Kerro minkälainen ruokavalio sinulla on, minkä ikäinen ole ja missä päin asut?
Kommentit (21)
Kasvissyöjä ja terveellinen ruokavalio, mutta tykkään toki myös herkutella silloin tällöin. Rakastan kokeilla uusia ja etnisiä ruokia. Kokkailen paljon itse, mutta käyn myös ravintoloissa melko usein. Olen 35 ja asun miljoonakaupungissa ulkomailla.
45-vuotias yksinasuja. Syön paljon lihaa. On ylipainoa, pitäis laihduttaa.
Sekasyöjä. Ruokarajoitteita enemmän kuin laki sallii. En esimerkiksi voisi koskaan olla kasvissyöjä, koska mikään kasvisproteiini ei minulle isoissa määrissä käy (pienissä onneksi ainakin rotaatiolla). Ikää 40 vuotta. Pirkanmaalta.
Lähes täysin vegaaninen ruokavalio. Kananmunia saatan joskus käyttää, samoin hunajaa, ja juon muitakin kuin vegaanisia alkoholijuomia. Syön paljon kasviksia ja teen ruoan lähes aina itse.
Ikä on lähempänä kuutta- kuin viittäkymmentä, asun maaseudulla.
90 % vegaaninen, satunnaisesti syön kalaa ja esim. ravintolassa valitsen mitä mieleni tekee. Pääsääntöisesti syön terveellisesti, mutta varsinkin viikonloppuisin tulee herkuteltua. Olen 33-vuotias ja asun "perähikiällä".
Sekasyöjä, kasvispainotteinen, lihaa lähinnä ravintoloissa silloin harvoin kuin niissä syön. Epäsäännöllinen, makeaa ja muuta höttöä tulee liiian usein mätettyä. Koitan skarpata. Alkoholia ei sentään tuu otettua, se ei vaan maistu. 169/54, n51, pk-seutu.
Mieluiten söisin pelkkiä eläinperäisiä ruokia mutta liian kallista. 40-vuotta nainen
Vegaani, herkuttelen paljon. N25 Helsinki.
Paljon puuroa, munia, omenoita, banaaneja, vain valkoista lihaa, paljon erillaisia kaaleja, perunaa, riisiä ja juomana vain vettä ja mustaa kahvia. Asuinpaikka tuskin oleellista koska we are not fuckíng.
M29
Syön lihaa, kalaa, kasviksia, hedelmiä, marjoja, sieniä ja kananmunia enimmäkseen. Perunaa, leipää ja pastaa en juurikaan syö, kun en pidä niistä. Myös maitotuotteita syön tosi vähän, ainostaan maitokahvia.
Leivän ja maitotuotteet jätiin pois jo 25 vuotta sitten.
N50
Kasvissyöjä. Pidän ruuanlaitosta ja leipomisesta ja pyrin syömään terveellisesti mutta herkuttelen myös mielelläni. Pyrin ostamaan aina kotimaisia tuotteita ja sesongissa olevia kasviksia.
N30 Helsinki
Syän ihan mitä vaan paitsi kasviksia.
Nainen 37v pk-seutu. Sekasyöjä, en rauta-arvojenkaan takia uskalla jättää ruokavaliosta mitään pois. Laitan ruoan itse, käytän paljon kasviksia, riisiä, quinoaa yms. Harvemmin pastaa.
Leipää syön 1-2 viipaletta päivässä, mysliä joskus, puuroa. Valitsen mielummin voita, jossa muutama aines, kuin margariinia jossa palmuöljyä ja 10 E ainetta. En juo limuja, sokeria vältän. Osalla aterioista liha on korvattu kasvisproteiinilla, pavuilla ja kikherneillä. Käytän kermaa.
Yritän syödä yksinkertaisesti ja puhtaasti, en ole fanaattinen.
Olen hoikka.
Pescovegetaristi, Välimeren tyyppinen ruokavalio. Ikä 45, asuinpaikka Helsinki. Ei ylipaino- eikä terveysongelmia.
Sekaani.
Paljon kasviksia ja vegaanillekin sopivaa ruokaa ilman sen kummempaa teatteria.
Tänään teriyakilohta ja Jamien lämmintä linssisalaattia jugurttikastikkeella. Tää nyt oli sitten vhh tälläkertaa:)
Sekasyöjiä. Teen paljon ruokia itse. Ostan rekosta ja metsästän, joten lähiruoka ja riista on meillä normaalia. Käytän tilamaitoa ja valmistan juustoja itse. Joka päivä meillä on kotimaisia marjoja, vihanneksia ja kalaa/lihaa, harvemmin ulkomaalaisia hedelmiä. Niin ja ehkä muista poiketen keittiöstä me ei löydy riisiä, olemme korvanneet sen ohralla ja kauralla. N38
Sekasyöjä, ei allergioita. Lihaa ja maitotuotteita käytän keskivertosuomalaista vähemmän. Olen 25-vuotias pk-seudulta.