Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pituus on naisille niin tärkeää?

Vierailija
21.05.2020 |

Deittipalstoilla -sovelluksissa kaikki naiset hakee yli 180-senttistä miestä, tai nykyään miehen pitää olla melkeinpä vähintään 185 cm. Ja alle 175 cm miehillä ei ole mitään jakoa noilla markkinoilla.

Miksi miehen pituus on niin hirveän tärkeä asia naisille? Sillehän ei mies voi edes tehdä mitään, toisin kuin esim. ylipainolle, jonka saa laihduttamalla pois.

Kommentit (271)

Vierailija
21/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näissä "miksi naisille ei kelpaa se ja se" - jutuissa, että mitähän huippumalli-tasoisia naisia näissä tarkoitetaan.

Minulle riitti se, että mies on edes vähän minua pidempi. Ja koska olen 165cm, niin tämä ei ole mahdoton kriteeri. Mutta olenkin tavallinen ja tylsä. En ole ruma, mutta tuskin missikisoissa pärjäisin.

Tinderissä tuo "yli 180 cm" on joka toisella naisella.

Höpönlöpö, olen katsonut vierestä kun miespuolinen kaveri selaa Tinderiä eikä ole edes joka kymmenennellä naisella pituuskriteeriä. Loukkaannut nyt niistä muutamasta ja päätät että "kaikki naiset".

Vierailija
22/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle asia on aivan samantekevä, mutta onhan se hassua jos naiset valittaa miesten "pinnallisista" ulkonäkövaatimuksista, mutta itse asettaa vaatimuksia ulkonäölle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, sillä itse en pidä pitkistä ja/tai minua huomattavasti isommista miehistä.

Pituudella on minulle väliä, mutta toisinpäin kuin naisilla yleensä, eli minä nimenomaan _en_ halua itseäni (huomattavasti) pidempää miestä.

Joku 180cm on vielä ihan ok (itse olen 175cm), mutta sen yli alkaa olla jo liikaa.

20cm pituusero on jo turn-off.

Haluan suunnilleen itseni kokoisen miehen, en huomattavaa pituus- tai kokoeroa.

En myöskään määrittele itseäni miehen ulkonäön kautta eikä miehen tarvitse pönkittää minun ulkoista loistoani, eli minulla ei ole tarvetta näyttää miehen rinnalla esim. nuorelta, kauniimmalta, pieneltä tms.

Minä olen minä, eikä käsitys itsestäni muutu sen mukaan minkä näköinen tai kokoinen ihminen vierelläni seisoo.

Vierailija
24/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran vastaan: Ei ole tärkeää mutta mielellään n. 170-175cm mies.

Vierailija
25/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että on. Karsiutuu tietynlaiset naiset heti pois. Siinä ei tietenkään ole mitään vikaa jos tykkää pitkistä miehistä, mutta kategorinen rajaus tällaisessa asiassa jo ennen tutustumista on järjetöntä.

Vierailija
26/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni toivoi itseään 0-10 vuotta nuorempaa, hoikkaa tai normaalivartaloista naista, kaunistakin toivoi. Olen hänen ikäisensä, keikun normaalipainon ylärajoilla / lievän ylipainon puolella. Meikattuna ihan suhteellisen kaunis, ilman meikkiä ihan aneeminen tapaus. Välillä ajattelen, että joutui tyytymään minuun, enkä ole pysynyt vastaamaan hänen toiveisiinsa.

Sitten mietin, että toivoinhan itsekin mm. isoa munaa (se ei toki lukenut aivan suoraan treffi-ilmoituksessa) ja minua pidempää miestä, joka pukeutuu klassisen tyylikkäästi. No, on hän minua pidempi.

Kaikenlaisia toiveita voi esittää, osa niistä pätee hetken, osa aina, osa ei ollenkaan. Siksi Tinder ei ole minusta kovin hyvä alusta kumppanin etsimiseen. Vaikka tässäkin tekstissäni pinnalliset ja ulkoiset asiat korostuvat niin todellisuudessa kemia, huumori, persoonallisuustyyppi, sitoutuminen ja rakkaus ovat niitä tärkeimpiä asioita. Muistan kun luon mieheni treffi-ilmoitusta niin sieltä välittyi jo paljon sellaista ”selittämätöntä” postiiviivista: tapa, jolla hän kirjoitti ja kertoo itsestään.

Mutta ei ole helppoa tämä ihmisenä oleminen kun jatkuvasti saa kyllä vahvistusta omalle riittämättömyyden tunteelle ja epävarmuudelle jos siitä näkökulmasta päättää asioita tarkastella. Yksi pahimmista on tämä vauva-palsta itse :)

Vierailija
27/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi todella pitkä miespuolinen kaveri, ja hänestä tulee enemmänkin kömpelö mielikuva, kuin parisuhdemielessä viehättävä. Sensijaan olen korviani myöten rakastunut mieheen joka on kutakuinkin itseni (168cm) pituinen, ja sillä ei ole mitään väliä.

Vierailija
28/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä kun miehille on tärkeää naisten isot tissit

Suurimmalle osalle miehistä naisen tissien koolla on yhtä vähän väliä kuin mitä hiuslakkaa nainen käyttää.

