Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Läheisen ihmisen käytös synnytyksen aikana- Hyväksyisittekö asian?

Vierailija
25.05.2020 |

Moikka!
Tarvitsisin apua yhteen asiaan ja olisin todella kiitollinen, jos joku voisi kirjoittaa omia ajatuksia..
Tästä tapahtumasta on jonkin aikaa, mutta edelleen mietin välillä, miten tämä asia pitäisi ottaa. Täytyy myöntää, että en yhtään tiedä, miten suhtautuisin asiaa vielä tänäkään päivänä.
Noh, asiaan..
Synnytyksestäni on jonkin aikaa. Se kesti melkein vuorokauden. Mieheni äiti viestitteli miehelleni melkein koko synnytykseni ajan. Tuo mieheni äiti muun muassa kommentoi kuinka hidasta touhua on, kuinka ei mihinkään etene yms. Hän oli hermoissaan.
Kaikki asiat olivat sitä ennen hyvin, mutta itseäni alkoi ärsyttämään tuo. Oikeastaan eniten ärsytti, ettei voinut yhtään antaa rauhaa. Mua itseäni tuo loukkasi kyllä.
Olen käynyt asian läpi kyseisen ihmisen kanssa ja hän ei näe toiminnassaan mitään väärää eikä ole kuulema tarkoittanut pahaa. Ei myöskään ole pyytänyt anteeksi. Mä mietin vielä tänäkin päivänä, että miten mun pitäisi suhtautua tuohon asiaan ? Onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia? Mitä te itse ajattelisitte asiasta?
Kiitos teille jotka jaksoitte lukea :)

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mua kohdeltaisiin tuolla tavalla niin ero tulisi.

Vierailija
22/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katkaisisin välit anoppiin tuollaisen jälkeen.

Joo, justiinsa. Välit poikki miehen äitiin, tuosta vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen vainoharhaista porukkaa täällä... ei ap sanonut miehen olleen puhelin kädessä koko synnytyksen ajan vaan anopin viestitelleen ahkeraan. Ehkä mies kävi sen vuorokauden kestäneen synnytyksen aikana välillä vessassa, syömässä jne ja vastasi silloin anopille`? Ja miksi ei olisi vastannut? Anoppi puolestaan on ymmärrettävästi ollut kiinnostunut, hermostunut, innostunut ja mitä lie, ei sekään hänestä varmaan pahaa ihmistä tee. Ihan uteliaisuudesta saattanut kysyä vain syytä miksi synnytys kestää, eihän ole vakavia ongelmia tms. Ap:lle sanoisin että älä turhaan tee asiasta ongelmaa, vainoharhaisille kommentoijille taas että elämä on paljon helpompaa kun suhtautuu asioihin ja ihmisiin vähän positiivisemmin :D

Ja ei, en itse ole kenenkään anoppi.

Vierailija
24/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, anoppi kai halusi osoittaa ettei asia ole hänelle yhdentekevä. Halusi myötäelää. Ajattelenatonta, mutta niin ihmiset toimivat kun jännittää. Toinen ääripää olisi ollut , että 0lisi viikon kuluttua tiedustellut , että kumpikos sieltä nyt tuli.

Tuohon olisi riittänyt yksi ainoa tsemppiviesti. Siitä olisi selvinnyt, että tulevaa mummoa jännittää ja hän on hengessä mukana.

Vierailija
25/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin esikoista noin vuorokauden ja kyllä siinä olisi ihan hyvin mies ehtinyt viestitellä sinne sun tänne ilman, että itse tapahtuma häiriintyy.

Jos  aloittajan mies olisi ollu fiksu, niin hän olisi jossain kohtaa ilmoittanut äidilleen, että nyt keskitymme täällä itse asiaan ja ilmoitamme, kun on jotain ilmoitettavaa. Sen jälkeen puhelimen olisi voinut vaikka laittaa kiinni. Varmasti anoppi odotti vain innoissaan uutisia ja halusi olla jollain tapaa tukena. Itse en kyllä jaksaisi jäädä tuollaista miettimään ja murehtimaan.

Vierailija
26/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kertoneet tarkkaa laskettua aikaa ollenkaan, emme myöskään kertoneet kun lähdimme synnytykseen. Soitimme lapsen synnyttyä uutiset 🙄

Hienosti toimi, ei tarvinnut pitää mitään pressikeskusta käynnissä kesken synnytyksen.

Vierailija
27/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole ollut nenä kiinni kännykässä, siitä ei ollut kysymys. Enemmän anoppi oli kysellyt. Mä en väitä, että anoppi olisi tarkoittanut pahaa, mutta tuollainen asioiden jankuttaminen tärkeässä tilanteessa on jokseenkin erikoista.

Olisi ollut mukavaa, jos joku tsemppiviesti olisi tullut edes. Tuollainen hermostuminen näkyi kyllä kilometrien päähän. Huutomerkkejä melkein joka lauseessa. Eipä tuo mukavalta tuntunut ainakaan. Jos mä olisin voinut ennustan tilanteen, niin olisin sanonut miehelle, että ei raportoi mitään mutta koska oli uusi tilanne, niin kaikkea ei osaa ennustaa. Nytpä kuitenkin tiedän kun seuraava kerta tulee joskus, niin osaan olla varuillani ja toivomaan toisenlaista tilannetta.

En tietenkään aio välejä katkaista, mutta kyllä ehkä tietynlainen suhtautuminen häneen muuttui. En aio enää puhua asioistani hänelle kuten ennen, koska en tiedä miten reagoi.

Mä en ole millään tavalla herkkä. Mä itse ajattelen niin, että on asioita ja tilanteita, mitä jokaisen pitäisi osata kunnioittaa. Nyt kuitenkin huomasin, että kaikki eivät osaa kunnioittaa.

Kyllä mä tietenkin mieheenkin olen pettynyt tässä tilanteessa . Hänkin olisi voinut toimia toisin, mutta ehkä se miehen suhtautuminen oli kuitenkin neutraalia ja tsemppaavaa siinä tilanteessa ja siksi en koe, että mies olisi käyttäytynyt yhtä loukkaavasti kuin anoppi.

Vierailija
28/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse synnytin esikoista noin vuorokauden ja kyllä siinä olisi ihan hyvin mies ehtinyt viestitellä sinne sun tänne ilman, että itse tapahtuma häiriintyy.

Jos  aloittajan mies olisi ollu fiksu, niin hän olisi jossain kohtaa ilmoittanut äidilleen, että nyt keskitymme täällä itse asiaan ja ilmoitamme, kun on jotain ilmoitettavaa. Sen jälkeen puhelimen olisi voinut vaikka laittaa kiinni. Varmasti anoppi odotti vain innoissaan uutisia ja halusi olla jollain tapaa tukena. Itse en kyllä jaksaisi jäädä tuollaista miettimään ja murehtimaan.

Mä en oikein näe siinä hirveästi tukea, kun tulee viestejä ” kestää” kestää” ja hidasta hidasta” huutomerkkien kera. Musta se oli stressaavaa ja ahdistavaa.

Ap

Vierailija
29/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme kertoneet tarkkaa laskettua aikaa ollenkaan, emme myöskään kertoneet kun lähdimme synnytykseen. Soitimme lapsen synnyttyä uutiset 🙄

Hienosti toimi, ei tarvinnut pitää mitään pressikeskusta käynnissä kesken synnytyksen.

Kumpa minäkin olisin tajunnut esittää tämän toiveen. Kaikki oli vaan niin uutta että en osannut ajatella tuollaista. Ensi kerralla sitten synnytän yksin kuin mietin tällaista.

Ap

Vierailija
30/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, anoppi kai halusi osoittaa ettei asia ole hänelle yhdentekevä. Halusi myötäelää. Ajattelenatonta, mutta niin ihmiset toimivat kun jännittää. Toinen ääripää olisi ollut , että 0lisi viikon kuluttua tiedustellut , että kumpikos sieltä nyt tuli.

Tuohon olisi riittänyt yksi ainoa tsemppiviesti. Siitä olisi selvinnyt, että tulevaa mummoa jännittää ja hän on hengessä mukana.

