Miesten valitus siivoamisesta
Mikä kumma siinä oikein on että miesten mielestä siivoaminen on ainoa olemassa oleva kotityö, ja lisäksi se on naisen tehtävä. entäpä lastenhoito tuntuu että moni mies jättää lastenhoidon täysin vaimonsa varaan ja kun nainen ei sitten lisäksi jaksa hoitaa siivousta, niin siitä sitten valitetaan, vaikka mies itse olisi työttömänä ja pelaisi kaiket päivät ja lojuisi vain sohvalla kotona. Ei anneta arvoa sille että vaimo on yöhoitanut, ruokkinut ja ulkoiluttanut lapset ja pessyt pyykit. Ei sanaakaan kiitokseksi näistä tai jos ehkä kiitos tuleekin niin se ei vähennä valitusta kodin siisteystilasta joka sekin jätetään hyvin pitkälle naisen varaan.
Kommentit (46)
Moni nainen mahdollistaa. Hoksaamattoman tai aloituskyvyttömän kanssa suu auki ja annat kaksi vaihtoehtoa niinkuin lapsille, teetkö ruokaa vai pesetkö pyykit?
Ja sitten tietenkin kun ollaan niin loukkaantuneita ja vihaisia siitä että nainen ei jaksa siivota, niin miehellä onkin oikeus itsellään jättää aivan kaikki hommat tekemättä ja vain valittaa. 🙁
Haluaisin vastauksia miehiltä. Miten he oikein oikeuttavat tällaisen ajatustavan? Minusta se vielä jopa voi olla ok että teen lähes yksin kaiken, tai sitten se että mies tekee paljon ja valittaa jos minä en tee, mutta ei se että minä teen yksin kaiken ja mies valittaa. Minä teen käytännössä koko ajan mutta en valita enkä painosta miestä. Silti hänestä on ok valittaa minulle.
Oma mies jaksaa ihmetyttää. Hän kyllä huomauttaa, jos on jotain sotkua tai siivottavaa, mutta ei itse tee mitään. Milloin on roskis täynnä tai jotain vanhenevaa jääkaapissa. Kaikkein "paras" on se, kun mies valittaa tiskipöydällä olevista roskista. Hän ei jaksa lajitella roskia, joten jättää ne sitten tiskipöydälle. Sitä voikin sitten myöhemmin sanoa, miksi ne on siinä eikä roskiksessa.
Jo toinen avioliitto on kaatumassa tähän samaan että mies ei tee ja valittaa ja käyttäytyy hyvin hyvin ikävästi, jolloin yhdessäolo ei tunnu enää järkevältä 🙁
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vastauksia miehiltä. Miten he oikein oikeuttavat tällaisen ajatustavan? Minusta se vielä jopa voi olla ok että teen lähes yksin kaiken, tai sitten se että mies tekee paljon ja valittaa jos minä en tee, mutta ei se että minä teen yksin kaiken ja mies valittaa. Minä teen käytännössä koko ajan mutta en valita enkä painosta miestä. Silti hänestä on ok valittaa minulle.
En minä oikeuta tuollaista ajatustapaa. Teen kotitöitä siinä missä vaimokin, meillä ei kummankaan tarvitse valittaa toiselle.
Ja mitä väliä sillä om sinulle, miten minä toimin ja ajattelen? Emme kuitenkaan asu yhdessä.
Tuossa lihavoituna on ongelmasi ydin. Kysy mieheltäsi, "miksi toimit näin?" Sano miehellesi, että tämä ei ole ok. Sano minkä pitää muuttua. Jos ei muutu, pistä lusikat jakoon. Keskustelupalstalla uliseminen on ihan yhtä tyhjän kanssa.
M44
Vierailija kirjoitti:
Jo toinen avioliitto on kaatumassa tähän samaan että mies ei tee ja valittaa ja käyttäytyy hyvin hyvin ikävästi, jolloin yhdessäolo ei tunnu enää järkevältä 🙁
Kadehdittavan hienoa ihmistuntemusta....
Tuo yhdessäsiivoaminen on hyvä tapa. Kumpikin tekee tasan saman ajan.
Laittakaa ne miehetkin kotitöihin piste. Jos ei ole äidin hoivissa oppineet että kotityöt jaetaan perheen kesken niin sit on jo korkea aika opetella työnjako.
Vierailija kirjoitti:
Oma mies jaksaa ihmetyttää. Hän kyllä huomauttaa, jos on jotain sotkua tai siivottavaa, mutta ei itse tee mitään. Milloin on roskis täynnä tai jotain vanhenevaa jääkaapissa. Kaikkein "paras" on se, kun mies valittaa tiskipöydällä olevista roskista. Hän ei jaksa lajitella roskia, joten jättää ne sitten tiskipöydälle. Sitä voikin sitten myöhemmin sanoa, miksi ne on siinä eikä roskiksessa.
Wtf? Jaksatko kuunnella tuollaista montakin kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wtf? Jaksatko kuunnella tuollaista montakin kertaa?
Olen sanonut, että pistä ne roskiin, jos noin ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
No kysy siltä mieheltäsi, ei kukaan muu voi hänen tekemisistään vastata.
Itse asun yksin, enkä koe että minulla on mitään kotitöitä. Ihmettelen hieman, miten joidenkin mielestä tavallinen elämä tuntuu jotenkin niin hirveän raskaalta, mutta jokaisella on varmaan omat ongelmansa ja syynsä niille.
Raskasta fyysistä työtä tekevänä miehenä voin sanoa että kotona tuista nauttiva emakko joutaa ihan hyvin vähintään kotona tekemään ne kotityöt kokonaan sillä välin kun itse käyn töissä. On se perkele kumma että pitää töitten jälkeen vielä puolet kotitöistä tehdä kun toinen istuu päivästä toiseen kotona lakatessa kynsiään tai chättäillessa facebookkiin.
Vierailija kirjoitti:
Raskasta fyysistä työtä tekevänä miehenä voin sanoa että kotona tuista nauttiva emakko joutaa ihan hyvin vähintään kotona tekemään ne kotityöt kokonaan sillä välin kun itse käyn töissä. On se perkele kumma että pitää töitten jälkeen vielä puolet kotitöistä tehdä kun toinen istuu päivästä toiseen kotona lakatessa kynsiään tai chättäillessa facebookkiin.
Minkä takia sä olet tuollaisen kanssa? Kengi se pihalle, niin niille loismiehillekin tehdään.
Heh, minun mieheni lähinnä valittaa siivoamisen liittyen siitä, jos jätän tavaroita levälleen. Itse siivoan kyllä ahkerasti ja puhdasta pitää olla, mutta minulle ei ole maailmanloppu jos postit ovat eteisen pöydällä.
Tutkimusten mukaan naisen kanssa elävät miehet käyttävät kotitöihin paljon enemmän aikaa kuin yksin asuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia sä olet tuollaisen kanssa? Kengi se pihalle, niin niille loismiehillekin tehdään.
Seksi on uskomattoman hyvää ja erittäin isot rinnat.
Muuten meh.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää nämä, että kysellään miehiltä, miksi oma mies käyttäytyy niin kuin käyttyy. Vauvapalstalla tämä on tavallaan vielä ok, mutta kun näihin tyyppeihin törmää elävässä elämässä koko ajan.
Miehenä voin kertoa, etten tunne miestäsi. En tiedä hänen motiivejaan, enkä ajatusmallejaan. Ei varmaan hyödytä, että arvailen niitä?
Ihmettelen kuitenkin sitä, että joku ajattelee, että kaikki miehet/ naiset ovat samanlaisia. Jotenkin sitä aina kuvittelee, että parisuhteeseen etsii sitä omaa sielunkumppania, jotain joka on erilainen (en nyt ehkä mitenkään supererilainen), joka kanssa on yhteisiä arvoja, unelmia ja hyvä olla. Ilmeisesti joku ottaa sen ensimmäisen vastaantulijan ja alkaa sitten ihmetellä, miksi nämä on tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi on uskomattoman hyvää ja erittäin isot rinnat.
Muuten meh.
No sittenhän ei varmaan auta kuin kestää, jos ei aio tehdä asialle mitään, vai mitä? Valittamalla asiat eivät ikinä muutu.
Eksän kanssa jaoimme kotityöt. Yhdessä siivosimme viikonloppuna tunnin tehden erilaisia hommia. Tiskikone laitettiin pyörimään, kun se oli täynnä ja tyhjennettiin astioiden kuivuttua. Pyykit pestiin kun pyykkikori oli täynnä jne.