IS: Joonaksella on seksiä puolisonsa kanssa kaksi kertaa kuukaudessa – ”hyvällä tuurilla”.
– Se riippuu omasta jaksamisesta ja mielenkiinnosta, että jaksanko lähteä yrittämään vai toteanko vain, että on helpompi käydä nukkumaan.
Miten tällainen parisuhde voi toimia?
Kommentit (779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi ei voi keskustella aiheesta haluttoman kumppanin kanssa. Että mikä mättää. En itse katselisi jatkuvasti kieltäytyvää puolisoa kovin pitkään. Kyllä siinä pian tulisi kysyttyä, että mikä häntä vaivaa ja voiko asialle tehdä jotain. Ja "väsyttää" ei riitä vastaukseksi.
Yleensähän näissä on syynä se, että se vonkaava puoliso on niin surkea seksissä. Muuten hyvä tyyppi, mutta ei vaan osaa tyydyttää kumppanisan. Eikä opi vaikka tekisi mitä. Kun tämä tuntuu käyvän kovasti miesten itsetunnon päälle, asiasta ei pystytä rehellisesti puhumaan. Kun seksistä ei saa mitään itselleen, ei sitä viitsi tehdä.
Miksi olette sellaisen miehen kanssa joka ei pysty puhumaan asioista normaalisti? Seksistäkin.
Itse olen mies ja se seksuaalisesti aktiivisempi ja myös valmiimpi puhumaan ongelmista jos niitä on. Ja seksi on huippua, siitä ei ole kysymys. Nainen sanoo että haluaisi haluta, mutta kun seksi ei ole hänelle niin iso juttu kuin mulle. Ja toisen mieliksi ei koskaan saa alkaa paneskeleen, sen pitäis olla kaikille selvää jo tässä neljänkympin vaiheilla.
Niin ei tässä jää oikein muuta kuin että libidot on erilaisia, ja valintavaiheessa pitää olla tarkkana siis.
Mut aikaisemminkin tähän ketjuun kirjoittaneena toistan sen, että mitä voi tehdä sille että aktiiviset pari vuotta uuden onnen kanssa ei kerro mitään siitä mitä on kuuden vuoden jälkeen.
Tällaisen miehen kanssa ollaan ,koska muuten hän on täydellinen kumppani. Rakastava, huomaavainen ja hellä. Hyvä isä lapsille ja luotettava kumppani. Elämä on rakennettu yhdessä ja tämä kaikki muu on tärkeämpää kuin seksi. Itselle seksi ei merkitse mitään, se on kuin mikä tahansa hieman ikävä huushollihomma joka on aika ajoin hoideltava.
Onko kaikki muu kuin seksi tärkeämpää kuin kumppanillesi? Sinua ei yhtään haittaa, että tilanteenne tuo puolisollesi tuskaa? Ei kovin rakastavalta suhteelta kuulosta.
Miksi mies tuntisi tuskaa? Hänellä on hyvä kumppani ja seksiäkin silloin tällöin. Minullahan se ongelma on kun en saa seksistä itselleni mitään muuta kuin parisuhteen ja läheisyyttä.
Mitä sä haluaisit saada seksistä sitten? Ja uskooko kukaan että mies on onnellinen - jos nyt kukaan kokonaan onnellinen voi olla. Aina ei kaikki mene tasan.
En tiedä. Jos seksistä voi jotain saada niin minä en saa mitään. Seksi tuntuu täysin turhalta toiminnalta, enkä tajua miksi varsinkin miehet on niin sen perään.
Anteeksi intiimi kysymys, mutta oletko ikinä saanut seksin aikana? Tai ylipäätään saanut?
Seksissä miehen kanssa en ole saanut ikinä, mikäli en itse hoitele samalla itseäni. Tällöinkin harvoin. Masturboimalla saan helposti ja olen saanut n. 12 v lähtien. Mies on siis lähinnä haitaksi. Alkuun seksiä oli toki enemmän koska olin uteluasiasias ja elin toivossa, että siinä jotain vielä koen. Se oli turha toivo. En syytä miestä enkä itseäni tästä. Näin se vaan on mennyt. Mies on huomaavainen ja hyvinvarusteltu sekä yleisesti varmaan komeana pidetty. Eli syy ei ole miehen itsekkyys, yrityksen puute, laitteiston koko tai tyytyminen. Itse en ole tuntenut koskaan halua häneen, mutta toisaalta muihin vielä vähemmän. Näillä mennään.
Aika harva nainen saa ilman käsien käyttöä. Ja sehän nyt vaan johtuu siitä et klitoris ei saa tarpeeksi hinkkausta jne. Mut ei kai se ole ongelma enää kellään?
Mitä sä ajattelet kun hoitelet itsesi yksin? Tai ei sun tarvi sitä tässä kertoa, mutta mieti. Kivoja juttuja on olemassa kyllä, tärkeintä että sä nautit.
M45
En ajattele yhtään mitään. Länäolollaan mies häiritsee keskittymistä ja huomaan suunnittelevani työ-ja ostoslistoja seksin aikana.
Jokainen on vastuussa omasta orgasmistaan. En kattelisi naista, joka ei kanna itse vastuutaan saamisestaan vaan vaatii mieheltä aina sen toteutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluttomuudelleen pitäisi tehdä mitään jos ei nää koko touhua tarpeellisena? Tässäkin ajatellaan, että haluttomassa on jotain vikaa, joka pitää korjata. Eikö siinä seksissä ja sen tarjoajassa ole enemmän vikaa jos siinä ei ole mitään haluttavaa? Korjausta kaipaa se vonkaaja.
No toi on eri ongelma kun sun oma haluttomuutesi. Eli sä et pidä puolisoasi haluttavana. Haluaisitko jotain toista enemmän?
Haluan muita vielä vähemmän kuin omaani. En muista, että olisin ikinä tuntenut halua seksiin.
Sä et ole kauhean tyhmä. Jos haluaa kapeasti ihmistä luokitella niin aseksuaali ehkä olisi päivän muotitermi, mutta mitäpä määrittelyistä.
Jos sun on hyvä, ja puolisosi on hyvä niin teillä varmaan puhutaan riittävästi aiheesta. Ei ole siis ongelmia piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen on vastuussa omasta orgasmistaan. En kattelisi naista, joka ei kanna itse vastuutaan saamisestaan vaan vaatii mieheltä aina sen toteutumista.
Enkä minä miestä joka ajattelee vain omaa orgasmiaan. Silloin voi käyttää kättä tai flesaria. Ei runkkaamiseen ihmistä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Kun jpkainen on vastuussa omasta orgasmistaan niin eihän seksinharrastamiseen ole mitään syytä. Kumpikin voi runkata ihan itse yksin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko neitsyt? Seksin idean kun on, että hankitaan yhdessä molemmille se orgasmi.
Huh kun seksikielteistä puhetta täällä. Aivain kuin olisi väärin haluta puolisoaan ja seksiä parisuhteeseen.
Lisäksi 2x kuukaudessa on monien mielestä aika paljon?
Kyllä se oikeasti sattuu jos toinen haluaa ja tulee useimmiten ilman syytä torjutuksi. Monille on tärkeä asia että toinen näkee haluttavana ja haluaa ainakin tehdä asioita yhteisen nautinnon eteen vaikka halut eivät nyt niin suuret olisikaan. Jos tietää olevansa tällainen ihminen joka haluaa noin kerran kuussa eikä asiasta saisi ikinä keskustella yhtään koska se olisi painostamista, tulisi se mielestäni tehdä jo heti alussa selväksi eikä huijata toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että miksi ei voi keskustella aiheesta haluttoman kumppanin kanssa. Että mikä mättää. En itse katselisi jatkuvasti kieltäytyvää puolisoa kovin pitkään. Kyllä siinä pian tulisi kysyttyä, että mikä häntä vaivaa ja voiko asialle tehdä jotain. Ja "väsyttää" ei riitä vastaukseksi.
Yleensähän näissä on syynä se, että se vonkaava puoliso on niin surkea seksissä. Muuten hyvä tyyppi, mutta ei vaan osaa tyydyttää kumppanisan. Eikä opi vaikka tekisi mitä. Kun tämä tuntuu käyvän kovasti miesten itsetunnon päälle, asiasta ei pystytä rehellisesti puhumaan. Kun seksistä ei saa mitään itselleen, ei sitä viitsi tehdä.
Anna kun arvaan: sinun roolisi seksissä on maata lahnana ja valittaa sitten jälkeenpäin netissä kun mies ei osannut tehdä sitä ja tätä?
Väärin arvattu. Osaan osallistua ja miehestä seksi on taivaallista ja huippua. Itse en vaan saa siitä yhtään mitään muuta kuin läheisyyttä, hikijumpan ja tyytyväisen miehen.
Ehkä mies vaan sanoo noin sun mieliksesi?
Jos se ei häntä miellyttäisi niin miksi hän sitten haluaisi sitä kokoajan lisää?
Yleisemmin, onko siis aina vika miehessä jos naista ei seksi kiinnosta? Koska aika moni on sanonut että suhde on hyvä mutta seksi on vain turhaa toimintaa ja mielenkiintoisempaa tekemistäkin olisi.
Tämä antaa ymmärtää että ongelmaa ei ole, on vain ominaisuus. Seksi ei kiinnosta. Ja tota voi olla vaikea sanoa nykyään julkisesti, koska ollaan niin seksikeskeisiä muuten.
Helposti käy niin, että jos seksiä ei ole vähään aikaan, siihen seksittömyteen tottuu ja koko toimitus alkaa tuntumaan hankalalta. (Toinen vaihtoehto tietty on, et alkaa harmittamaan kun ei saa...)
En tiedä onko hedelmällistä etsiä syyllistä. Totta kai voidaan kärjistää, että seksittömyys on miehen vika silloin, jos tämä ei tee yhtään kotitöitä, ei pese hampaita, juo viinaa ja hakkaa vaimoaan. Mutta muissa tapauksessa se voi olla yhtä paljon naisen vika, joka syö halut vieviä hormooneita (vai lasketaanko tämäkin miehen viaksi?), ei jaksa nähdä vaivaa lähteä mukavuusalueelta sohvalta eikä ymmärrä rakastaa puolisoaan sillä rakkaudella, jota tämä yleensä eniten haluaa. Tällainen pihtarius on rakkaudettomuutta, jota kannattaisi ihan jokaisen meistä naisista pohtia.
Uskovaisena meille on tärkeää, että seksielämä on (kuten Raamattu kehottaa) aktiivista, mutta joustavaa. Yhtenä oleminen myös ruumillisesti parhaimmillaan vahvistaa avioliittoa, lisää puolisoiden välistä läheisyyttä ja rakkautta, myös ennaltaehkäisee avioliiton ulkopuoliset hairahdukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun jpkainen on vastuussa omasta orgasmistaan niin eihän seksinharrastamiseen ole mitään syytä. Kumpikin voi runkata ihan itse yksin.
Yhdessä se on kuitenkin ihan eri asia. Läheisyys ja toisen kosketus, miten olis ne?
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen että millaisetkohan seksitaidot Joonaksella mahtaa olla ja että onko heidän seksi sellaista että myös puoliso saa siitä jotain irti..? Itselläni täsmää seksihalut ja -mieltymykset nykyisen kumppanin kanssa liki täydellisesti ja seksiä on monta kertaa päivässäkin, mutta aiemmissa suhteissa joissa seksi ollut huonoa niin ennen pitkää on tullut mieleen että helpommalla pääsee kun ei harrasta sitä.
Tarkoitatko, että sulla on hyvää seksiä vain ossavan kumppanin kanssa ja huonoa seksiä osaamattoman kanssa? Kuulostaa siltä, että omalla panoksellasi ei ole mitään merkitystä seksin onnistumiseen. Miksiköhän näin mahtaa olla?
Vierailija kirjoitti:
Tutkittu juttu, naisten halukkuus vähenee ensin suhteen edetessä. Epäsuhta on aika normaalitilanne harmi kyllä:
Tutkimus: Molempien puolisoiden tyytymättömyys avioliittoon kasvaa, kun naisen seksuaalinen halu vähenee: https://www.hs.fi/tiede/art-2000006242066.html?share=324ad18b0026334d6b…
Lainaus:
"Naisen seksuaalista aktiivisuutta voi näet pitää vireillä pyrkimys varmistaa miehen sitoutuminen paitsi suhteeseen myös lasten hoitamiseen."Alkuperäinen juttu
https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10508-019-01471-6
Et ole ymmärtänyt lukemaasi eikä tuossa edes tutkittu sitä mitä väität. Tutkittiin seksin merkitystä avio-onnelle. Olennainen löydös oli tämä:
”Declines in women’s but not men’s sexual desire predicted declines in both partners’ marital satisfaction. These effects held controlling depressive symptoms and stress, including stress from parenthood.”
Miksi linkkailette tutkimuksia, kun ette ymmärrä niistä mitään? Ihmeellinen propagandan levittämisen muoto, linkataan vain kaikenlaista maksumuurien takana olevaa ja sitten väitetään niiden sisältävän jotakin ihan asian vierestä.
Vierailija kirjoitti:
Huh kun seksikielteistä puhetta täällä. Aivain kuin olisi väärin haluta puolisoaan ja seksiä parisuhteeseen.
Lisäksi 2x kuukaudessa on monien mielestä aika paljon?
Kyllä se oikeasti sattuu jos toinen haluaa ja tulee useimmiten ilman syytä torjutuksi. Monille on tärkeä asia että toinen näkee haluttavana ja haluaa ainakin tehdä asioita yhteisen nautinnon eteen vaikka halut eivät nyt niin suuret olisikaan. Jos tietää olevansa tällainen ihminen joka haluaa noin kerran kuussa eikä asiasta saisi ikinä keskustella yhtään koska se olisi painostamista, tulisi se mielestäni tehdä jo heti alussa selväksi eikä huijata toista.
Aina on hyväksi puhua asioista, mutta miksi default asento on, että seksiä pitää haluta aina ja kokoajan.
Keskustelun seksivastaisuus kyllä hämmentää.
Jotenkin tuntuu siltä, että enemmän haluavalla ei olisi oikeutta tuntea pettymyksen, hylätyksi tulemisen ja rakkaudettomuuden tunteita, jos tulee jatkuvasti torjutuksi.
Miesten kasvatus monissa kulttuureissa (ei vähiten Suomessa) on jättänyt usein heidät vaille tunnetaitoja, joihin kuuluu mm. rakkauden osoittaminen. Jos tunnetaitoja ei ole eikä ihminen tunnista eroa omien tunteidensa ja tarpeidensa välillä, johtaa tällainen tilanne usein siihen, että kaikki rakkauden osoittaminen kanavoituu seksuaalisuuteen. Tämän asian minulle on moni miespuoleinen kaveri myöntänyt - etteivät he osaa pukea sanoiksi, kertoa tunteistaan tai ilmaista niitä muulla tavalla kuin seksin kautta.
Tällaisessa tilanteessa on minusta aika putkinäköistä syytellä etenkin miehiä siitä, kuinka he eivät osaa ilmaista tunteitaan muulla tavalla kuin seksiehdotuksilla.
Miten olisi, jos ennemminkin pyrkisitte korjaamaan tilannetta syyttelyn sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Hankala on itseään nuolla ja vieläpä nauttia siitä. Ja jos taas hankin sen itse sormettamalla, niin mihin miestä edes tarvitsisin?
Luulen, ettei Joonaksen nainen halua kertoa oikeaa syytä haluttomuuteen. Joonas ei ole enää haluttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluttomuudelleen pitäisi tehdä mitään jos ei nää koko touhua tarpeellisena? Tässäkin ajatellaan, että haluttomassa on jotain vikaa, joka pitää korjata. Eikö siinä seksissä ja sen tarjoajassa ole enemmän vikaa jos siinä ei ole mitään haluttavaa? Korjausta kaipaa se vonkaaja.
