Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette laihtuneet? En onnistu koskaan, +35kg

Vierailija
23.05.2020 |

Toivotonta, aina löydän itseni luovuttaneena. Välillä hyvä päivä ja syön terveellisesti. Eilen kokeilin viime kesän hellevaatteita ja olivat pieniä. Mitä tein v*tutukseen? Normaali ihminen olisi mennyt lenkille jasyönyt salaattia päivän. Minä tein vuoallisen lasagnea lohdutukseksi ja söin 3/4 osan. Sitten marjapiirakkaa puoli vuokaa.
Oli paha alkoholi ongelma ja +15kg ylipaino nousi +35kg ylipainoon. Nyt en juo mutta läski on ja pysyy.

Kommentit (217)

Vierailija
41/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut melkein 10kg pois viimeisen vuoden aikana. Kesät 17-19 meni juuri tuossa fiiliksessä, ei hitto näytän kamalalta. Kaikki lomakuvat järkyttäviä. Nyt talven ja kevään aikana sisuunnuin niin että savu nousi korvista. Nyt sen on tapahduttava!

Korona-lockdown alkoi jo maaliskuun alussa ja vaikka tein muutoksia jo aiemminkin, nyt ne korostuivat. Pääasiassa näillä keinoilla onnistuin:

1. Vhh-tyyppinen ruokailu. Runsaasti kasviksia, paljon rasvaa, maltillisesti proteiinia, vähän hh.

2. Kotiin ei herkkuja. Ei mitään. Ei edes sitä pientä sipsipussia.

3. Ulkona syöminen jäi onneksi lockdownin vuoksi kokonaan pois, sitä tuli ennen tehtyä paljon.

4. Uni. Ennen nukuin 00-06. Nyt olen nukkunut 00-09. En tiedä miten jatkan tätä kun kohta pitää palata töihin.

5. Joka päivä 90 min kävelyä ja/tai 30-45 min kotitreeniä käsipainoilla.

6. Jos on ollut herkkuhimoja, olen muistellut sitä kamalaa fiilistä kun kaikki läski on vyötäröllä (jep, mulla on se naisen suurin synti vartalotyyppinä - hoikat upeat jalat mutta kaikki laardi uimarenkaana). Olen ajatellut noita viime kesiä kuinka vähäenerginen ja surullinen oli. Punnitsen itseni joka aamu, tiedän ettei sovi kaikille, ja tsemppaan itseäni jokaisesta sadastakin grammasta. Olen hyvä, olen vahva, olen kaunis, minä pystyn tähän! Teen päivälle suunnitelman mitä syön ja kehun itseäni kun pysyn siinä. Hullun hommaa mutta mulle toimii :).

Tsemppiä!

Vierailija
42/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätin että leipäläpi aukeaa vain kolmesti päivässä ja annoskoko pidetään kohtuullisena. Leipä ja leivokset pois, ei mitään limun tai mehun kittailua, jos janottaa juon vettä. Lähtee paino tippumaan, ei kyse ole kuin itsekurista.

Itsekurilla ei laihduteta, ei sellaista kukaan kauaa jaksa. Ruuan pitää olla sellaista, että pysyy kylläisenä muutamalla ruokailukerralla päivässä ilman kärvistelyä.

Kommenttisi on täysin läpiuitettu viime vuosikymmenien "tasainen verensokeri"-propagandassa.

Mitä todennäköisimmin tämä toimii osalla ihmisistä, mutta ainakin minulle toimii kaikista parhaimmin se että syön säännöllisesti (harvoin) ja vien kropan paastoarvoille kunnolla yön aikana.

Jatkuva pupeltaminen kahden tunnin välein johtaa todella helposti liialliseen kalorien saantiin. Jos jokaisella ateriointikerralla syöt liikaa, päädyt vuorokaudessa ylettömään plussailuun kaloreissa.

Keho tottuu paastoarvoihin ja sen jälkeen ylensyönti on jopa vaikeaa.

Viime kädessä kyse on aivojen kemiasta ja kylläisyyskeskuksen reagoinnista kehojen lähettämiin hormoneihin. Jos sokeriarvot ovat jatkuvasti korkealla, aivot tottuvat jatkuvaan yltäkylläiseen nautintoon ja pyrkivät pitämään nautintoa yllä.

