Mies pelaa kellon ympäri - Mikä tähän auttaisi??
Tässä koronan aikana kun ollaan kotona, mies pelaa aina siitä asti kun herää, kunnes menee yömyöhään nukkumaan. Välillä huomaan miten hän on alkanut pelaamaan myös työaikana. Tekee siis töitä kotona kanssani nyt, kun ollaan karanteenissa. Tuntuu, että tämä on riistäytynyt käsistä: hän ei hoida enää mitään muita normaaleja askareita, ei harrasta liikuntaa, ei syö kunnolla... pelaa ja hoitaa pakolliset työt. Olen tästä huomauttanut ja selittänyt myös, miten yksinäinen olen kun hän ei enää vietä vapaa-aikaa minun kanssa. Erityisesti nyt kun en voi tavata ketään muita, olisi mukavaa että voisimme miehen kanssa edes tehdä jotain yhdessä. Hän suuttuu minulle, koska valitan pelaamisesta. Ennen koronaa en valittanut, koska silloin mies teki muutakin ja pelasi vähemmän. Nyt pelit on taas vieneet sen elämän. Tämä vie myös minulta unet usein, sillä hän huutaa mikrofoniin pelikaveriensa kanssa ja näpyttää näppäimistöä ja hiirtä, tästäkin olen sanonut monesti. Mikä tähän voisi auttaa? Hän puolustaa tätä pelaamista sillä, että tämä on hyväksi aivoille ja kehittävää, sekä että miksi hän ei saisi tehdä elämässään mitään mukavaa kun minäkin saan tehdä.. Olen monesti yrittänyt, että lähdetään yhdessä edes jätskille tai kävelylle, ihan mitä vaan, mutta ei käy, koska "se on tylsää". Ennen ei ole ollut näin vastentahtoinen näitäkään asioita kohtaan...
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
En oikein osaa auttaa, mutta löytäisitkö jotain mukavaa tekemistä itseksesi? Tai lasten kanssa? Olen todella huono sanomaan, kun viihdyn itse parhaiten parisuhteiden ulkopuolella.
Omia lapsia ei ole, mutta kaikki yksinkin tekeminen on todella rajallista näinä aikoina. Käyn paljon ulkona ja teen omia treenejäni kotona, siivoan todella paljon, melkein päivittäin kaiken.. Olen myös sisustanut/tehnyt pientä pintaremonttia. Alkaa vaan ärsyttämään todella suuresti, ettei mulla ole mitään sosiaalista elämää, enkä saa myöskään minkäänlaista huomiota mieheltäni kun on niin nenä kiinni ruudussa. Kyllästyttää se, että joutuu kokoajan tekemään samoja asioita yksin, kaikki suoratoistopalvelutkin katsottu läpi nyt, kun on "tekeminen loppunut kesken".. Olen yrittänyt selittää miehelle, miten se on myös sillä tavoin epäreilua että hän on pelaamisen kautta myös sosiaalinen kavereidensa kanssa, kun minä olen taas tosi yksinäinen ja kaipaisin seuraa myös häneltä. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni sanoo pelailun olevan nykyisissä ruuhkavuosissa harvoja asioita jotka tuo iloa. Antaa iloita, ennemmin noin kuin baareissa ja kujilla juosten
Oma mieheni ei "harrasta" mitään baareilua tai muutakaan "turhanpäiväistä". On aktiivinen ja tykkää puuhastella yhdessä, harrastettiin yhdessä myös urheilua mutta nyt se kaikki on jäänyt koronan aikaan kun istuu vaan kotona ja pelaa. Ei innostu mistään yhteisestä tekemisestä kun ehdottaa, kaikki on tylsää kuulemma. AP
Tuo on aika vahva addiktion merkki että kaikki muu vaikuttaa tylsältä. Tiedän moneen asiaan elämäni aikana addiktoituneena tuon sanoa.
Ikävää. Aikuista on ikävä mennä koulimaan,, ymmärrän. Järjestäisin itselleni kivaa tekemistä pois kotoa mahdollisimman paljon. Älä puutu hänen syömisiin tai vaatehuoltoon,. Ehkä hän jossain välissä tajuaa, että oikea elämä voi valua sormien välistä.
Ihmettelen näitä mies perseilee ja ero ei ole vaihtoehto-tyyppejä. Ero on aina vaihtoehto. Et pysty estämään miehen pettämistä tai pelaamista tai ryyppäämistä, jos mies niin haluaa tehdä. Se on miehen asia. Sinä voit päättää miten itse tähän kyseiseen asiaan reagoit eli voit jättää sian ja rakentaa elämäsi niin, ettei näitä huonoja tapoja elämääsi ja lähipiiriisi kuulu.
Meillä sama tilanne. Mies pelannut jo kaverinsa kanssa 5h putkeen. Meillä lapsia jotka teini ikäisiä ja ei kaipaa äitiään. Olen todella yksinäinen nykyään. Tosin mies pelannut aina, tapaamisesta ole lähtien. Otin vääränlaisen miehen. Täällä oli pari päivää sitten ketju kannattaako yli 20v liitosta erota, oli minun aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä peliä/pelejä miehesi pelaa ap? Ehdota seksiä tai yhteistä muuta mukavaa puuhaa, sillä oma mieskin keskeyttää pelaillut puolessa tunnissa (toteaa heti että pelaa rundin/matsin loppuun tallennuspisteelle ja tulee sitten)
Tätä olen yrittänytkin, mutta kun kaikki on todella tylsää hänen mielestään paitsi pelaaminen. On siis ennen lähtenyt näihinkin helpommin mukaan kun nyt :( Pelaa ainakin CS ja League of Legends, ne mitkä nimet tiedän, sitten on vielä joku auto/temppupeli jota näen usein.. AP
Onkohan kyseessä Rocket League? Aivan loistava peli. Eroaisin mielummin vaimosta kun tästä pelistä :3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä peliä/pelejä miehesi pelaa ap? Ehdota seksiä tai yhteistä muuta mukavaa puuhaa, sillä oma mieskin keskeyttää pelaillut puolessa tunnissa (toteaa heti että pelaa rundin/matsin loppuun tallennuspisteelle ja tulee sitten)
Tätä olen yrittänytkin, mutta kun kaikki on todella tylsää hänen mielestään paitsi pelaaminen. On siis ennen lähtenyt näihinkin helpommin mukaan kun nyt :( Pelaa ainakin CS ja League of Legends, ne mitkä nimet tiedän, sitten on vielä joku auto/temppupeli jota näen usein.. AP
Onkohan kyseessä Rocket League? Aivan loistava peli. Eroaisin mielummin vaimosta kun tästä pelistä :3
Toiveesi voi toteutua paljon äkimmin kuin arvaatkaan.
Olkoot miehet koneidensa kanssa. Ei jäädä naiset vierelle nyhjöttämään ja odottamaan heistä kavereita elämään. Elämä on liian lyhyt sellaiseen. Naiset , painakaa ovi lähtiessänne kiinni , pelaaja tuskin sitä huomaakaan, ja jätetään pelaamaan. Pelatkoon , mutta minä en vierellä odota.
Ei pelaajamiehiä kiinnosta seksi. Ei edes suikkari. Ainoa mikä kiinnostaa on peli, ja parisuhde vetelee viimeisiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu tuo se on nimeltään..
Jätä miehesi huomiotta ja ruokkimatta. Älä uhraa ajatuksiasi häneen ja keskity itseesi. Joko se ikävä iskee, kun et ole valittamassa pelaamisesta ja hoitamassa muita asioita tai sitten ei.
No ainakin sanot että kun menet nukkumaan, samassa huoneessa ei voi olla koneella koska et saa nukuttua (kuulosti siltä että kone on makkarissa? Vai kuinka kovaa melua pitää?). Siirtää sitten koneen vaikka olohuoneeseen.
Onko teillä vaikka mökkiä jonne mennä, että mies saisi kunnon irtioton peleistä? Minne ei saa edes kunnon pelistreamia.
Mahtaisiko mies alkaa ihmetellä jos laittaudut normaalia enemmän ja lähdet illaksi ulos..? voisi olla yksi tapa herätellä läheisyyden puutteeseen. Et tietenkään petä mutta voisi herättää ajatuksia.
Miehesi on taantunut lapsen tasolla. Et saa pelaamista loppumaan. Tee nyt vielä lapsiakin sen kanssa.
Laske montako tuntia päivässä mies viettää koneella, montako sinun kanssasi. Kerro miehelle että hän viettää X tuntia päivästä koneella ja Y kanssasi. Kysy onko se miten hän haluaa aikansa todella jatkossakin viettää? Älä valita tai arvostele, vaan kysy suoraan. Jos mies haluaa jatkossakin käyttää 0 tuntia kanssasi ja 7 koneella, joka päivä, voit tehdä omat johtopäätöksesi. Älä vaan missään nimessä valita..
Älä passaa miestä. Jätä koti täysin hoitamatta. Jos mies ei käy kaupassa, älä osta ruokaa. Jos mies ei siivoa, et siivoa. Jos mies ei laita ruokaa, älä laita ruokaa hänelle. Jos mies ei pese pyykkiä, et pese hänen pyykkejään. Jos mies ei vie roskia, et vie niitä sinäkään.
Alat hoitaa kotia tasan siinä suhteessa kuin mies osallistuu. Eiköhän se jossain kohtaa ala ihmetellä kun ei ole puhtaita kalsareita, ruokaa eikä puhtaita astioita.. jos on aiemmin hoitanut kotia normaalisti.
Et voi edellyttää mieheltä asioita ja sitten kuitenkin tehdä ne hänen puolestaan. Sanat ja teot pitää kohdata. Jos vain teet toisen puolesta, toinen alkaa pitää itsestäänselvyytenä eikä näe mitä teet.
Vierailija kirjoitti:
Älä passaa miestä. Jätä koti täysin hoitamatta. Jos mies ei käy kaupassa, älä osta ruokaa. Jos mies ei siivoa, et siivoa. Jos mies ei laita ruokaa, älä laita ruokaa hänelle. Jos mies ei pese pyykkiä, et pese hänen pyykkejään. Jos mies ei vie roskia, et vie niitä sinäkään.
Alat hoitaa kotia tasan siinä suhteessa kuin mies osallistuu. Eiköhän se jossain kohtaa ala ihmetellä kun ei ole puhtaita kalsareita, ruokaa eikä puhtaita astioita.. jos on aiemmin hoitanut kotia normaalisti.
Et voi edellyttää mieheltä asioita ja sitten kuitenkin tehdä ne hänen puolestaan. Sanat ja teot pitää kohdata. Jos vain teet toisen puolesta, toinen alkaa pitää itsestäänselvyytenä eikä näe mitä teet.
Toki ei kannata miestä enemmän tehdä kotitöitä. Uskon silti, että pelistä sokeana mies ei edes huomaisi ympärilleen kasvavaa kaaosta. Eihän juoppokaan välitä onko kämppä siisti, kunhan viinaa riittää. Riippuvaiselle ainoa asia, mikä merkitsee, on se riippuvuuden kohde.
Oma mieheni ei "harrasta" mitään baareilua tai muutakaan "turhanpäiväistä". On aktiivinen ja tykkää puuhastella yhdessä, harrastettiin yhdessä myös urheilua mutta nyt se kaikki on jäänyt koronan aikaan kun istuu vaan kotona ja pelaa. Ei innostu mistään yhteisestä tekemisestä kun ehdottaa, kaikki on tylsää kuulemma. AP