No toi on eri ongelma kun sun oma haluttomuutesi. Eli sä et pidä puolisoasi haluttavana. Haluaisitko jotain toista enemmän?
Haluan muita vielä vähemmän kuin omaani. En muista, että olisin ikinä tuntenut halua seksiin.
Sä et ole kauhean tyhmä. Jos haluaa kapeasti ihmistä luokitella niin aseksuaali ehkä olisi päivän muotitermi, mutta mitäpä määrittelyistä.
Jos sun on hyvä, ja puolisosi on hyvä niin teillä varmaan puhutaan riittävästi aiheesta. Ei ole siis ongelmia piilossa.
Tätä nykyä on molemmilla hyvä. Nuorempana mies ahdistui kun ei saanut minua saamaan orgasmia ja koko homma keskittyi siihen. Itse ahdistuin siitä, että mies tunsi itsensä huonoksi. Pikkuhiljaa asioita on selvitelty ja päästy eteenpäin yhdyntä ja orgasmikeskeisyydestä. Seksi on yksi osa-alue parisuhteessa ja meillä se ehkä toteutuu hieman toisin kuin jollakulla toisella parilla.
M_39 kirjoitti:
Keskustelun seksivastaisuus kyllä hämmentää.
Jotenkin tuntuu siltä, että enemmän haluavalla ei olisi oikeutta tuntea pettymyksen, hylätyksi tulemisen ja rakkaudettomuuden tunteita, jos tulee jatkuvasti torjutuksi.
Miesten kasvatus monissa kulttuureissa (ei vähiten Suomessa) on jättänyt usein heidät vaille tunnetaitoja, joihin kuuluu mm. rakkauden osoittaminen. Jos tunnetaitoja ei ole eikä ihminen tunnista eroa omien tunteidensa ja tarpeidensa välillä, johtaa tällainen tilanne usein siihen, että kaikki rakkauden osoittaminen kanavoituu seksuaalisuuteen. Tämän asian minulle on moni miespuoleinen kaveri myöntänyt - etteivät he osaa pukea sanoiksi, kertoa tunteistaan tai ilmaista niitä muulla tavalla kuin seksin kautta.
Tällaisessa tilanteessa on minusta aika putkinäköistä syytellä etenkin miehiä siitä, kuinka he eivät osaa ilmaista tunteitaan muulla tavalla kuin seksiehdotuksilla.
Miten olisi, jos ennemminkin pyrkisitte korjaamaan tilannetta syyttelyn sijaan?
Koska miehet nyt vaan on tällaisia seksiä on tiputtava? Mies ei sitten voi kehittää muita tunnetaitojaan? Naisen nyt vaan on sitä piparia annettava, jotta mies voi osoittaa "rakkautensa".
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan katsellut miestä, koska olen aina hoitanut omat orgasmini. Mies on täysin tarpeeton :)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa kuussa on ihan normaalia, eikä mitenkään vähän. Olennaista on, että parisuhteessa se on molemmille hyvä määrä. Tavallisessa pitkässä parisuhteessa tulee ja menee kausia, kun seksiä on enemmän ja vähemmän.
Jos on vasta parisuhteen alussa, voi tulla tunne että seksiä pitää olla jatkuvasti, mutta pidemmässä parisuhteessa seksin merkitys ei enää ole niin iso vaan ihan muut asiat.
Olin exän kanssa naimisissa reilut 20v ja seksiä 3-6 kertaa vuodessa. Raskausaikoina (3 lasta) ei ollenkaan. Kärsin aivan hirveän paljon seksin vähyydestä. Pari kolme kertaa viikossa olisi ollut itselleni se sopiva määrä.
Tällä hetkellä nautin täysin siemauksin parisuhteessani seksin ja läheisyyden laadusta ja määrästä <3