Minkä maan ruokakulttuuri on mielestänne miellyttävin?
Mikä? Oma lempparini on Thaimaalainen. Hyvä kakkonen on Intialainen ja kolmanneksi putoaa Italialainen. Hyvää ruokahalua! :)
Kommentit (37)
Gambiassa on aina saanut ensiluokkaista suun täytettä.
¡Love Taco! kirjoitti:
Itse käväisin tuossa parisen kuukautta sitten Tongassa ennen tätä korona hässäkkää. Tonga oli miellyttävin kokemus kaikista maista, joissa olen käynyt. Thaimaa on seuraavana suunnitelmissa. Botswanassakin olen käynyt. Se oli likainen paikka. Matkustuskohteistani hyvä kakkonen oli Ruanda. Ruandassa minä sain kaikesta alennusta. Lennotkin olivat uskomattoman edulliset. Sain alennusta jopa myyjän mukaan 10 000 euroa maksavasta (ruandan frangeista muunnettuna) viinikarahvista. Sain sen vain kymmenellä eurolla. Uskoisin että Thaimaassa olisi samanlainen meininki. Olen myös tutustunut Meksikon kulttuuriin ja elämäntapaan. Onhan sekin mielenkiintoinen, mutta Burundin kulttuurin rinnalla se ei oli mitään. ( Menkä btw seuraamaan Andrés Manuel López Obradorin yt kanava ( Hän on Meksikon presidentti) ) Vanuatussa en viihtynyt alkuunsakkaan. Siellä taksini kuljetti minut täysin väärään paikkaan ja veloitti minua siitä 50 000 Vanuatun Vatua (noin 382 euroa euroiksi muunnettuna.
Nyt oli kyse RUOKAkulttuurista eikä sun matkasuunnitelmista.
Ruandalainen keittiö on suun kuolalla täyttäjä!
Puerto Vallarta on aivan ihana paikka. Meksikon ruokakulttuuri päihittää Thaimaan selvästi. Maan mausteet pilaavat koko ruuan. Thaimaalainen ravintola on ihan kauhea paikka! Meksikolainen ruoka on turvallista. Lautaset voi jättää pöytään ja tarjoilu on nopeaa!
Miellyttävin? En tiedä mutta osaan antaa sille speksit. Ehkä joku osaa sitten sanoa mistä maasta voisi olla kyse. MIellyttävin ruokakulttuuri on hyvin tarkka hygieniasta. Hygienia siis voittaa esimerkiksi huippukokin vastustamattoman houkutuksen maistella kaikkea likaisin sorminsa. Miellyttävä ruokakulttuuri käyttää hyvin maltillisesti elänperäisiä raaka-aineita ja niistäkin vain hyvin laajasti kulttuurisesti omaksuttuja. Esimerkiksi kalaa.
Omaan makuuni eniten on italialainen ja ranskalainen keittiö.
Japanilainen ruoka on mieleeni, mutta myös kreikkalainen tulee hyvänä kakkosena.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinlaivan seisova pöytä!!!
ABC
Välimeren ruokavalio ja Italialainen.
Meksikolainen ja intialainen.
Tykkään, että ruuassa on makua ja väriä.
Suomen. Täältä saa käytännössä ihan kaikkea, ja se on puhdasta ja laadukkaasti tehtyä. Katuruoka on oikeastaan ainoa mikä meiltä puuttuu, pl. grillit ja snägärit mutta tarjonta voisi olla monipuolisempaakin.
Italialainen, erityisesti pohjois-italialainen. Bologna, Italian ruokapääkaupunki, aaaah! Siellä ei mennä sieltä missä aita on matalin. Ei edullisimmassakaan ruokalassa. Puhumattakaan sitten niistä korkeatasoisimmista. Milloin tahansa taas Bolognaan, ihan vaikka vaan syömään :D
Kreikkalainen vuosikymmenten kokemuksella.
Intialainen ja thaikkukin hyviä.
Lähi-idän keittiö, hummus, shwarmat jne.