Kerroin ystävälle Airbnb toiminnastani - osoittautui juoruakaksi...
Johan alkoi kuhina käymään profiilissani.
Mukamas ollaan niin luotettavia ja ystäviä, mutta mennään kuitenkin kertomaan asioita muille ilman lupaa.
Kehenkään ei voi luottaa.
Mites teillä muilla?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhea kun sä kuulostat vaikealta ja vainoharhaiselta ihmiseltä. Sinne voi kuka tahansa tehdä tunnuksen ja löytää sinun tietosi.
Ei mun mielestä.
Ap selitti ihan selkeästi asiansa ja nuo muut.Ai kauhea, kuinka kirjoitat kuin yks kauhea Sanna.
Sä taas kuulosat just samalta vänkääjältä kuin se, joka oli myymässä kämppäänsä mut ei sitten ollutkaan, kun paljastui vesivahinko (jonka voisi korjata yhtiön piikkiin).
Tällä tyypillä oli useita sijoituskämppiä, eli.. hmm, taitaa olla nyt sika ulkona säkistä. Tai kissa.
Et kuulosta normaalilta. Kehuskelet miten mukavaa on tutustua ihmisiin ympäri maailmaa, mutta jos tutut näkevät, seuraa hillitön raivo. Älä laita kotisi kuvia julkiseen levitykseen tai tee sillä rahaa, jos et kestä sitä että ihmiset tietävät asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhea kun sä kuulostat vaikealta ja vainoharhaiselta ihmiseltä. Sinne voi kuka tahansa tehdä tunnuksen ja löytää sinun tietosi.
Ei mun mielestä ollenkaan. Sä kuulostat stalkkerilta :D
Eli kun olen tehnyt tunnuksen ja katsellut, minne voisin mennä yöksi ja siinä samalla huomaan tutun asunnon, olen stalkkeri?
Omituinen ajattelutapa. En osannut ajatella miten vainoharhaisia ihmisiä on olemassa.
Mitä sä selität? Tässä ketjussa ei ollut tuosta kyse. Taidat olla itse vaikea ja vainoharhainen. Hyppää pois sieltä omasta navasta ja koita sisäistää lukemasi.
Airbnb näyttää tilastot jokaisesta klikkauksesta. Tässä ketjussa ei ollut kyse käsittääkseni mistään satunnaisesta klikkauksesta. Ymmärsitkö sinä? Tilastopiikki tuli sen jälkeen kun aisa oli kerrottu eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi et halua saada asiakkaita? Ne sivut toimii niin, että mitä useampi on katsonut asuntoa, sitä ylemmäs listalla se siirtyy eli sitä todennäköisemmin potentiaalinen asiakas sen näkee.
Tosin nyt tuo toiminta on aika lailla jumissa, kun väki ei matkaile tai tarvitse tilapäistä asuntoa, mutta ehkä kesällä.Oletko huomannut sen kartta ominaisuuden, jossa näkyy kaikki listaukset kartalla?
Pitää ensiksi laittaa ajanjakso milloin suunnittelee matkustavansa ja kaupunki. Se on mielestäni hyvä. Näkyy hinnat ja sijainti helposti.
Olen toki huomannut sen, mutta oletko sinä huomannut, että jos ei katso kartalta, vaan antaa kaupunginosatoiveen, niin saakin listan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi et halua saada asiakkaita? Ne sivut toimii niin, että mitä useampi on katsonut asuntoa, sitä ylemmäs listalla se siirtyy eli sitä todennäköisemmin potentiaalinen asiakas sen näkee.
Tosin nyt tuo toiminta on aika lailla jumissa, kun väki ei matkaile tai tarvitse tilapäistä asuntoa, mutta ehkä kesällä.Koska en ole ammattimainen toimija, en tarvitse asiakkaita yhtään enempää. Mulla riitti just sen verran asiakkaita, kun halusin. Olisi ollut enemmänkin kävijöitä.. En halua mitään tuttuja ihmettelemään listaustani, koska tiedän millaisia ilkimyksiä muutamat yhteiset tuttumme ovat.
