Onko se kiusaamista, jos joku ohittaa kaikki ystävän kommentit somessa?
Ei tykkää niistä, eikä vastaa niihin. Mitä tällainen käytös tarkoittaa? Jos kommentoit hänen julkaisuissaan jotain.
Kommentit (55)
Narsistit tekevät tota, yrittävät näyttää että et ole mitään heidän silmissään. Tietävät että se loukkaa sinua.
On. Narsistista nolaamista, alentamista ja arvottomaksi tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
On. Narsistista nolaamista, alentamista ja arvottomaksi tekemistä.
Tätä vähän epäilinkin.
Riippuu tilanteesta. Tuttuni Miia käyttää valtaa somessa oikuttelemalla. Ei kaikkiin, mutta niihin joiden yläpuolella kokee olevansa. Passiivis-aggressiivinen. Itse aina uhri kaikessa, vaikka voisi katsoa peiliin aina välillä.
Olen usein ihmetellyt näitä, jotka tykkäilevät vain osan kommenteista ja osan jättävät huomioimatta. Tarkoittaako se sitä, että jonkun kommentti ei hänen mielestään ollut ollenkaan hyvä, vai onko se huomiotta jättämistä?
Vierailija kirjoitti:
Olen usein ihmetellyt näitä, jotka tykkäilevät vain osan kommenteista ja osan jättävät huomioimatta. Tarkoittaako se sitä, että jonkun kommentti ei hänen mielestään ollut ollenkaan hyvä, vai onko se huomiotta jättämistä?
Jos keskustellaan jostakin asiasta, peukku voi tarkoittaa myös, että on kokenut samaa. Peukku voi olla kiitos vastauksesta.
Riippuu tilanteesta.
Vaikka se ei olisikaan kiusaamista tai narsistista käytöstä, joku vähintäänkin näpäytystarkoitus sillä on. Olen poistanut elämästäni yhden tuollaisen ihmisen. Luulin, että ollaan kavereita, mutta ei sitten oltukaan. En tiedä miksi. Mutta ei sen väliä, vaikka hän ottaisikin vielä yhteyttä, jokin on muuttunut pysyvästi välillämme. En pystyisi enää olemaan muuta kuin hyvänpäivän tuttu.
Ehkä kommentit ovat tylsiä, kliseisiä tai niissä on jotain tilanteeseen sopimatonta? Onko kaikkiin kommentteihin pakko reagoida tai peukuttaa? Itse tykkään jos on jotain erityisen hauskaa tai uutta, ja vastaan tietenkin jos on kysymys. En reagoi kaikkiin mutta tottakai luen.
Vierailija kirjoitti:
Jostain se ainakin kertoo. Esim. yksi työkaverini ei tykkää minun julkaisusta, mutta toisen työkaverin julkaisuista tykkää aina. Jos vaikka laitetaan yhtä aikaa ulkoilukuvat niin tykkää tämän toisen julkaisusta mutta ei minun. En jaksa minäkään enää tykkäillä mistään hänen julkaisuistaan. Etäännyttää väkisinkin, ehkä se on tarkoituskin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kommentit ovat tylsiä, kliseisiä tai niissä on jotain tilanteeseen sopimatonta? Onko kaikkiin kommentteihin pakko reagoida tai peukuttaa? Itse tykkään jos on jotain erityisen hauskaa tai uutta, ja vastaan tietenkin jos on kysymys. En reagoi kaikkiin mutta tottakai luen.
Eikö mielestäsi olisi kohteliasta reagoida kaikkiin kommentteihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain se ainakin kertoo. Esim. yksi työkaverini ei tykkää minun julkaisusta, mutta toisen työkaverin julkaisuista tykkää aina. Jos vaikka laitetaan yhtä aikaa ulkoilukuvat niin tykkää tämän toisen julkaisusta mutta ei minun. En jaksa minäkään enää tykkäillä mistään hänen julkaisuistaan. Etäännyttää väkisinkin, ehkä se on tarkoituskin.
Sehän tarkoittaa sitä, että hän yrittää osoittaa että sinun juttusi eivät ole tykkäämisen arvoisia. Toisin kuin tämän toisen työkaverin jutut. Toi juuri on hiljaista kiusaamista.
En lue kaikkia julkaisuja, koska en käy päivittäin facessa. Siksi ei tule kommentointia / tykättyä kaikkien juttuja.
Hyvä esimerkki on osanotto- tai onnitteluviestit. Mitä se kertoo ihmisestä, jos hän laittaa esim. päivityksen rakkaan ihmisen poismenosta, ja osanottoviesteista reagoi vain joihinkin? Erittäin epäkohteliasta käytöstä.
Ihmisten käytös somessa on välillä aika sairasta. En välitä paljoakaan, mutta huomaan helposti rivien välistä kiusaajat.
Kyllä se hiukan harmittaa, kun toisen julkaisuun laitetaan peukku ja toisen ei.
Ehkä ei pitäisikään näkyä peukutukset muuta kuin asianomaiselle itselle, SILLOIN sillä peukutuksella ei voisi VALTAtaistella eikä kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki on osanotto- tai onnitteluviestit. Mitä se kertoo ihmisestä, jos hän laittaa esim. päivityksen rakkaan ihmisen poismenosta, ja osanottoviesteista reagoi vain joihinkin? Erittäin epäkohteliasta käytöstä.
Samoin synttärionnittelut, vain osasta tykätään ja osa jätetään huomioimatta. Tökeröä.
Vierailija kirjoitti:
En lue kaikkia julkaisuja, koska en käy päivittäin facessa. Siksi ei tule kommentointia / tykättyä kaikkien juttuja.
Kyllä, mutta entä siinä tapauksessa, että joku kommentoi sinun päivitystäsi? Näet aikojenkin päästä, kuka on reagoinut tai laittanut kommentin. Tykkäätkö vain suosikkiesi kommenteista?
Tarkoittaa, että hän on huonotapainen tai urpo tai molempia. Älä välitä. Lopettaisin tykkäilyn.