Minua ei haluta nähdä koska olen Helsingistä=koronavaara
Kaverini ja sukulaiseni muualta Suomesta eivät halua enää olla missään tekemisissä, eli eivät kutsua minua mihinkään ja kieltäytyvät kun ehdotan tapaamista kesällä. Koska pelkäävät minun tartuttavan heidät. Kuitenkin olen elänyt todella eristyksissä, etätöissä ja nähnyt vain harvoja ihmisiä viime kuukasien aikana. Aika yksinäistä ja sitte vielä kohdellaan kuin ruttotautista :( Olenko loukkaantunut turhasta.
Kommentit (50)
Sama täällä, vaikka olen Vantaalta.
Tyhjänpäiväinen "minä minä minä" sinä olet etkä mitään muuta, sen vuoksi sinua ei haluta nähdä.
Aika ikävää heiltä. Siinä sen näkee, ketkä ovat todellisia ystäviä.
Pk-seudulla on jo niin vähän tautia, että kohta se on täälläkin ohi. Toivottavasti.
Kysymys siis oli että ylireagoiko? Miten itse olette tämmöiset ottaneet? t. Ap
Etsit uusia ystäviä joille kelpaat
Suomessa on alle 7000 tartuntaa.
Väkiluku 5 000 000.
Oma lapsi asuu pääkaupunkiseudulla ja olemme sopineet, että hän ei tule tänne ennen kuin koronaan on lääke tai rokote tai epidemia on kokonaan talttunut. Halu nähdä on kova, mutta se virus pelottaa. Puolisolle sairastuminen on hyvn iso riski, joten me vältellään tartuntaa kaikin mahdollisin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Väkiluku 5 000 000.
Tilanne on noin hyvä, koska olemme vältelleet sosiaalisia kontakteja ja matkustamista.
Tuntuu aika ikävältä kun olen sinkku ja sinnitellyt täysin yksin maaliskuust asti ja olin toivonut, että kesällä voidaan nähdä ja tehdä jotain kivaa yhdessä kavereiden kanssa sekä nähdä sukulaisia ja kummilapsiani. Paitsi että nyt kukaan ei uskalla riskeerata terveyttään. Kiva tässä viettää vielä kesä yksin ja odotella seuraavaa tautiaaltoa ja täydellistä eristystä taas syksyllä :(
Vierailija kirjoitti:
Ylireagoit. Itsekästä ajatella niin, kuin nyt teet. Tietysti muualla asuvia ihmisiä pelottaa, jos kuolemat ja tartunnat tapahtuvat Helsingissä.
Mies on töissä Helsingissä, eikä varmasti tule minua tartuttamaan. Valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Väkiluku 5 000 000.
Korjaan, väkiluku 5,5 miljoonaa.
Melko hyvät luvut.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ylireagoi. He ylireagoivat.
Olet ihan aiheesta loukkaantunut. Joskus kesällä voi jo varmasti nähdä. Ainakin varovaisesti. Turvavälein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkiluku 5 000 000.
Tilanne on noin hyvä, koska olemme vältelleet sosiaalisia kontakteja ja matkustamista.
Niinpä.
Nyt höllennetään.
En itse sanoisi koko kesän osalta suoraan, kun ei voi tietää miten tautitilanne kehittyy. Voi olla että pk-seudullakin rauhoittuu pian eikä välttely ole enää tarpeen. Mutta tällä hetkellä tilanne on se, että mulla tamperelaisena koronatartunnan riski on äärimmäisen minimaalinen, niin kauan kuin en käy Helsingissä tai tapaa helsinkiläisiä. Näin ollen tässä vaiheessa kukaan Uudeltamaalta ei ole tervetullut meillä kyläilemään, ei myöskään kukaan joka on ollut sikäläisten kanssa tekemisissä viime aikoina. Ei se ole mitään henkilökohtaista, vaan ihan tervettä itsesuojeluvaistoa tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
En itse sanoisi koko kesän osalta suoraan, kun ei voi tietää miten tautitilanne kehittyy. Voi olla että pk-seudullakin rauhoittuu pian eikä välttely ole enää tarpeen. Mutta tällä hetkellä tilanne on se, että mulla tamperelaisena koronatartunnan riski on äärimmäisen minimaalinen, niin kauan kuin en käy Helsingissä tai tapaa helsinkiläisiä. Näin ollen tässä vaiheessa kukaan Uudeltamaalta ei ole tervetullut meillä kyläilemään, ei myöskään kukaan joka on ollut sikäläisten kanssa tekemisissä viime aikoina. Ei se ole mitään henkilökohtaista, vaan ihan tervettä itsesuojeluvaistoa tässä tilanteessa.
Ei tarvitse kutsua epidemian jälkeenkään. Pysytelkää vaan jatkossakin ihan omissa oloissanne.
Suomalaisista on tullut niin ikäviä ja armottomia nyt coronan aikana. Mennyt kaikke päin peetä.
Ei tuosta nyt kannata loukkaantua. Tämä tauti on vähän sellainen, että ihmiset eivät suin surminkaan sitä itselleen halua, kun ei voi tietää minkäasteisena se omalle kohdalle osuus. Tämä johtaa sitten siihen, että ollaan todella varovaisia ja vedetään varman päälle. Tämä on minusta ihan ymmärrettävää. Vaikka kuinka järki sanoisi että todennäköisyys tartuntaan on pieni, niin tässä kohtaa olen itse ainakin hyvin ymmärtäväinen, jos joku heittäytyy hysteeriseksi. Sen heikoimman mukaan mennään. Jos joku kokee, ettei halua nähdä, niin sitten ei nähdä.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006464085.html
No jos katsoo tilastoja, niin ihan asiaa ystäväsi puhuvat.
Kaikki tuijottavat nykyään vaan omaa napaansa. Oma pieni perhe, sen ulkopuoliset asiat ei kiinnosta kun voidaan nyhvätä siinä tunkkasessa perhepiirissä nyt ihan luvan kanssa.
Olet yliherkkä. Anna ystäviesi pitää hauskaa keskenään äläkä tunge mukaan tuomaan koronaasi