Neuvokaa mitä kannattaa huomioida kun valitsee keittiökaapistoon vetimiä
Ihan kamalan vaikea päättää! Ei olla päätetty kuin että ne on mustat ja ei ole kuppivetimet/apteekkarin vedin-malliset.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi isot että käsi ei osu kaapin oveen. Pilaa ajan kanssa kaapin maalin ja saa olla koko ajan pyyhkimässä tahroja ovesta.
Hyvä pointti toi ettei näpit osu oveen. Pitää tosin varoa ettei ole liian ulkoneva, sitten siihen tölvii itseään. Tällaisia kun olisi mustana niin olisi aika sopivat http://www.byggnadsapoteket.se/fi/product/beslag/handtag-for-kok,-dorra…
Vierailija kirjoitti:
Muutin uuteen kotiini talvella. Keittiö nätti, mutta vetimissä oli sellaiset yli sentin yli venyvät pätkät. Ne olivat vaakatasossa. Niihin tarttuivat vaatteet ja mitä milloinkin. Kahvaa on yhä myynnissä keittiövalmistajilla, joten vältä kahvoja joissa on ulokkeita.
Meillä on myös sellaiset vetimet joihin takertuu jokaikinen johto ja housuntasku ja ihan kaikki. Pahin on reisitaskun yhtäkkinen jumitus! Eli uudestaan jos laittaisin, ottaisin virtaviivaiset joihin ei tartu mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin uuteen kotiini talvella. Keittiö nätti, mutta vetimissä oli sellaiset yli sentin yli venyvät pätkät. Ne olivat vaakatasossa. Niihin tarttuivat vaatteet ja mitä milloinkin. Kahvaa on yhä myynnissä keittiövalmistajilla, joten vältä kahvoja joissa on ulokkeita.
Meillä on myös sellaiset vetimet joihin takertuu jokaikinen johto ja housuntasku ja ihan kaikki. Pahin on reisitaskun yhtäkkinen jumitus! Eli uudestaan jos laittaisin, ottaisin virtaviivaiset joihin ei tartu mikään.
Niihin meidän reelinkivetimiinkin tarttui aina kuulokkeiden johto, oli kyllä ärsyttävää! Tällaisista oli kyse https://www.anri-keittiot.fi/tuotteet/vetimet/item/592-v4rst480-rst-efe… Ap
Jos et osaa päättää osta ihmeessä sellaiset kaapin reunaan kiinnitettävät jotka kiinnitetään ruuvilla taakse. Ei jää ruuvinreikiä oveen ja ehdit miettiä otatko kapeat vai leveät jos et tykästy noihin. Voi vaihdella mielin määrin. Myöhemminkin voi vaihdella samanlevyisiä jos valitset eteen kiinnitettävät.
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa päättää osta ihmeessä sellaiset kaapin reunaan kiinnitettävät jotka kiinnitetään ruuvilla taakse. Ei jää ruuvinreikiä oveen ja ehdit miettiä otatko kapeat vai leveät jos et tykästy noihin. Voi vaihdella mielin määrin. Myöhemminkin voi vaihdella samanlevyisiä jos valitset eteen kiinnitettävät.
En ole tuollaisista kuullutkaan! Kiitos ideasta, mun pitää googlettaa millaisista on kyse. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ilman vetimiä on paras.
Aika hankala olis avata laatikoita, täytyis pitää kynnet terävinä. Meidän yöpöydät on muuten olleet 13v ilman vetimiä, toivottavasti tämä ei toistu keittiössä :D ap
Meillä oli edellisessä keittiössä sellaiset oven ylä-/alareunassa olevat lippavetimet ja ei enää koskaan sellaisia. Terävät kulmat ovia pyyhkiessä raapi aina kipeästi. Samoin sai pelätä ettei vaahtosammuttimen kokoinen jälkikasvu lyö niihin otsaansa.
Uuteen valittiin nyt mustat lankavetimet. Voisi retroudessaan sopia teillekin?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli edellisessä keittiössä sellaiset oven ylä-/alareunassa olevat lippavetimet ja ei enää koskaan sellaisia. Terävät kulmat ovia pyyhkiessä raapi aina kipeästi. Samoin sai pelätä ettei vaahtosammuttimen kokoinen jälkikasvu lyö niihin otsaansa.
Uuteen valittiin nyt mustat lankavetimet. Voisi retroudessaan sopia teillekin?
Lankavetimet on tosi kivat, olen niitä katsellutkin, mutta kuitenkin miellän ne vahvasti sinne 50-60-luvulle ja sen ajan kalusteisiin. Keittiökaappimme ja muukin sisustus on tyyliltään enemmän sinne vuosisadan alkuun päin kallellaan. Ap
Nostan vielä. Hyviä vinkkejä olen saanut, kiitos siitä. Jospa vielä tulisi jotain asioita esille jota en ole osannut ajatellakaan :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Posliininupit voisi sopia tyyliin
Minä teille posliininupin näytän.
Riitta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Posliininupit voisi sopia tyyliin
Minä teille posliininupin näytän.
Riitta
Tässäpä tosiaan uusi lähestymiskulma asiaan 😄
Ap
Lippavedin on vaarallinen jos perheessä lapsia joiden pituus ulottuu vetimen korkeudelle. Jos lyö päänsä vetimen ulkonevaan, terävään kulmaan tulee pahaa jälkeä. Myös vaatteet tarttuvat helposti ja kätensä voi teloa. Keittiösuunnittelijat eivät kerro näistä ongelmista. Käytännössä nämä tulevat ilmi.
Mulla on valkoiset pyöreät, vähän lättänät nupit. Joskus teki mieli ostaa uudet ihan huvin vuoksi mutta todella kalliita.
Alakaapeissa käytännölliset jos siihen mahtuu pyyhe roikkumaan, nipsulla reunasta niin ei liu'u. Vetimen kiinnitys standardimitoituksella jotta pystyy vaihtamaan. Vetimettömiä ei ikänä jos aikoo pitää yli viisi vuotta ja siivotakin niitä välillä.
Riittävän iso, että työmiehen paskanen käsi mahtuu alle, kaarevat muodot, että helppo pyyhkiä. Harmaa metalli on aina muodissa. Ja kaikki kahvat asennetaan vaakasuoraan.
Eikös sen pyyhkeen voi laittaa uunin luukun kahvaan roikkumaan? Nimittäin, jos on sellainen uuni kahvoineen.
Hei tää on mun aloitus! Päädyttiin näihin https://www.ikea.com/fi/fi/p/eneryda-vedin-musta-70347516/, saarekkeen oviin laitettiin https://www.ikea.com/fi/fi/p/eneryda-vedin-musta-80347506/
On nätit, ei moittimista ja tyytyväisiä on oltu valintaan.
Ap
En kyllä ikinä laittaisi mustia vetimiä
Mulla on nää, edulliset ja simppelit mutta kaikin puolin hyvät ja mukavan tuntuiset ja mielestäni kivannäköisetkin (ja jos myöhemmin haluaisikin vaihtaa niin helppoa) https://www.gigantti.fi/product/keittio-kodinhoitohuone-ja-vaatteiden-s…