Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet työtön?

Vierailija
24.05.2020 |

Galluppia työttömyyden syistä

Miksi olet työtön?

Vaihtoehdot

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukoululaisen yh-äitinä en voi mennä vuorotöihin. Päivätöitä en ole löytänyt vaikka olen paljon etsinyt ja hakemuksia laittanut.

Vierailija
2/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu syy eli en edes jaksa enää hakea, kun en kuitenkaan saa töitä.

t. ujo ja hiljainen introvertti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muu syy eli en edes jaksa enää hakea, kun en kuitenkaan saa töitä.

t. ujo ja hiljainen introvertti

Ymmärrän täysin, itsellä vähän samaa. On väärin että töihin pääsee se joka osaa kehua itseään eniten. Kaikissa töissä ei tarvitse olla sosiaalinen, ja voi silti tehdä työnsä hyvin.

Vierailija
4/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan työkokeilun päiväkodissa heti, kun se vain on mahdollista. Pitääkin tulevana maanantaina soittaa sinne.

Vierailija
5/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian vanha, 60 v.

Vierailija
6/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin liki kuusikymppinen kun minut irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Alani työpaikkoja on kohtuullisesti ja olen niihin hakenutkin ahkerasti. Ei kukaan ota enää tämän ikäistä töihin kun nuorempiakin on tarjolla, ei auta koulutus ja kokemus. Onneksi olen vielä ansiosidonnaisella mutta kun se loppuu... sitten on pärjättävä monta vuotta työmarkkinatuella kunnes eläkeikä koittaa.

Vierailija
7/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu meni penkin alle enkä ole erityiden hakera tai taitava missään.Ne työt joita voisin tehdä eivät ole korkeasti palkattuja ja veisivät suurimman osan vaapaa ajasta. Ehkä nyt jää vähemmän rahaa käytettäväksi mutta ainakin saan juoda aamukahvini rauhassa.

Vierailija
8/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyssyistä. Katsotaan sitten taas kun epidemia-aika on ohi.

Vierailija
9/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua töitä, mieluummin matkustelen ja elän.

Vierailija
10/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua töitä, mieluummin matkustelen ja elän.

Toimeentulotuella?

Vierailija
11/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan koulun syksyllä ja päätin pitää 3kk lomaa ennen sitä. En nosta tukia, elän säästöillä.

Vierailija
12/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin liki kuusikymppinen kun minut irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Alani työpaikkoja on kohtuullisesti ja olen niihin hakenutkin ahkerasti. Ei kukaan ota enää tämän ikäistä töihin kun nuorempiakin on tarjolla, ei auta koulutus ja kokemus. Onneksi olen vielä ansiosidonnaisella mutta kun se loppuu... sitten on pärjättävä monta vuotta työmarkkinatuella kunnes eläkeikä koittaa.

Surullisesti tämä on varmasti yleinen syy.

Vierailija
13/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites tää "En halua töitä" -porukka? Eikö tule karensseja?

Vierailija
14/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urani näivettyi ja tajusin myöhemmin, että omalla alallani olisi pitänyt menestyäkseen olla häikäilemätön sosiaalinen kiipijä sekä sosialisti. En ole kumpaakaan. Koko touhu näyttää ilveilyltä, jossa kehutaan kilpaa kavereiden tekemiä hölynpölypapereita, jotta saadaan pidettyä rahahanat auki ja kupattua siten muiden rahat omiin taskuihin.

YTT

Vierailija
15/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaamiselleni ei ole kysyntää työmarkkinoilla. Minulla ei ole sellaista osaamista, jolla erottuisin joukosta. Te-toimisto ei anna opiskella omaehtoisesti työttömyysetuudella, vaikka se auttaisi minua työllistymään. Joku työnhakuvalmennus olisi muka sopivampi palvelu minulle. Argh. Miten muka auttaa joku oman osaamisen markkinointi, jos osaamista ( jolla erottuu joukosta) ei ole.

Vierailija
16/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin, itsellä vähän samaa. On väärin että töihin pääsee se joka osaa kehua itseään eniten. Kaikissa töissä ei tarvitse olla sosiaalinen, ja voi silti tehdä työnsä hyvin.

No en nyt tiedä onko se väärin, kyllä kai työnantaja saa palkata sellaisia työntekijöitä kuin haluaa. Nykytilanne on sellainen ettei kaikille yksinkertaisesti riitä töitä, tämä tietysti on ikävää mutta en halua muita omasta huonoudestani syyttää.

Vierailija
17/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän yleisin syy ole mielenterveydelliset ongelmat.

Kun työttömyys pitkittyy, se luo ärsykkeitä jolloin luontainen taipumus mielisairauteen johtaa taudin puhkeamiseen

Vierailija
18/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

annica32 kirjoitti:

Eiköhän yleisin syy ole mielenterveydelliset ongelmat.

Kun työttömyys pitkittyy, se luo ärsykkeitä jolloin luontainen taipumus mielisairauteen johtaa taudin puhkeamiseen

Ei.

Vierailija
19/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaamiselleni ei ole kysyntää työmarkkinoilla. Minulla ei ole sellaista osaamista, jolla erottuisin joukosta. Te-toimisto ei anna opiskella omaehtoisesti työttömyysetuudella, vaikka se auttaisi minua työllistymään. Joku työnhakuvalmennus olisi muka sopivampi palvelu minulle. Argh. Miten muka auttaa joku oman osaamisen markkinointi, jos osaamista ( jolla erottuu joukosta) ei ole.

Opiskelun aikuisiällä pitäisi olla helpompaa. Totta.

Vierailija
20/68 |
24.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyden pitkittyminen on iso ongelma. Vaikka ihminen haluaisi töihin hän masentuu ja lakkaa uskomasta itseensä kun aina epäonnistuu. Korona-aika lisää työttömyyttä vielä entisestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi