Kerroin ystävälle Airbnb toiminnastani - osoittautui juoruakaksi...
Johan alkoi kuhina käymään profiilissani.
Mukamas ollaan niin luotettavia ja ystäviä, mutta mennään kuitenkin kertomaan asioita muille ilman lupaa.
Kehenkään ei voi luottaa.
Mites teillä muilla?
Kommentit (45)
On se vaan tyhmää kertoa asioitaan muille.
Joku muu voisi olla kiitollinenkin siitä, että saa ilmaista näkyvyyttä liiketoiminnalleen. Sä et näköjään kuulu siihen porukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku muu voisi olla kiitollinenkin siitä, että saa ilmaista näkyvyyttä liiketoiminnalleen. Sä et näköjään kuulu siihen porukkaan.
Olisin kertonut asian julkisesti facebookissa ja muualla, jos haluaisin näkyvyyttä ja kertonut ystvävälle, että saa jakaa tietoa eteenpäin. Yhteisissä tutuissamme on ihmisiä joiden halua tietävän elämästäni oikeastaan mitään.
Eli tulot ilmoittamatta verottajalle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se siis salaisuus?
Yleensä kaikki asiat mitä kahden kesken jutellaan ei ole sellaista tietoa joka tuosta noin vaan jaetaan kaikille. Jos on epäselvyyttä voiko kertoa muille, voi kysyä.
Lähtökohtaisesti en halua asioitani jaettavan muille. Kerron kyllä itse esim. somessa, jos haluan puolituttujen asioistani tietävän.
Ite en ymmärtäis tollasta salaisuudeksi, kun on kuitenkin julkisesti netistä löytyvä asia. Eri asia sitten selkeesti henkilöön liittyvät asiat, niistä ollaan hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se siis salaisuus?
Yleensä kaikki asiat mitä kahden kesken jutellaan ei ole sellaista tietoa joka tuosta noin vaan jaetaan kaikille. Jos on epäselvyyttä voiko kertoa muille, voi kysyä.
Lähtökohtaisesti en halua asioitani jaettavan muille. Kerron kyllä itse esim. somessa, jos haluan puolituttujen asioistani tietävän.Ite en ymmärtäis tollasta salaisuudeksi, kun on kuitenkin julkisesti netistä löytyvä asia. Eri asia sitten selkeesti henkilöön liittyvät asiat, niistä ollaan hiljaa.
Ei se ole julkisesti henkilön nimellä löytyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Nonnih! Nyt äkkiä ilmianto ja nappaa mun ip!!! Saa verottaja lisähommaa ja kertoo sulle sitten, että oletpa surkea, kun turhaa lisätyötä teet.
Eli olin laiska ja maksoin enemmän veroa kuin olisi tarvinnut. En jaksanut alkaa vähennysten kanssa vääntämään. Tasavero oli helppo laskutoimitus -30%...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonnih! Nyt äkkiä ilmianto ja nappaa mun ip!!! Saa verottaja lisähommaa ja kertoo sulle sitten, että oletpa surkea, kun turhaa lisätyötä teetÄT.
Eli olin laiska ja maksoin enemmän veroa kuin olisi tarvinnut. En jaksanut alkaa vähennysten kanssa vääntämään. Tasavero oli helppo laskutoimitus -30%...
...
Toi onkin hyvä. Näkyispä muillakin alustoilla vierailujen määrät. Voisit sitten katsoa miten asiat vaikuttaa.
Siis miksi et halua saada asiakkaita? Ne sivut toimii niin, että mitä useampi on katsonut asuntoa, sitä ylemmäs listalla se siirtyy eli sitä todennäköisemmin potentiaalinen asiakas sen näkee.
Tosin nyt tuo toiminta on aika lailla jumissa, kun väki ei matkaile tai tarvitse tilapäistä asuntoa, mutta ehkä kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi et halua saada asiakkaita? Ne sivut toimii niin, että mitä useampi on katsonut asuntoa, sitä ylemmäs listalla se siirtyy eli sitä todennäköisemmin potentiaalinen asiakas sen näkee.
