Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotilanne ja lasten (3) omat huoneet.

Vierailija
23.05.2020 |

Miten olette ratkaisseet erotilanteessa lasten omat huoneet/tilat?

On lähestulkoon mahdotonta erotessa ostaa kaksi isoa asuntoa, jotta jokainen lapsi saisi molemmissa kodeissa omat huoneet.

Haluaisin kuulla tilanteessa koettuja oivalluksia ja erehdyksiä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muut veronmaksajat hoitaa. Lisätään vaan verotusta, niin voi sitten olla kaikilla omat huoneet ja kaikki on tyytyväisiä, vai miten se nyt meni sen vastuun kannossa nykyään???

Näinhän se näillä nykyihmisillä tuntuu olevan, ei toki kaikilla, mutta iso osa näitä ”käsi veronmaksajan taskuun” ihmisiä näyttää oleva.

Asumistuki pitää lopettaa JUST NYT, se vääristää koko asumisen ja autioittaa Suomen. Työpaikat keskitetään Suur-Helsingin alueelle ja asumista tuetaan järkyttävällä summilla ja nykynuoret pitävät tukea ansaittuna. Voi hitto sanon minä.

Vierailija
22/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmille yksi pieni asunto jossa asuvat vuorotellen silloin kun ei ole lapsiviikko. Näin ei tarvitse olla kolmea asuntoa.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä. Tässähän ei pääse oikeasti puolisostaan eroon ja kuitenkin virallinen ero sotkee talouden ja ihmissuhteet. Tuohon asumiskuvioon ei voi tuoda uusia kumppaneita. Ja edelleen on jotain yhteistä exän kanssa vaikka siitä piti päästä eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuisiko sellanen, että lapset asuu samassa osoitteessa kokoajan, vanhempi vaihtuisi vaikka viikon välein? Ja vanhemmilla omat pikkukämpät muualla

Ettäkö jatkaisin exän jälkien siivoista?

No thanks!

-ohis

Vierailija
24/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmille yksi pieni asunto jossa asuvat vuorotellen silloin kun ei ole lapsiviikko. Näin ei tarvitse olla kolmea asuntoa.

Jep, pidä kaikki avioliiton ongelmat mutta riko lasten koti -ratkaisu.

Vierailija
25/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat kaikki teini-iässä. Ajatus, että lapset pysyisivät samassa kodissa ja vanhemmilla olisi omat pienet, kuulostaa hyvältä, mutta olisiko kuitenkaan sen halvempaa kuin kaksi isoa asuntoa...

Ap

Halvimmalla pääsisi kun ottaisi yhden yksiön, jossa vanhemmat asuisi vuorotellen. Mutta ei varmaan kovin houkutteleva vaihtoehto. Viimeistään siinä vaiheessa kun mahdolliset uudet kumppanit tulee mukaan, voi tuo eksän tavaroissa hengailu käydä ikäväksi.

Omat kodit vanhemmille ja lapsista samaa sukupuolta olevat samaan huoneeseen, jos kaikki samaa niin vanhin yksinään. Äiti/isä voi nukkua olohuoneessa, jos neliö liian hintava.

Eihän se teininä kivaa ollut kun oli siskon kanssa yhteinen huone, mutta sillä mennään mitä on. Lisäksi ei siellä sen ikäisenä tullut paljon oltua. Eiköhän kaikki teilläkin järjesty!

Vierailija
26/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muut veronmaksajat hoitaa. Lisätään vaan verotusta, niin voi sitten olla kaikilla omat huoneet ja kaikki on tyytyväisiä, vai miten se nyt meni sen vastuun kannossa nykyään???

Näinhän se näillä nykyihmisillä tuntuu olevan, ei toki kaikilla, mutta iso osa näitä ”käsi veronmaksajan taskuun” ihmisiä näyttää oleva.

Asumistuki pitää lopettaa JUST NYT, se vääristää koko asumisen ja autioittaa Suomen. Työpaikat keskitetään Suur-Helsingin alueelle ja asumista tuetaan järkyttävällä summilla ja nykynuoret pitävät tukea ansaittuna. Voi hitto sanon minä.

Olen samaa mieltä. Aiemmin ajattelin, että asumistuki on perusteltu jotta asumiskeskuksissakin riittää tarvittavia pienpalkkaisten alojen työntekijöitä. Mutta nyt olen sitä mieltä että jääkööt ilman hyvää palvelua kun eivät halua siitä oikeasti maksaa.

Vierailija
27/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt näitä. Tässähän ei pääse oikeasti puolisostaan eroon ja kuitenkin virallinen ero sotkee talouden ja ihmissuhteet. Tuohon asumiskuvioon ei voi tuoda uusia kumppaneita. Ja edelleen on jotain yhteistä exän kanssa vaikka siitä piti päästä eroon.

