Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvokaa mitä kannattaa huomioida kun valitsee keittiökaapistoon vetimiä

Vierailija
23.05.2020 |

Ihan kamalan vaikea päättää! Ei olla päätetty kuin että ne on mustat ja ei ole kuppivetimet/apteekkarin vedin-malliset.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin valitsisin sellaiset, jotka on helppo vain pyyhkäistä nopeasti rätillä puhtaaksi. Eli ei mitään kovin koristeellisia kaiverruksineen. Ja tietysti sellaiset, jotka sopivat keittiön tyyliin!

Vierailija
2/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää omistani kun niissä on sellaiset ”terävät” kulmat ja välillä telon itseni niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan vetimissä sitä, että niihin saa keittiöpyyhettä/mikrokuituliinaa tms. jotenkin roikkumaan. Meillä oli ns. umpinaiset standardipituiset vetimet kun muutettiin. Hyvännäköiset, mutta menivät vuoden asumisen jälkeen vaihtoon käytännöllisyyssyistä. Mä vaan tykkään, että se mikrokuituliina jolla pyyhin ja kuivaan tiskialuetta ja tasoja löytyy siitä käden ulottuvilta, eikä toiselta puolelta keittiötä naulakosta.

Nyt on sellaiset vetimet, johon saa sen liinan taitettua kuivumaan roskiskaapin ripaan ja astiapyyhkeen tiskikoneen vieressä olevan kaapin ripaan, kun siellä vetimen ja kaapin välissä on rako. Helpottaa arkea kummasti eikä ole vaivalloista siivota "ripaliputusta" pois jos vieraita tulee.

Vierailija
4/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela -72 kirjoitti:

Minä arvostan vetimissä sitä, että niihin saa keittiöpyyhettä/mikrokuituliinaa tms. jotenkin roikkumaan. Meillä oli ns. umpinaiset standardipituiset vetimet kun muutettiin. Hyvännäköiset, mutta menivät vuoden asumisen jälkeen vaihtoon käytännöllisyyssyistä. Mä vaan tykkään, että se mikrokuituliina jolla pyyhin ja kuivaan tiskialuetta ja tasoja löytyy siitä käden ulottuvilta, eikä toiselta puolelta keittiötä naulakosta.

Nyt on sellaiset vetimet, johon saa sen liinan taitettua kuivumaan roskiskaapin ripaan ja astiapyyhkeen tiskikoneen vieressä olevan kaapin ripaan, kun siellä vetimen ja kaapin välissä on rako. Helpottaa arkea kummasti eikä ole vaivalloista siivota "ripaliputusta" pois jos vieraita tulee.

Meillä oli edellisessä kaapistossa sellaiset leveät reelinkivetimet jossa aina roikkui käsipyyhe. Minua se pyyhe ärsytti kun se aina tahtoi liukua siitä maahan ja myös se kun alempaa laatikkoa avasi, oli ne pyyhkeen helmat siinä tiellä. Tähän uuteen on mietittynä naulakon paikka astiapyyhkeelle. Mikrokuituinen tiskirätti on ja tulee olemaankin perinteisesti hanan päällä. Ap

Vierailija
5/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin valitsisin sellaiset, jotka on helppo vain pyyhkäistä nopeasti rätillä puhtaaksi. Eli ei mitään kovin koristeellisia kaiverruksineen. Ja tietysti sellaiset, jotka sopivat keittiön tyyliin!

Juu, ei mitään kamalan krumeluuria. Tosin keittiö on sellaista perinnemallia ja on vanhan tyylistä kuviotapettiakin joten jollain lailla pitäisi sille tyylille olla uskollinen. Ap

Vierailija
6/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin varmuuden vuoksi sellaiset, jotka eivät ole nikkeliä tai niklattuja (yllättävän monet metalliset ovat). Teräviä kulmia kannattaa välttää. Jos vaihdat vanhoihin kaappeihin uudet, kannattaa ostaa ensin yksi kokeeksi tai pyytää lainaan, jotta näkee peittävätkö ne vanhojen vedinten reiät (pakkelointi tahtoo helposti näkyä maalinkin alta).

Vierailija
7/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei teräviä kulmia, eikä koukeroita. tarpeeksi leveä, mutta ei mitään kaapin levyisiä.

yksinkertainen on paras. 

Vierailija
8/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei leveitä. Kaapit eivät mahdu aukeamaan, ainakaan jos vetimet leveyssuunnassa.

Meillä keittiön astia- ja käsipyyhkeet ovat aina olleet jonkun kaapin sisällä olevassa koukussa, ei näkyvillä

Vierailija
9/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että niitä saa niin edullisesti Ikeasta ettei tarvitse juuri pohtia minkälaiset milloinkin haluaa.

Vierailija
10/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä halusin varmuuden vuoksi sellaiset, jotka eivät ole nikkeliä tai niklattuja (yllättävän monet metalliset ovat). Teräviä kulmia kannattaa välttää. Jos vaihdat vanhoihin kaappeihin uudet, kannattaa ostaa ensin yksi kokeeksi tai pyytää lainaan, jotta näkee peittävätkö ne vanhojen vedinten reiät (pakkelointi tahtoo helposti näkyä maalinkin alta).

Eipä ole tullut edes aateltua tuota nikkelihommaa, tosin emme ole allergisia. Kaapit on uudet niin ei tarvitse onneksi miettiä noita reikiä. Tosin sitä mietin että jos joskus haluaa toisenlaiset vetimet, että millaiset kannattaa just noiden reikien kannalta nyt ottaa. Nuppivetimestä tulisi yksi reikä keskelle. En oikein tiedä onko nuppivedin käytännöllinen... ap

Vierailija
11/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posliininupit voisi sopia tyyliin

Vierailija
12/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on ihmisille suunniteltu, tai vaikka ei oiskaan niin ihmisen kädet on melko näppärät.

Vierailija
13/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut edes aateltua tuota nikkelihommaa, tosin emme ole allergisia. Kaapit on uudet niin ei tarvitse onneksi miettiä noita reikiä. Tosin sitä mietin että jos joskus haluaa toisenlaiset vetimet, että millaiset kannattaa just noiden reikien kannalta nyt ottaa. Nuppivetimestä tulisi yksi reikä keskelle. En oikein tiedä onko nuppivedin käytännöllinen... ap

Yleisimmät vetimien reikävälit on 128/142 mm. Näitä kannattaa suosia, jos haluaa joskus niitä vaihtaa.

Valikoimaa on eniten. Sopisiko messinki maalaisromanttiseen tyyliinne? 

Vierailija
14/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posliininupit voisi sopia tyyliin

Posliiniset eristimet kierrätetty vetimiksi.

Vierailija
15/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei leveitä. Kaapit eivät mahdu aukeamaan, ainakaan jos vetimet leveyssuunnassa.

Meillä keittiön astia- ja käsipyyhkeet ovat aina olleet jonkun kaapin sisällä olevassa koukussa, ei näkyvillä

Leveitä ei tule, ne edelliset oli leveitä ja niitä katseltiin 15v, nyt jotain muuta! Ap

Vierailija
16/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisimmät vetimien reikävälit on 128/142 mm. Näitä kannattaa suosia, jos haluaa joskus niitä vaihtaa.

Valikoimaa on eniten. Sopisiko messinki maalaisromanttiseen tyyliinne? 

Ei messinkiä, tulee liikaa eri metallisävyjä. Ap

Vierailija
17/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisiko galliumista tehdyt vetimet?

Vierailija
18/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi isot että käsi ei osu kaapin oveen. Pilaa ajan kanssa kaapin maalin ja saa olla koko ajan pyyhkimässä tahroja ovesta.

Vierailija
19/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin uuteen kotiini talvella. Keittiö nätti, mutta vetimissä oli sellaiset yli sentin yli venyvät pätkät. Ne olivat vaakatasossa. Niihin tarttuivat vaatteet ja mitä milloinkin. Kahvaa on yhä myynnissä keittiövalmistajilla, joten vältä kahvoja joissa on ulokkeita.

Vierailija
20/40 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela -72 kirjoitti:

Meillä oli edellisessä kaapistossa sellaiset leveät reelinkivetimet jossa aina roikkui käsipyyhe. Minua se pyyhe ärsytti kun se aina tahtoi liukua siitä maahan ja myös se kun alempaa laatikkoa avasi, oli ne pyyhkeen helmat siinä tiellä. Tähän uuteen on mietittynä naulakon paikka astiapyyhkeelle. Mikrokuituinen tiskirätti on ja tulee olemaankin perinteisesti hanan päällä. Ap

Niinhän se kannattaa miettiä, mikä omiin tottumuksiin sopii. Meillä puolestaan tiskirätti ei pysy hanan päällä, vaan putoaa lavuaariin melkein joka kerta kun joku käyttää hanaa. Ja kun tiskialtaassa tuntuu olevan aina jotain pannua, uunivuokaa tai kissankuppeja odottamassa käsinpesua, niin ottaa aivoon kun tiskirätti sit viereksii siellä kaiken muun seassa. Mikroliinaa käytän kuivana, koska tiskialtaiden ympäristö pitää kuivata vesiroiskeista säännöllisesti. Meillä on siis sellainen tyylikäs mutta ärsyttävän epäkäytännöllinen tiskiallassysteemi, että vain altaat ovat ruostumatonta terästä... Tiskikoneen vieressä on puolestaan sivulle avautuva ns. normaalikorkuinen alakaappi, jossa on hyllyt sisällä. Eli astiapyyhe mahtuu hyvin siinä roikkumaan eikä tipu lattialle, ellei sitten joku kissoista katso aiheelliseksi kiskoa sitä lattialle. 😁