Tosin nyt tuo toiminta on aika lailla jumissa, kun väki ei matkaile tai tarvitse tilapäistä asuntoa, mutta ehkä kesällä.
Koska en ole ammattimainen toimija, en tarvitse asiakkaita yhtään enempää. Mulla riitti just sen verran asiakkaita, kun halusin. Olisi ollut enemmänkin kävijöitä.. En halua mitään tuttuja ihmettelemään listaustani, koska tiedän millaisia ilkimyksiä muutamat yhteiset tuttumme ovat.
Jos olisin ammattimainen toimija ja tarvitsisin asiakkaita, toki mainostaisin asiaani muille somessa ja muualla ja mainitsisin aina kuinka voi kertoa eteenpäin.
Airbnb alkuajatus ei ollut se, että siellä firmat tarjosivat ammattimaisia listauksiaan kalliilla, vaan se että ihmiset tarjosivat omasta kodista huoneen, sohvan jne pientä korvausta vastaan.
Itse katson niitä listauksia kartalta, en katso sitä järjestystä. Omani oli kyllä korkealla listauksissa, mutta mulle se ei oo se juttu Airbnbn kautta yöpyessä. Kartan avulla näkee paljon paremmin missä yöpyä ja silloin ei näy mikä listaus on korkeammalla kuin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin nyt tuo toiminta on aika lailla jumissa, kun väki ei matkaile tai tarvitse tilapäistä asuntoa, mutta ehkä kesällä.Koska en ole ammattimainen toimija, en tarvitse asiakkaita yhtään enempää. Mulla riitti just sen verran asiakkaita, kun halusin. Olisi ollut enemmänkin kävijöitä.. En halua mitään tuttuja ihmettelemään listaustani, koska tiedän millaisia ilkimyksiä muutamat yhteiset tuttumme ovat.
Jos olisin ammattimainen toimija ja tarvitsisin asiakkaita, toki mainostaisin asiaani muille somessa ja muualla ja mainitsisin aina kuinka voi kertoa eteenpäin.
Airbnb alkuajatus ei ollut se, että siellä firmat tarjosivat ammattimaisia listauksiaan kalliilla, vaan se että ihmiset tarjosivat omasta kodista huoneen, sohvan jne pientä korvausta vastaan.
Itse katson niitä listauksia kartalta, en katso sitä järjestystä. Omani oli kyllä korkealla listauksissa, mutta mulle se ei oo se juttu Airbnbn kautta yöpyessä. Kartan avulla näkee paljon paremmin missä yöpyä ja silloin ei näy mikä listaus on korkeammalla kuin toinen.
MInä tyhmänä kuvittelin, että airbnbn ajatuksena olisi nimenomaan se, että yksityiset henkilöt tarjoavat asuntoa/huonetta/sohvannurkkaa tilapäiseen käyttöön matkalaisille. Ja että se on mieluista puuhaa eikä mitään salattavaa, meneehän siitä automaattisesti tieto verottajalle. Nähtävästi olin väärässä, se onkin häpeällistä ja salattavaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin nyt tuo toiminta on aika lailla jumissa, kun väki ei matkaile tai tarvitse tilapäistä asuntoa, mutta ehkä kesällä.Koska en ole ammattimainen toimija, en tarvitse asiakkaita yhtään enempää. Mulla riitti just sen verran asiakkaita, kun halusin. Olisi ollut enemmänkin kävijöitä.. En halua mitään tuttuja ihmettelemään listaustani, koska tiedän millaisia ilkimyksiä muutamat yhteiset tuttumme ovat.
