Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua ei haluta nähdä koska olen Helsingistä=koronavaara

Vierailija
25.05.2020 |

Kaverini ja sukulaiseni muualta Suomesta eivät halua enää olla missään tekemisissä, eli eivät kutsua minua mihinkään ja kieltäytyvät kun ehdotan tapaamista kesällä. Koska pelkäävät minun tartuttavan heidät. Kuitenkin olen elänyt todella eristyksissä, etätöissä ja nähnyt vain harvoja ihmisiä viime kuukasien aikana. Aika yksinäistä ja sitte vielä kohdellaan kuin ruttotautista :( Olenko loukkaantunut turhasta.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt sama kuin siinä halutaanko ruotsalaisia Suomeen. Ei haluta, koska heillä on paljon enemmän koronaa kuin Suomessa.

Samasta syystä stadilaisia ei haluta tavata, koska siellä on paljon enemmän koronaa kuin Uudenmaan ulkopuolella.

Sekä ruotsalaiset että stadilaiset ovat tästä hämillään. Hehän ovat tehneet kaiken oikein. Eiku?

Vierailija
42/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis milloin jo haluat nähdä? Meillä on itsellä se ajatus, ettei viitsitä ennen heinäkuuta lähteä sukuloimaan ympäri Suomea, vaikka aika vähän tartuntoja kunnassa ollut.

En loukkaantuisi vielä, sitten jos ei koko kesänä halua nähdä niin loukkaantuisin. Edelleen kehotetaan välttämään tarpeettomia kontakteja, mitä ne sitten onkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse sanoisi koko kesän osalta suoraan, kun ei voi tietää miten tautitilanne kehittyy. Voi olla että pk-seudullakin rauhoittuu pian eikä välttely ole enää tarpeen. Mutta tällä hetkellä tilanne on se, että mulla tamperelaisena koronatartunnan riski on äärimmäisen minimaalinen, niin kauan kuin en käy Helsingissä tai tapaa helsinkiläisiä. Näin ollen tässä vaiheessa kukaan Uudeltamaalta ei ole tervetullut meillä kyläilemään, ei myöskään kukaan joka on ollut sikäläisten kanssa tekemisissä viime aikoina. Ei se ole mitään henkilökohtaista, vaan ihan tervettä itsesuojeluvaistoa tässä tilanteessa.

Sama. Tampereelta olen itsekin ja Uudellamaalla asuvia kavereita ja sukulaisia ei nyt nähdä ennen kuin on oikeasti varmaa, että on turvallista. Riskejä ei aleta ottamaan vaikka miten olisi yksinäistä ja ikävää. Luojan kiitos ollaan kaikki tästä samalla linjalla.

Siinähän ne tartuntaluvut taas ryöpsähtävät, kun ajattelemattomat ihmiset matkailevat ja kyläilevät puolin ja toisin. Jos ei oma terveys kiinnosta, niin ajatelkaa edes niitä muita, jotka itsekkyydessänne sairastutatte ja pahimmassa tapauksessa tapatte. Ei kiinnosta niin, koska nyt on tilanne maltillinen.

Vierailija
44/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt sama kuin siinä halutaanko ruotsalaisia Suomeen. Ei haluta, koska heillä on paljon enemmän koronaa kuin Suomessa.

Samasta syystä stadilaisia ei haluta tavata, koska siellä on paljon enemmän koronaa kuin Uudenmaan ulkopuolella.

Sekä ruotsalaiset että stadilaiset ovat tästä hämillään. Hehän ovat tehneet kaiken oikein. Eiku?

Et sä nyt voi kaikkia ruotsalaisia tai helsinkiläisiä koronasta tai väärin tekemisistä syyttää. Tunnen useamman tukholmalaisen, jotka ovat pitäneet omaa eristystä, sama helsinkiläisten kanssa. 

Vierailija
45/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sä nyt voi kaikkia ruotsalaisia tai helsinkiläisiä koronasta tai väärin tekemisistä syyttää. Tunnen useamman tukholmalaisen, jotka ovat pitäneet omaa eristystä, sama helsinkiläisten kanssa. 

Olipas törkeästi sanottu!

Korona tuli pk-seudulle matkustajien mukana. Myös niiden, jotka vain kulkivat tätä kautta.

Moni täällä ei ole matkustellut yhtään mihinkään mutta joutuu silti elämään samassa sopassa.

Vierailija
46/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin se nyt vaan menee toistaiseksi. Muualta Suomesta ei haluta pääkaupunkiseudulle eikä pääkaupunkiseudulta haluta vieraita muualle. Katsotaan sitten syksymmällä, mikä on tilanne. Ehkä joku ulkoilutapaaminen nyt jotenkin menisi tai joku piknikki tms. jossa ollaan ulkona ja etäällä toisistaan. Mutta ei haluta helsinkiläisiä nyt kylään mökille tai serkuille majoittumaan lomalla. Oma perhe menee sukulaisten ja tuttavien edelle. Jos sieltä ei tulla tänne, täällä voidaan elää varsin normaalia elämää. Jos sieltä tullaan tänne, kohta täälläkin ollaan taas karanteenioloissa.

Vierailija
47/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä suunnitelmissa on mennä tämä kesä ilman livetapaamisia pääkaupunkiseutulaisista tutuista tai siellä alle 2vko sitten käyneistä. Toki voin muuttaa suunnitelmaa sitten kun kehä kolmosen sisäpuolellakin on 0-1 uutta tartuntaa per vrk.

Tarkoittanee ettei nähdä veljentyttöä, hän on heti kesän alussa menossa viikoksi itähelsinkiin, ellei sitten käy meillä ensin.

Turkulainen.

Vierailija
48/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua kyllä. Maalaisten epärationaaliset pääkaupunkipelot ovat jotenkin aktivoituneet.

Olen itse helsinkiläinen ja elänyt täyskaranteenissa koko kevään, en laittanut lastanikaan edes kouluun, kun ne aukenivat, enkä ole käynyt ruokalaupassakaan helmikuun jälkeen.

Nyt olemme vihdoin kesän alussa lähdössä maakuntaan kesämökille yhdessä yli 70 v vanhempieni kanssa. Siellä aiomme asua samassa mökissä ja asioida ihan normaalisti. Vanhempienikin suhteen olen sitä mieltä, että reisdu on heille hyväksi pitkän eristyksen jälkeen ja myös turvallista heillekin, koska tiedämme, että kukaan meistä ei ole tartuntariski.

Suurempi tartuntariski ovat ne paikalliset siellä maalla, jos eivät ole varoneet tarpeeksi ja ovat laittaneet lapsetkin kouluun.

Vierailija
49/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Uudeltamaalta ja lähden kesällä reissaamaan Suomea. En näe tuttavia, mutta ajatuksena kyllä käydä kaupoissa, uimarannoilla, nähtävyyksiä katsomassa ja tutustua paikkoihin. Eli kannattaa varoa te maalaiset, pysykää kotona koska olen tautipesäkkeestä! Tosin täällä on ollut vähän tartuntoja ja en tunne yhtäkään koronaan sairastunutta, mutta olen näköjään kuitenkin nyt teidän pahin pelkonne. Eli ehkä teidän ei kannattaisi suhtautua niin pelottomasti siellä kotikulmillanne.

Vierailija
50/50 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap ylireagoi kyllä. Nyt on poikkeuksellinen aika ja asiat ei oo täysin samanlaisia mihin oot tottunut. On normaalia että ihmiset on epävarmoja ja välttelee kontaktia. Ehdota yhdessä ulkoilua joskus myöhemmin, vaikka heinäkuussa. Ja sitä ennen pidät yhteyttä etänä.

Kuka tietää kauanko tätä jatkuu, voi olla että moni ei tunne oloaan mukavaksi lähikontaktissa vielä vuoteen tai pariin.