Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pidetään paheksuttavana ja hävettävänä jos aikuinen ihminen pelaa videopelejä ja konsolilla tai katsoo animaatiosarjoja?

Vierailija
22.05.2020 |

Miksi pidetään paheksuttavana ja hävettävänä jos aikuinen ihminen pelaa videopelejä ja konsolilla tai katsoo animaatiosarjoja? Kysyn miksi? Miksi vain lapset saisivat pelata videopelejä ja konsolilla tai katsoa animaatiosarjoja?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetäänkö oikeasti?

Vierailija
2/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä kuka paheksuu? Olen itse it-alalla oleva yli nelikymppinen ja minun tuttavapiirissä useimmat pelaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä kuka paheksuu? Olen itse it-alalla oleva yli nelikymppinen ja minun tuttavapiirissä useimmat pelaa.

Ne jotka eivät pelaa. Useimmat pitää mölyt mahassa ja paheksuu salassa selän takana, mutta kettumaisimmat sanovat sen ääneen tai tulevat jopa sanomaan sen päin naamaa.

Vierailija
4/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo vähän lapsellisia harrastuksia, mutta ei noita suoranaisesti kai paheksuta, ellei nuo sitten ole elämän koko sisältö. Onhan vaikka näytelmäkirjallisuus ylevämpi harrastus kuin lastenohjelmat, tai urheiluharrastus hyödyllisempi ajanviete kuin Super Marion hakkaaminen. Vai onko joku ihan tosissaan eri mieltä?

Vierailija
5/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä uskallan kertoa että katson animea ja pelaan :D Disney klassikot on aivan ihania ja muutenki animaatiot on lähellä sydäntäni.

N30

Vierailija
6/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidetäänkö oikeasti?

Kyllä niitäkin ihmisiä on. Ikävä kyllä ja kaikissa ikäluokissa.

Vierailija
7/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo vähän lapsellisia harrastuksia, mutta ei noita suoranaisesti kai paheksuta, ellei nuo sitten ole elämän koko sisältö. Onhan vaikka näytelmäkirjallisuus ylevämpi harrastus kuin lastenohjelmat, tai urheiluharrastus hyödyllisempi ajanviete kuin Super Marion hakkaaminen. Vai onko joku ihan tosissaan eri mieltä?

Millä tavalla joku Civilizationin pelaaminen on "lapsellisempaa" kuin se että 36v aikuinen ihminen katsoo jotain Temptation Island-känniläisten elämänkoululaisten toilailuja?

Vierailija
8/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Mä teen tuota kaikkea. En ole huomannut paheksuntaa.

Nainen 55 v.

Vierailija
9/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me niistä välitetä. Pidetään omaa kivaa keskenämme ja ollaan tyytyväisiä ja onnellisia.

Vierailija
10/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla joku Civilizationin pelaaminen on "lapsellisempaa" kuin se että 36v aikuinen ihminen katsoo jotain Temptation Island-känniläisten elämänkoululaisten toilailuja?

Tämä. Kyllä vain fakta on se, että nämä pelivihaajat ovat itse niitä 80äo elämänkoululaisia jotka eivät peleistä ja niiden monimuotoisuudesta ja antoisuudesta ymmärrä pätkän vertaa. Hyvä jos kykenevät edes sisäistämään jotain pasianssia. Nämä pitävät suurinta melua siitä miten "meidän lapset eivät ainakaan PELAA".

Vierailija
11/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exälläni oli peliaddiktio. En niinkään paheksunut pelaamista kuin sitä että toinen ei osallistunut lastenhoitoon ja kotihommiin (jotka ovat molempien aikuisten vastuita terveessä suhteessa) vaan pelasi aamuyöhön. Nukkui 3 tuntia ja valitti ettei jaksa. No eihän sitä jaksa kun kaikki energia menee pelaamiseen. Kesät talvet pelasi. Jäin yksin ja rakkaus kuoli. Traumat jäi. Jos deitti kertoo pelaavansa niin se on mulle välitön turn off ja kiitos hei! Varmasti on myös kohtuupelaajia mutta en ota riskiä.

Vierailija
12/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka eivät pelaa. Useimmat pitää mölyt mahassa ja paheksuu salassa selän takana, mutta kettumaisimmat sanovat sen ääneen tai tulevat jopa sanomaan sen päin naamaa.

Ei tämä koske pelkästään pelaamista. Ihan samoin ihmiset, jotka eivät lue, paheksuvat niitä, jotka lukevat. Ja ne jotka eivät kerää Muumi-mukeja, lyttäävät ne, jotka keräävät. Kotona viihtyvät ihmiset eivät voi ymmärtää miksi joku lentelee ulkomaille lomalle saastuttamaan maapalloa.

Oma elämäntyyli ja omat harrastukset ovat se ainoa oikea vaihtoehto.

Vierailija
13/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs tähän nyt Temptation Island revittiin? Jos teidän sosiaalisissa piireissänne vaihtoehdot ovat tietokonepelit ja tosi-tv, niin kuulostaa aika ankealta.

Vierailija
14/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kertoo jotain ihmisestä että on kiinnostunut kakaroiden jutuista. Itse olen yrittänyt katsoa jotain animea, mutta en vaan saa niin lapsellisista jutuista mitään irti.

Vierailija
15/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä koske pelkästään pelaamista. Ihan samoin ihmiset, jotka eivät lue, paheksuvat niitä, jotka lukevat. Ja ne jotka eivät kerää Muumi-mukeja, lyttäävät ne, jotka keräävät. Kotona viihtyvät ihmiset eivät voi ymmärtää miksi joku lentelee ulkomaille lomalle saastuttamaan maapalloa.

Oma elämäntyyli ja omat harrastukset ovat se ainoa oikea vaihtoehto.

Niinpä. Eikä kenekään kannata antaa sen, mitä muut ajattelee, määrätä sitä mitä itse omassa elämässään tekee. MInulle esimerkiksi on ihan sama vaikka koko muu maailma paheksuisi tietokonepeliharrastustani, ei kiinnosta heidän mielipide. Ja koska elän yksin eikä ole lapsia, pelaamiseni ei myös häiritse ketään.

Vierailija
16/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies pelaa pojan kanssa konsolilla ja minusta se on vain mukavaa. Minun mies juo erittäin harvoin, mutta viimeksi krapulassa kun makasi sängyssä ja oli telkkarissa youtube päällä. Kysyin mitä katsot. He-man ja tohtori sykeröä. Nauratti ja kysyin miksi, niin en mä tiedä, ehkä tulee taas lapsuus mieleen ja jotenkin niin huvittavaa, kun nykyanimaatiot on tietokoneilla tehty ja näiden kanssa me kasvettiin. Minä jäin katsomaan kainaloon tohtori sykeröä, niin en muistanut, että se dubbaus oli tehty aika surkeasti, koska englannin kieli kuului sieltä alta. Se vaan tuntui hyvältä ja huvittavalta. Katsottiin monta jaksoa ja naureskeltiin. Sitten lopuksi tao tao ja peukaloisten retket. Oli yksi suhteemme parhaista illoista jotenkin. Molemmilla lapsuus tuli mieleen ja saatiin aikuisina olla ja muistelemassa.

Vierailija
17/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäs tähän nyt Temptation Island revittiin? Jos teidän sosiaalisissa piireissänne vaihtoehdot ovat tietokonepelit ja tosi-tv, niin kuulostaa aika ankealta.

Tyypillinen geimereiden puolustautuminen. Aina samat argumentit. Jos kritisoit pelejä niin katsot temppareita. Toinen tyypillinen argumentti on että jonkun taikatonttupelin pelaaminen on ihan sama kuin jos luet Dostojevskia.

Vierailija
18/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tulee mieleen, että eikä sulla todellakaan ole muuta tekemistä?!

Vierailija
19/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pari kk sitten ostettiin uudet pelikoneet kun edelliset alkoi jo heitteleen lusikoita nurkkiin.

Mies pelaa myös ja lapset. Tosin lapset tykkää enempi pleikkarista.

Jos se on joillekin ongelma että meillä pelataan niin olkoot sitten niin. Meillä tämä harrastus sitoo koko poppoon yhteen kun ollaan kaikki kiinnostuttu samasta asiasta :)

Käydään me myös metsäretkillä ja mökkeilemässä (sähkötön eräjorma mökki) jos nyt joku alkaa naputtamaan ulkona olemisesta.

Vierailija
20/26 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen geimereiden puolustautuminen. Aina samat argumentit. Jos kritisoit pelejä niin katsot temppareita. Toinen tyypillinen argumentti on että jonkun taikatonttupelin pelaaminen on ihan sama kuin jos luet Dostojevskia.

Taikatonttupeli? Voisin kokeilla, kuulostaa hauskalta.

- eri