Jos olisin ammattimainen toimija ja tarvitsisin asiakkaita, toki mainostaisin asiaani muille somessa ja muualla ja mainitsisin aina kuinka voi kertoa eteenpäin.
Airbnb alkuajatus ei ollut se, että siellä firmat tarjosivat ammattimaisia listauksiaan kalliilla, vaan se että ihmiset tarjosivat omasta kodista huoneen, sohvan jne pientä korvausta vastaan.
Itse katson niitä listauksia kartalta, en katso sitä järjestystä. Omani oli kyllä korkealla listauksissa, mutta mulle se ei oo se juttu Airbnbn kautta yöpyessä. Kartan avulla näkee paljon paremmin missä yöpyä ja silloin ei näy mikä listaus on korkeammalla kuin toinen.
Sanoitko tutullesi ettei missään nimessä kertoisi asiasta eteenpäin? Jos et, et voi syyttää häntä koska tosiaan aika yleistä tietoa eikä mikään perhesalaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun olen tehnyt tunnuksen ja katsellut, minne voisin mennä yöksi ja siinä samalla huomaan tutun asunnon, olen stalkkeri?
Omituinen ajattelutapa. En osannut ajatella miten vainoharhaisia ihmisiä on olemassa.Mitä sä selität? Tässä ketjussa ei ollut tuosta kyse. Taidat olla itse vaikea ja vainoharhainen. Hyppää pois sieltä omasta navasta ja koita sisäistää lukemasi.
Airbnb näyttää tilastot jokaisesta klikkauksesta. Tässä ketjussa ei ollut kyse käsittääkseni mistään satunnaisesta klikkauksesta. Ymmärsitkö sinä? Tilastopiikki tuli sen jälkeen kun aisa oli kerrottu eteenpäin
Mutta se on tilastopiikki vasta sitten, kun sitä vertaa koko kaupungin/kaupunginosan klikkausten määrän muutokseen.
Vierailija kirjoitti:
Et kuulosta normaalilta. Kehuskelet miten mukavaa on tutustua ihmisiin ympäri maailmaa, mutta jos tutut näkevät, seuraa hillitön raivo. Älä laita kotisi kuvia julkiseen levitykseen tai tee sillä rahaa, jos et kestä sitä että ihmiset tietävät asiasta.
Hillitön raivo. LOL. Stalkkerit takajaloillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mielestä.
Ap selitti ihan selkeästi asiansa ja nuo muut.Ai kauhea, kuinka kirjoitat kuin yks kauhea Sanna.
Sä taas kuulosat just samalta vänkääjältä kuin se, joka oli myymässä kämppäänsä mut ei sitten ollutkaan, kun paljastui vesivahinko (jonka voisi korjata yhtiön piikkiin).
Tällä tyypillä oli useita sijoituskämppiä, eli.. hmm, taitaa olla nyt sika ulkona säkistä. Tai kissa.
Mikäs juttu tämä on? Referoi.
Tämä aloitushan kertoo ihmisten uteliaisuudesta. Kukaan joka ei toisia stalkkaa tuskin tulee raivoamaan ja haukkumaan aloittajaa tähän ketjuun...
Kaikialla juoruilijoiden liikkeitä ei onneksi seuraa tietotekniikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituinen ajattelutapa. En osannut ajatella miten vainoharhaisia ihmisiä on olemassa.Mitä sä selität? Tässä ketjussa ei ollut tuosta kyse. Taidat olla itse vaikea ja vainoharhainen. Hyppää pois sieltä omasta navasta ja koita sisäistää lukemasi.
Mutta se on tilastopiikki vasta sitten, kun sitä vertaa koko kaupungin/kaupunginosan klikkausten määrän muutokseen.
