Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ottaa korkeakoulupaikka vastaan?

Vierailija
25.05.2020 |

Otsikko.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. menentät ensikertalaisuuden

Vierailija
2/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aiot suorittaa ne opinnot loppuun, kyllä. Jos et aio, ei. Jälkimmäisessä parempi jättää se paikka sille, jota oikeasti kiinnostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pitää jättää kouluttautumatta, jotta ensikertalaisuus säilyy? Mihin sinä sitä ensikertalaisuutta aiot käyttää?

Vierailija
4/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta asiasta. Haluatko sen korkeakoulupaikan? Käyttäisitkö sitä ensi vuoden ajan opiskelemiseen? Oliko se vaikea saada, vai saisitko vaivatta uudestaan vuoden kuluttua? Oletan, että epäröit ensikertalaisuuden takia. Millaiset mahdollisuutesi päästä sisään sinne minne oikeasti haluat ovat noin muuten?

Vierailija
5/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aiot suorittaa ne opinnot loppuun, kyllä. Jos et aio, ei. Jälkimmäisessä parempi jättää se paikka sille, jota oikeasti kiinnostaa. 

Aikomus on suorittaa loppuun. Ala mietityttää.

Ap

Vierailija
6/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pitää jättää kouluttautumatta, jotta ensikertalaisuus säilyy? Mihin sinä sitä ensikertalaisuutta aiot käyttää?

Tämähän riippuu ihan siitä, onko paikka alalle, joka kiinnostaa. Jos on ,kannattaa ottaa vastaan. Jos ei, ei kannata.

Vierailija
7/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi hait, jos mietityttää? 

Vierailija
8/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän riippuu ihan siitä, onko paikka alalle, joka kiinnostaa. Jos on ,kannattaa ottaa vastaan. Jos ei, ei kannata.

Jos ei, ei haeta ko. alalle. Mikä järki tehdä pääsykokeet sun muut, jos ala ei pätkääkään kiinnosta?

Vierailija
9/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, koska voit yrittää vaikka yliopiston sisällä siirtohakua tai kandin jälkeen hakemaan maisterin tekemistä toiselle alalle jos kandin tutkinto on siihen soveltuva.

Vierailija
10/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi hait, jos mietityttää? 

En ole keksinyt muutakaan ja periaatteessa hyvä, työllistävä ala. Vähän alavireisyyttä ollut elämässä mikä on estänyt suurien toiveiden syntymistä. Haluaisin lähteä opiskelemaan edes jotain.

Ap

Vierailija
11/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä alassa mietityttää?

Vinkki: työttömäksi pääsee vähemmälläkin opiskelulla ja opintolainan määrällä.

Vierailija
12/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannata, jos sitä pitää täältä kysellä. Jätä paikka sille joka sen oikeasti haluaa. 

Vierailija
13/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla soi hälytyskellot tossa en keksinyt muuta kohdassa. Itse lähdin lukemaan en keksinyt muuta alalle ja kohta myös valmistun siltä alalta. En suosittele kenellekään.

Vierailija
14/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa, koska voit yrittää vaikka yliopiston sisällä siirtohakua tai kandin jälkeen hakemaan maisterin tekemistä toiselle alalle jos kandin tutkinto on siihen soveltuva.

Siirtohaku on paska diili, jos et ole valmistumassa tavoiteajassa. 

Vierailija
15/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla soi hälytyskellot tossa en keksinyt muuta kohdassa. Itse lähdin lukemaan en keksinyt muuta alalle ja kohta myös valmistun siltä alalta. En suosittele kenellekään.

Mitä silloin, kun ei vuosienkaan päästä, yrityksistä huolimatta, keksi muuta? Onko silloin parempi jättäytyä elämämkoululaiseksi ja/tai erikoistua nostelemaan työkyvyttömyyseläkettä?

Vierailija
16/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne! Ahdistaa kamalasti.

Vierailija
17/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap:n kysymys koskea AMK:ta.

Vierailija
18/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä silloin, kun ei vuosienkaan päästä, yrityksistä huolimatta, keksi muuta? Onko silloin parempi jättäytyä elämämkoululaiseksi ja/tai erikoistua nostelemaan työkyvyttömyyseläkettä?

Jos sinä et näe elämässäsi muita vaihtoehtoja kuin yliopiston ja elämämkoulun, niin on aika alkaa avartamaan ajatusmaailmaa ja ottaa selvää, mitä muuta ihminen voi elämällään tehdä.

Vierailija
19/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? Jollet ole sen kummemmin kiinnostunut mistään, niin jotain sitä pitää kuitenkin alkaa tehdä. Joten miksi ei tätä?

Vierailija
20/21 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tilanne! Ahdistaa kamalasti.

Tsemppiä sinne ♡ onhan tässä vielä aikaa miettiä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän