Mies pelaa kellon ympäri - Mikä tähän auttaisi??
Tässä koronan aikana kun ollaan kotona, mies pelaa aina siitä asti kun herää, kunnes menee yömyöhään nukkumaan. Välillä huomaan miten hän on alkanut pelaamaan myös työaikana. Tekee siis töitä kotona kanssani nyt, kun ollaan karanteenissa. Tuntuu, että tämä on riistäytynyt käsistä: hän ei hoida enää mitään muita normaaleja askareita, ei harrasta liikuntaa, ei syö kunnolla... pelaa ja hoitaa pakolliset työt. Olen tästä huomauttanut ja selittänyt myös, miten yksinäinen olen kun hän ei enää vietä vapaa-aikaa minun kanssa. Erityisesti nyt kun en voi tavata ketään muita, olisi mukavaa että voisimme miehen kanssa edes tehdä jotain yhdessä. Hän suuttuu minulle, koska valitan pelaamisesta. Ennen koronaa en valittanut, koska silloin mies teki muutakin ja pelasi vähemmän. Nyt pelit on taas vieneet sen elämän. Tämä vie myös minulta unet usein, sillä hän huutaa mikrofoniin pelikaveriensa kanssa ja näpyttää näppäimistöä ja hiirtä, tästäkin olen sanonut monesti. Mikä tähän voisi auttaa? Hän puolustaa tätä pelaamista sillä, että tämä on hyväksi aivoille ja kehittävää, sekä että miksi hän ei saisi tehdä elämässään mitään mukavaa kun minäkin saan tehdä.. Olen monesti yrittänyt, että lähdetään yhdessä edes jätskille tai kävelylle, ihan mitä vaan, mutta ei käy, koska "se on tylsää". Ennen ei ole ollut näin vastentahtoinen näitäkään asioita kohtaan...
Testaamalla sen näkee. Jos mies on vielä hetki sitten toiminut normaalisti, voi olla että tajuaa missä mennään. Mut jos palvelu pelaa ympärillä niin ei varmasti havahdu.