Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Läheisen ihmisen käytös synnytyksen aikana- Hyväksyisittekö asian?

Vierailija
25.05.2020 |

Moikka!
Tarvitsisin apua yhteen asiaan ja olisin todella kiitollinen, jos joku voisi kirjoittaa omia ajatuksia..
Tästä tapahtumasta on jonkin aikaa, mutta edelleen mietin välillä, miten tämä asia pitäisi ottaa. Täytyy myöntää, että en yhtään tiedä, miten suhtautuisin asiaa vielä tänäkään päivänä.
Noh, asiaan..
Synnytyksestäni on jonkin aikaa. Se kesti melkein vuorokauden. Mieheni äiti viestitteli miehelleni melkein koko synnytykseni ajan. Tuo mieheni äiti muun muassa kommentoi kuinka hidasta touhua on, kuinka ei mihinkään etene yms. Hän oli hermoissaan.
Kaikki asiat olivat sitä ennen hyvin, mutta itseäni alkoi ärsyttämään tuo. Oikeastaan eniten ärsytti, ettei voinut yhtään antaa rauhaa. Mua itseäni tuo loukkasi kyllä.
Olen käynyt asian läpi kyseisen ihmisen kanssa ja hän ei näe toiminnassaan mitään väärää eikä ole kuulema tarkoittanut pahaa. Ei myöskään ole pyytänyt anteeksi. Mä mietin vielä tänäkin päivänä, että miten mun pitäisi suhtautua tuohon asiaan ? Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia? Mitä te itse ajattelisitte asiasta?
Kiitos teille jotka jaksoitte lukea :)

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nämä asiat mitä kerroit niin pistää miettimään. Tuskin tulee pyytämään anteeksi. Älä mieti koko ihmistä äläkä vastaile mihinkään puheluihin/ viesteihin. Näette kun on pakko.

Vierailija
62/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo muutkin asiat ovat aivan yhtä loukkaavia. Mä en katselisi touhua, jossa saan pahan mielen. Hän ei selvästi pidä sinusta tai sitten on jotain muuta ongelmaa. En ole eläissäni kuullut kenenkään toimivan noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää käytöstä. Mä itkisin jos mun anoppi käyttäytyisi noin. Eikö miehesi voi sanoa äidillensä kuinka loukkaavia nuo teot on? Mä harkitsisin eroa jos noita asioita ei pystytä käymään yhdessä läpi. Kyllä jokaista ihmistä täytyy pystyä kunnioittamaan. Oli sitten hyvällä tai pahalla tarkoitettu niin eivät ole missään nimessä hyväksyttäviä asioita.

Vierailija
64/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se lapsenlapsi anopillekin tärkeä mutta oma vikanne jos ette osanneet asiaa hoitaa ennen synnytystä eli kännykät kiinni. Ei synnytyssalissa keskitytä puhelimeen vaan siihen tulevaan lapseen ja sen synnyttämiseen. Näitä ongelmia ei ollut aikana ennen kännyköitä. Naurettavaa heittäytyä avuttomaksi ja syyttää siitä anoppia ja vielä odottaa anteeksipyyntöä. Kaikesta saa riidan aikaiseksi jos tuon asenteen ottaa.

Voi kuule. Jo ysärillä oli potilaspuhelimet synnytyssaleissa. Niin vaan anoppi soitteli sinne, keskuksesta yhdistivät. Nostettiin luuri pöydälle, niin jo loppui.

Kaverillani oli pitkä synnytys, se ei meinannut edetä. Hänen äitinsä soitteli synnytyssaliin monta kertaa ja ihmetteli, mikä siinä oikein kestää. Jossain vaiheessa supistusten keskellä kaverilla paloi pinna, hän huusi äidilleen suoraa huutoa, että lopettaa sen soittelun.

Vierailija
65/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin tätä tekstiä lukiessani, että voisiko olla ettei anoppi ei oikein osaa lukea tilanteita. Jossei kerran mitään pahaa tarkoita, niin ei oikein muutakaan tule mieleen. Tuosta että ei anna heti vauvaa syliin ja tosta synnytysjutusta tuli sellainen olo, että voisko olla ettei aina oikein osaa arvioida, miten erilaisissa tilanteissa toimitaan? En tiedä. Se nyt tuli mieleen.

Vierailija
66/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt sitten seuraavalla kerralla puhelin pois päältä. Ehkä hän siinä vaiheessa miettii mitä tuli tehtyä ja harmittelee omaa käytöstään.

Vierailija
67/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että miehesi kertoi miten anoppi käyttäytyi. Oikein hyvä. Ilmeisesti anoppi luuli, ettei sinun tietoosi tule asioita. Voivoi. Anopin arviointikyky petti pahasti.

Vierailija
68/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei varmaan ymmärrä , mitä tuli tehtyä. Sellaiselta ihmiseltä on turha odottaa anteeksipyyntöä, joka ei ymmärrä , että on omilla ajattelemattomilla teoillaan loukannut.

Vierailija
69/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies on törppö. Voit kertoa hälle, et puhelimessa on sellanen nappi, josta laitteen saa äänettömälle. Anoppia on turha syyttää.

Vierailija
70/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olisi ollut vieläkin pitempi synnytys, jos anoppi ei olisi pistänyt vauhtia viesteillään.