Siis sieltä sivuilta näkee päivittäiset kävijät. Talvella siellä on hiljaista ja kävijöitä saattaa olla esim 3 päivän aikana. Yhtäkkiä 90 kävijää saman päivän aikana hiljaiseen aikaan on tilastopiikki ja useina päivinä sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ööö, kehuskeli. Hyvittavia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sieltä sivuilta näkee päivittäiset kävijät. Talvella siellä on hiljaista ja kävijöitä saattaa olla esim 3 päivän aikana. Yhtäkkiä 90 kävijää saman päivän aikana hiljaiseen aikaan on tilastopiikki ja useina päivinä sen jälkeen.
Oho jopa sana leviää nopeasti ja on uteliaita ihmisiä. Jos kuulisin tutulla olevan airnbn, niin sanoisin vaan, että no hyvä homma, ja sillä siisti.
Nyt liioittelet asiaa, ap. Rauhoitu.
Ja jos sua ärsyttää kaverisi toiminta, miksi täällä märiset? Puhu itse suoraan äläkä selän takana!
Mistä tiedät, että sivustolla alkoo käydä kuhina? Mitä sen näkee? En siis oikeasti tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö, kehuskeli. Hyvittavia kommentteja.
Ööööööööööööööööööööööö
Vierailija kirjoitti:
Nyt liioittelet asiaa, ap. Rauhoitu.
Ja jos sua ärsyttää kaverisi toiminta, miksi täällä märiset? Puhu itse suoraan äläkä selän takana!
Onhan täällä lisäkseni joku muukin, jolla on järkeä päässä.
Mene ap puhumaan kaverille, äläkä märise.
Vaikka provohan tämä, sama tyyppi on tehnyt näitä jankkausprovoja viime aikoina.
Kuhinahan on vain hyväksi! ”The more clicks you get from curious travelers, the higher you’ll rank in search results over time. An enticing and realistic photo is the very best way to show off your space in an instant."
Mutta miksi sinua harmittaa, että kaverisi on kertonut asiasta muille? Jos asia ei ollut salaisuus, miksi suhtaudut tähän kuin luottamusta olisi rikottu?
Eli mitä tästä ketjusta opimme?
Ammattimaisten majoittajien kannattaa mainostaa paikkaansa somessa, suullisesti jne.
Ja jos ei oleammattimainen majoittaja, eikä halua paljon huomiota, ei kerro kenellekään ja jos kertoo, sanoo jos ei halua asian leviävän.
Ap kirjoitti otsikon provosoivasti ja se ärsytti stalkkereita. Muut viis veisasivat.
Itse toivoisin taas joltakin lehdeltä kirjoitusta siitä miten 2019 verovuoden airbnb veronmaksu sujui ja paraniko se edelliseen verovuoteen nähden.
Etkö ihan oikeasti ajatellut, että kuka tahansa voi saada asian tietoonsa?
Kannattaa myös kaverille sanoa että asiasta ei tule puhua eteenpäin silloin kun näin ei halua tapahtuvan. Julkista tietoa ei hoksaa potää omana tietonaan jos ri erikseen sanota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin nyt tuo toiminta on aika lailla jumissa, kun väki ei matkaile tai tarvitse tilapäistä asuntoa, mutta ehkä kesällä.Oletko huomannut sen kartta ominaisuuden, jossa näkyy kaikki listaukset kartalla?
Pitää ensiksi laittaa ajanjakso milloin suunnittelee matkustavansa ja kaupunki. Se on mielestäni hyvä. Näkyy hinnat ja sijainti helposti.
Olen toki huomannut sen, mutta oletko sinä huomannut, että jos ei katso kartalta, vaan antaa kaupunginosatoiveen, niin saakin listan?
Olen. Preferoin karttaa.
Ehkä olisi tosiaan kannattanut sanoa ystävälle, ettei hän saa kertoa kenellekään, jos on noin tarkkaa.