Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa olette käyneet hankkimaan vauvalla tavaroita?

05.07.2006 |

Onko liian aikaista ryhtyä tekemään alennusmyynnistä potkuhousulöytöjä kun la vasta 5.3... ???

Oletteko odottaneet sen 12vk eli 3kk ja sitten vasta käyneet ostamaan vauvalle vaatteita ja muita tarvikkeita. Meillä ei vielä ole hankittu yhtään mitään. Esikoinen kyseessä eli valmiina ei ole sitten yhtikäs mitään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillekin esikoinen tulossa, laskettu aika vielä kaukana, mutta on ollut pakko ostaa pari söpöä pukua viime viikkoina.

Itselleni kyllä ostelin äitiysvaatteita aika pian n. viikolta 7 alkaen... nyt niitä onkin kertynyt aika tavalla. Onneksi osa normaaleistakin vaatteista mahtuu vielä päälle.

Vielä ei olla selvitetty mitä kaikkea vauvalle kannattaa hankkia, pitää ehkä jossain vaiheessa tehdä lista. Ainakin isommat hankinnat kannattaa varmaan suunnitella hyvissä ajoin ja seurata vähän mistä ja millä hinnalla ne ostaa.

Meinataan lähteä vauvan ollessa vielä pieni Thaimaaseen, ja siellä on todella edullisia ihania vaatteita.

:-)

Vierailija
2/14 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle hankin tavaroita vasta ihan viimeisiää raskausviikoilla. Oli kyllä aika rankkaa puuhaa. Silloin ei valtavan mahan kanssa jaksa vaellella kaupoissa ja mielestäni perehdyin vauva-asioihin liian myöhään. Ajattelin vain, että saan tavaroita ja vaatteita niin paljon syntyvän vauvan serkkujen perintönä, ettei mitään tarvitse hankkia. Perintönä ja kierrätettynä tulikin suurin osa, mutta osa tavaroista kuten vaunut ja turvakaukalot olivat vielä serkuilla käytössä. Pari viikkoa ennen esikoisen LA:ta olin ostamassa vaunuja. Minulla ei ollut hajuakaan, millaiset niiden tulisi olla. Epätoivoissani soittelin isoille siskoilleni, joilla oli jo perheenlisäystä. Sisareni sanoivat hyvin lakoonisesti, että he eivät voi tietää, millaiset vaunut minä tarvitsen.

Vauvan vanna jäikin sitten hankkimatta ennen vauvan syntymää. Pari ensinmäistä viikkoa pesin esikoisen lavuaarissa. Silloin kirosin mattimyöhäisyyteni alimpaan kiven koloon. Tammikuussa 30-asteen pakkasilla autottomana yh:na on vaikea lähteä kauppoihin osotoksille vastasyntyneen rääpäleen kanssa. Mielestäni konkreettiset hankinnat ovat osa henkistä valmentautumista vauvan ja äidiksi (vanhemmaksi) tuloon.

Toisessa raskaudessa tein hankintoja jo ihan alkuviikoilla, joita esikoisen pohjalta tiesin tarvitsevani. Esikoiseni ja kakkosen välillä on 7v. tauko, joten aika moni asia on muuttunut. Vaunut ja rattaat on ihan avaruusmallisia kolmipyöräisiä, netti on pullollaan vaihtoehtoisia vauvanhoitovälineitä. Kantoliinailu ja kestovaippailu, jota esikoisen kanssa elimme oli tuolloin äärinmäistä ekoilua. Nyt nämäkin kummallisuudet ovat onneksi ihan arkipäivää.

Pikkukakkonen päätyi km:oon paria päivää ennen maagista 12vko:n rajapyykkiä :(. Nyt pikkukolmosen kanssa en ole ollut mitenkään varovaisempi hankinnoissa. Ajattelin tämän nykyisen raskauden alkuvaiheessa, että jokaisella vauvalla, jota odotan on oikeus olla toivottu. Itse koen, että valmistautumalla alusta lähtien vauvan tuloon, sekä mielikuvien, että konkreettisempienkin hankintojen avulla, valmennan itseäni tulokkaan äidiksi.

Rohkaisuksi sanon siis: hanki vain potkiksia alesta. Se on ehkä sinun tapasi tehdä vauva olevaksi ja valmentaa itseäsi tulevaan äidin rooliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja LA siis 10.2. Mun mielestä on aivan liian aikaista. Jos nyt alkaa ostamaan ehtii kerääntyä huisit pinot vaatteita ym. Ja alemyynti tulee joulun jälkeen kuitenkin, silloin on vielä aivan hyvin aikaa hankkia. Isompia ostoksia ei tietty kannata viime tippaan jättää, mutten vielä ostaisi mitään.

Tämä minun mielipiteeni

Tipy

Vierailija
4/14 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan nyt esikoistani viikoilla 34+4.. aloitin vaatteiden etsimisen ja ostelemisen kun oli noin neljännellä kuulla raskaana... sitten kun täyttyi 30 viikko kävin ostamassa kaukalot, pinnasängyt ym.. vaunut vielä ostamatta.. tänään ostin vaippoja ym tarpeellista.. eli aika myöhään jätin kaikki ostot... sitä kun ei tiedä mitä tulevan pitää.. mutta kukin taplaa tyylillään :)

Vierailija
5/14 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle saimme siskoiltani niin paljon vaatetta tavaraa, että eipä paljon tarvinnut hankkia. Joskus rv 24 paikkeilla aloin tehdä hankintoja tosissani. Tyttö syntyi rv 35+3 ja jäi sairaalaan viikoiksi, joten siinä oli hyvin aikaa käydä hakemassa ne muutamat hankkimatta jääneet ostokset. Tuo 24 viikkoa on mulla nytkin jonkinlainen henkinen raja. Unelmoin ja suunnittelen, mutta mitään en aio vielä pariin kuukauteen hankkia.

Vierailija
6/14 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli sitä mieltä että odotetaan isoimmissa hankinnoissa ainakin sinne 28-30 viikolle että henkiin jääminen olisi varmempaa vauvalla jos sattuu joku ennenaikainen synnytys esimerkiksi.Tämä olis meille jo neljäs,mutta kolmosen jälkeen kaikki vauva jutut kastemekkoa lukuun ottamatta on annettu/myyty pois.

Vauvan vaatetta olen kyllä pikkuhiljaa kerännyt ja nyt onkin jo 6 vattetta odottelemassa lisä ostamisia.

Tosin viikkojakin on jo 20+2.

Vierailija
7/14 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA siis 19.2 mulla.

Ajattelin vaatteita yms pientä ostaa nyt pikku hiljaa ALE- myynneistä, ihan siitä syystä kun ne on vielä " kesäisiä" , eli tykkään värimaailmasta. Ja silloinhan mun vauvalla on eka kesä juuri edessä, niin jotenkin olis kiva pukea " kesäistä ylle" halvalla, eikä sitten -07 toukokuussa sännätä ostamaan kallista kesävaatetta.

En tiedä saiko tuosta sitten mitään selkoa....

Mutta jos esim. Vauva syntyisi 2007 jouluna niin totta maar ostaisin toppikset yms. 2007 keväällä niitten ollessa ALE- laareissa, eikö?

Pääsee halvemmalla, eikös juu?

Ja jos sattuu jotain vähemmän mukavaa, eikä vaatteille tulekaan käyttäjää niin ne pystyy säilyttämään tulevaisuutta ajatellen.

Kalliimmat/isommat jutut jätän kyllä sitten " varman päälle" ostettaviks.

Vierailija
8/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan olla ainut..

Tavaroita alkoi kertyä kun olin 15-16 v.. Pikkuhiljaa oli kaikki valmiina, pinnasänky, hoitoalustat, vaipat, tuttipullot, tutit, tehosekoittimet, vaunut, pienet päiväpeitot, tyynyt, lakanat, ja vaatteita, niitä on iso kasa, hoitolaukku, kaikki ne tavarat odottaa edelleen pienokaisen syntymistä..

Onneksi nyt voin ainakin sanoa että sellainen on tulossa tähän taloon reilun 3 kk päästä :) Enää ei tarvitsee laskea mahdollisia lisävuosia :)

Ei taida olla oikeata aikaa ostaa mitään, osta jos susta tuntuu hyvältä nyt, älä murehdi tulevaa (mahdollisia km:ja ym). Niistä selviäminen ei välttämättä ole helpompaa jos niitä tavaroita ei oo.. tai niitä on ja plajon. Nauti alkuraskauden huolettomasta huumasta niin paljon kuin kykenet ja helli mielihalujasi!

Onnellinen

Vierailija
9/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostelin jo muutamia ennen kuin olin raskaanakaan ja tasaseen tahtiin sen jälkeen. Kaikki tarvikkeet tosin olen ostanut alennusmyynneistä, normaalihinnalla en vielä mitään. Ajattelin jo heti alkuun jos tuleekin keskenmeno ym. niin voinhan antaa vaatteet ym. tarvikkeet kavereille, jotka saavat lapsia lahjaksi.

Osta nyt kesäalesta kesä vaatteet ensi kesää ajatellen eli joitain 62-68 cm. Sisävaatteistahan voit ostaa jo mitä kokoa vaan. Talven alesta ehdit siitten viellä saada täydennystä ja talvivaatteita.

Vierailija
10/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin hankkia vaatteita ja tarvikkeita viikon 14 jälkeen heti riskiraskaus kontrollin jälkeen, pikkuhiljaa tasaisin väliajoin. Minusta näin parempi kuin odottaa viimetinkaan ja lähteä ison mahan kanssa vaappumaan kauppoihin :-) LA on 20.7 ja melkeinpä kaikki tarvittava on ollut valmiina jo pitkään. Tarvittavia lisähankintoja voi tehdä sitten esim. internetin kautta kun vauva on syntynyt.

Olen yrittänyt keskittyä hankkimaan sen mitä ihan aluksi tarvitaan mutta jos olen hyviä tarjouksia löytänyt alemyynneistä niin olen ostellut myös varastoon myöhempää käyttöä varten.

Vierailija
11/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka eri vaiheissa ihmiset ryhtyvätkään hankintoihin! Ja niinhän se pitää ollakin, että kukin omalla tavallaan...

Meillä on ollut niin järjetön kiire ja kasoittain muuta ajateltavaa, että olen alkanut enemmälti hakea tavaroita kokoon vasta ihan nyt viimeisinä viikkoina - nyt olen rv 36+2.

Ostettuina ei taida olla kuin pinnasängyn patja ja mobile sängyn ylle sekä pari hygieniatuotetta. Kaikki muu on tullut lahjoituksina ystäviltä, sukulaisilta, täällä kylällä äskettäin lapsen saaneilta... Vaatteita on jo nyt sellaiset ällistyttävät määrät, että itse en ole varmaan eläessäni omistanut niin montaa vaatekappaletta.

Toinen asiaan vaikuttanut seikka oli meillä se, että talossa on kesken kaksikin remonttia, ja käytössä olevaa tilaa on todella niukasti. Ehkä senkin takia on lykätty niin viime tinkaan kuin mahdollista vain on.

Näin siis meillä. Jos saisin valita ja määrätä, ottaisin kyllä ehkä hiukkasen vähemmän kiireisen kevään/kesän ja tekisin hankintoja pikkuisen pidemmällä aikavälillä. Onneksi olen voinut mainiosti ja fyysisiä esteitä tavaroiden hakureissuille / vaatteiden pesemisrumballe ei siis ole ollut nyt " rantapallona" ollessakaan. :)

Vierailija
12/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaan potkareita ja muita nyt, jos siltä tuntuu. Jos tulee keskenmeno niin ei se sitä pahemmaksi tai paremmaksi tee oli sitä pari vauvanvaatetta kaapissa tai ei.

Itse olen kokenut monta keskenmenoa ja sen takia en alkanut ostelemaan mitään isompaa hirmu aikaisin, mutta kyllä viime joulun alesta tuli jotain potkaria ja bodya hankittua kaappiin. Niitä oli tosi kiva katsella ja haaveilla pitkin kevättä ... :)

Mulla ainakin meni niin, että olin tuossa raskauden puolivälissä niin ongelmissa supistelujen kanssa, että siinä vaiheessa ei sitten tullut ostettua mitään ja nyt ihan loppuvaiheessakin kävely kaupoissa tuntuu raskaalta ja vähemmän nautittavalta ja vaatteita toki on saanutkin niin paljon ettei ne ihan yhtälailla edes innosta.

Vierailija
13/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...aloitin hankinnat rv 18 vaunujen ostolla, kun tuli käytetyt/halvat vaunut vastaan. Mies sanoi silloin, että jos km tulee, voidaan vaunut myydä tai odotella seuraavaa raskautta. Että ei se maailman loppu ole, jos jotain tulee ostettua, vaikka sitten raskaus ei menisikään odotetusti. No, siitä raskaudesta syntyi terve poika.

Nyt en ole vielä mitään ostellu, mutta raskaus on ollukin vaikea ja vasta pikkuhiljaa uskallan ajatella, että ehkä kaikki meneekin hyvin. Luulen, että hankinnat jää sinne rv24 jälkeen, kun vauvalla olisi mahdollisuudet jäädä henkiin. Tosin hankinnat täytyy tehdä ajoissa, kun pojukin syntyi lähes kuukautta ennen la:ta.

Näin meillä.

t.päivikki viikolla 19

Vierailija
14/14 |
06.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä raskautta edelsi neljä keskenmenoa, mutta ihmeen aikaisin aloin kuitenkin uskaltaa tehdä hankintoja. Ensimmäiset hankinnat oli kestovaippoja. Mulle tuo kestovaippamaailma oli täysin vieras, vaikka neljä lasta ennestään jo onkin, joten ajattelin, että alan siihen viidakkoon tutustua jo hyvissä ajoin, ettei jää viime tippaan. Niin niitä vaippaostoksia tuli sitten tehtyä netistä ja kun samoilla sivuilla myydään myös kantoliinoja, niin pari sellaistakin tilasin.

Uuden turvakaukalon kävin ostamassa rv30+. Ja ekan vaatekappaleen ihan tätä uutta tulokasta varten ostin myös rv30 jälkeen. Vaatetta on kyllä edellisten jäljiltä niin paljon ja lisäksi vielä miehen sisko antoi omat vauvanvaatteensa meille, joten vaatteita ei siis tarvitse ostaa. Vaunutkin on vielä hyvässä kunnossa edellisten jäljiltä.

Esikoista odottaessa vaunut ja turvakaukalo ostettiin rv30 jälkeen. Vaatteita en kyllä paljoa silloin etukäteen ostellut. Pari mekkoa kirpparilta (kun luultiin rak.ultran jälkeen että tyttö tulossa) ja sukupuolen ratkettua ihan viime vaiheessa ostin yhden tai kaksi vaatekappaletta. Ihan turhaan olisin ostellut enempää, kun äitiyspakkauksen otin ja lisäksi saatiin vaikka kuinka paljon sukulaisilta ja naapureilta vauvalle lahjaksi vaatteita syntymän jälkeen.

neronja rv 31+4