Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia talousvaakoja teillä on?

Vierailija
24.05.2020 |

Marketista ostamani talousvaaka tuntuu ihan sudelta käytössä:

-sammuu itsestään kesken punnituksen, vaikka olisi aktiivisessa käytössä (eli joku esimääritelty aikaraja siinä)
-jos punnittavaa ainetta laittaa kerralla "liian vähän", eli ilmeisesti alle 1g, se ei reagoi mitenkään, vaikka sitä olisi kertynyt 10kg siihen päälle
-vaa'an jalat niin matalat, että ohut vesilätäkkö pöydällä pääsee patteritilaan, ja sieltä leviää ruostetta ympäriinsä, ja liekö samalla myös paristojen myrkkyjä(?)
-vaa'an lasialusta (punnitusalusta) on "kierrettävä", ja se löystyy tuon tuosta

Ei teillä olisi suositella mitään talousvaakaa, joka ei sisältäisi näitä laadukkaita ominaisuuksia? 😄

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sellaista tarvii? Kaikista kaupasta ostetusta on paino tiedossa.

Vierailija
2/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha jugend vaaka, lähinnä koristeena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku clasun tai bilteman levy, toimii nappipatterilla. Punnitsee 3kg asti ja luvattu tarkkuus on 100g vaikka lukemat tuleekin 1g tarkkudella, eli yhtä tyhjän kanssa joku 10 grammankin mittaaminen.

Eka vastaaja ei hirmusti taida kokata tai leipoa, eikä lähetä huutonetkauppoja postissa 🤭

Vierailija
4/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vastaaja leipoo ihan viikottain ja ruokaa laitan päivittäin. Kirjeet ja paketit punnitsen postissa. Vaakaa en ole tarvinnut koskaan.

Vierailija
5/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin halpis Prego. Ihan ok punnitsemisessa grammakin kerrallaan (lankoja varten) mutta ärsyttää kun siinä näytössä on kello ihan turhaan ja se syö paristoja koko ajan. Enkä ole sitä laittanut edes aikaan kun en tarvitse sitä ominaisuutta ollenkaan.

Vierailija
6/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka vastaaja leipoo ihan viikottain ja ruokaa laitan päivittäin. Kirjeet ja paketit punnitsen postissa. Vaakaa en ole tarvinnut koskaan.

Voihan sitä päivittäin tehdä vaikka mitä mutta sitä ei välttämättä tee hyvin.

Vierailija
7/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Soehnle-talousvaaka. Se on jo parikymmentä vuotta vanha enkä löytänyt aivan samaa mallia netistä enää. Toimii nappiparistolla. Punnitsee melko tarkasti, heitto on noin 2 grammaa, eli aivan pieniä määriä ei voi punnita. Se on hyvin tavallista näissä kotitalouteen tarkoitetuissa vaa'oissa. Niitä ei tarkoituksella tehdä kalibroitaviksi ettei niitä käytettäisi kaupallisiin tarkoituksiin. Mielestäni tuo pari grammaa on kyllä ainakin minulle riittävä tarkkuus. Malli joka minulla on, on lähinnä tämä, hinta kolmisen kymppiä:

https://www.stockmann.com/product/roma-keittiovaaka/1172459488

Vierailija
8/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaan kahvin (pavut tai valmiin jauheen) punnitsemalla. Punnitsen myös rullakebabit, jos ravintolasta mukaan olen hakenut. Lidlistä ostettu vaaka toimii hyvin tuossa käytössä. On siinä ravintoaineominaisuuskin, en ole käyttänyt.

Vierailija
9/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vanha vaaka oli sellainen, että vaikka se ei näyttänyt alle 1g painoja eikä 1g tarkempana, niin se kuitenkin reagoi, kun painoa lisäsi. Tällä "uudella" vaa'alla on leipoessa käynyt niin, että käteen tullut 1ml mitta, ja sillä sitten alkanut kauhomaan tavaraa vaa'alle, kun ei ollut tarvetta paljoa kuitenkaan laittaa taikinaan. No, eipä se sitten reagoinut siihen, eikun suurempaa välinettä haeskelemaan 😄

Ja terveysintoilijana tuli joskus mieleen punnita paljonko 1ml suolaa painaa, kun ruokaan suolaa laitetaan milleinä (ainakin itse), ei grammoina, mitä terveyssuositukset kertoo. No puntarin mukaan ruokaan voisi laittaa vaikka kuinka paljon, siltikään ei tule grammoja! 😄

Muistaisikin mitä merkkiä se vanha vaaka oli ❤️

Vierailija
10/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Kai täällä lisää leipureita löytyy? Kertokaa talousvaaoistanne 😄

Vierailija
11/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin prismasta tuollaisen mahdollisimman halvan vaa'an. Olikohan rainbow-tuotemerkin alla ja hieman yli kympin pulitti. Kiinalaista laatua.

Muuten toimii hyvin mutta tuo hemmetin romu on alusta asti valittanut että patterit ovat lopussa. Ja kun se valittaa siitä niin virrat menee automaattisesti hetken päästä pois. Saa usein viisikin kertaa käynnistää ennen kuin sillä voi mitään punnita. Ja ei todellakaan ole patteri lopussa. Miksi se muuten edes käynnistyisi? Joku valmistusvirhe ja muutenkin ihan turha ominaisuus joku patterin varauksen ilmoitus, siitähän se pitäisi tietää että paristo on lopussa kun se ei enää lähde käyntiin.

Olen täysin kyllästynyt tuon romun käyttämiseen ja nykyisin lasken painot tilavuuksien kautta.

Vierailija
12/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 70 v ja leiponut jopa tilauksesta pitoihin, mutta vaakaa en ole tarvinnut kuin tutkijan työssäni. Kaikki painot voi muuttaa tilavuuksiksi.

Turhia tavaroita kerätään kaappeihin.

Vierailija
13/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin prismasta kanssa, ei mikään merkki eikä erityisen kallis, ei vissiin kuitenkaan se halvinkaan. Ihan hyvin on toiminut.

Vierailija
14/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 70 v ja leiponut jopa tilauksesta pitoihin, mutta vaakaa en ole tarvinnut kuin tutkijan työssäni. Kaikki painot voi muuttaa tilavuuksiksi.

Sun elämäsi ei ole mikään universaali totuus, ihan vaan tiedoksi. Anna muiden punnita ian rauhassa ja mene sä mittailemaan deseillä.

Vierailija
15/15 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun elämäsi ei ole mikään universaali totuus, ihan vaan tiedoksi. Anna muiden punnita ian rauhassa ja mene sä mittailemaan deseillä.

Se koira älähtää, johon kalikka kakahtaa🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi