Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on ihan uskomaton työkokeilija tai harjoittelija mukani (apu"tyttönä")

Vierailija
25.05.2020 |

Kyseessä eläkeikää lähentyvä nainen, joka on jossain te-toimiston työkokeilussa.
Olen siivooja ja joudun kulettamaan häntä mukana jokapaikassa koko päivän.

Ensinnäkin hän vaikuttaa päällepäin huonoelintapaiselle (runsaasti alkoa käyttävälle tai ainakin joskus käyttäneelle) kuulee äänestä ja näkee ulkonäöstä.
On muutenkin epäsiisti ja tupakoi jatkuvasti.
Hän puhuu ihan tauotta (työhön liittymättömiä juttuja)
Ei kuuntele eikä saa aikaan oikein mitään. Enemmänkin sotkee asioita...
Jos saan hänet kuuntelemaan niin hän ei yleensä ymmärrä pitkiä sepostuksia..

Yleensä aina, kun joku menee häneltä ylihilseen niin hän rupeaa nauraa rätkättämään eikä vastaa mitään. Ei myöskään välttämättä kysy lisäneuvoa vaan vaikenee vain..

Tätä tapahtuu usein..
Jos taas pääsee hoitamaan hommia niin siinä kestää ihan hirveään pitkään ja hommo on hoidettu epähuolellisesti.

Kakista hankalinta on tuo ymmärtämättömyys en tiedä onko jotenkin höperöitynyt, mutta hän ei ihan oikeasti ymmärrä moniakaan ihan yksinkertaisia juttuja..
On tosi uuvuttavaa, kun luulen selittäväni hyvin ja siitä seuraa vain tuo nauraminen...

Tekisi mieli vain sanoa, että ei sitte ja minä teen sen itse...

Ihmiset katsovat meitä ja selvästi ihmettelevät, että mikä tyyppi minulla oikein mukana..

Minusta tuntuu, etten jaksa enää pitkään tätä sillä tämä hankaloittaa työntekoani...

Hän myös välillä katoaa töitä tehdessä ( ei poistu töistä, mutta katoaa niin etten löydä häntä) ja sitten hän ei välttämättä vastaa puhelimeen ja lopulta, kun löydän hänet säätämästä jtn niin sanoo vain että oho mä en kuullu et sä oot soittannu...

Olen niin poikki tähän. Tätä on vielä 2 kk jäljellä

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnassamme jättimäinen ongelma on, että "ongelmallisia ihmisiä" ei tahdota jättää heitteille, joten niin heitä sitten aletaan ohjata (pakottaa) kaiken maailman kuntouttaviin toimenpiteisiin tai ties mihin harjoitteluihin, siinä uskossa että se on niille ongelmaihmisille hyväksi. Mutta: 99% tapauksissa ne ihmiset pakotetaan sellaisiin paikkoihin joihin ne ei sovi, paikkoihin joissa niiden vointi vain pahenee tosi paljon ja ne ongelmaihmiset on vain häiriöksi kaikille muille. "Auttavaiset" työkkärin työntekijät ja sosiaalityöntekijät ja psykologit ynnä muut eivät todellakaan ymmärrä ongelmaihmisiä, eivät ymmärrä mitä ongelmaihmiset tarvitsevat. Ei ihmisiä pitäisi väkisin auttaa jos ei ymmärretä mitä tehdään koska silloin aiheutetaan vain haittaa.

MINÄ olin 30 vuotiaaksi asti erittäin samanlainen hullu kuin mitä ap kuvaili. Vähän kuin mulla olisi ollut autismi + adhd + dementia. Ja aina mut pakotettiin uusiin t

Muutamia pilkkuvirheitä, mutta sinulla on todella selkeä tapa kirjoittaa. Ethän syrjäydy täysin, kun lahjakkuutta löytyy.

Vierailija
42/46 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä työpaikkasi ap yksityisyritys vai kunnan tai kaupungin työpaikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ollut Marinin hallituksella kovat otteet. Tämä hallitus lopettaa tuollaisen toiminnan vuoden 2026 alusta.

Vierailija
44/46 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ollut Marinin hallituksella kovat otteet. Tämä hallitus lopettaa tuollaisen toiminnan vuoden 2026 alusta.

Työttömien käyttämistä ilmaisena työvoimana ei olla lopettamassa.

Vierailija
45/46 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen persoonallisuus. Ei käy kateeksi.

OPD =Odd personality disorder

Vierailija
46/46 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilun tarkoitus on selvittää, onko ihminen työkykyinen. Jos kokeilija osoittautuu työkyvyttömäksi, pitää siitä tehdä kirjallinen ilmoitus työkkäriin, samalla kun ilmoittaa, että kokeilu lopetetaan.

AP:n kuvailema henkilö ei ole työkykyinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi