Maalismasujen TORSTAI :)
Huomenta kaikki maalismasuille.
Mikäs kaikilla on vointi?
Täällä rintoja kivistää ja turvotus on aavistuksen verran helpottanut. Olo muuten ok. EIlen meinasin oksentaa broiskut mutta sain pidäteltyä naama valkoisena.
Tänään olisi sitten se ensimmäinen ultra, jolla katsotaan missä tämä raskaus sijaitsee. Sykettä ei varmasti vielä nähdä, mutta saapa ainakin selvityksen misssä menään.
Infoa iltapäivällä :)
Ihanaa aamua kaikille
Liinukka2006 rv 5+3
Kommentit (28)
Ajattelin kohta soitella äitiysneuvolaan ajan ja samalla esikoiselle 2-vuotisneuvolan.
Alamasu on vähän turvoksissa ja illalla väsymys iskee normaalia aiemmin. Esikoisen aikaan alkoi näihin aikoihin olla tosi paha olo iltaisin. Oli samalla nälkä ja paha olo. Toivottavasti tässä raskaudessa selviän ilman suurempia pahoivointeja.
Pikkuherra kaipailee nyt kaveria autoleikkeihin, joten on mentävä.
vielä ei tänään etominen ole pahaa, olen huomannut että klementiinit ovat mulle sopivaa syötävää. onneksi sentään jotain keksin...
väsymys on kamala. mutta muita oireita ei juurikaan. paitsi vatsan turvotus. edes rinnat eivät tunnu aroilta.
rv 5+2
Mulla on kans aivan kamala pahoivointia ja hirveä väsymys!
Nyt viikoja 4+6 ja mietin et millonkohan kantsis sinne ultraan mennä? Esikosta kävin viikolla 6+5! Millos te muut ajattelitte mennä?
Mulla ei ole ollut mitään oireita tänään ja pelko iski. Meinaan varata ultra-ajan, jotta saa jonkinmoisen selvyyden.
Muistaakseni ed raskauksissa rinnat tuli tosi aikaisin kipeiksi.
Onneton -m- rv 5+1
Torstai pärähti käyntiin helteessä, aika ihanaa! Olo lievästi kuvottava olut koko pävän, mutta ei kunnon pahoinvointia ole ollut, pärjäilty on hienosti. Uuvuttaa kyllää kovasti. Esim. tänään aamulla kärryttelimme lähikauppaan, joka on vain n. 1.5km päässä, ja olin aivan uupunut, sydän hakkasi. Muistan tämän saman edellisistä raskauksista!
Huomenna lähdemme viikonlopuksi ystävien luo 350km päähän kyläilemään. Heille kerroin raskaudesta, koska vaikeaa olisi salata öklötykset koko viikonlopun..ja rouva on itsekin raskaana, kylläkin jo rv 22. Mutta pitää taas mennä!
t. Caius rv 5+3
Rinnat kipeytyy päivä päivältä enemmän ja alamasu on " turvoksissa" ja välillä nipistelee. Muita oireita ei juurikaan...
Lomalla olen, mutta mies töissä..pitäisi jotain kivaa keksiä lomaksi. Särkänniemessä olis ihana käydä, mutta luultavasti ei uskalla mennä kivoimpiin eli hurjimpiin laitteisiin enää ;)
Lämmintä ja mukavaa kesäpäivää kaikille!
rv 5+4 (esikoinen)
Sain ajan vasta parin viikon kuluttua, kannattaa kuulemma tehdä n. rv 7, niin näkyy sykekin. Inhottavaa piinailua siihen asti. Tulispa nyt edes jotain oireita, tuntuu että kaikki on hävinnyt.
Sorry tää omanapaisuus, mutta alan oikeesti huolestua.
-m-
mulla aivan samat fiilarit. Ei mitään oireita. Rintojen aristuskin on vähentynyt(tosin ei koskaan niin kovin särkenytkään). Masu nyt on edelleen turvoksissa. Mulla eka neuvola 27.7 eli odotella saa...
tuonne yahooseen olenkin jo ilmoittautunut. Laskettuaika maaliskuun alun ja 11.pvän välille, vaikea sanoa kun mulla on kierto heitellyt niin paljon (21-28vrk). Itse pähkäilin että kierto olisi ollut 24pvää jolloin laskettuaika olisi 7.3. Katsotaan sitten myöhemmin miten se ultrassa tarkentuu.
Tampereelta ollaan ja perheeseen kuuluu miehen lisäksi esikoispoika (synt 10/04). Tämä on nyt jo viides raskaus eli taustalla on kolme keskenmenoa - kaksi rv:lla 7+ ja viimeisen rv:lla 18+6 (sytomegalovirus). Toivotaan että nyt pysyy kyytiläinen matkassa loppuun saakka.
En tiedä miten ehdin päivittäin tänne " pinoutumaan" mutta lueskelen kyllä ahkerasti kuulumisianne ja kirjoittelen sen mitä ehdin. Mitään kummempia oireita ei vielä ole, mitä nyt vähän väsyttää normaalia enemmän mutta taitaa olla tämä hellekin osasyynä. Ei kai niitä oireita vielä kummemmin tässä vaiheessa pitäisikään olla joten odotellaan ja katsellaan mitä tuleman pitää.
Odottelen kutsua äitisypolille jo alkuraskaudesta, sillä joudun nyt tarkempaan syyniin tässä raskaudessa johtuen taustastani, joten toivottavasti pääsen sinne pian niin näkisin ultrakuulumisetkin :-)
Aurinkoisin terkuin,
Muffin
Lähes kaikilla tuntuu olevan oireita jo...minulla ei ole oikeastaan mitään. Enkä niitä osaa oikein odottaakkaan kun esikostakin huomasi olevansa raskaana vasta kasvavasta mahasta :) Siis toiveita elättelen että toinenkin menisi niin onnekkasti. Toisaalta taas oireet ehkä tekisivät tästä hiukan enemmän totta itselle...
Minä en ole meinannut mennä ultraan nyt alussa. Kovasti sitä olen kyllä miettinyt mutta nyt olen tullut siihen tulokseen että jännätään tuonne kaupungin järjestämään ultraan asti. Täällä ei ole siis muita kuin alkuraskauden ultra joskus 11-12 viikon tuntumassa - en muista ihan tarkkaan milloin se oli. Tuossa ei siis katsota mitään turvotuksia kuin vain se että elämään masussa on. Mutta edes siis jotain. Piiiitkä aika odottaa, mutta onneksi tämä kesäloma hiukan nopeuttaa ajan kulumista.
Kaikille ultraan menijöille toivotaan hyviä näkymiä :)
Aurinkoista päivää kaikille masun kasvattelijoille!
aupale rv 5+3
Anzq, Muffin ja Aupale: lohduttaa kuulle että muitakin oireettomia löytyy. Mulla vaan molemmissa aikaisemmissa raskauksissa tässä vaiheessa jo ollut rinnat kipeenä. Siitä se epäilyskin on herännyt, että olenko raskaana. Nyt ei sitten mitään.
Inhottaa odottelu, kun ajatukset vaan pyörii asiassa kokoajan. Taidan yrittää pikku päikkäreitä.
-m- rv5+1
Kävimpä tuossa nyt siellä sairaalassa ultrassa. Onneksi sattui aivan ihana gyne paikalle.
Kyseli kaikenlaista ja sitten katsotiin ultralla alakautta.
Kohdussa näkyi sikiöpussi. Vielä ei näkynyt sikiötä. Lääkäri kyllä sanoi, että hän saattoi mutta painotti sanaa, saattoi nähdä alkavan sikiön.
Määräsi otettavaksi hcg-verikokeen samantien ja maanantaina uudestaan.
Ensi torstaina menen sitten taas uudelleen ultraan silloin pitäisi jo näkyä syke.
Toisaalta helpottavaa, että näki, että oli oikeassa paikassa, mutta vielä täytyy viikko odottaa, jotta näkyy onko siellä elämää.
Kaikille ultarran hamuaville niin lääkäri sanoi, että rv 6+ viikoilla kannattaa aikaisintaan varata ultra aika.
Nyt peukutellaan täällä vielä ensi viikkoon jolloin selviää enenmmän
Liinukka2006 + rv 5+3
ja se on vasta 18.7. tuntuu pitkältä tämä odottaminen.
näin ensimmäistä odottaessa on niin vaikea huolestua oireista, tai oikeastaan niiden puuttumisesta. olin kyllä kuvitellut että enemmän " tuntuisi joltain" . aika oireettomia me maalismasut näytämme olevan :-)
Aurinkoista päivää kaikille.
Kiva, että Liinukan vaavin alku on oikeassa paikassa. Toivotaan kovasti nyt, että ensi viikolla löytyisi se sykekin.
Itse olen menossa ultraan reilun parin viikon päästä (silloin ollaan jo 7+6, jos vain sinne asti päästään) eli kyllä tässä vielä aikalailla saa piinailla ennen kuin saa yhtään varmistusta tästä odotuksesta.
Yhdynpä minäkin teidän oireettomien joukkoon (masuli, anzq, muffin ja aupale). Ei ole kovinkaan kummoisia oireita ollut sitten viime viikon.
Viime viikolla oli noita tuttujakin tutumpia menkkajomotuksia ja rinnat varsin kipeät. Nyt ei enää rinnatkaan ole kuin jonkin verran reunoilta arat ja maha tuntemuksia todella vähän.
No, toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa. Eipä tässä oikein auta muu kuin odotella.
-viivi rv5+1 (esikko)
Täällä hikinen työpäivä takana, ihana tulla kotiin ja oikaista hetkeksi : )
Varasin tänään ensimmäisen ajan ultraan, sain sen ensi viikon tiistaiksi.nyt hieman alkoi jännittämään että mahtaako siellä näkyä mitään, silloin kun olisi 5+5 täynnä..
Neuvolaan en aikaa vielä soitellut, se kun on samassa talossa kuin oma työpaikkani ja haluaisin pitää tämän raskauden vielä jonkin aikaa salassa..
Heillä toki vaitiolovelvollisuus enkä yhtään epäile etteivätkö sitä pitäisi, mutta kuitenkin joku " pongaa" sieltä odotustiloista... : )
Jaksamisia muillekin maalismasuille, nyt esikon kanssa järvelle uimaan : )
Tervehdys kaikille.
Olen seuraillut tätä palstaa nyt joitakin kuukausia. Tällä viikolla olen tehnyt kaksi raskaustestiä ja molemmat näyttävät heikkoa positiivista. Joten ajattelin liittyä vertaistukea halajavien naisten rintamaan.
Itselleni moni raskauteen liittyvä asia on vielä kovin uutta. Aiempia lapsia ei ole, tästä olisi tuloillaan se ensimmäinen. En oikeastaan tiedä, mikä raskausviikko on meneillään, kun en ole päässyt selvyyteen mistä ne lasketaan. Jostakin luin, että edellisten kuukautisten alkamispäivä määrää lasketun ajan, mutta ilmeisestikin (loogisemmin ajateltuna) raskausviikot varmaankin lasketaan oletetusta ovulaatiosta. Näin ollen menossa olisi raskausviikko 3 (tasan täynnä tänään). Korjaisiko joku kiltisti, jos käsitykseni ovat vallan harhaiset. (Minulta meni monta iltaa tätä palstaa lukiessa, että oivalsin edes sellaisten lyhenteiden kuin rv ja kp merkitykset :/ Ahhh!). Sekin tässä sekoittaa, kun monessa yhteydessä sanotaan että raskaus on mahdollista havaita vasta rv 4+, mutta kyllä minulla ainakin on menossa tänään jo kp 34 (normaali kierto 28).
Varasin tänään ajan neuvolaan. Se on sitten elokuun alussa. En ole ajatellutkaan mennä mihinkään omaehtoisiin ultriin. En oikeastaan osannut edes ajatella sellaisten olevan tarpeellisia. Eikös siinä ensimmäisessa kaupungin tarjoamassakin vielä ehdi niitä niskaturvotuksia tarkastelemaan? Kotikaupungissani on tarjolla kolme ultraa. Ensimmäiseen varataan aika tuolloin ensimmäisellä nauvolakäynnillä.
Olette keskustelleen noista oireista. Täällä on vallan oireetonta. Itse asiassa ukko kulta voi enemmän pahoin tällä hetkellä, makaa nimittäin vatsataudissa sängynpohjalla ;) Kovin sympaattista. Itselläni on sellainen outo olo, ei oikein tunnu konkreettiselta tämä asia kun ei turvota, tissejä särje tai okseta. Ja kun se raskaustesitn viivakin oli vain sellainen ' varjo' . Mutta kaipa tässä kuitenkin voi jo ainakin hieman hymyillä. Eihän näitä asioita hallita voi. Toivoa vain parasta.
Nuttura (laskettu aika yhden nettilaskurin mukaan 10.3.07)
Enpä ole tainnut vielä virallisesti tähän porukkaan ilmoittautua... Olen aika huono pinoutumaan mitenkään säännöllisesti. No voipa kai sitä roikkua mukana vaikka ei niiiiin aktiivinen aina olisikaan.
Eli
Dandelion 31v. ja mies, kohta 33v. Esikoistyttö huhtikuussa/03.
rv nyt omien laskujen mukaan 5+4... kai.
Ja ihan hirveässä flunssassa (ja vähän muutakin) olen ollut kohta viikon, joten vaikea on erottaa mikä tästä väsymyksestä, kipuilusta ja kamalasta olosta johtuu siitä ja mikä kyytiläisestä. No, rinnat on kipiät, ja välillä kuvottaa.
Kyllähän se haalea viivakin on viiva, joten onnittelut ja tervetuloa seuraan! Tässä yksi linkki, mistä voit käydä katsomassa lasketun ajan ja raskausviikot!
http://koti.mbnet.fi/swehina/laskettuaika.php
hyvää kesää toivoo Ninnukka 5+4
Ihmeellinen on tämä internetin maailma ;) Vaikka minun maalaisjärkeeni ei oikein mahdu, että kuinka voin olla jo rv 4+5, kun ovulaatiostakin on vasta kolme viikkoa :/ Perin outoa ;) No, kaipa tämäkin johonkin perustuu.
Nuttura
Täällä väsymys muuttuu päivä päivältä kamalammaksi!!
Muut oireet onkin sitten vähäisempiä, välillä rintoihin ja alamahaan sattuu!
Mä en malttaisi millään odottaa, että pääsisi ensimmäistä kertaa neuvolaan ja np-ultraan... Ultraankin tuntuu olevan vielä ikuisuus aikaa!
Toivottavasti sulla liinukka on hyviä uutisia ultrasta sitten iltapäivällä =)
Aurinkoista päivää toivottelee mammma ja masukki 5+2