MInä tyhmänä kuvittelin, että airbnbn ajatuksena olisi nimenomaan se, että yksityiset henkilöt tarjoavat asuntoa/huonetta/sohvannurkkaa tilapäiseen käyttöön matkalaisille. Ja että se on mieluista puuhaa eikä mitään salattavaa, meneehän siitä automaattisesti tieto verottajalle. Nähtävästi olin väärässä, se onkin häpeällistä ja salattavaa toimintaa.
En oikein ymmärrä kommenttiasi. Mutta joo, käsittääkseni tieto menee suoraan verottajalle.
Laitoin tiedot verottajalle myös itse ihan sen pohjalta mitä olin saanut siitä rahaa. Tuli sitten veroilmoitus niiden tietojen kanssa.
Huvittavaa miten netissä aina luullaan ettei porukka maksa veroja, kun puhutaan Airbnb toiminnasta. Toivottavasti tänäkin vuonna tehdään juttu siitä miten Airbnb toiminnassa toimittiin. Suuri osa toimijoista maksaa kyllä veronsa. Tai ehkä näen asian vain omasta perspektiivistä, jossa on vain tunnollisia veronmaksajia.
Mistä sä vedät tuon häpeällinen jutun oikein juttuusi? Se ettei halua juoruakoille levitellä tietoja, on ihan eri asia kuin, että kertoo verottajalle toimistaan. Airbnb rahoista tieto k u u l u u verottajalle, mutta Airbnb toiminta ei kuulu ilkikurisille puolitutuille. Ja jokainen hoitaa kyllä oman mainostamisensa... Kannattaa kysyä ennen kuin alkaa mainostaa toisen puolesta yhtään mitään. Jos henkilö ei somessa kaikille kerro kaikkea, niin tuskin se haluaa sunkaan juoruavan asioitaan, joista ei julkisesti puhu, muille.
Puuha on mieluisaa ja tapaa kivoja ihmisiä ympäri maailmaa, mutta ei sitä kaikki halua somessa levitellä kaikille, jos ei ole ammattimainen toimija, joka haluaa kaikki mahdolliset ihmiset kohteeseensa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko huomannut sen kartta ominaisuuden, jossa näkyy kaikki listaukset kartalla?
Pitää ensiksi laittaa ajanjakso milloin suunnittelee matkustavansa ja kaupunki. Se on mielestäni hyvä. Näkyy hinnat ja sijainti helposti.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea kun sä kuulostat vaikealta ja vainoharhaiselta ihmiseltä. Sinne voi kuka tahansa tehdä tunnuksen ja löytää sinun tietosi.
Ei mun mielestä ollenkaan. Sä kuulostat stalkkerilta :D
No ei kukaan miellä tuota salaisuudeksi, jota ei saisi kellekään kertoa. Todennäköisesti hän ajattelee tekevänsä sinulle palveluksen. Miksi ihmeessä et sanonut hänelle ettei asiasta saa puhua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea kun sä kuulostat vaikealta ja vainoharhaiselta ihmiseltä. Sinne voi kuka tahansa tehdä tunnuksen ja löytää sinun tietosi.
Ei mun mielestä.
Ap selitti ihan selkeästi asiansa ja nuo muut.
Ai kauhea, kuinka kirjoitat kuin yks kauhea Sanna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mielestä ollenkaan. Sä kuulostat stalkkerilta :D
Eli kun olen tehnyt tunnuksen ja katsellut, minne voisin mennä yöksi ja siinä samalla huomaan tutun asunnon, olen stalkkeri?
Omituinen ajattelutapa. En osannut ajatella miten vainoharhaisia ihmisiä on olemassa.
Ymmärrän ap:tä.
Sen olen itsekin elämässä oppinut, että omaisuudestaan kannattaa pitää päänsä kiinni. Mitä vähemmän tuttavat ja jopa perheen jäsenet tietävät, sen mukavampi ja rauhallisempi elämä. Kateuden määrä on uskomaton, ja selän takana peen puhumisen määrä, vaikka rehellisellä työllä olisit kaiken ansainnut.
Oliko se siis salaisuus?