Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jäykkäkouristus, rokotus, raskaus, koira puri...

05.07.2006 |

Hei,

Olin tänään kyläilemässä koirapaikassa ja sielläpä pentukoira (jo toki ulkokoira) puraisi mua isovarpaasta. Tuli pieni veriruhje. Sain ihan vain paperilla pyyhittyä veren pois, eikä tarvinnnu edes laastaria. Sittenpä muistin tänään myöhemmin, että eihän mulla ole jäykkäkouristusrokote enää voimassa!!! Soitin terveyskeskukseen ja sieltä vain sanoivat, että eivät tiedä voiko rokotetta antaa nyt raskauden aikana, että tarvii soittaa huomenna neuvolaan. Toisessa, kotipaikkakuntani tk:ssa sanoivat, että pitää ehottomasti tollasen pienenkin pureman takia ottaa se rokote, toisessa kyläpaikkakunnassa sanoivat, että eikä tarvii. Mutta onko teillä kellään kokemusta tai tietoa...soitan huomenna neuvolaan, mutta hankala nukkua...

Kiitos vastauksista!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosi sitten samantapainen tilanen. Mä vaan potkaisin jalkani naulaan ja haava oli syvä, 2cm pitkä ja ison naulan kannan levyinen. Mulle ne laittoivat tuon rokotuksen, vaikka sanoin, että saatan olla raskaana. No raskaana en ollut (tai sitten se meni heti alussa kesken).

Luulen, että pienen naarmun takia ei kannata hätäillä. Mutta minun tapauksessa tuo jo ihan kannatti.

Vierailija
2/4 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mä muistin keväällä tyttäreni kanssa neuvolassa vieraillessa, ettei mun jäykkäkouristusrokotus ole enää voimassa ollut aikoihin, ja silloin tarvitsin sen varmuuden vuoksi koska aloitin uuden työn mullan ja maa-aineksen kanssa läträten. Terkkari tuikkasi sen peppuuni, mutta samalla hetkellä mielessä välähti että mitäs jos olenkin raskaana... Jännää, koska viikkoa myöhemmin tein positiivisen testin. Tuo rokotusasia huoletti kovasti, ja seuraavan kerran omalääkärini kanssa asioidessani otin sen esille. Lääkäri naurahti ettei tuosta rokotuksesta olisi sikiölle todella mitään haittaa. Nyt ollaan raskauden puolivälissä, kaikki on mennyt toistaiseksi hyvin eikä asia ole edes mielessäni käynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ovis oli ollut reilu viikko takaperin ja menkkojen " piti" alkaa samalla viikolla. Kävin YTHS:llä ottamassa jäykkäkouristuksen (ihan muuten vaan, kun oli mennyt pari vuotta takaperin umpeen) ja kerroin, että saatan olla raskaana, mutte testiä ei vielä voi tehdä. Hoitaja tökkäsi rokotteen ja sanoi, ettei se mitään mahdolliselle vauvalle tee. Olinkin raskaana ja esikoinen syntyi ihan " normaalina" .

Tuosta jäykkäkouristusrokotteen tarpeellisuudesta en osaa itse sanoa yhtään mitään.

Vierailija
4/4 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelata; elikka jos pentukoira oli jo rokotettu et tod.nak. saa siita mitaan! Ja mina kun olin jo raskaana ja muisteltiin etten ottanut viime raskaudessa jaykkakouristusta( kun silloin oli voimassa) niin kavin sen piikittamassa! Elikka taallaa se piikitetaan takuuvarmasti raskauden aikana jollei ole voimassa! Eli mitaan haittaa siita ei ole vauvalle!