Todennäköisimmin kyse on siitä että erilaisilla ihmisillä on erilaisia tapoja siihen kuinka metabolismi toimii. Jollekin pienelle osalle jatkuva pupeltaminen toimii, mutta valitettavasti tämä ideologia on markkinoitu koko kansalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätin että leipäläpi aukeaa vain kolmesti päivässä ja annoskoko pidetään kohtuullisena. Leipä ja leivokset pois, ei mitään limun tai mehun kittailua, jos janottaa juon vettä. Lähtee paino tippumaan, ei kyse ole kuin itsekurista.

Itsekurilla ei laihduteta, ei sellaista kukaan kauaa jaksa. Ruuan pitää olla sellaista, että pysyy kylläisenä muutamalla ruokailukerralla päivässä ilman kärvistelyä.

Kommenttisi on täysin läpiuitettu viime vuosikymmenien "tasainen verensokeri"-propagandassa.

Mitä todennäköisimmin tämä toimii osalla ihmisistä, mutta ainakin minulle toimii kaikista parhaimmin se että syön säännöllisesti (harvoin) ja vien kropan paastoarvoille kunnolla yön aikana.

Jatkuva pupeltaminen kahden tunnin välein johtaa todella helposti liialliseen kalorien saantiin. Jos jokaisella ateriointikerralla syöt liikaa, päädyt vuorokaudessa ylettömään plussailuun kaloreissa.

Viime kädessä kyse on aivojen kemiasta ja kylläisyyskeskuksen reagoinnista kehojen lähettämiin hormoneihin. Jos sokeriarvot ovat jatkuvasti korkealla, aivot tottuvat jatkuvaan yltäkylläiseen nautintoon ja pyrkivät pitämään nautintoa yllä.

Todennäköisimmin kyse on siitä että erilaisilla ihmisillä on erilaisia tapoja siihen kuinka metabolismi toimii. Jollekin pienelle osalle jatkuva pupeltaminen toimii, mutta valitettavasti tämä ideologia on markkinoitu koko kansalle.

Missä kohtaa lainaamassasi viestissä puhuttiin kahden tunnin välein syömisestä tai yleensäkin usein syömisestä?

Vierailija
44/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin tunne-elämän ongelmia käsittelee syömällä, on hyvin vaikea laihtua pysyvästi. Mahdotonta. Opi kohtaamaan, sietämään ja hyväksymään tunteesi, siitä se lähtee. Terapiaa, jos isompia ongelmia.

Vierailija
45/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelemällä. Otin ensin tavoitteeksi 5000 askelta päivässä, sitten 10 000 ja nyt tavoitteenani on 15 000 askelta päivässä. Aina en siihen pääse, mutta pyrin sitä kohti. Minulla liikunta tasoittaa herkkuhimoja kaikkein tehokkaimmin, koska tulee oikea nälkä, johon tekee mieli syödä oikeaa ruokaa. Syön kotiruokaa. Huolehdin, että joka aterialla syön myös kasviksia, marjoja tai hedelmää. Vuoden alusta olen tällä tavoin hitaaseen tahtiin laihtunut kymmenisen kiloa. Minulla on vielä matkaa normaalipainoon, mutta tämä elämäntapa tuntuu omalta, eikä minulla ole kiire, sillä jo nyt veriarvot ovat parantuneet paljon. Oma motivaatio laihtumiseen oli terveyshuolet. Tykkään omasta kehostani myös ylipainoisena. Minulla on mahaa, mutta myös kivat rinnat ja ihana pylly ja reidet. 

Vierailija
46/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoon on monta syytä, eli monta psykologista ongelmaa.

Osa syö ahdistukseen, osa on sokerihiiriä, osa on alkoholisteja, osalla on elämänhallinta kateissa, osa on masentunut... tärkeintä on tunnistaa oma ongelma ja toimia sen mukaan.

Keinoja löytyy, ja apua löytyy, kunhan ongelman tunnistaa.

Vierailija
47/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laihduin, tiivistyi ja kroppa muokkautuu kun olin vähän vittuutunut omaan kroppaan, elämään ja olotilaan, tein yhden 10vko nettivalmennuksen, en lähtenyt mukaan ajatuksella, että "tämä on laihdutus kuuri, nyt laihdutan", kaipasin vain muutosta silloiseen tylsään elämään. Tein työtä käskettyä, otin ohjeet ja treenit kädet pystyssä vastaan, en kyseenalaistanut ohjeita tai nillottanut miksi tätä saa syödä ja tuota ei, tein treenit ja söin by the book. Paino tippui 6kg ja lihasmäärä kasvoin, rasvaprosentti tippui.

Mielestäni tähän vaikutti eniten oma, sisäinen asennoituminen tuohon projektiin

Vierailija
48/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin syömään puuroa ja kävellä. Söin kaikkea muuta kohtuullisesti paitsi sokerista luovuin sekä roskaruoasta. Lisäsin vihreää ja säännölliset ruoka-ajat 4- 5 kertaa päivässä. Otin tosi leppoisasti. Vuoden aikana katosi stressaamatta yli 20 ja seuraavana vuonna vielä kymmenen. Eli opettelin uudet elämäntavat. Pysyneet Poissa jo 3 vuotta. Painan 66 kg/ 178 cm. Ennen siis jotain sata kg.

Mietinkin sitä Mari Perankosken dieettiä, puuroa, puuroa ja paljon lenkkeilyä. Upeassa kunnossa on.

Ap

Niinpä. Ennen syötiin paljon hiilareita, puurot, vellit, talkkunapöperöt, leipää oli orret täynnä ja perunaa kellarissa. Eikä siltikään oltu lihavia.

Vierailija
49/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon saanut melkein 10kg pois viimeisen vuoden aikana. Kesät 17-19 meni juuri tuossa fiiliksessä, ei hitto näytän kamalalta. Kaikki lomakuvat järkyttäviä. Nyt talven ja kevään aikana sisuunnuin niin että savu nousi korvista. Nyt sen on tapahduttava!

Korona-lockdown alkoi jo maaliskuun alussa ja vaikka tein muutoksia jo aiemminkin, nyt ne korostuivat. Pääasiassa näillä keinoilla onnistuin:

1. Vhh-tyyppinen ruokailu. Runsaasti kasviksia, paljon rasvaa, maltillisesti proteiinia, vähän hh.

2. Kotiin ei herkkuja. Ei mitään. Ei edes sitä pientä sipsipussia.

3. Ulkona syöminen jäi onneksi lockdownin vuoksi kokonaan pois, sitä tuli ennen tehtyä paljon.

4. Uni. Ennen nukuin 00-06. Nyt olen nukkunut 00-09. En tiedä miten jatkan tätä kun kohta pitää palata töihin.

5. Joka päivä 90 min kävelyä ja/tai 30-45 min kotitreeniä käsipainoilla.

6. Jos on ollut herkkuhimoja, olen muistellut sitä kamalaa fiilistä kun kaikki läski on vyötäröllä (jep, mulla on se naisen suurin synti vartalotyyppinä - hoikat upeat jalat mutta kaikki laardi uimarenkaana). Olen ajatellut noita viime kesiä kuinka vähäenerginen ja surullinen oli. Punnitsen itseni joka aamu, tiedän ettei sovi kaikille, ja tsemppaan itseäni jokaisesta sadastakin grammasta. Olen hyvä, olen vahva, olen kaunis, minä pystyn tähän! Teen päivälle suunnitelman mitä syön ja kehun itseäni kun pysyn siinä. Hullun hommaa mutta mulle toimii :).

Tsemppiä!

Kiitos. Minäkin sisuunnun monta kertaa viikossa! Mutta jo iltapäivällä mässään.

Vierailija
50/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun laihduin, tiivistyi ja kroppa muokkautuu kun olin vähän vittuutunut omaan kroppaan, elämään ja olotilaan, tein yhden 10vko nettivalmennuksen, en lähtenyt mukaan ajatuksella, että "tämä on laihdutus kuuri, nyt laihdutan", kaipasin vain muutosta silloiseen tylsään elämään. Tein työtä käskettyä, otin ohjeet ja treenit kädet pystyssä vastaan, en kyseenalaistanut ohjeita tai nillottanut miksi tätä saa syödä ja tuota ei, tein treenit ja söin by the book. Paino tippui 6kg ja lihasmäärä kasvoin, rasvaprosentti tippui.