Juuri tämä! Hermostuneisuus ei kyllä ketään auta, päinvastoin.

Vierailija
31/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa. Ei se anoppi mitään pahaa tarkoittanut. Ihmiset ottaa herneen nenään nykyään joka asiasta, varsinkin anopin tekemisistä. Relaa!

Vierailija
32/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinhan tästäkin miesvihaketju aikaan. Hyvin te vedätte. 

Vierailija
33/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa. Ei se anoppi mitään pahaa tarkoittanut. Ihmiset ottaa herneen nenään nykyään joka asiasta, varsinkin anopin tekemisistä. Relaa!

Kuten jo aiemmin sanoin, niin ehkä ei, mutta olisi tuon tilanteen voinut hoitaa toisella tavalla. Mä en sitä kuitenkaan täysin allekirjoita, etteikö olisi tarkoittanut pahaa. Hän on kommentoinut useasti erilaisista asioita ikävään sävyyn. Myös miehelleni.

Vierailija
34/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatiinhan tästäkin miesvihaketju aikaan. Hyvin te vedätte. 

Minäkin ihmettelen miksi mieheni vedettiin tähän niin kovasti mukaan. Hänhän on viesteihin pääasiassa vastannut, mitä anopilta on tullut. Eikä nenä ole ollut kiinni kännykässä. Hän on myös puolustanut minua ja itsekin sanoi , että äitinsä teki ikävästi.

Ap

Vierailija
35/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että tulevaa mummoa vain hermostuttu itseäänkin. Ainakaan tämän aloituksesi pohjalta en näe noissa viesteissä mitään pahansuopaista tarkoitusta.

Niin, siinähän se onkin kun itsellä oli rauhallinen olo ennen näitä viestejä. Itse hermostuin vasta kun hän alkoi viestittelemään. Tai sanotaanko että ahdisti enemmänkin.

Ap

Vierailija
36/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, no se on hienoa jos pystyy toimimaan noin, mutta kun anoppi utelee joka asian ja loukkaantuu jossei kerrota. Lapsen nimikin olisi pitänyt paljastaa ennen ristiäisiä koska anoppi ei jaksanut odottaa. Emme kuitenkaan paljastaneet sitä. On välillä vaikeaa tulla ihmisen kanssa toimeen, kun on itse täysin erilainen kuin hän.

Ap

Vierailija
37/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Anoppi lähettää viestejä, mies vastaa. Kumpikaan teistä ei osaa sanoa, että odota. Nössö, toinen nössö ja niiden lapsi. Ja nyt sitten ollaan anopille vihaisia.

Vierailija
38/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinkin kun lapsi syntyi, niin anoppi ei millään ymmärtänyt, että hän on mummo ja minä lapsen äiti. Kun menimme kylään, niin hän odotti kädet ojossa, että saa lapsen. Hyvä kun kerkesin riisua lapsen ulkovaatteet pois. Aina kun lapsi itki hänen sylissään, niin hän ei tuonut sitä minulle vaan mun piti joka ikinen kerta hakea oma lapseni pois hänen sylistään itse. Tätäkään en ymmärtänyt. Kyllä mun mielestä tässäkin tapauksessa tulee ilmi kunnioituksen puute minua ja lasta kohtaan. Nykyään ei enää onneksi käyttäydy näin. Ilmeisesti ymmärsi itsekin, että toimi väärin, no, en tiedä, mutta onneksi tilanne ainakin muuttui.

Ap

Vierailija
39/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Anoppi lähettää viestejä, mies vastaa. Kumpikaan teistä ei osaa sanoa, että odota. Nössö, toinen nössö ja niiden lapsi. Ja nyt sitten ollaan anopille vihaisia.

Kyllä mun mielestä aikuisen ihmisen pitäisi pystyä hillitsemään itsensä ilman erillisistä sanomista ja oppia odottamaan ja kunnioittamaan.

Vierailija
40/70 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ajattelematon anoppi ollut. Itse kyllä olisin loukkaantunut todella syvästi. Todella ikävä tekoa. Yritä miettiä jotain mukavia asioita.