Riippuu, millaiset välit on exän kanssa. Minulla on tosi hyvät välit exän kanssa ja nähdään usein (lapsiin liittyen). En koe, etten olisi päässyt eroon hänestä - koska kyllähän suhdemielessä olen, ja sitten toisaalta ei ole tarpeenkaan katkaista välejä kokonaan. En silti itse haluaisi tuollaista asumiskuviota, mutta voihan se joillekin toimia. En myöskään ymmärrä, miksi ei voisi olla uutta kumppania? Itselläni on uusi kumppani, mutta en suunnittele yhteenmuuttoa enkä mitään uusioperhettä. Joten jos minulla olisi tuollainen exän kanssa vuorotteluasunto, niin minähän voisin sitten kumppania nähdessä mennä vaikka hänen luokseen, niin ei tarvitse exän kanssa yhteisessä kämpässä olla.

Vierailija
28/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa viereiset rivitalo- tai kerrostaloasunnot, ja lapset voivat vapaasti seilata kummassa asunnossa tahansa. Yksi keino olisi rakennuttaa kokonaan uusi talo, johon tulee kummallekin se oma puoli ja väliovi väliin. Näin vanhemmat eivät joudu tappelemaan siivousvuoroista ja pyykinpesusta tai kuuntelemaa toisiaan mutta lapset voivat vapaasti liikkua molempien puoliskoissa.

Ja sitten kun toinen löytää uuden niin tämä on tosi iloinen paikka asua.

Ai meinaat, ettei rappukäytävässä pysty kohteliaasti tervehtimään vai?

Tottakai jos rakentavat uuden talon, tekevät siitä ns.paritalon eli omat piha-alueet ja vain lapsilla se vapaa pääsy talosta toiseen. Näin siis on tuttavaperhe tehnyt ja molemmilla jo uudet liitot ja uusia lapsiakin ja toimii hyvin. Erityisen helppoa on järjestää lasten juhlat (rippijuhlat, yo-juhlat), kun voi käyttää kahta keittiötä mutta tilaa riittää kaikille ja virallisen osuuden jälkeen voi viettää omalla porukalla juhlia ja juhlakalu käy molemmissa paikoissa.

Vierailija
29/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exän kanssa tulee aina olemaan jotain yhteistä: lapset. Ja jostain syystä ero pyritään aina järjestelemään mahdollisimman helpoksi aikuisille. Lapset saavat seilata kahden asunnon väliä tavaroidensa kanssa, mutta aikuisille pitää olla hyvä ja pysyvä asuinpaikka että olisi mahdollisuus löytää uusi kumppani.

Vierailija
30/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän erossa minä jäin asumaan lasten kanssa vanhaan kotiimme. Talo oli minun nimissä, mutta lainassa oli laskettu kahden tulot.

Lapsilla elämä muuttui niin paljon eron vuoksi, purin hammasta ja jäätiin asumaan vanhaan kotiin.

Tiukkaa on ollut, todella tiukkaa.

Kun lapsen lainan, yhtiövastikkeen, sekalaiset kulut 120 euroa, jää rahaa 20 euroa. Tämä ei tietenkään riitä ruokaan.

Olen tehnyt paljon kaikkea extraa ja kohta asuntolaina loppuu.

Epätoivoisinta on ollut olen laittanut ämpäriin lunta ja laittanut sen jääkaappiin. Lumi sulaessa luovuttaa lämpöä tai kylmyyttä.

Kun lumi suli, kaadoin sen vanhoihin pakasterasioihin, yöksi ulos ja jää kesti sulaa pidempään.

Veikkaan vaikutus sähkölaskussa voidaan puhua euroissa .

Nyt viimeisin oli lastenvahtina oleminen.

Poikani ystävän äiti on 5 lapsen äiti. Puhui yleisesti kun lapset olivat yhtäkkiä kotona, hänen pää oli hajoamassa.

Kävin päivittäin hakemassa 3 nuorinta lasta minun ruokatunnilla. Vein heidät lähipuistoon tunniksi ja vein takas kotiin.

Sain tästä palkaksi muovipussillisen kirppistavaraa.

Kirppistavaraa tuli todella paljon , sain viikko sitten jo loppuajan ns palkan.

Kuulun kirppisremmiin ja minulta haetaan 2 x vuodessa kotoa kuorma . Omistaja hakee tavarat, myy ja tilittää puolet. Itse olen vuosia saanut myytävät muista kodeista, vaihdantatalous toimii. Esim juuri lastenvahtipalvelu.

Ennen olen saanut rahana. Nyt saan ostaa, mitä on myynnissä.

Nyt sain edellisestä kuormasta mm jätesäkillisen villapaitoja. Puran ja teen niistä villasukkia. Jotka myyn.

Joka toinen viikko vuokraan yhden huoneista virolaiselle työmiehelle. Nyt tämä on loppu.

Paljon tälläistä pientä, jatkuvasti, jolloin lopputulos on, pääsen plussalle .

Aika kova uhraus on ollut asunnon vuoksi. Toisaalta asunnon hinta on noussut jatkuvasti.

Vierailija
31/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa, että pääsisikö tässä oikeasti omilleen näin? Miten hoituisi alkuperäisen kodin kulut lasten asuessa siellä ja myynti vuosia eron jälkeen? Ja uudet kumppanit olisi vaikea tuoda tähän kuvioon, exän kanssa yhteiseen kotiin. Monta muttaa.

Ap

Vierailija
32/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa, että pääsisikö tässä oikeasti omilleen näin? Miten hoituisi alkuperäisen kodin kulut lasten asuessa siellä ja myynti vuosia eron jälkeen? Ja uudet kumppanit olisi vaikea tuoda tähän kuvioon, exän kanssa yhteiseen kotiin. Monta muttaa.

Ap

Miksi eroatte?

Vierailija
33/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En osannut ensin tehdä vastausta toisen kommenttiin. Vastaukseni oli tähän ylläolevaan.

Ap

Vierailija
34/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa viereiset rivitalo- tai kerrostaloasunnot, ja lapset voivat vapaasti seilata kummassa asunnossa tahansa. Yksi keino olisi rakennuttaa kokonaan uusi talo, johon tulee kummallekin se oma puoli ja väliovi väliin. Näin vanhemmat eivät joudu tappelemaan siivousvuoroista ja pyykinpesusta tai kuuntelemaa toisiaan mutta lapset voivat vapaasti liikkua molempien puoliskoissa.

Ja sitten kun toinen löytää uuden niin tämä on tosi iloinen paikka asua.

Ai meinaat, ettei rappukäytävässä pysty kohteliaasti tervehtimään vai?

Tottakai jos rakentavat uuden talon, tekevät siitä ns.paritalon eli omat piha-alueet ja vain lapsilla se vapaa pääsy talosta toiseen. Näin siis on tuttavaperhe tehnyt ja molemmilla jo uudet liitot ja uusia lapsiakin ja toimii hyvin. Erityisen helppoa on järjestää lasten juhlat (rippijuhlat, yo-juhlat), kun voi käyttää kahta keittiötä mutta tilaa riittää kaikille ja virallisen osuuden jälkeen voi viettää omalla porukalla juhlia ja juhlakalu käy molemmissa paikoissa.

Kuulostaa hirveältä.

Vierailija
35/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vanha koti pitää väkisin pitää niin miksi ei jatka liittoon kunnes lapset lähtee? Fakta on että erotessa käy rahat vähiin

Vierailija
36/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

miksi niitä uusia kumppaneita pitää heti saada? Eikö voisi hetkeksi keskittyä lapsiin ja omaan itseensä?

Vierailija
37/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko erota?

Mikä se teidän pakko on?

Itse jäin avioliittoon juurikin lasten vuoksi. Pettäjän se mies joo, mutta vaakakupissa oli lasten hyvinvointi ja talous. Jos mies olisi ollut hakkaajaksi , alkoholisti tai rahanhölvääjä niin sitten olisi lähtenyt. Ei liiton tarvitse perustua rakkauteen, vanhemmiten alkaa arvostaa muitakin asioita.

Mä en kyllä voisi arvostaa pettänyttä miestä. Kunnioitus menisi täysin. Erossa sen pystyisi ehkä piilottamaan lapsilta, yhdessä asuessa ei mitenkään .

Vierailija
38/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exän kanssa tulee aina olemaan jotain yhteistä: lapset. Ja jostain syystä ero pyritään aina järjestelemään mahdollisimman helpoksi aikuisille. Lapset saavat seilata kahden asunnon väliä tavaroidensa kanssa, mutta aikuisille pitää olla hyvä ja pysyvä asuinpaikka että olisi mahdollisuus löytää uusi kumppani.

Eroaminen on sen verran rankka kokemus, että siitä on melkeinpä pakko yrittää tehdä mahdollisimman siedettävää aikuisillekkin, että heistä ylipäätään on vielä vanhemmiksi. Jotenkin siitä on vaan pakko päästä eteen päin ja aika monelle exän kanssa yhdessä hengailu ei tee sitä helpommaksi tai nopeammaksi.

Vierailija
39/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajatellut että riittää kun toisessa päässä on omat huoneet ja toisessa jaettu. Tosin olen muutenkin toiveikas sen suhteen että lapset voi tulla ja mennä kahden kodin välillä vapaasti, niin että jos tarvitsee sitä omaa tilaa voi olla siellä kodissa missä on oma huone. Monet erot vaan taitaa olla sellaisia että halutaan tarkkaan määrätä milloin lapsi on missäkin.

Tuo toimii meillä. Riippuu tietysti ihan yksilöllisisistä tilanteista mikä on lasten kannalta oikeudenmukainen järjestely. Jos lapsia kohdellaan tasavertaisesti niin huoneiden epäsuhtaisesta määrästä ei tule ongelmaa.

Vierailija
40/47 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko erota?

Mikä se teidän pakko on?

Itse jäin avioliittoon juurikin lasten vuoksi. Pettäjän se mies joo, mutta vaakakupissa oli lasten hyvinvointi ja talous. Jos mies olisi ollut hakkaajaksi , alkoholisti tai rahanhölvääjä niin sitten olisi lähtenyt. Ei liiton tarvitse perustua rakkauteen, vanhemmiten alkaa arvostaa muitakin asioita.

Sä olet katkera jo nyt. Käsi sydämellä, toivoisitko että lapsesikin jäisivät tuollaisessa tilanteessa paikoilleen, elämään onnettomana ties miten pitkään? Ajatteletko että he toivovat sinulta tätä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi