Minua ei haluta nähdä koska olen Helsingistä=koronavaara
Kaverini ja sukulaiseni muualta Suomesta eivät halua enää olla missään tekemisissä, eli eivät kutsua minua mihinkään ja kieltäytyvät kun ehdotan tapaamista kesällä. Koska pelkäävät minun tartuttavan heidät. Kuitenkin olen elänyt todella eristyksissä, etätöissä ja nähnyt vain harvoja ihmisiä viime kuukasien aikana. Aika yksinäistä ja sitte vielä kohdellaan kuin ruttotautista :( Olenko loukkaantunut turhasta.
Kommentit (50)
Toivon että koko maaseutu saa semmosen koronan että ei oo ennen nähty! Siinäs sitten syrjii stadilaisia. Ei tarvi tulla tänne meidän hengityskoneita ainakaan viemään.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu aika ikävältä kun olen sinkku ja sinnitellyt täysin yksin maaliskuust asti ja olin toivonut, että kesällä voidaan nähdä ja tehdä jotain kivaa yhdessä kavereiden kanssa sekä nähdä sukulaisia ja kummilapsiani. Paitsi että nyt kukaan ei uskalla riskeerata terveyttään. Kiva tässä viettää vielä kesä yksin ja odotella seuraavaa tautiaaltoa ja täydellistä eristystä taas syksyllä :(
Niinpä. Lehdissä on juttuja kuinka perheet ovat yksin koronan kanssa. Miten 5-henkinen perhe voi olla yksin verrattuna sinkkuun. Ei minuakaan mihinkään kutsuta. No ei väkisin.
Minä sain corollaviiruksen viime viikolla
Vierailija kirjoitti:
Toivon että koko maaseutu saa semmosen koronan että ei oo ennen nähty! Siinäs sitten syrjii stadilaisia. Ei tarvi tulla tänne meidän hengityskoneita ainakaan viemään.
En mä nyt ihan tuotakaan toivo mutta pikkusen sylettää niiden asenne.
En ajatellut tänä vuonna sinnepäin mennäkään vaan vietän kesäni Stadissa.
Ja mansikatkin jätän ostamatta jos ne on Uudenmaan ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. En aio ostaa mitään tuotteita jotka on jostain maaseudulta Uudenmaan ulkopuolelta. Stadi <3
Eikö kukaan halua nähdä sinua edes pihalla? Se olisi jo aika outoa.. kyllä nyt jossain puistossa voisi pari tuntia istua muutaman metrin päässä.
Itse asun vähän pk-seudun ulkopuolella ja olen pari kertaa tavannut perhettäni pihalla. Söimme piknikin pari viikkoa sitten, oli kivaa. Muuten en ole ehdottanut kenellekään että tavataan, en halua painostaa ketään livetapaamisiin. Jos joku pyytäisi minut pihakahville niin saattaisin mennä, mutta annan nyt kaikille tilaa.
Minusta sinä ylireagoit kyllä. Odota että se kesä tulee ja kysele sitten varovasti haluaisiko joku kaveri tavata. Ei kenenkään tarvitse nyt tietää mitä mieltä on vaikka 6 viikon päästä. Riippuu esim tautitilanteesta kesällä. Riippuu myös varmaan sen henkilön stressitasoista, osa ei nyt vaan halua tai kestä mitään riskiä ja sitä pitää kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on alle 7000 tartuntaa.
Väkiluku 5 000 000.
Tilanne on noin hyvä, koska olemme vältelleet sosiaalisia kontakteja ja matkustamista.
Niinpä.
Nyt höllennetään.
Ihan ekaksi kannattaa höllentää muutaman viikon ajan siellä kotipaikkakunnalla eikä alkaa säntäillä ympäri Suomen kuin keväällä laitumelle päästetty vasikka.
Sano se kaupungissa asuville maalaisserkuillesi, jotka säntäävät juurilleen maaseudulle heti kun koti-ikävä yltyy.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuijottavat nykyään vaan omaa napaansa. Oma pieni perhe, sen ulkopuoliset asiat ei kiinnosta kun voidaan nyhvätä siinä tunkkasessa perhepiirissä nyt ihan luvan kanssa.
No jos on vaikkapa lapsia, niin kyllä sen oman pienen perheen pitääkin mennä kaiken muun edelle. Ei se tarkoita sitä että toisista ei välittäisi.
Miksi haluaisit moisia tolvanoita tavata? Hanki fiksut ystävät. Sukuaan ei voi valita, mutta voi ihan itse päättää, mitä niiltä sietää.
Karma hoitaa homman, älä huoli ap.
Vierailija kirjoitti:
Minnepäin sinä nyt olisit menossa, kun niin kovin halajat maaseudulle? Kenelta olet kysynyt pääseekö vieraisille? Jos ne on sinun sukulaisiasi, niin sinä taidat olla itsekin olla maalta kotoisin.
Kyllähän joku sulkapallonpeluu tai muu väh. 5-10 metrin turvaväliä noudattava tapaaminen on ihan ok. Samoin ulkona picnic etäisyydellä, molemmilla omat eväät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on alle 7000 tartuntaa.
Väkiluku 5 000 000.
Tilanne on noin hyvä, koska olemme vältelleet sosiaalisia kontakteja ja matkustamista.
Niinpä.
Nyt höllennetään.
Ihan ekaksi kannattaa höllentää muutaman viikon ajan siellä kotipaikkakunnalla eikä alkaa säntäillä ympäri Suomen kuin keväällä laitumelle päästetty vasikka.
Sano se kaupungissa asuville maalaisserkuillesi, jotka säntäävät juurilleen maaseudulle heti kun koti-ikävä yltyy.
En nyt ymmärtänyt. Minä asun kaupungissa, samoin asuvat serkkuni vaikka eri kaupungeissa asutaan. Ei me silti mennä kyläilemään tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vaan viisasta ostaa mahdollisimman paljon kotimaakunnassa tuotettuja tuotteita, niin minäkin teen. Kun sinä et aikonut matkustaa muualle Suomeen, niin miksi aihe sitten sinua suututtaa?
Vierailija kirjoitti:
Kysymys siis oli että ylireagoiko? Miten itse olette tämmöiset ottaneet? t. Ap
Olemme itse riskiryhmää ja ystävät Helsingistä lähinnä ilmoittivat, että tulevat sitten taas kesällä kylään kuten ennenkin. Vähän ihmettelen tuota heidän kuplaansa.
Meidän paikkakunnalla ei ole koronaa, mutta monella niistä heidän kesäreissunsa paikkakunnilla on.
Nämä kaverit itse ovat kyllä eläneet korona-ajan ihan normaalisti koska "eihän sitä täällä ole". Minä taas olen ollut täysin eristäytynyt, tilannut ruuatkin kotiin ja käynyt vain ulkoilemassa. Mutta minä olen se koronaongelma... t. Ap
Minun suku taas otti avosylin ja ilomielin vastaa vaikka itse vähän epäröin. Kävi sitten yksi hesalainen Joensuussa muutaman noin kuukausi sitten. Terveinä ovat edelleen
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan halua nähdä sinua edes pihalla? Se olisi jo aika outoa.. kyllä nyt jossain puistossa voisi pari tuntia istua muutaman metrin päässä.
Itse asun vähän pk-seudun ulkopuolella ja olen pari kertaa tavannut perhettäni pihalla. Söimme piknikin pari viikkoa sitten, oli kivaa. Muuten en ole ehdottanut kenellekään että tavataan, en halua painostaa ketään livetapaamisiin. Jos joku pyytäisi minut pihakahville niin saattaisin mennä, mutta annan nyt kaikille tilaa.
Minusta sinä ylireagoit kyllä. Odota että se kesä tulee ja kysele sitten varovasti haluaisiko joku kaveri tavata. Ei kenenkään tarvitse nyt tietää mitä mieltä on vaikka 6 viikon päästä. Riippuu esim tautitilanteesta kesällä. Riippuu myös varmaan sen henkilön stressitasoista, osa ei nyt vaan halua tai kestä mitään riskiä ja sitä pitää kunnioittaa.
Eiköhän kyse ole siitä, että vierailu tapahtuu niin pitkän matkan päähän, että siellä tarvitaan majoitus ja ruuat. Menee hankalaksi, jos porukka joutuu asumaan ahtaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys siis oli että ylireagoiko? Miten itse olette tämmöiset ottaneet? t. Ap
Olemme itse riskiryhmää ja ystävät Helsingistä lähinnä ilmoittivat, että tulevat sitten taas kesällä kylään kuten ennenkin. Vähän ihmettelen tuota heidän kuplaansa.
Meidän paikkakunnalla ei ole koronaa, mutta monella niistä heidän kesäreissunsa paikkakunnilla on.
En minä kyllä riskiryhmäläisten pariin tuppautuisi, mutta ystäväni eivät sellaiseen kuulu.