Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koettakaa kääntää mun mieltä lastenteon suhteen!

Vierailija
23.05.2020 |

Hellurei. Olen kolmekymmentävuotias nainen ja mulla on mies, toimiva arki ja koira sekä ne kuuluisat hyvät tukiverkot ympärillä. Mies on pari vuotta nuorempi mutta hän olisi kohta jo valmis lapsille ja tiedän että hän olisi ihan mahtava isä. Hän on isosta perheestä ja lapsirakas. Enivei. Mulla ei ole todellakaan vauvakuumetta tai edes mitään ajatusta omista biologisista jälkeläisistä. En koe yhtään että miksi niitä pitäisi olla sekoittamassa tätä arkea ja kaikki negat. lasten saantiin liittyvät asiat hiljentävät positiiviset mun päässä 10-0. Koettakaa pliis kiltit kertoa niitä positiivisia puolia äitiydessä ja omissa lapsissa. Ei varmasti enää monta vuotta ole aikaa tätäkään asiaa pohtia..Kiitoksia etukäteen! =)

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa teetkö vai et? Tee tai ole tekemättä, ihan sama.

Vierailija
2/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua niin et halua, ja se on ihan ok. Sitä paitsi 30-vuotiaalla on vielä parhaassa tapauksessa aikaa yli 10 v saada oma lapsi, jos mieli muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin tässä vaan positiivisia tulokulmia lastentekoon. En tarvitse siis näitä "Miksi tehdä lapsia jos et halua?" - arvatkaa olenko pohtinut tätä about koko elämäni? Ajattelin että piristävää vaihtaa ajatuskulmaa. En todellakaan tekisi lasta vain muille mutta reilua esim miettiä mun miestä tässä, ja lähinnä meidän parisuhdetta. 

Vierailija
4/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset opettavat vanhemmilleen paljon. On ihanaa seurata vierestä oman lapsen kasvua ja huomata miten pienetkin asiat saavat lapset ikionnelliseksi. 

Vierailija
5/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppoa saada onnistumisen kokemuksia: monien sikiäjien mielestä on hirveän upeaa seurata lapsen kasvamista ja sitä kun se oppii uusia taitoja (Niin kuin mikä tahansa apina) ja kuvittelee että siinä on jotakin hirveän ihmeellistä tai jopa että se on vanhemman omaa ansiota. "oo se oppi kävelemään" (öö, suurin osa ihmisistä oppii, mitä sitten? Kuvitteletko että kakarasi on joku maailman kahdeksas ihme? )

Vierailija
6/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa , lisäänny jos lystäät.

Vierailija
7/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu olemaan niin ikävä ihminen, ettei saa pidettyä lähellään läheisiä ihmisiä, aina voi tehdä lapsen itselleen seuraksi, ja kuvitella että se rakastaa jotenkin ehdoitta. Se ei saa sinua valita, paitsi ehkä vanhempana. Hyvällä lykyllä ei sitten vanhana ole yksinäinen. Ehkä. Eli vähän niin kuin lemmikki, joka sitten käy katsomassa vanhainkodissa.

Vierailija
8/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyysin tässä vaan positiivisia tulokulmia lastentekoon. En tarvitse siis näitä "Miksi tehdä lapsia jos et halua?" - arvatkaa olenko pohtinut tätä about koko elämäni? Ajattelin että piristävää vaihtaa ajatuskulmaa. En todellakaan tekisi lasta vain muille mutta reilua esim miettiä mun miestä tässä, ja lähinnä meidän parisuhdetta. 

Et tietenkään tee miehesi takia tai roikkuaksesi parisuhteessasi.

Vierailija
9/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat elämääsi merkityksen. Oikean naisen elämällä ei ole muuta merkitystä kuin olla hoivaaja. Sarkasmi.

Vierailija
10/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa lisää vaan. 

t:ap

Vierailija
11/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa lisää vaan. 

t:ap

Väärällä palstalla olet. Ei täällä taida nykyään enää olla äitejä.

Vierailija
12/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tekisi lasta laastariksi, mutta on reilua ottaa miehenkin kanta huomioon. 

Tunnen itseni.

Valitsen herkästi negatiiviset ajatukset ja olen aika mustavalkoinen. Usein oma mieleni on kääntynyt minua vastaan ja siksi, tällä kokemuksella, olen oppinut kantapään kautta että muidenkin aloitteille ja ajatuksille on viisasta antaa tilaa; niiden kautta joskus olen jopa omaa elämääni parantanut huomattavasti vaikka itse en olisi ikinä tehnyt asian eteen mitään "koska ei se auta kuitenkaan mitään". 

Eli siksi kyllä kuuntelen miestänikin tässä ja haluankin saada näitä näkökulmia. Kun lasta ei voi palauttaakaan mutta omaan ehdottomuuteeni en luota. 

T: ap

Vierailija
13/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helppoa saada onnistumisen kokemuksia: monien sikiäjien mielestä on hirveän upeaa seurata lapsen kasvamista ja sitä kun se oppii uusia taitoja (Niin kuin mikä tahansa apina) ja kuvittelee että siinä on jotakin hirveän ihmeellistä tai jopa että se on vanhemman omaa ansiota. "oo se oppi kävelemään" (öö, suurin osa ihmisistä oppii, mitä sitten? Kuvitteletko että kakarasi on joku maailman kahdeksas ihme? )

Joo, kyllä munkin mielestä on hirveää, että ihmiset kokevat ihan tavalliset asiat elämässään jotenkin merkityksellisiksi! Oot ehkä joskus kuullut niistä idiooteista, jotka ihailevat auringonnousua tai -laskua – mikä pointti, eihän se aurinko edes oikeasti nouse tai laske, kunhan nyt vain maapallo pyörii. Tai ylipäätään nämä luonnon"ihmeiden" ihastelijat  – sitä samaa paskaa se on ollut aina. Kyllä elämään pitää saada merkitystä jostain ihan muusta, kuten shoppailusta tai suonensisäisten huumeiden käytöstä, se se vasta on elämää, eikä todellakaan mitään "oi, katso tuota lintua" tai "oo, oma rakas lapseni oppi kävelemään" -paskaa.

Sun on ehkä parasta soittaa omille vanhemmillesi ja haukkua heidät pystyyn ihan siltä varalta, että he ovat joskus ihastelleet sinun uusia taitojasi.

Vierailija
14/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon että kaikki ei mene kuin strömssössä , eli mahdollinen avioero, yh-huoltajuus ja se, että lapsi voi syntyä vammautuneena tai sairaana.

Vierailija
15/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty tekemään lapsia.Voit siittämisesi jälkeen vain syödä ja odottaa että lapsi kasvaa sisälläsi Et pääse rakentamaan sitä sinä aikana sekuntiakaan omin käsin

Vierailija
16/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tuo iltalehden (alla)  juttu, äläkä sitten sano ettei sinua varoitettu

iltalehti.fi/tosielamaa/a/3f5bad01-5e39-449b-85a1-aee6e0142bc3

Vierailija
17/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAha kiitos tästä muistutuksesta... tätähän nimenomaan aloituksellani halusin. :D (not)

Vierailija
18/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltalehti.fi/tosielamaa/a/3f5bad01-5e39-449b-85a1-aee6e0142bc3

Vierailija
19/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lukenut joskus ton Iltalehden jutun jo. Ja tuohan on olemassa oleva asia, TOKI TABU, että on äitejä jotka katuvat lapsiaan. Eli kertakaikkiaan on olemassa ihmisiä, jotka eivät ole äiti-ihmisiä niinkuin lainkaan. 

Ap

Vierailija
20/75 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsista on enemmän iloa ollut kuin surua.

Nyt kun ovat jo teinejä ja esiteinejä niin heidän kanssaan on ihan erilaista tehdä kaikkea kivaa!

Me käydään teatterissa, elokuvissa, shoppaillaan, vietetään leffailtoja, pelataan lautapelejä ja korttia. Matkusteltu on myös paljon perheenä ja se on ihan parasta kun näkee että lapsi nauttii.

Myös se kun kietoo kädet ympärille, suukottaa ja kertoo rakastavansa sinua.

Ja toki on ollut ilo seurata lasten kasvua syntymästä asti!

Itse olen viihtynyt myös hyvin kotona. Meille syntyi iltatähti pari vuotta sitten ja voi kun tästä on nauttinut!

Huonoja puolia toki on mutta niitähän ei kysytty 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi