Onko se kiusaamista, jos joku ohittaa kaikki ystävän kommentit somessa?
Ei tykkää niistä, eikä vastaa niihin. Mitä tällainen käytös tarkoittaa? Jos kommentoit hänen julkaisuissaan jotain.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
En lue kaikkia julkaisuja, koska en käy päivittäin facessa. Siksi ei tule kommentointia / tykättyä kaikkien juttuja.
Mut kun näkee, että siellä ollaan just oltu, mutta ei huomioida.
Kyllä julkaisuun pitäisi peukutus edes. Se on sivistystä ja kertoo: huomioin sinut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki on osanotto- tai onnitteluviestit. Mitä se kertoo ihmisestä, jos hän laittaa esim. päivityksen rakkaan ihmisen poismenosta, ja osanottoviesteista reagoi vain joihinkin? Erittäin epäkohteliasta käytöstä.
Surutilanteessa en oleta surijan reagoivan kaikkiin osanottoihin. Hänhän suree. Kuoleman jälkeen on muutakin tekemistä kuin peukutella osanottoja?
Tajuatteko te ihmiset että joku voi käydä 2 kertaa viikossa facessa vartin kerrallaan? Ja että jos on paljon kavereita kaikki päivitykset eivät välttämättä edes näy. Ja mitä tarkoittaa että kaikkien kommentteihin pitää vastata? Joku 35 viestiä pitkä ketju ja jokaiseen pitää vääntää joku kommentti väkisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kommentit ovat tylsiä, kliseisiä tai niissä on jotain tilanteeseen sopimatonta? Onko kaikkiin kommentteihin pakko reagoida tai peukuttaa? Itse tykkään jos on jotain erityisen hauskaa tai uutta, ja vastaan tietenkin jos on kysymys. En reagoi kaikkiin mutta tottakai luen.
Eikö mielestäsi olisi kohteliasta reagoida kaikkiin kommentteihin?
Alapeukullako sitten, jos on eri mieltä tai ei tykkää?
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko te ihmiset että joku voi käydä 2 kertaa viikossa facessa vartin kerrallaan? Ja että jos on paljon kavereita kaikki päivitykset eivät välttämättä edes näy. Ja mitä tarkoittaa että kaikkien kommentteihin pitää vastata? Joku 35 viestiä pitkä ketju ja jokaiseen pitää vääntää joku kommentti väkisin?
Ei tässä puhuta kaikista julkaisuista, vaan kommenteista sinun omaan julkaisuusi. Ei niihin tarvitse vastata, kuka sellaista tässä vaatii?
Minä en piittaa siitä, kuka tykkää ja kuka ei.
That being said, mulla on yksi kaveri, jonka epäilen tekevän tuota tahallaan / pelaavan jotain peliä. Esim lopettaa aina keskustelun. Ja jotenkin... Hän on kertonutkin, miten miesten kanssa pelaa, laittaa ne odottamaan tunteja ennenkuin vastaa. Varmaan ihan toimivaa. Mutta jotenkin aistin samaa tässä meidän suhteessamme. Ja yhteydenpitokin on jotenkin hankalaa. Tekstiviestiä hänelle ei saa laittaa eikä soittaa. Ei halua nähdä spontaanisti vaan aika tapaamiseen pitäisi varata viikkoja eteenpäin. Sit taas jos minä en heti vastaa, saattaa ottaa jotain muuta väylää yhteyttä, että vastaa.
Muiden kanssa ei ole tällaista ja hälyttävin merkki on se, että ahdistun.
Voisiko se olla paremminkin k a t e u t t a, että ei huomioi.
Vierailija kirjoitti:
Narsistit tekevät tota, yrittävät näyttää että et ole mitään heidän silmissään. Tietävät että se loukkaa sinua.
Tai kuvittelee niin. Minä en välittäisi, se luultavasti ärsyttää "ei ystävää" jos jatkaa edelleen omana itsenään.
Jos ystävä tykkää toisten julkaisuista muttei sinun niin ehkä se ei ole kaksinen ystävä?
Jotkut taas harvemmin kommentoi tai tykkäilee, ehkä käyvät harvoin facessa?
Vierailija kirjoitti:
Tajuaa ne ja tässä ei nyt siitä ole kyse. Tajuatko?
Vierailija kirjoitti:
Minä en piittaa siitä, kuka tykkää ja kuka ei.
That being said, mulla on yksi kaveri, jonka epäilen tekevän tuota tahallaan / pelaavan jotain peliä. Esim lopettaa aina keskustelun. Ja jotenkin... Hän on kertonutkin, miten miesten kanssa pelaa, laittaa ne odottamaan tunteja ennenkuin vastaa. Varmaan ihan toimivaa. Mutta jotenkin aistin samaa tässä meidän suhteessamme. Ja yhteydenpitokin on jotenkin hankalaa. Tekstiviestiä hänelle ei saa laittaa eikä soittaa. Ei halua nähdä spontaanisti vaan aika tapaamiseen pitäisi varata viikkoja eteenpäin. Sit taas jos minä en heti vastaa, saattaa ottaa jotain muuta väylää yhteyttä, että vastaa.
Muiden kanssa ei ole tällaista ja hälyttävin merkki on se, että ahdistun.
Minulla on ystävä, joka pelaa myös jotenkin. Vastaa viesteihini, mutta ignooraa muuten minut somessa täysin. T ykkäilee kyllä kovasti muiden yhteisten tuttujemme sisällöstä. Miespuolinen ystävä siis. Onkohan tässä jotain peliä?
Outoa, että kaikkea pitäisi peukuttaa että olisi tasapuolinen. Mulla on satoja fb-kavereita, ja peukutan postauksia ja kommentteja, jotka ovat minun mielestäni hauskoja, kiinnostavia, kauniita tms. En peukuta kaikkea kohteliaisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Pointtia tuossa. Myös kannattaa muistaa että kaikki julkaisut ei näy aina. Itselläni on paljon ystäviä ja tykättyjä asioita jotenkin paljon tulee julkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Olen usein ihmetellyt näitä, jotka tykkäilevät vain osan kommenteista ja osan jättävät huomioimatta. Tarkoittaako se sitä, että jonkun kommentti ei hänen mielestään ollut ollenkaan hyvä, vai onko se huomiotta jättämistä?
Ööö, miks pitäisi kommentoida jonkun kommenttia? Päivystääkö joku kokoajan mitä toiset tekee somessa? Facessa käyn ehkä kerran viikossa ja instassa kerran pöivässä enkä seuraa kenenkään kommentointia. Get a life tyypit.
Kyllä se jotain kertoo, jos ei koskaa tykkää mistään. Mitä se sitten tarkoittaa, en tiedä. Hyvä pointti miettiä. Miksi edes olla fb-kavereita, jos toisen asiat ei kiinnosta millään tapaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kommentit ovat tylsiä, kliseisiä tai niissä on jotain tilanteeseen sopimatonta? Onko kaikkiin kommentteihin pakko reagoida tai peukuttaa? Itse tykkään jos on jotain erityisen hauskaa tai uutta, ja vastaan tietenkin jos on kysymys. En reagoi kaikkiin mutta tottakai luen.
Eikö mielestäsi olisi kohteliasta reagoida kaikkiin kommentteihin?
Mnulla on muutakin tekemistä kun päivystää somessa kommentteja. Tykkään jos joku osuu silmiin ja on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen usein ihmetellyt näitä, jotka tykkäilevät vain osan kommenteista ja osan jättävät huomioimatta. Tarkoittaako se sitä, että jonkun kommentti ei hänen mielestään ollut ollenkaan hyvä, vai onko se huomiotta jättämistä?
Ööö, miks pitäisi kommentoida jonkun kommenttia? Päivystääkö joku kokoajan mitä toiset tekee somessa? Facessa käyn ehkä kerran viikossa ja instassa kerran pöivässä enkä seuraa kenenkään kommentointia. Get a life tyypit.
Lue tämä ketju uudestaan, niin ymmärrät mistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki on osanotto- tai onnitteluviestit. Mitä se kertoo ihmisestä, jos hän laittaa esim. päivityksen rakkaan ihmisen poismenosta, ja osanottoviesteista reagoi vain joihinkin? Erittäin epäkohteliasta käytöstä.
Oletatte, että kun joltain on kuollut läheinen, tämä pitää vahtia josko jpko kommentoi ja sitten vadtailla niihin? Eiköhän tossa tapauksrssa ole muutakin tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue tämä ketju uudestaan, niin ymmärrät mistä puhutaan.
Ei vaan aukene. Jos mimä postaan instaan tai faceen jutun kuvan tms minun pitäisi teidän mielestä sitten vielä kytätä kommentoiko joku postausta ja kommentoida kommenttia? Käyn harvoin somessa ja vielä harvemmin tsekkaan mitään kommentteja. Miksi pitäisi? En minäkään tule sinun postauksiisi lätisemään.
Minusta olisi hassua peukuttaa kaikkia ikään kuin yleissääntönä. Jos meemi ei naurata, en peukuta. Tai jos toinen esittää mielipiteen, johon en yhdy, en peukuta. Vai pitäisikö peukuttaa silti, koska olemme kavereita?