Mielestäni tähän vaikutti eniten oma, sisäinen asennoituminen tuohon projektiin

Kun saisikin positiivisen suhtautumisen päälle. Minulla on nykyään koko ajan melankolinen olo ja suhtaudun kaikkeen negatiivisesti, varsinkin omaan vartaloon, kasvoihin ja elämään yleensäkin. Alan tehdä muutoksia, mutta luovutan heti kun jokin alkaa v*tuttamaan

Ap

Vierailija
51/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin syödä oikein. -65 kg

Kiitos alapeukuista. Väärin tervehdytty. Menetin myös sokeri- ja verenpainetaudit.  Rahaa on säästynyt tuhansia euroja ;-)

Väärin laihdutettu! :D Näitä kommentteja - tässä ketjussa ja muissa vastaavissa - kun lukee, luulisi, että joka mamma on hoikka kuin pajunvitsa. Niin on asiantuntevaa juttua, että!

Vierailija
52/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep taitaa tällä palstalla ne "asiantuntijat" olla niitä pullukoita xD

Vierailija
53/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos alapeukuista. Väärin tervehdytty. Menetin myös sokeri- ja verenpainetaudit.  Rahaa on säästynyt tuhansia euroja ;-)

Tiedät kyllä itsekin miksi sait alapeukkuja. Se on tuo "Aloin syödä oikein" ja se ettet avannut yhtään mitä se tarkoittaa.

Vierailija
54/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät kyllä itsekin miksi sait alapeukkuja. Se on tuo "Aloin syödä oikein" ja se ettet avannut yhtään mitä se tarkoittaa.

Joo olisi kiva kuulla tarkemmin.

Vierailija
55/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö te odotatte jotain poppakonsteja laihtumiseen? Eikö kaikki keinot ole jo kokeiltu?

Vierailija
56/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken kaloreita ja syön välipalannälkään esimerkiksi naposteluporkkanoita tai minitomaatteja. 

Vierailija
57/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun verensokeri on korkealla, ei tee todellakaan mieli syödä yhtään mitään, varsinkaan mitään makeaa. Silloin on kuuma, oksettaa, väsyttää ja janottaa. Matala verensokeri taas saa himoitsemaan mitä tahansa hiilihydraattia nythetitällähetkellä. Nimenomaan tasainen verensokeri on ideaalein myös painonpudotukseen, silloin ei himoitse sokeria ja energiataso pysyy suht. samanlaisena koko ajan.

T. 1-tyypin diabeetikko

Vierailija
58/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt tarpeeksi ruokaa ja vain ruoka-aikoina. Sinulla tosin ongelmana ei näytä olevan herkut, kuten monella, vaan itse ruoka. Oletko kokeillut laihdutussovelluksia? Ala merkitsemään ruokasi ylös, jolloin heti näet kalorimäärän. Käy vaa'alla päivittäin. 

Vierailija
59/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin syömään puuroa ja kävellä. Söin kaikkea muuta kohtuullisesti paitsi sokerista luovuin sekä roskaruoasta. Lisäsin vihreää ja säännölliset ruoka-ajat 4- 5 kertaa päivässä. Otin tosi leppoisasti. Vuoden aikana katosi stressaamatta yli 20 ja seuraavana vuonna vielä kymmenen. Eli opettelin uudet elämäntavat. Pysyneet Poissa jo 3 vuotta. Painan 66 kg/ 178 cm. Ennen siis jotain sata kg.

Mietinkin sitä Mari Perankosken dieettiä, puuroa, puuroa ja paljon lenkkeilyä. Upeassa kunnossa on.

Ap

Niinpä. Ennen syötiin paljon hiilareita, puurot, vellit, talkkunapöperöt, leipää oli orret täynnä ja perunaa kellarissa. Eikä siltikään oltu lihavia.

Et sitten ymmärrä miten ihmisen metabolia toimii, että mihin tarvitaan hiilihydraatteja ja mihin proteiinia?

Vierailija
60/217 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka saman ruoan syömistä, olettaen että syöt normaalia kotiruokaa (minusta lasagne on sellaista). Syö vähemmän, vaihda normaalikokoinen ruokalautanen esim. Leipälautaseen ja pureskele jokainen suupala hyvin. Alkuun voit vaikka laskea, että jokaista suupalaa tulee pureskeltua 25 kertaa, ennen kuin nielaiset sen. Kylläisyyden tunne on elimistössä sellainen, että se tulee vähän viiveellä, joten pureskelun lisäksi syö hitaasti, vältä hotkimista ja varaa ruokailuun aikaa. Herkuttele juhlissa. Vaihda mehut/vissyt/limut veteen ja avot paino tippuu hitaasti, mutta varmasti.