Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko rahaa yo-lahjaksi nykyään?

Vierailija
22.05.2020 |

Ystävän lapsen lakkiaiset. Ei siis perheenjäsen, ei bestiksen lapsi mutta ihan ystäväksi laskisin hänen äitinsä. Tyttöä en tunne kuin pintapuolisesti, mutta uskoisin että kutsu lakkiaisiin tulee. Minkälainen summa nykyään on "tyypillistä" antaa ylioppilaalle? Etten antaisi liian vähän ainakaan... Mutta viime vuosina ei ole lakkiaisia ollut suvussa, en ole oikein ajan tasalla.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä:

Ystävän lapselle 50 eur

Kummilapselle 100 eur

Sisaruksen lapselle 300-400 eur

Vierailija
42/55 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kummilapselle annoin viimekeväänä 200 euroa. Serkun lapsen juhlissa pyörähdin myös (serkku on läheinen mutta lapsensa ei niinkään) ja hänelle vein Marimekon kahvikupin jonka sisällä 20 euron seteli. Kysyin siis etukäteen onko lahjatoiveita ja äitinsä kertoi että kerää Marimekon astioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satasta vähempää kehtaa antaa kenellekään.

Vierailija
44/55 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryyppäämiseen en anna rahoja. Ostan jotain muuta.

Jos haluaa suunnata lahjarahan käyttötarkoitusta, niin suosittelen ostamaan lahjakortin johonkin itse valitsemaansa kivaan yritykseen.

Lahjakortti on myös paljon persoonallisempi ja mieleenpainuvampi lahja kuin pelkkä raha. Ylioppilas muistaa toivottavasti vielä vuosienkin päästä mitä sai lahjaksi juuri sinulta tai juuri teidän perheeltä. Näin ei välttämättä käy rahalahjojen kohdalla.

Vierailija
45/55 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryyppäämiseen en anna rahoja. Ostan jotain muuta.

Jos haluaa suunnata lahjarahan käyttötarkoitusta, niin suosittelen ostamaan lahjakortin johonkin itse valitsemaansa kivaan yritykseen.

Lahjakortti on myös paljon persoonallisempi ja mieleenpainuvampi lahja kuin pelkkä raha. Ylioppilas muistaa toivottavasti vielä vuosienkin päästä mitä sai lahjaksi juuri sinulta tai juuri teidän perheeltä. Näin ei välttämättä käy rahalahjojen kohdalla.

Lahjakortti-ideoita:

https://www.vauva.fi/keskustelu/4174024/lahjakortti-valmistujaislahjaks…

Vierailija
46/55 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v...u! Älkää nyt ainakaan vuohia / kaivoja antako.

Vierailija
47/55 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä:

Ystävän lapselle 50 eur

Kummilapselle 100 eur

Sisaruksen lapselle 300-400 eur

Oikeasti sisaruksen lapselle 300-400?

Vierailija
48/55 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tilanteessa itse veisin, vaikka ruusun/ruusuja; ethän tunne ihmistä, jota juhlitaan.

Vierailija
49/55 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme antaneet tuossa tilanteessa 50 e. Kolmesti tänä vuonna. Neljäs oli kummilapsi ja hänelle 100 e.

Akseli Helsinki-Espoo.

Vierailija
50/55 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri annoin vastaavassa tapauksessa 100. Lakkiaiset siis siirtyivät koronan takia tälle keväälle. Tuntui nololta antaa vähemmän, vaikken nuorta tunnekaan. Tunnen kuitenkin äidin hyvin, ja hän on auttanut minua paljon, ollaan monta kertaa viikossa tekemisissä vaikkei bestiksiä ollakaan.

Etäisemmälle kaverille tai siis hänen lapselleen annoin 50.

20 voisin antaa vaikka työkaverin tai harrastuspiirin tuttavan lapselle jos sattuisi lakkiaisiin kutsumaan.

Kummilapselle 100 - 150, toisen kanssa ei koskaan oltu kunnolla tekemisissä kun muuttivat Ruotsiin. Toisen sylikummina olin, ja paljon tekemisissä. Pari kummilasta vielä lakittamatta, katsotaan muuttuuko summat muutamassa vuodessa.

Sisarusten j miehen sisarusten lapsille on mennyt viime vuosina 200. He kaikki asuvat aika kaukana meistä, ei olla tiiviisti tekemisissä mut silti vähempi olisi ollut vähän loukkaavaa.

Vierailija
51/55 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion antaa kummilapselle 50€. Olen itse pienituloinen, lapsen perhe taas suurituloinen. Joten tulee saamaan suvultaan satasia. Minun muutamat kympit enemmän tai vähemmän eivät siis hetkauta saajaa suuntaan jos toiseen, mutta itselleni niillä on iso merkitys ruokarahana. Omille lapsilleni säästän sen 100€/lapsi. Eli: oman maksukyvyn mukaan antaisin.

Vierailija
52/55 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen: Jos lapselle on säästetty lapsilisät 17vuoden ajan, hän ei mielestäni ole rahan tarpeessa esim muuttaakseen opiskelemaan muutenkaan. Omassa nuoruudessani yo-rahoilla ostettiin ensimmäiset omat huonekalut ym hyödyllistä.

Vierailija
53/55 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti todistuksesta. Ei kai palstalaiset anna ABBAn todistuksesta samaa rahasummaa kuin laudatureista?

Niin että ovella varmaan pitää jo kysellä, että "Missäs se sun todistus on, näytäppä sitä?!!" ja siinä samalla alkaa kaivamaan rahapussista rahaa?

Vierailija
54/55 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä verran antaisitte yo-lahjaksi pomon lapselle? En ole menossa juhliin, emmekä ole läheisiä. Ylioppilaan ole nähnyt muutaman kerran ohimennen. Työpaikka on isohko. Onko 10 tai 20 e tilille liian vähän? Minulla on monia muistettavia. Sisarusteni lapsille olen antanut 150 euroa, serkun lapsille 50 e. 

Vierailija
55/55 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle kummilapselle annoin viimekeväänä 200 euroa. Serkun lapsen juhlissa pyörähdin myös (serkku on läheinen mutta lapsensa ei niinkään) ja hänelle vein Marimekon kahvikupin jonka sisällä 20 euron seteli. Kysyin siis etukäteen onko lahjatoiveita ja äitinsä kertoi että kerää Marimekon astioita.

Hah hah, siis äiti kerää lapselleen Marimekon kippoja ja kuppeja :D joita lapsi arvostaa kuin kiloa, hmm 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän