä mitään timanttisormusta. On monia muita parempia ja eettisempiä vaihtoehtoja. Mieluiten itse käytän vintagekoruja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi harmittaa jälkeenpäin? Pihistely nyt vai ainoastaan puolikiva sormus. Itse laittaisin pikkasen enemmän rahaa siihen oikeasti kivaan sormukseen, josta voi sitten iloita ilman harmituksia.
Eivät nuo sormusasiat kaikille merkkaa. Mulla ei ole ollenkaan sormusta, mieheni ei halunnut metallia sormeensa, niin otimme sitten sormiin sellaiset sormuksen malliset tatuoinnit. Esim. mua ei kiinnosta jalometallikorut lainkaan.
Sormustatuointi tai muu parisuhdetatuointi on kyllä valkoroskaisinta, mitä tiedän. Ilahduttava asia erityisesti silloin, jos päädytään eroon....
Ok! Oletettavasti ihmisten haukkuminen tuollaisilla nimityksillä sen sijaan on susta sitten sivistyneisyyden merkki ja esimerkki hyvästä käytöksestä?
En missään kohtaa sanonut, että niin olisi. Jos osaisit lukea, olisit huomannut sen kertomattakin.
Eli miten nyt sitten positioit itsesi suhteessa tähän valkoroskaan? Koetko itse kuuluvasi tähän ryhmään, vai johonkin muuhun, mihin?
Minun positioni ei liity mitenkään ap:n vihkisormukseen tai muihinkaan sormuksiin. Tämän keskustelun aihe on vihkisormus. Olisit huomannut myös sen, jos osaisit lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshän sen ostaa? Vai onko miehesi tyhjätasku? Sellaisen kanssa ei edes kannata mennä naimisiin... Ja ihan tosissani olen.
Mä voin maksaa sormuksen, jos vaimo hoitaa lapset, siivouksen ja ruuan. Ai ei? No sitten maksakoon oman sormuksensa.
Vitsit kun oisin tän tiennyt. Mä nimittäin maksoin miehenkin sormuksen eli miehen olisi pitänyt hoitaa lapset, siivoukset ja ruuan :D
Tavallinen kapea kultainen rinkula ilman kiviä. Eivät ne jalokivet liittoa pelasta, vaikka olisivat kananmunan kokoisia.
Timantti sormuksessa muistuttaa vaan jostain kaivokseen kuolleista nuorista orjista. Ei kiitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi harmittaa jälkeenpäin? Pihistely nyt vai ainoastaan puolikiva sormus. Itse laittaisin pikkasen enemmän rahaa siihen oikeasti kivaan sormukseen, josta voi sitten iloita ilman harmituksia.
Eivät nuo sormusasiat kaikille merkkaa. Mulla ei ole ollenkaan sormusta, mieheni ei halunnut metallia sormeensa, niin otimme sitten sormiin sellaiset sormuksen malliset tatuoinnit. Esim. mua ei kiinnosta jalometallikorut lainkaan.
Sormustatuointi tai muu parisuhdetatuointi on kyllä valkoroskaisinta, mitä tiedän. Ilahduttava asia erityisesti silloin, jos päädytään eroon....
Ok! Oletettavasti ihmisten haukkuminen tuollaisilla nimityksillä sen sijaan on susta sitten sivistyneisyyden merkki ja esimerkki hyvästä käytöksestä?
En missään kohtaa sanonut, että niin olisi. Jos osaisit lukea, olisit huomannut sen kertomattakin.
Eli miten nyt sitten positioit itsesi suhteessa tähän valkoroskaan? Koetko itse kuuluvasi tähän ryhmään, vai johonkin muuhun, mihin?
Minun positioni ei liity mitenkään ap:n vihkisormukseen tai muihinkaan sormuksiin. Tämän keskustelun aihe on vihkisormus. Olisit huomannut myös sen, jos osaisit lukea.
Kyllä, tiedän, mikä ketjun aihe on. Kommentoin itse aihetta (kerroin, että kaikille vihkisormus ja jalometallikorut ylipäätään ole kovin tärkeitä tai oma juttu ollenkaan), ja sä tulit siihen haukkumaan. Ei tarvitse jatkaa enempää tätä keskustelua, mutta harvoinpa tuolla tavalla toisia haukkuavat ihmiset osaavat kauheasti analysoida käytöstään.
Kiitos mahtavista vastauksista! Toi tieto opaalin kestävyydestäkin oli hyvää tietoa, kiitos. Joo ihana kuulla että ihmisillä lähtökohtaisesti tuo ajatus että sormus on kantajalleen eikä siinä rikkauksilla väliä...
Joku kommentoi miehen rahapussiakin... No meillä on yhteinen talous joten yhdessä se ostetaan. Ja olen valinnut vierelleni miehen joka saa minut nauramaan, jakaa yhteiset intressit, on ihana perheen isä, sytyttää minut ja pitää sylissään hyvinä ja huonoina hetkinä... Raha on meillä elämisen perusedellytys ei itseisarvo. - ap
"yksinomaan Kongon demokraattisessa tasavallassa timanttien huuhdonnassa työskentelee noin 8 000 lasta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tiedän, mikä ketjun aihe on. Kommentoin itse aihetta (kerroin, että kaikille vihkisormus ja jalometallikorut ylipäätään ole kovin tärkeitä tai oma juttu ollenkaan), ja sä tulit siihen haukkumaan. Ei tarvitse jatkaa enempää tätä keskustelua, mutta harvoinpa tuolla tavalla toisia haukkuavat ihmiset osaavat kauheasti analysoida käytöstään.
En haukkunut. Kerroin vain mielipiteeni. Senkin olisit huomannut jos osaisit lukea.
"Louhinta aiheuttaa laajaa ympäristötuhoa kaivoksen alueella, kertoo Better Diamond Initiative -järjestö. Louhinta tuhoaa koko hedelmällisen ylimmän maakerroksen ja vaikeuttaa siten esimerkiksi maanviljelyä."
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Glitteristä ostettu vihkisormus :D Hintaa taisi olla huimat 2e. Joku rinkula oli pakko olla vihkitilaisuuteen. Sen jälkeen en sitä ole käyttänyt, vaikka naimisissa olen edelleen.
Menin naimisiin 19 vuotta sitten, silloin ei vaadittu sormusta vihkitilaisuuteen, sormus oli vapaaehtoinen. Onko tämä muuttunut? Ihan uteliaisuuttani kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Mieshän sen ostaa? Vai onko miehesi tyhjätasku? Sellaisen kanssa ei edes kannata mennä naimisiin... Ja ihan tosissani olen.
Miehen ei kannata ostaa kallista koska ero tulee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haukkunut. Kerroin vain mielipiteeni. Senkin olisit huomannut jos osaisit lukea.
Ai, mä ihan luulin, että sä olit sitä mieltä, ettei tähän ketjuun enää sovi kirjoittaa tästä. En tiedä, millaisia käytöstapoja itse arvostat, mutta mä en arvosta sellaisia, että kerrotaan mielipide, jolla ei ole muuta tarkoitusta kuin haukkua. "Valkor oska" ei ole mielipide, se on haukkumanimitys. Kait se on ihan hyvä, että tämä asia tuli puheeksi, jos et ole tällaiseen asiaan vielä törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eron lisäksi on olemassa sellainenkin mahdollisuus kuin kuolema. Aika moni nuorempi leski haluaa jossain vaiheessa elämäänsä uuden suhteen, jolloin sormustatuoinnin voi kuvitella aiheuttavan aika jänniä kuvioita myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eron lisäksi on olemassa sellainenkin mahdollisuus kuin kuolema. Aika moni nuorempi leski haluaa jossain vaiheessa elämäänsä uuden suhteen, jolloin sormustatuoinnin voi kuvitella aiheuttavan aika jänniä kuvioita myös.
Mä lupaan tulla kertomaan tänne niistä jännistä kuvioistani, jos eroan tai mieheni kuolee. Jos kuolen ennemmin vannotan mieheni myös omalla kuolinvuoteellani tulemaan tänne jakamaan omat jännät kuvionsa, niin saatte sitten oikeaa tietoa asiasta. Pysykää kuulolla.
Vierailija kirjoitti:
Timantti sormuksessa muistuttaa vaan jostain kaivokseen kuolleista nuorista orjista. Ei kiitti.
Samaa mieltä
Sormusta valitessa kannattaa kiinnittää huomiota myös käytännöllisyyden. Miten onnistuu siivous ym. Tarttuuko sormuksen iso kivi joka paikkaan. Timantit ovat kestäviä. Siksi valitsin sellaisen. Ja tietenkin valitaan oman mielen mukaan jos se on jatkuvasti sormessa.