Ja samoin suurin osa naisista EI vaadi jotain tiettyä pituutta. Kaikki kaverini, noin 155-172 cm välillä, ovat pariutuneet ihan normaalimittaisten miesten kanssa, joiden tärkein ominaisuus ei ollut pituus. Vain yksi huomattavan pitkä tuttu nainen, 183 cm, puhui aina nuoruudessamme että haluaa pitkän miehen. Ja sen sai, 201 cm. Muiden kaverien miesten pituudet ovat olleet 162-190, ilman mitään tiettyä rajaa tai ensitreffien mittaussessiota.

Itse olen 162 cm sinkku ja haluaisin tavata alle 180 cm miehen, koska rakastan halailua ja esim. 170-175 on täydellinen siihen. Tosin sekään ei ole vaatimus vaan miehen kokonaisuus on aina tärkein. 

Ja miespuolisista kavereistani suosituin on hoikka mutta urheilullinen kasvoiltaan komea - naisia on ollut kymmeniä ja joka viikko joku nainen iskee häntä. Pituutta on 174.

Vierailija
29/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on naiselle noloa ellei mies ole pidempi, nainen tuntee itsensä jättiläiseksi. Ei miehen tarvi olla 20cm pidempi, riittää kunhan on pidempi, oli sitten 2cm tai 20cm pidempi.

Vierailija
30/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä asettanut mitään pituuskriteerejä miehelle deittipalstalla, tärkeintä on että mies on sinut itsensä kanssa eikä koe tarvetta valehdella esim. pituudestaan.

Mutta joskus mietin tätä, että miksi pitkä mies ajatuksena viehättää enemmän kuin lyhyt ja tulin siihen tulokseen että jos saisin kyseisen miehen kanssa poikalapsia olisi lapsen etu saada hyvät "pituusgeenit". Pituudestahan on miehelle tutkitusti hyötyä työelämässä ja näköjään myös puolison löytämisessä. Eiköhän jokainen toivo että lapsensa saisi mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään.

Nykyinen mies on alle 175cm eikä se haittaa yhtään.

Oikeastaan maltillisesta lyhyydestä on etua puolison löytämisessä, koska huonoitsetuntoiset naiset poistavat itsensä tarjonnasta automaattisesti.

Vierailija
31/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näissä "miksi naisille ei kelpaa se ja se" - jutuissa, että mitähän huippumalli-tasoisia naisia näissä tarkoitetaan.

Minulle riitti se, että mies on edes vähän minua pidempi. Ja koska olen 165cm, niin tämä ei ole mahdoton kriteeri. Mutta olenkin tavallinen ja tylsä. En ole ruma, mutta tuskin missikisoissa pärjäisin.

No, sitten joka toisella naisella ei lue mitään pituustoiveita. Tuokin tarkoittaa tuhansia naisia, eikö sieltä löydy edes yhtään mieleistä?

Vierailija
32/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joka toisella naisella ei ole.

Vierailija
33/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yleistää. Eihän jokainen mieskään etsi naista jolla on vähintää c kupin rinnat.

Itse olen deittaillu kaiken pitusia miehiä, myls minua lyhyempää. Päädyin lopulta naimisiin miehen kanssa joka on 169cm ja itse olen 168cm. Ei ole koskaan pituus häiriinny

Vierailija
34/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kaikille naisille tärkeää, mutta kai jokaisella on oikeus itse päättää siitä mitä pitää tärkeänä. Valikoima on sitä suppeampi mitä enemmän kriteereitä on, mutta se lienee selvää kaikille ja omapa on valinta. Vaikka kaikki ansaitsisivatkin rakkautta ulkonäöstä riippumatta, ei kellään ole velvollisuutta rakastaa toista.

Vierailija
35/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on naiselle noloa ellei mies ole pidempi, nainen tuntee itsensä jättiläiseksi. Ei miehen tarvi olla 20cm pidempi, riittää kunhan on pidempi, oli sitten 2cm tai 20cm pidempi.

En vissiin sitten ole nainen sinun määritelmäsi mukaan :D

Ei vaan viehätä eikä tunnu omalta sellaiset peruspariskunnat joissa mies on pidempi, vanhempi jne.

Vaikea kuvitella itseäni sellaiseen, mutta en olekaan kovin lähellä keskivertoa.

Vierailija
36/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä sanon, että jos mies ja nainen ovat samanpituisia, niin ei siinä mitään, mutta jos nainen on selvästi pitempi kuin mies, niin se näyttää jostain syystä hassulta.

37/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se onkin jännää. Itse olen 195 cm pitkä ja olen saanut aina paljon huomiota naisilta. Suurin osa naisista, joiden kanssa olen seurustellut (ja molemmat vaimoni), ovat olleet 30 cm tai enemmän lyhyempiä kuin minä. Siitä turvallisuuden tunteesta moni on puhunut. Myös siitä, että seksuaalinen vetovoima on jotenkin kovempi isompaa miestä kohtaan.

Vierailija
38/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nainen on seuraaja ja mies johtaja. On vaan biologiaa, että johtaja on isompi ja voimakkaampi juuri niin kuin mies naiseen nähden.

Nainen taas hakee johtajasta mm. turvaa. Koko kuvastaa auktoriteettia.

Vierailija
39/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 175cm ja mielellään mies ei nyt lyhyempi olisi. Exä oli saman pituinen ja se oli ok.

Vierailija
40/271 |
22.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä sanon, että jos mies ja nainen ovat samanpituisia, niin ei siinä mitään, mutta jos nainen on selvästi pitempi kuin mies, niin se näyttää jostain syystä hassulta.

Tulee luultavasti tunne, että nainen kaappaa miehen syliinsä ja antaa vähän tissiä, ennenkuin peittelee häkkisänkyynsä.